egoe-plus
Doprava ve městě Nová mobilita

Paříž chce omezit auta v centru. Nový plán počítá s povolením pro vjezd jen rezidentům a zásobování

Obyvatel Paříže na kole. Foto: Tiomax80 / Flickr.com
Obyvatel Paříže na kole. Foto: Tiomax80 / Flickr.com
V nových zónách budou mít přednost chodci a lidé na kolech.

Starostka Paříže Anne Hidalgo pokračuje ve svých plánech na velkou proměnu způsobu dopravy po francouzském hlavním městě. V týdnu zveřejnila nový plán, podle kterého chce zakázat do centra metropole vjezd autům s výjimkou jeho obyvatel a zásobování.

Vedení pařížské radnice oznámilo svůj plán na svých stránkách. Místostarosta David Belliard odpovědný za dopravu označuje plán jako cestu, jak vrátit město lidem. „Denně centrem projede 180 tisíc aut. To je desetkrát více, než kolik jich vlastní obyvatelé centra města,“ uvedl Belliard. Zatím probíhá konzultace k záměru, nic není rozhodnuto.

V širším centrum města mají podle návrhu zóny s omezenou dopravou, kde budou mít přednost chodci a lidé na kole. „Vytvoření takové zóny povede k méně znečištěnému městu, které bude klidnější a bezpečnější než dosud,“ uvádí autoři návrhu. Návrh počítá v podstatě se zákazem tranzitní dopravy.

V Paříži mají podobné kroky vedoucí k preferenci pěší chůze nebo jízdy na kole několik let velkou podporu. Hidalgová dlouhodobě podporuje omezování automobilové dopravy a její politika se většině obyvatel zjevně zamlouvá: loni opět vyhrála volby. Jejím sloganem je dlouhodobě dostupnost všeho potřebného do 15 minut chůze či jízdy na kole.

Návrh na zóny omezené dopravy v Paříži. Foto: Paris.fr
Návrh na zóny omezené dopravy v Paříži. Foto: Paris.fr
107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Le Kon

praštěný město

JiP

Tak centra mest maji urcite sve dopravni limity, ale obdobne restrikce udelaji z center mest jenom mrtve zony. Koneckoncu tak jiz dopadla podstatna cast nasich mest, kdy na namesti vas sikanuje mestak, jestli neparkujete metr za znackou. Vyrostla nova obchodni centra na okrajich mest, kde je parkovani zdarma. A paradoxne je diky dojizdeni za kazdym rohlikem narust automobilove dopravy jeste vetsi.

Facepalm

To však věru není způsobeno tím, že se tam nedá na náměstí zaparkovat i v kašně, ale v drtivé většině případů tristní úrovní územního plánování, kdy samosprávy dopustily degradaci center měst právě umožněním výstavby obchodních center v polích.

Gwann

přesně tak. v Římě jsou fakt velké obchoďáky až někde v polích, tedy existují i normální obchody kdekoliv po městě v přízemích domů a nejen v hnusných krabicích. jakkoliv zrovna Řím tu dopravu auty neomezuje. ale vzhledem k tmu, že se tam v centru prakticky nedá zaparkovat, tak do těch obchodů jedete max. na skútru.

Jiří Kocurek

Aby každý do toho náměstí zajít/zajet musel. Nádhera.

Jan

Díky za Jendův osvětový komentář, který tu všichni lajkujou, protože jedno velké město, které má zcela dokončenou silniční i dálniční síť včetně výpadovek a obchvatů, v republice máme. Jmenuje se Ostrava. Dokonce má nejmodernější MHD v zemi s bezkontaktními platbami a moderním vozovým parkem. Parkovat na okraji centra se dá na vícero místech, odstavná parkoviště se kontinuálně staví (nejnověji např. odstavné parkoviště na Hlučínské ulici směrem z Hlučína). Zajímavé je, že když tu navrhnete podobné omezení aut, jste lynčování úplně stejně. Takže je to naprosto pokrytecké hledání výmluv. I když bude mít Praha (nebo Brno nebo já nevím) všechno a… Číst vice »

dopravak

Ostrava je ale přece jenom v trošku jiné situaci. Máte pravdu, že omezovat IAD by se určitým způsobem mohla, ale je to potřeba dělat s rozumem. Centrum se poslední roky jakž takž zaplňuje a zakázat do něj vjezd autům by mu v současné situaci spíše uškodilo. Stezky se Ostravě celkem staví a je potřeba je stavět dále. Třeba průmyslovou zónu v Hrabové by šlo krásně napojit od jihu. Co je ale především potřeba je zlepšení regionální dopravy. Autobusy jezdí nepravidelně, často různými závleky, což jejich jízdní dobu hrozně prodlužuje. Co se regionální železnice týče, tak to není nic moc –… Číst vice »

