Písek se dočkal vlakové zastávky blízko centra, začne fungovat v neděli
Nová zastávka Písek jih. Pramen: SŽDC
Nová vlaková zastávka Písek jih je po řadě peripetií hotova a v neděli začne sloužit cestujícím. Oznámila to Správa železniční
„Hlavní výhodou zastávky je, že se nachází blíže centru než ostatní nádraží ve městě.“
No kdyby MHD v Písku byla použitelná člověku by pak ani nevadilo, že „hlavní“ nádraží je daleko od centra.
To by ovšem musel také pořádně fungovat i důkladný IDS, a to jak po stránce jízdních řádů, tak i po stránce tarifní – jinak už dneska v tak malých městech MHD naprostá většina lidí používat nebude ani k cestě na vlak či od vlaku, protože tomu už dávno odvykla.
Nechapu co na to stalo skoro 30 mega.
Takže, dvě lopaty, jedno JCB, tři agenturní pracovníci, betón, spousta betónu, a zábradlí, spooousta zábradlí, drahej info systém… to celé bratru za 3 mega – a zbytek? To snad pochopí každej ne? Ten kdo rozhodl na kraji, ve městě, politické strany např. ANO, ODS, ČSSD, TOP 09…podle toho, která co v kraji, regionu, okrese ovládá, pak taky malá domů pro nižší manažery, každej potřebuje peníze.. No a 30 mega je v luftě… Bóže Romane – je to tak jednoduchý a naprosto běžný a stále to někoho udivuje… 😀
Se divím, že už nemáte stavební firmu schopnou stavět na dráze…
fakt nádherný…. 🙁 nejedno oko nezůstane suchý
Musi to zabradli byt nutne tak kriklave modre? Mam tu barvu rad, ale tohle je fakt hnus. To tam nemuzou dat aspon sedou nebo cernou? Zvlast kdyz je to uprostred mesta
Zelené by vám bylo milejší?
https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_B_C/jRf4L3.jpeg
Ten Křivoklát je zajímavý… Fotka je z období výstavby, nebo je to už konečný stav? Vzdálenější část se totiž obešla bez zábradlí, ta bližší má sice zábradlí spoustu, ale nějak to zapomněli dodláždit před budovou. Jestli by bezpečnému pohybu cestujících spíš nepomohla kvalitní a dobře vyspádovaná dlažba, která plynule navazuje na komunikace v okolí. Takhle se ti hůře pohybliví musí držet zábradlí, aby neupadli.
Tohle je fotka na Mapách.cz. „Autor: Aleš Chlupáč (pořízeno 14. 8. 2016)“
Za ty prachy by mohlo byt pozlaceny nebo aspon antikorovy.
Jinak dovedete si představit jak by vypadala vila za 25 micu? Myslite ze na tomhle bylo stejne materialu? O praci vubec nemluvim… 🙁
Je to v Písku, tak barvu pískovou !
Zdá se, že tento typ zábradlí s vlnovkou je součástí dodávky tohoto typu nástupiště (UMSTEIGER) – viz https://www.edikt.cz/reference/prodlouzeni-nastupiste-na-zastavce-zelezna-ruda-centrum_9.html?mobil=0
https://images.app.goo.gl/FnMRFVfgF4PvMHXs7
Podle mě zde mohlo být klasické nástupiště s rozšířením náspu, umožnilo by to větší variabilitu přístupů a vedle podchodu by to možná vypadalo líp. Zábradlí by každopádně muselo zůstat, je to docela výška.
Možná, že UMSTEIGER navrhli z důvodu dřívějšího místa situování, kde je násep o dost vyšší a strmější a pak už to nechtěli měnit? Tato konstrukce nástupiště je cca 4x dražší než klasická a ani náklady na rozšíření náspu (takto nízkého) vyšší cenu cenu nevyváží.
Ovšem dva páry rychlíků z Budějovic budou končit na hlavním…
Možná proto, aby někdo, kdo chce jet dál směrem na Březnici, omylem nepřejel na jinou trať …
http://www.mesto-pisek.cz/nova-zeleznicni-zastavka-bude-v-provozu-od-nedele-15-prosince/d-30842
Díky za odkaz. Některá zákoutí vypadají podle té fotogalerie docela šíleně, třeba rampa do podchodu lemovaná vysokým betonem z obou stran, který je nahoře doplněn o zábradlí (světle šedé). Ze strany dráhy ovšem to zábradlí brání snad je padání hlíny (v budoucnu doufejme trávy) na rampu do podchodu. Tam se zábradlista vyřádil! Kdyby tu světle šedou aplikovali na potřebné zábradlí u nástupiště, mohlo to mít snad i nějaký jednotný styl.
