Infrastruktura Silnice

Silnici mezi Kolínem a Přeloučí má zrychlit Metrostav s Chládkem a Tintěrou, postaví obchvat Kojic

Silnice II/322 v Pardubickém kraji. Foto: Pardubický kraj
Silnice II/322 v Pardubickém kraji. Foto: Pardubický kraj
Cena v soutěži spadla o 85 milionů korun. Stavět se má začít v květnu.

Sdružení firem Metrostav Infrastructure a Chládek a Tintěra Pardubice nabídlo nejnižší cenu v soutěži na stavbu přeložky silnice II/322 u Kojic. Výběr sdružení schválili tento týden radní. Kromě nejnižší ceny nabídly obě firmy i nejkratší dobu stavby.

Vítězství sdružení vyplývá ze zápisu jednání Rady Pardubického kraje.  Sdružení obou firem nabídlo cenu 280 milionů korun včetně DPH, odhadovaná cena s daní byla 365 milionů korun. Stavba bude spolufinancována z Integrovaného regionálního operačního programu. Pardubický kraj zaplatí zhruba 15 procent z celkové částky.

Silnice II/322 vede podél Labe z Přelouče do Kolína. Trasa obchvatu měří 2,9 kilometru. Detailněji je popsána na stránkách Kojic. „Stavba obchvatu Kojic navazuje na vybudování obchvatu Chvaletic, který byl dokončen v roce 2010. Pro nás je to další důležitá stavba, která pomůže odklonit kamionovou dopravu z našich měst a obcí. Předpokládáme, že stavebník převezme stavbu v průběhu května. Pokud vše půjde podle plánů, tak bude obchvat zprovozněn do konce roku 2022,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.

Modernizovaný úsek začíná na hranici Středočeského a Pardubického kraje. „Před Kojicemi bude silnice přeložena podél železničního koridoru mimo obec. Následně se napojí na stávající trasu silnice a vede směr Chvaletice, kde se napojí na obchvat Chvaletic. V rámci celého úseku počítáme s rozšířením vozovky na 9,5 metru. Obchvat bude také na obou koncích napojen na stávající průtah obcí kruhovými objezdy,“ řekl náměstek hejtmana Roman Línek.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RARA

Dobrá zpráva nejen pro místní. Jediné co nás může mrzet, že nemáme dost předpřipravených infrastrukturních projektů, které by bylo možné nyní zahájit. Takto bychom zabili několik much jednou ranou. Nejenže bychom získali tolik potřebnou infrastrukturu za podstatně méně peněz, ale i stabilizujeme ekonomiku, které poskytneme vynikající impuls pro rozvoj.

MP12

Konečně!

Railfort

Nikdy by mně nenapadlo, že to jednou povedou těmi bažinami. Čekal jsem ho jižně. Tady budou asi ječet ochranáři.

On.

Zajímavé kde se výběrku objeví Metrostav výrazně spadne cena a to i když nevyhraje. Spekulací může být hodně,od že potřebují zakázky za každou cenu po že se opravdu s ostatními nedomlouvají na ceně.

milanek

Souhlasím, a pak že je ten trest zákazu činnosti bezzubý…

Petr Pospíšil

Hmm, ty kruhové objezdy na obchvatu jsou na státní vyznamenání. Zvlášť u malé obce jako Kojice, kde se nehne kolo. Většinu projíždějících řidičů to potěší.

MP12

Jsem zvědav kam ho v tom kopečku u motorestu nacpou. Odbočovací pruh by byl mnohem lepší…

Honza

V dokumentaci na stránkách obce jsou zakresleny křižovatky tvaru T. Tušíte někdo, jak by měly kruhové objezdy vypadat?

xhj

Na adrese https://zakazky.pardubickykraj.cz/contract_display_2754.html jsou tské přílohy projektové dokumentace. Stáhněte si všech 41 zip souborů a rozbalte. V částech C jsou situační výkresy.

realistický odhad

Člověk by se spíš divil, že to nepostavili už dávno – ale v tom vodnatém terénu podél trati to asi stejně úplná legrace nebude.

Jiří Kocurek

Když to unese železnici, tak dvojka silnice nebude větší problém.

realistický odhad

Jistě, postavit lze leccos, ale za jakou cenu a s jakou pracností – a také jak kvalitně, aby se ta přeložka nezačala třeba za rok bortit: příkladů si jistě dokážete najít sám dost …

Adam

Tak tady zrovna vede vlak. Spíš by stálo za to investovat do silnice Čáslav – Chrudim, tam je potřeba obchvatů hned několik.

Vladimir

Tech obchvatu je potreba mraky po cele CR, nekde se zacit musi.

Adam

To je taky pravda

Jiří Kocurek

Vede vlak. Nádhera, betonmix: https://mapy.cz/s/cucodukotu Nahraďte ho vlakem…

Michal

Náhodou, takové cargokolo v provedení betonmix… 🙂

Jiří Kocurek

Pětispřežní. Jeden šlape, aby to otáčelo 200l sudem. A zbylí čtyři šlapou, aby to těch 400 kg betonu jelo aspoň krokem. Jede jich za sebou 10 takových spřežení, aby ten betonmix nahradili. Jede jich kolona na tři kamiony dlouhá. Lébensraum!

MildaIV

Takže ještě múžeme zavřít nějaký to fitko 🙂