Kebab

“Než se odhodláte něco zakazovat, tak je potřeba nejdříve vytvořit pořádnou alternativu.” Naprosto přesně, ovšem vytvoření skutečné alternativy u nás může věřit jen šílenec. Omezení a zákaz je pohodlnější – činnost je vykázána, odměny rozdány, koho by zajímala realita…

Gwann

k závlekům…ale to zase neobsloužíte spoustu lokalit. pak budete řešit plno nových linek…klesne obsazenost na stávajících…a takt bude proto delší, aby to šlo zafinancovat. načež se opět bude řvát, jak je třeba jezdit autem….

prostě lidi jsou z významné části zpohodlnělá smečka.

Jan

Váš příspěvek je částečně relevantní. Mimochodem skvělý systém meziměstských lokálek, které jezdily z Ostravy do Hlučína, Klimkovic, Bohumína nebo Orlové, zrušili – jak jinak – komunisti, kterým přišlo, že je to zbytečnost. Aj, jak by se nám dnes takové spojení šiklo. Ale vůbec bych to neslučoval s omezováním parkování v centru, případně rozšiřování pěších zón, instalaci bezpečnostních prvků a podobně. Do centra stejně nikdo autem nejezdí, stačí se přijít podívat o víkendu. Tihle lidé nemají proč do centra Ostravy jet autem, mají všechno dostupné ve svých městech a když potřebujou do hypermarketu, tak ty stojí jinde. Tudíž nevidím nejmenší problém… Číst vice »

Pavlíkov, Modřejovice

Velice rozumný počin. Nenechat se donekonečna vydírat od zpohodlnělé domnělé většiny.

rychlodráha

Ona ani žádná většina těch co chtějí jezdit po městě autem není.

Jenda

Než tu zase někdo bude chtít zavádět to samé v Česku, tak by to chtělo podívat se, jaké jsou podmínky v Paříži. Zcela dokončené okruhy, podzemní garáže za velmi příjemné ceny dostupné na každém rohu, hustá síť 14 linek metra. Je to jako s těmi zákazy létání na krátké vzdálenosti a dalšími zelenými nápady. I na západě je tahle politika kontroverzní, ale aspoň tam na to mají podmínky. U nás, kde je veškerá infrastruktura dimenzovaná na 19. století, o tom prostě v současnosti nelze ani uvažovat.

Vojtěch Hrabal

Přestaňte psát tyhle pohádky. Tedy výmluvy proč to v Praze nejde. Okruh pomůže leda od tranzitní dopravy, ale nikoliv od cílové. Což je vidět i v Paříži. Okruhy podle vás v Paříži mají, a v ničemu to nepomohlo, centrum je stejně plné aut. A Městský okruh je v Praze uzavřený, popírači existence čtyřpruhového Průmyslového polookruhu na tom nic nezmění. Podzemní garáže v Paříži stojí úplně stejně jako v Praze. Rozdíl je v tom, že Francouzi nepovažují parkování za lidské právo o jehož naplnění by se měly starat veřejné rozpočty a bezplatně ho poskytovat obyvatelům, ale měli by se o ně… Číst vice »

Jenda

Až bude mít tranzitní doprava kudy jet, tak můžeme mluvit o uzavření centra, protože už tam zbyde pouze ta „zbytečná“ cílová. Silnice s rychlostí 50 km/h a světelnými křižovatkami opravdu není ekvivalentem okruhu. Je to stejně pomalé jako přes město, akorát najedete hromadu kilometrů navíc. Nehledě na to, že už teď je ten váš „okruh“ na hraně kapacity. V Paříži má ten okruh parametry dálnice, pouze rychlost je o něco nižší (Périphérique má tuším 70, A86 má 90 až 110). S tím, že parkování nemá být zdarma, souhlasím. Ovšem v parkování je rozdíl v tom, že v Paříži zajedete do… Číst vice »

prt

V Praze je míst v podzemních garážích dost. A to i těch volných, zkuste se se podívat třeba pod Palachovo náměstí, vedle opery, pod Kotvu či Palladium…

