Paříž investuje čtvrt miliardy eur do podpory jízdy na kolech. Do cyklostezek, stojanů i osvěty
Ulice Paříže. Foto: Paris.fr
Součástí plánu je i zavedení výuky jízdy na kole na základních školách.
Součástí plánu je i zavedení výuky jízdy na kole na základních školách.
Správná investice 👍
No záleží na perspektivě – plánují výuku jak jezdit na kole na základce – popravdě to jsme měli dávno, a přišlo mi to poměrně důležité, když na kolo jinak žádný řidičák nepotřebujete.
Tak je to správný směr asi jako slézt ze stromů, je to dobře, ale ostatní už jsou asi dávno dole… (A popravdě pařížské dopravní peklo projíždět na kole bych nechtěl, ale třeba to nějak vymyslí aby to nebyla taková hrůza)
Pokud myslíte dopravní hřiště, tak tam většinou kola simulovala auta. Že by se učilo, jak na kolech v provozu, to určitě nebylo standardem. Asi to bylo nějak mezi řečí zmíněno, ale rozhodně to nebylo nic světoborného. Možná někde (Pardubice, Hradec a další města s alespoň nějakou kulturou cyklodopravy) to bylo lepší, ale určitě ne všude v ČR. Pařížské dopravní peklo je o poznání méně pekelné než bývalo, mimo jiné důvody (např. celkové snížení počtu cest) také díky té zmiňované první etapě zklidňování a prostoru pro bezpečnou dopravu na kolech. Na které zapracovali tempem, o kterém si u nás můžeme nechat… Číst vice »
Mnozí by potřebovali i výuku, jak se vůbec chovat. Že se napřed vystupuje a až potom nastupuje. A že stát veprostřed dveří, čumět na vystupující a _zavazet_ je symbolem hlupáka. Jedno, jaký má telefon a značku oblečení.
To má být výhoda hromadné dopravy proti autu, že ve vlaku nemusím řídit. (Tedy ani sledovat okolí a řešit situace, hlídám si jenom nástup a až výstup.)
Pokud je obsazenost větší než na sedačky, třeba taková že v každé zastávce se musí davy vyhýbat (vystupující, nastupující, zůstávající), je to špatně.
(Neschvaluju toho kdo se cpe dovnitř před výstupem, ale takových zase moc nevidím)
To je pravda u dálkových spojů, na příměstu nebo dokonce v městské dopravě je to (omezit využití jen na sedačky) často nesplnitelnej (a zbytečně přísnej) požadavek. Tam je naopak o to důležitější rychlá výměna cestujících, na který na dlouhejch trasách nijak zásadně nezáleží.
Ale přiznám se, že mi nějak uniká souvislost s tématem článku.
„Dopravní peklo“? -> trvalé omezení dopravy je v článku