LOT 3a leaderboard

Pardubický kraj po 11 letech staví novou silnici. Obchvat Kojic zrychlí cestu do Kolína

Silnice II/322 v Kojicích. Foto: Pardubický krajSilnice II/322 v Kojicích. Foto: Pardubický kraj

Stavbu zaplatí z většiny evropská dotace. O nové komunikaci se mluvilo dvacet let.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Kolik bude kruhových objezdů?
U nás se dělají obchvaty tak že se tam jezdí 50-70, nacpe se tam několik kruhových objezdů a o mimo úrovňových křižovatkách snad radši ani neslyšeli.
Že to ve výsledku je podobně rychlé přes centrum. Viz Opava.
Kvalita děsná..
Rakušák má často mimoúrovňové. Používá často povrchové tunely. Aby byl kolem obce klid.
A jezdí se 100 často.. Takže tu rychlost lze dodržovat.
Nesaháme jim ani po kotníky stále. Zase nám za těch 30 let utekli. Veřejným sektorem. Kvalitou staveb. Projektováním. Značením. Dodržováním zákonů. Kulturou. Vším.

Fučida

Jenom ten kruhák na východním konci je bejkárna. Za prvé jsou Kojice malá ves s malým provozem, takže by bohatě stačil obyčejný odbočovací pruh od Chvaletic a za druhé budou rozjetý náklaďáky před stoupáním brzdit a zase se rozjíždět.

Jiří Kocurek

Na východě Kojic stoupání? Já tam žádné nevidím:
https://mapy.cz/s/bubehurufe
Na západě by bylo, ale to má taky projít přestavbou.

MP12

Tam má být taky kruhak. A je tam prudkej kopeček, v zatáčce. No, není to vyřešeno ideálně. Hlavně mě zajímá, jak napojí na ten kruhac na východě na železniční přejezd…

Fučida

Samozřejmě myslím rozjezd od východu proti kopci na západě. I když před ním bude ještě kousek roviny. Na rozjezd osobního auta dostatečný, na naložený kamion ne.

Josef Novák

Jen ať pěkně brzdí, hlavně ta paka z veletovske z pískovny 😉

David

Už jsem se bál, že tu nebude žádný odpůrce kruhových objezdů.
Stykové křižovatky patří do minulosti, kruhový objezd umožní bezpečnější odbočení než styková křižovatka a o to tu jde.

Fučida

Pro těch pár aut, co tam budou odbočovat při tom ne příliš hustém provozu na II/322 styková křižovatka bohatě stačí. Vedlejší mnohonásobně větší Chvaletice jsou napojeny taky jen normálními křižovatkami a žádné problemy s tím nejsou.

zdenek

Bla bla bla.. O o mimoúrovňových křižovatkách jste slyšeli už? Urovňová křižovatka není problém, pokud se udělá dostatečně široká a přehledná s dalšími pruhy. A dá se tam třeba automatický radar. Aby tam někdo nejel 120.
Kolik škody udělají na životním prostředí a spotřebě, že hlavní tah musí brzdit v lepším případě na 20.. V horším na 0.

zdenek

To je to evropské snižování emisí a spotřeby fosilních paliv v praxi:-)

David

Nikde jsem nenašel trasu, nemáte někdo odkaz na mapku?

Josef Novák

Povede to podél železniční trati

smart

Nejde zjistit ani podle katastru, kde není zakreslená. Asi ještě nemají vykoupeno, ale už jdou stavět.

Jaroslav Novák

Nějaká mapka je na pardubickém deníku.cz. Ale bůhví odkud pochází, protože na ní pro změnu chybí stávající obchvat Chvaletic.

Jan Novak

https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/kraj-zacal-po-11-Buď Vám bude stačit mapka z Deníku:
letech-stavet-novou-silnici-tentokrat-obchvat-kojic-20210914.html
nebo si můžete stáhnou PD: https://zakazky.pardubickykraj.cz/contract_display_2190.html
Ale teda nikde se s tím moc nechlubí, ani na stránkách obce, tak nevím, kde mají zavřeného kostlivce…

Jarda

Jarda

zdenek

Jenom 2 miniaturní kruháče:-)

Pavel

Případně pokud si chce někdo hodně počíst a projet výkresy, tak tady https://zakazky.pardubickykraj.cz/contract_display_2754.html