Tomas

Nikoli. Není . a hlavně – problém jsou garáže v okolí prahy (resp. širší centrum). tam prakticky neexistují.

pokud si praha zavede něco podobného v centru, bude to na úkor těch, co bydlí na krajích prahy, případně ve středních čechách.

Gwann

no, když se postavily konečné metra tam kde postavily a pozemky kolem jsou soukromé (jak se soukromými staly, to by bylo asi lepší nezkoumat….) a mnohá konečná metra je na dálnici, radiálu nebo jinou kapacitní komunikaci napojena vysloveně blbě….tak co s tím chcete dělat. smířit ses s tím navždy?

a navíc + hlavně – nevím, proč by hlavní město praha mělo mít povinnost stavět parkoviště/garáže pro dojíždějící ze středočeského kraje ze svého. obraťte se na Havlíčka a Babiše. Město nemá důvod kdo ví kolik investovat a kraj na to zase nemá.

Filip Jirsák

Tranzitní doprava v Praze dávno nemusí jezdit přes centrum. Problém v Praze není tranzitní doprava, ale doprava, která má v Praze výchozí místo nebo cíl (často obojí). Tohle neustálé odkládání „až budou okruhy“ patří tak někam do roku 1970.
V Praze je moc aut. Takže nemá smysl pořád vymýšlet, jak do Prahy dostat ještě víc aut, ale naopak, jak počet aut v Praze omezit. To je přesně to, co dělají v Paříži i v jiných městech. Nedává smysl plánovat infrastrukturu na ještě větší objemy dopravy, než jsou dnes, když je cílem objem dopravy zmenšit.

Vojtěch Hrabal

Jaká tranzitní doprava, která dopravní relace „nemá kudy jet“ a nezbytně nutně musí přes centrum? Tyhle obecný plky jsou k ničemu. Na Průmyslovém polookruhu jsou tři křižovatky úrovňové, většina je mimoúrovňová. Stejně tak na většině délky je limit sedmdesát nebo osmdesát. Okruh ale má sloužit tomu, aby ten, kdo autem opravdu jet musí, měl možnost autem jet bez nutnosti zajíždět do centra. A přesně tomu Průmyslový polookruh sloužit může. Že z pohledu automobilového fundamentalisty není naprosto dokonalý, že to není v celé délce dálnice, na tom nic nemění. Paříž, pokud jste si nevšiml, je zhruba 5x větší než Praha, takže… Číst vice »

Facepalm

Pokud vám vadí ty tři semafory na polookruhu, můžete jet od Klíčova po Novopacký, z ní na D0 a dále po Štěrboholský radiále na Jižní spojku.

Gwann

aha, takže ty kolony na nábřežích a ten řev, když část nábřeží a Malou Stranu chce magistrát uzavřít…ten je pak proč? to se tama jako tranzituje? a má to tak zůstat dokud nebude vnější kruh?

jinak po praze je dost volných podzemních garáží v centru, ale obvykle to něco stojí – a musí se odtam jít i kousek pěšky… je taky otázka, zda by neměl být nějakým způsobem limitován počet parkovacích oprávnění. porotože takto může 10 lidí v jednom bytě 1+1 mít 10 rezidentských kartiček…a tak podobně.

jenž u nás nikdy nic nejde.

Pavel

10 na Praze jedna jsou dvě adresy kde sídlí 5500 firem a podobné číslo živnostníkům a soukromých osob jen kvůli tomu parkování apod.

ABC

Ono by možná stačilo přestat rozdávat rezidentům karty do modrých zón prakticky zadarmo.

Gwann

pro začátek bych omezil počty parkovacích karet…byt/dům do 100m2 – 1ks, do 200m2 – 2ks, pokud dům má parkování na svém pozemku – pak minus 1ks.

Y.K.

Chcete naznačit, že centrum Prahy nemá podmínky na to se tam dopravit bez auta? To by mě dost překvapilo.

