Nová firma Metrostavu získala zatím největší zakázku, postaví za 231 milionů obchvat Kojic

Silnice II/322 v Pardubickém kraji. Foto: Pardubický krajSilnice II/322 v Pardubickém kraji. Foto: Pardubický kraj

Konkurence neúspěšně zpochybňovala splnění kvalifikačních podmínek.

Společnost Metrostav Infrastructure (MI) ve sdružení s firmou Chládek a Tintěra Pardubice postaví nový obchvat Kojic na krajské silnici II/322 z Přelouče do Kolína. Končí tak několikaměsíční průtahy spojené s dokládáním referencí firmy, která začala pod novým názvem v oboru dopravních staveb podnikat loni a na kterou byla převedena část aktiv mateřského Metrostavu.

Uzavření smlouvy vyplývá z registru smluv. Řada velkých silničních zakázek v Česku stojí, protože konkurenti MI zpochybňují, jak v podstatě nová firma dokládá reference. Zatím jde o největší zakázku, kterou Metrostav Infrastructure získal.

Námitky proti výběru podal jeden z uchazečů, společnost Sovis CZ. V námitkách uvedl, že vítěz neprokázal technickou kvalifikaci. Komise musela nabídky posoudit znovu.

Hotovo za rok

Odhadovaná cena přeložky silnice II/322 u Kojic byla 315 milionů korun bez DPH, v soutěži spadla na 231 milionů korun. Stavba bude spolufinancována z Integrovaného regionálního operačního programu. Pardubický kraj zaplatí zhruba 15 procent z celkové částky. Silnice II/322 vede podél Labe z Přelouče do Kolína. Trasa obchvatu měří 2,9 kilometru, navazuje na přeložku kolem Chvaletic. Hotovo by mělo být za rok.

Modernizovaný úsek začíná na hranici Středočeského a Pardubického kraje. „Před Kojicemi bude silnice přeložena podél železničního koridoru mimo obec. Následně se napojí na stávající trasu silnice a vede směr Chvaletice, kde se napojí na obchvat Chvaletic. V rámci celého úseku počítáme s rozšířením vozovky na 9,5 metru. Obchvat bude také na obou koncích napojen na stávající průtah obcí kruhovými objezdy,“ řekl náměstek hejtmana Roman Línek.

Postup v Pardubickém kraji může být precedentem pro jiné velké stavby, které konkurence Metrostavu napadá. „Názory konkurentů jsou vcelku jednoznačné, napadají jednotlivé zakázky a budou je pravděpodobně napadat nadále. Bohužel kvůli tomu hrozí oddálení realizace staveb, které se nám podařilo připravit,“ řekl v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. ŘSD nedávno vyloučilo MI ze soutěže na odpočívku Střechov.

Tagy Chládek a Tintěra Pardubice II/322 Metrostav Infrastructure obchvat Kojice Pardubický kraj seznam
13 komentářů