Palačovská spojka má další důležité razítko, promění silnici I/48 na D48
Vizualizace silnice I/35 Lešná - Palačov. Pramen: ŘSD
Stavba za více než dvě miliardy má začít letos.
Stavba za více než dvě miliardy má začít letos.
„Spojka má ulevit hlavně Hranicím a městům na trase z Hranic do Valašského Meziříčí“. A že těch měst na té trase zrovna je…0. Max. obcím asi chtěl autor dodat…
Také je třeba zmínit, že tato stavba dosti uleví Novému Jičínu!
Jen jen obrovská škoda, že je na hlavní trase Ostrava-ValMez naprojektována na této MÚK hnusná prudká zatáčka „do motýlka“ postaru místo toho, aby ten most vedl od NJ na Palačovskou spojku napřímo, jak je dnes při realizacích zvykem. Viz. napojení I/68 na D48 v Třanovicích
Případ Rádelský mlýn je potřeba zopakovat, aby se zjistilo, že to je opravdu systémová chyba. Bohužel. Grrr!
jenže Radelsky mlýn měl ještě trochu jiný problém, a to úrovňové křížení protisměrných proudů na větvi od Jablonce, což tady samozřejmě nic takového není…
Hlavní trasa Ova-ValMez asi nebude přes toho motýlka, ale z dálnice D1 od Bělotína. Směrem od Palačova na N.Jičín byste se do Ovy dostal buď po nepříliš zdařilé jedničce z Příbora na Mošnov, kde se budou stavět 3 kruháče nebo až přes Frýdek-Místek, kde ale není odbočka z D48 na D56 na Ostravu (to taky naplánovala nějaká chytrá hlava, že tenhle směr se bude jezdit přes město…)
Tahle silnice měla být už dávno postavená – ÚR nabylo právní moci 6. února 2010. I proto je součástí stavby kus D48, jelikož se předpokládala její výstavba před samotnou stavbou D48 Bělotín – Rybí. Stejně jako v případě obchvatu Příbora na I/58, kde byl součástí stavby i kus dálnice z úseku Rybí-Rychaltice.
Jenže potom v létě 2010 Bárta vše zastavil a tohle je výsledek. MÚK Palačov bude hotová nejdříve dva roky po zrovoznění zbylého úseku D48.
Jak to bude potom se silnicí I/35? Převedou ji na dvojku, aby ji nevyužíval tranzit?
Systémově by to tak být mělo. Bude ovšem záležet na jejím stavu a tomu odpovídající ochotě kraje ji převzít.
Aby se vyhnul průjezdu Hranicemi a Teplicemi? Na to nemusí být ani zákaz. A kdo jede do Hustopeč k řezníkovi, tak nepatří mezi tranzit.
Zrovna převod na dvojku, tedy bez možnosti zpoplatnění, tranzit nevyřeší nijak.
Tranzit směr Nový Jičín – Val. Mez. to využije a možná i rád.
Tranzit směr Lipník n.B. – Val.Mez. to bude rachotit „po staré“, bo kilometry a nezpoplatněný úsek….
A co zákaz TIR v dotčeném úseku?