A okruh nemá s centrem a zajížděním do něj nic společného, je to především spojnice dálnic.

czhunter

Je ale také třeba říct, že „centrum Prahy“ je plocha +- 10x menší, než „centrum Paříže“, takže zákaz vjezdu nerezidentních aut do „centra Prahy“ by byl mnohem méně bolestivý.

soumar

Absurdní představa města bez aut je to, co vyrábí v lepším případě turistický skanzen, v horším ghetto. Pár příkladů už máme i v ČR, kde se samospráva pokusila vymístit auta mimo náměstí a ejhle, ony odsud odešly i obchody, někam do nového nákupního centra za městem, kde se dá zaparkovat. Prázdné ulice kupodivu neobsadili noví zelení lidé usrkávající latté. Někde to může fungovat, třeba zrovna v té Paříži nebo Praze, kde je (resp. bylo a bude) dost turistů přesouvajících se převážně pěšky. Ale v běžném městě je zkrátka alespoň středně movitých obyvatel nevyžadujích ke svému životu auto dost málo, byť… Číst vice »

Vojtěch Hrabal

Můžete mi těch pár příkladů z Prahy poslat? Napadá mě třeba Anděl. Náměstí republiky. Strossmajerák. Jugoslávská na Pavláku. Obligátní Příkopy, 28. října nebo náměstí Republiky. No dobře, to jsou asi špatný příklady, protože tam sice auta nejezdí, ale pro lidi není kam plivnout. Tak třeba taková Žitná. Legerova, ta je hned za rohem od Pavláku. Taky špatný příklady. Aut hromada a obchody a služby žádný.

A nezkoušejte porovnávat milionová města se sídly kde dohromady žije méně lidí než na průměrném velkoměstském sídlišti.

ABC

Tak zrovna Anděl a Námestí Republiky asi nejsou ty správné příklady kde se nedá zaparkovat, že 🙂

Vojtěch Hrabal

Soumar psal o „vymístění“ aut. A přesně to se jak na Andělu i na Námrepu stalo. Autem tam už přímo před obchod nedojedete a a ani nemůžete zaparkovat. Takže to jsou naprosto správné příklady lokalit kde došlo k „kde se samospráva pokusila vymístit auta mimo náměstí“ a že „prázdné ulice“ se nezalidnily.

ABC

Ne, nedojete před obchod, ale dojedete pod něj 🙂

Tomáš Gottschalk

Na Příkopy nesmějí auta? To mi asi něco uteklo.

Vojtěch Hrabal

Asi jo. K Dětskému domu se nedá dojet autem už čtyřicet let.

Facepalm

On tím asi myslel, že tam nejsou ženijní opatření, která by mu v tom zabránila.

robert

Města bez aut si nikdo nepředstavuje. Nemysli si, že si tohle lidé myslí.

Filip Jirsák

Když si vymýšlíte pohádky, nesmíte to dělat tak okatě. Když je obchod na náměstí stavěn na to, aby se do něj lidé dostali autem, obslouží v jeden okamžik jen jednoho zákazníka, maximálně dva – protože víc aut se před něj na tom náměstí prostě nezaparkuje. Když je ten obchod zařízen na zákazníky, kteří přijdou pěšky nebo MHD, bude v tom obchodě (tím pádem i na tom náměstí) mnohem víc lidí.

Jaaaa

Vzhledem k tomu, že auta dnes přepraví méně jak 25 % lidí po Praze (zbytek jede v MHD, na kole nebo jde pěšky), tak tu vaši čtvrtinu autocest může město klidně oželet, aniž by se z něj stal nějaký skanzen.

Toto opravdu není okresní město s 10 000 obyvateli.