Světle šedé zábradlí je v té části, kterou zřejmě upravovalo město jako přístupovou komunikaci k podchodu, která patrně patří jemu a ne dráze, takže „nemuselo“ být zbytečně prudivě tmavomodré. Ale SŽDC si tu přístupovou komunikaci jistě stejně zahrne do položek pro výpočet „ošlapného“ …
Mě spíše zaráží ten děrovaný plech tvořící zadní stranu přístřešku: to je skutečně bezprecedentně dokonalá ochrana čekajících před nepohodou …
jim s tim tmavomodrym zabradlim fakt asi hrabe…
Kde je tam zbytecne zabradli? Me to prijde adekvatni a v pohode…
Tak nemuselo být tmavomodré s vlnovkou… A zbytečné mi připadá třeba šedivé zábradlí kolem obou vchodů do podchodů v místech, kde není vedle cesta (viz odkaz)…
Stále je to přístupný pozemek. Tím pádem je tam proto, aby někdo nepřepadl dolů do podchodu. Já vím, v lese to nebývá.
Např. nové vchody do metra jsou také běžně bez zábradlí okolo díry a chodí tam řádově víc lidí (třeba na Hradčanské na tram. zastávkách) než v Písku po hlíně v nesmyslném směru…
Předposlední fotka, to šedé nad rampou do podchodu
To sice vypada jako pest na oko, ale i tam byt musi, leda by podchod zastresili nebo misto nej pouzili neco jineho, treba sklo, pripadne ten betonovy rantl zvedli na vysku cca 1m, ci to oplotili…
Tohle vypada asi na nejlevnejsi variantu…
Už jim konečně došlo, že repráky rozhlasu se dají umístit na sloupky osvětlení. Na zastávce Frenštát p.R. – město musely být separátní sloupky pro rozhlasy, navíc je nechali 4m dlouhé………(Ve Švýcarsku jsou běžně k vidění i osvětlovací lampy na branách trakčního vedení)
To už asi bylo moc očividné umělé navyšování nákladů:) Navíc SUDOPu teď asi trochu zavařilo AŽD se svoji low-cost lokálkovou rekonstrukcí, tedy aspoň doufejme:)
Tomu Sudopu fakt pracky zpřerážet.
A myslíte SUDOP Praha, Sudop EU, Sudop Brno, Sudop Plzeň nebo Sudop Group? 🙂
cokoliv má to slovo v názvu.
On to projektoval SUDOP Projekt Plzeň, který nemá se SUDOP Group nic společného krom názvu 🙂
Neni Sudop Eu jen skorapka kdyby náhodou Sudop Praha kvuli korupci soud zrusil?
NO, tady aspoň na začátku je vidět, že to zábradlí je potřeba.
A proč? Co by tam jiného lidem bránilo na konci nástupiště aby nespadly z náspu?
Krásné modré zábradlí, vklasickém je evidentně málo železa. -)
Něměla v daném úseku (Písek nádraží – Písek město být také elektrifikace?
Pokud by tam zábradlí nebylo a někdo spadnul do toho příkopu, to by bylo řevu…
Tak dlouho se necháme vodit za ručičku, až nás to totálně semele. Za chvilku budeme řvát, že tam nejsou náznaky šlápot, po kterých dojdeme přímo k vlaku a budeme si stěžovat, že jsme nevěděli jak se vlastně k němu dostat?
Zábradlí nad svahem by možná být nemuselo. Ale myslím, že to není nic co by někomu ubližovalo nebo někoho ohrožovalo. Většina lidí ho nepotřebuje, ale někomu možná pomůže. Tak proč ho tam nenechat 🙂
V určitých situacích, např. při náledí, to zábradlí přijde vhod každému. Výtky bych měl hlavně proti betonovým stěnám kolem tratí.
Nejen řvát, budeme se i soudit. Vivat Amerika.
V Židlochovicích ho natřeli na šedivo a působí docela nenápadně. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/12/%C5%BEidlo2.jgp_.jpg Přitom funguje úplně stejně jako to modré. Zrovna v Písku je z funkčního hlediska na místě, jen by mohli volit i jiné barvy než tu „unifikovanou modrou“.
Já myslel, že na bezpečnostní zábradlí v maskovacím zbarvení má monopol IPR Praha. 🙂
Modré barvy je v přírodě v „parteru“ málo, takže zábradlí natřená na modro (ve skutečnosti nejspíše jen proto, že to historicky byla „korporátní“ barva české železnice) působí zbytečně – ta tmavošedá je jednoznačně mnohem lepší a dráždí mnohem méně.
Dushan: V tomto případě je zábradlí opodstatněné, ale ta vlnovka v zábradlí mi přijde zbytečná.
Vlnovka je určitě něco jako „umělecké dílo“, na něco je přece potřeba ty finance z příslušné hlavy rozpočtu stavby vyplýtvat.
Bohužel bez zábradlí vám dnes nezkolaudují ani rodinný dům 🙁
A pak děcko spadne z balkonu a u soudu bude sedět nejen projektant, ale také všichni ze stavby včetně elektrikáře. Protože někdo z nich za přece určitě může.