Gwann

problém je, že vůbec města (hlavně ta menší) povolila stavbu obchodních hangárů někde na okraji či na poli. pak se nemůžou divit, že v malých obchodech na náměstí jsou akorát vietnamci nebo kdysi herny.

prostě v prostorech obchodu v podloubí nedonutíte billu či albert otevřít, pokud jí zároveň umožníte fungovat v hangáru na poli.

robert

Kdy lidi pochopí, že automobilismu dosáhl fáze, kdy omezuje sám sebe. Ty věčné kolony netvoří vlaky ani trolejbusy. Ale auta. Nic jiného než auta. Takže omezování aut v centrech měst je nevyhnutelným krokem proti tomuto moru a bude se i nadále rozšiřovat. Nechápu, proč by člověk měl jezdit do centra autem. Obchodní centrum tam není, na velké nákupy se jezdí právě do těch nákupních parků, které jsou mimo centrum města. A do nich se jezdí autem. Taky tam není žádný Bauhaus, ze kterého by odvedli objemné zboží. O zásobování nemá cenu mluvit, to není IAD. A auta, která do těchto… Číst vice »

Rudolf Tuček

Kamarád řemeslník začal odmítat zakázky v centru Prahy protože se tam nedá zajet a zaparkovat.

rychlodráha

To je trh…

Vojtěch Hrabal

Zajet a zaparkovat se v centru Prahy normálně dá. Akorát se za parkování platí.

JiP

….a kdy jste v tom centru byl naposledy, vetsinou se zaparkovat neda, protoze i to malo parkovacich mist se jeste omezuje.

Filip Jirsák

Protože tam dlouhodobě parkují auta lidé, kteří tam bydlí nebo pracují. Kdyby parkování na ulicích bylo vyhrazené pro krátkodobé parkování (zásobování, řemeslníci, nástup a výstup cestujících), neměl by ten řemeslník žádný problém najít místo k parkování.

robert

Nebo se tam zaparkovat dá, ale nechce platit parkovné? Kolik míst v centru by si kamarád řemeslník představoval? Kde by ta parkovací místa měla být? Vedle jednoho činžáku další barák pro auta??

Rudolf Tuček

O placení nejde ale když zaplatí stejně zaparkuje dva bloky vedle a nest pytel s cementem dva bloky není nic příjemného.

Facepalm

Bože, tak zastavím, vyložím, zaparkuju o blok vedle. Tak se to ve městě normálně dělá.

Gwann

jeho rozhodnutí. pokud se uživí i tak, ať tak činí. ale troufnul bych si říct, že je to poněkud nafoukaný mamlas, možná dobře pro ty, kde nechce dělat.

PS: minimálně na P3 jde se smlovou o zakázce získat řemeslnické povolení za pár korun na dobu trvání smlouvy.

takže je krom toho asi i lempl.

Rudolf Tuček

Ještě k těm vlakum, když dojde na některých pretizenych tratích k sememensi poruše tak se gvd sesype jak domek z karet a výsledek je stejný jako když stojíte v koloně.

robert

Jak často se ty sebemenší poruchy stávají? Jednou týdně. A jak často jsou kolony ve městech? Minimálně dvakrát denně.

Rudolf Tuček

Na trati 171 každý den několikrát, nepamatuji den kdy by to jelo normálně. A výborné je když vlak zkrátí jen na Smíchov aby zpátky nejel taky zpožděny, v Praze člověk dojede MHD ale skončit v Karlštejně je úplně nejlepší.

Jaaaa

Stačí podudržovat magistrálu úplně stejně a jste na svém.

Facepalm

Takže protože je podinvestovaná železniční infrastruktura, je potřeba investovat více do silnic, aby se mohlo jezdit autem, chápu to správně?

zdeva

7 aut z 10ti jsou jednoválce…

Gwann

kdyby se zakázal vjezd autům s jedním cestujícím, to by byla švanda

Stony

No bude sranda jestli stejne opatreni zavedou i okolni casti 🙂

Jaaaa

Jiná cesta v Evropě moc není…

kolemjdoucí

takže ani elektrika ne. Výborně, jdu kupovat koně. Naštěstí bude tato politická reprezentace vyměněna časem za jinou, a zase se hezky projedeme auty, které jsou symbolem osobní svobody. Na just. Už se těším. Čas lze efektivně trávit četbou nepovolené literatury.

ICE_Laco

Ja napríklad nemám auto, teda nie som slobodný, či ako je to teraz?

kolemjdoucí

být nebo nebýt svobodný je stav mysli a okolností, já hovořil o příkladu symbolu svobody. Stejným symbolem je například možnost kdykoli opustit svoji vlast a kdykoli se do ní vrátit, např. Jinak je mi Vás líto, že nemáte auto a přál bych Vám ho. Je to obecně fajn.

ICE_Laco

No, nemám talent na šoférovanie. Naposledy keď som bol na motokáre s kolegami, jedného som pri odstavení motokáry zrazil, lebo som si omylom pomýlil brzdu s plynom, spôsobil som mu na stehne veľkú modrinu a tri týždne sa ten kolega so mnou nerozprával. A teraz si skúste predstaviť čo by sa stalo, keby som mal auto ….

Ale mám bicykel, s ním mi to ide veľmi dobre a rád cestujem vlakmi ….

Filip Jirsák

Pokud je pro někoho symbolem svobody možnost trčet ve smradlavé plechovce v zácpě tvořené spoustou dalších smradlavých plechovek, je mi ho líto.
Jinak myslím, že tomuhle se říká Stockholmský syndrom. Otročíte autu, musíte se o něj starat a pořád něco platit, pojištění, servis, parkování. Pak někam jedete, zase se musíte podřídit autu, řídit, být střízlivý, neunavený. A když konečně dorazíte na místo, musíte se ze všeho nejdřív postarat o auto a najít mu místo k parkování. Jo, pro lidi, kteří rádi slouží, je to fajn. Akorát teda sloužit stroji, to bych fakt nechtěl.

Gwann

a co když někdo auto nemá úmyslně? protože ho nepotřebuje nebo jím nechce zatěžovat okolí?

adamgolias

ja se citim ,, svobodnější,, od r 2013. to jsem prodal auto , koupil si ,,litacku,, na 4.5.a6. pasmo . kolo uz jsem mel .s usmevem sleduji diskuse kolegu kdy prezout , ktera pumpa je nejlevnejsi , kde jsou kolony …

Rudolf Tuček

Když jedete po městě a nepotřebujete něco těžkého nebo velkého odvézt je lepší veřejná doprava. Ale když jedete někam kde jede autobus třikrát za den a nejedete tam na výlet, ušetříte s autem spoustu času.
Svobodný je člověk když mu jiní nediktuji čím má do svého cíle jet a vybere si tu která je zrovna výhodnější.

Facepalm

…i kdyby to mělo popírat vlastnosti třírozměrného prostoru. Z vás fakt padaj moudra jak z Václava Klause I.

Vojtěch Hrabal

Praktičtější je e-kolo, to dáte do předsíně.

A politická reprezentace bezmezně se kořící bezuzdnému automobilismu se už nikdy nevrátí. Kdo by to měl být a kdy?

Tomáš Gottschalk

Jak na ekole dojedete třeba na hory? Do vlaku veškeré vybavení nedostanu.

ICE_Laco

A čo preboha chcete vláčiť do hôr, že to nedostanete do vlaku? Fén na vlasy? Luxusný kávovar? Súpravu na pedikúru? Samovar? Počítač s tlačiarňou? Smoking a lakovky?

Vojtěch Hrabal

Furt lépe než na koni.

Prozradíte mi co na hory vozíte, že to vybavení do vlaku nedostanete? Já jel třeba předloni vlakem do Soldenu a bylo to pohodlný. A i kdybyste jel autem, tak moc nechápu proč by vám přitom mělo vadit omezení vjezdu aut do centra.

czhunter

A ony jsou v centru Prahy hory?

Nebo jak tento argument souvisí s tématem?

Facepalm

Kavčí.

Jaaaa

Auta jsou symbolem svobody leda pro ty, co netuší, co je to svoboda a potřebují si ji nějak materializovat.

Už se těším, až lidi jako vy konečně budou vymeteni, jakože ve světě i v ČR se k tomu schyluje. Prostě žerete moc prostoru, víc než si platíte.

Rudolf Tuček

Také nejsem zastáncem nadměrného automobilismu.
Ale je vidět že se vytváří nový třídní nepritel.
Příkazy a zákazy nic nevyřeší jen budou lidi víc naštvaný na ty ostatní, dokud lidi nebudou chtít sami od sebe nic se nezmění.

Gwann

bohužel extrémní a arogantní postoje automobilistů vytvářejí obdobně zaťaté odpůrce aut z těch původně nemilitantních.

jsem ne-autař, nemám chuť někomu něco nařizovat, ale když vidím tu nezměrnou aroganci některých autíčkářů, že oni mají právo….jet kam chtějí, parkovat kde chcou a nejlépe i kašlat na dopravní a emisní předpisy a kdokoliv je omezuje a nestaví jim dálníce a parkování zadarmo kde si vzpomenou, je automaticky neomarxista a ztroskotanec…tak mám tisíc chutí na každé osobní auto uvalit daň alespoň 100tis./rok (pak mne to po vychladnutí přejde).

kdyby byly obě strany rozumnější, dopadne to lépe pro obě.

Gwann

a jsme u toho. někdo má auto jako fetiš své svobody smrdět ostatním pod oknem a blokovat prostor. nejde o dopravu ale leštění si ega. jedu tedy jsem.

Martin

A kde si stát bude kompenzovat výpadek spotřební daně z paliv ? Kdo to ví, odpoví — v ceně elektřiny. Pak zase budete kafrat, že dotujete autíčkářům jejich kratochvíli ? Ovšem, někteří si leští ego, poznáte je podle křídla a hlasitého výfuku. A dále, až se bude v regionech vydělávat tolik, jako v Praze, tak lidé zkrátka přestanou do Prahy jezdit.

PetrB

Vůbec se nedivím. Otázkou je jen, kdy k tomu dojde v dalších evropských městech včetně Prahy včetně přetížených Budějc (druhé město v ČR s nejvytíženější dopravou hned po Praze).

Raddie

Fajn, ale nejdřív je potřeba dodělat obchvaty.

Jaaaa

Není. 😉

kolemjdoucí

Je. My, kteří chceme automobily, to víme. Vy, kteří chcete chodit pěšky nebo na kole to nevíte. Nu nic, stačí jenom studovat. Stejně to vyhrajeme.

rychlodráha

Co konkrétně ke studiu doporučujete?

A ne, nevyhrajete. Už jste prohráli.

kolemjdoucí

Směji se směji. Pokrok prostě nejde zastavit a rozvoj společnosti je závislý na rozvoji dopravy. Důkazem je tenhle web, například, a jeho včerejší článek o problémech na koridoru. Ani tu opravu trolejí nelze zvládnout bez aut. Kolem ani pěšky ingoty nikam nedopravíte, stejně jako nákup potravin, které si objednáváte po internetu a necháváte doručit domů. Můžete mě banovat, můžete mě mínusovat, ale pravdu prostě nezastavíte. Aut je v tomhle státě skoro jako počet činných obyvatel, a my Vás prostě přehlasujeme, protože tak funguje demokracie. Hlasováním. Proto jsme nic neprohráli a naše zájmy jsou silné a notabene správné. Jo a to… Číst vice »

rychlodráha

Nikoliv, prohrál. Kodaň, Oslo, Londýn, Vídeň, Paříž, brzy i Praha.
Všude je třeba ve výsledku v centru omezit sebestředné jedince, kterým jde jen o jejich svobodu (ve skutečnosti jsou jen líní a sobečtí).

kolemjdoucí

Rozdíl mezi mnou a Vámi je v tom, že já Vám Váš názor přeji a budu bránit právo ho vyslovovat. Vy chcete ten můj zakázat a moje konání omezit, protože jste přesvědčen, že máte pravdu a ještě mě obviňujete z lenosti. Ano, přiznám, jsem líný. Sobecký určitě ne. A trochu poučení. Řídil jsem a řídím ve všech zmiňovaných městech. I v Praze jsou ulice, kam nesmíte bez speciálního povolení a nikomu to nevadí. Ani v Kodani, ani v Oslu, ani v Londýně, ani ve Vídni a vůbec ne v Paříži žádný generální zákaz není. Nejpřísnější je to v Londýně, ale… Číst vice »

rychlodráha

Vůbec nejde o můj, nebo váš názor. Jde o to, mít města, kde budou chtít žít lidí, historická centra, kde nebude stát denně kolona u Karlových lázní. Toho lze docílit jen zákazem.
Váš názor je irelevantní. V Praze (a ve většině měst) prostě vládne jiná většina, která chce něco jiného než vy.

Je konec, prohráli jste.

Jaaaa

Nejde o názor, jde o fakta. Můžete tisíckrát dupat nožičkou, že voda má téct do kopce, ale nepoteče.

zdeva

7 aut z 10ti jsou jednoválce!!!Kdo jede sám v autě měl by jet MHD.

Facepalm

Ano, pokrok prostě nejde zastavit. Akorát ten pokrok už dávno nespočívá ve stavění dalších a dalších radiál pro jdalší a další auta.

Gwann

tak opravu trakčního vedení v Brandýse jistě zajišťovaly dráteníci, kteří na přívěsu za fóbií dovezli kolo nové troleje. nový sloupe pak jel tažen dvěma oktávkama, asi, že?

adamgolias

tak si je zaplatte

ABC

oni se teď rozdávaj?

Jaaaa

My, kteří jsme nějaké ty předměty na vysoké škole z dopravy měli, naopak víme, že nebudete nasycení a spokojení nikdy.

Naše silniční infrastruktura je naprosto dostačující. Dojedete odkudkoli kamkoli v kratším čase, než VHD. Náklad dovezete odkudkoli kamkoli.

Ostatní je už jen vaše rozežranost.

Gwann

nevyhrajete.

jako první bonbónek dostanete elektrogumokoly. které vydrží pouze tak dlouho, jako vydrží baterka. jsou náchylné na havárky. nemá smysl je kupovat jeté, nedá se s nima jet více než 500km (i s těmi nejlepšími).

to většinu problému s přehledem vyřeší

rychlodráha

Jako že plechovky, které teď přídí na nábřeží, vyřeší stavba někde u Běchovic?

rychlodráha

*prudí

Jarek

nevyřeší, ale je to pseudologický argument použitelný do diskuse 🙂

Márty

To je nesmysl. Fér argument by byl, že je potřeba mít dostatečnou kapacitu P+R parkovišť. To je dosud nevyřešený problém, na který se ale tolik nepoukazuje. Jedno parkoviště na Černém mostě je fajn, ale situaci to nezachrání.

rychlodráha

Parkovací dům na ČM bude pro cca 800 aut. Do Prahy denně jezdí 180000 aut. Navíc neřeší dopravu v centru. Autisti z těch plechovek nevysednou. V centru je nutný zákaz plechovek. S výjimkou zásobování a rezidentů.

Márty

To přesně píšu. Parkovací dům pro 800 aut nic nevytrhne a zákaz tranzitu přes město vřele podporuji. Dokonce bych zašel o dost dál, než jenom oblast Prahy 1. Ale tento zákaz musí být něčím podpořen. Okruh je za mě v této věci naprosto nepodstatný, podstatná je ta možnost nechat auto někde na okraji a dál jet mhd/na kole/pěšky. Zkrátka jsou lidi, co autem jezdí, protože vhodná alternativa prostě chybí. A lidi, co z aut nevysednou tak dlouho, co to půjde, ho taky musí někde nechat. Tedy síť parkovišť P+R je v této věci podle mě naprosto stěžejní.

Vojtěch Hrabal

Fér by bylo, kdyby se za parkování na P+R platily alespoň režijní náklady. Současný stav, kdy je dotované nejenom postavení, ale i provoz, dvacka na den opravdu nepokrývá ani provozní náklady, je nefunkční.

Spousta lidí by pak rychle zjistila kde má zastávku příměstský vlak.

Márty

Tak teď jsme v situaci, kdy město touto formou rádo podpoří každého člověka, který nechá auto na okraji Prahy a nezaparkuje na Staromáku. Navíc by se dal stejný přístup použít i na jízdné v pid, kde 10kč na den náklady také ani zdaleka nepokrývá.

Gwann

to by se taky mělo zvýšit.

Vojtěch Hrabal

K čemu? Jakože lidé, kteří dnes jezdí do centra autem, si řeknou „hle dostavěli obchvat, od zítřka začnu jezdit vlakem? Nebuďte naivní. Ti budou jezdit autem do té doby dokud jim to někdo nezakáže.

A když jsme u toho, tak Městský okruh v Praze už máme hotový.

Gwann

jak chcete obchvatem vymístit auta např. z malého okruhu v Brně (Provazníkova, Úvoz, Kotlářská, Křížova, ale i Koliště)?

robert

Je možné toto tvrzení na nějakých datech ověřit?