Ostrava řeší, jak proměnit okolí Hlavního nádraží. Hledá autory urbanistické studie
Přednádražní prostor u ostravského hlavního nádraží. Foto: Draceane / Wikimedia Commons
Nadchod má skončit, k nástupištím se bude chodit podchodem.
Pardon, čistě dle toho, jak zní příjmení členů pracovní skupiny, by si nejeden řekl „No to bude tedy výkvět…“
😀
Loni jste dodělali výtahy v nadchodech a letos bourat .Asi je tady hodně peněz dobré zbourat udělat nové.trochu jiné to nechápu co tak opravit to stávající co sloužilo spoustu let.A před nádražím uplně stejně na to vyvalování u vody různých idividuí to bohatě stačí .
Já jsem hlavně zvědav, jak se architekti a projektanti poperou se samotnou budovou Hlavního nádraží, která je koncipována pro nadchod. Jestliže budova zůstane v současném stavu a vybudují se pouze podchody, vznikne z ní ještě větší paskvil než je nyní.
jo, tohle mně taky napadlo, stávající budova je dost nad kolejištěm, ne?
Proč podchod když je tam funkční nadchod? Pak se nedivím dluhům ve státním rozpočtu, když se vyhazují peníze za takové cipoviny.
Pokud radnice nevykoupí okolní domy a neopraví je a nenastěhují se tam řádní občané, tak pár nových květináčů před nádražní budovou toto „přestupní místo“ nijak nevylepší. A posunout tramvaje dále od nádraží, to snad může vymyslet jen někdo, kdo nikdy vlakem s přestupem na tramvaj (nebo opačně) nejel. Už dnes doutíkat od tramvaje na nástupiště nebo z nástupiště na tramvaj je na zadýchání. Umí si někdo představit, pokud je zácpa a tramvaj nabere zpoždění, že utíkáte ze Svatopluka Čecha na nástupiště? Je to dálka už dnes, co potom posunutá zastávka?
V plánu bylo posunutí smyčky a ne tramvajových zastávek, takže by se z pohledu přestupu nic nezměnilo.
Ten termín mi přijde trochu šibeniční.
Naše samosprávy odpovídají na žádost o vyvezení přeplněného kontejneru v zákonné lhůtě 30 dní, zatímco tady má studio dodat do ani ne měsíce propracovaný urbanistický návrh oblasti..
To jen napovídá tomu, že je to hurá akce, a nevyžaduje se vůbec žádná kvalita. To je zcela nepochopitelné. Chudák Ostrava !!!
Třeba byl někdo tak jasnozřivý, že si to čirou náhodou zcela intuitivně a nezávisle na samosprávě města, jen tak z dlouhé chvíle připravil a strčil do šuplíku „pro případ“…. No a teď to jen vytáhne a případný kompars bude navozovat zdání soutěže.
Ta lhůta pro podání návrhů by tomu docela odpovídala.
Nevim, no. Nemyslim to zle, ale to okoli, ktery by tam bylo potreba promenit ma radius asi 5 km.
Tento prostor je bohužel v současných podmínkách neurbanizovatelný, poslední místo u nádraží, kde ještě lze mluvit o architektuře a urbanismu, je náměstí Svatopluka Čecha s nádherným kostelem. Podívejme se, co tam máme okolo tohoto nádraží: Severozápad: nákladní nádraží, JZ: nákladní nádraží, Jih: brownfield. Mezi tím smyčka. Prostě je potřebné si uvědomit, že Ostrava jako celek, tedy s výjimkou pěkného centra, nikdy za své prostředky, nemůže být nějak urbanizovatelná, a to včetně tohoto nádraží. Škoda jen, že se při přestavbě nádraží Ostrava – Svinov neuvažovalo s tím, že právě tam by mohlo stát hlavní nádraží v Ostravě, tam má blíže cca… Číst vice »
V žádném případě by neměl existovat vlak, který by nestavěl na Svinově. Už u Euronightů je to dost otrava. Naprostá většina obyvatel bude vždycky mít Svinov blíže.
hlavní problémem ostravskeho hlavního nádraží je Privoz, po staru Oderfurth
Hlavní nádraží v Ostravě je krásné a útulné místo, které přímo láká k romantickým schůzkám. Až si najdu vážnou známost, chci aby byla z Ostravy a budeme randit jen tam. Vyšplháme na blízkou haldu a ona mi bude při pozorování hvězd nad kosovnou vyprávět příběhy z její indické pravlasti. Já se tak těším!!🤗🤗🤗❤
Kde je tam koksovna?
koksovna ne, ale kosovna, to je tam kde lícou kosi, nebo kosy 😀
Taky v přívoze, stejně jako nádraží
Docela by mě zajímalo, co znamená to „Právě vymístění tramvajové smyčky se však v rámci projektové přípravy potvrdilo jako ekonomicky i provozně neopodstatněné“.
Už nějakou dobu vídám plány na prodloužení tratě skrze Wattovu a Skladištní a napojení na trať po Sokolské třídě. Momentálně je to území urbánní džungle, které by nějaký rozvoj rozhodně pomohl. Ale znamenalo by to zvýšené kilometry na Hlučínskou, to ano.
To tam nikdo nejezdí? Nedávalo by pak smysl ukončit na Hlučínské busy, které teď jezdí na Křižíkovu, a udělat tam velký přestupní uzel na Prajzsko? Tím by se zase ušetřily kilometry autobusů.
To je myšleno, že se tramvajová smyčka „posunula“ od nadráží. Že by třeba jela ze sokolské na skladištní a tam končila. Nezajižděla by k nádráží. Nebo by končila na naměsti Svatopluka Čecha. Bohužel odkaz na tohle asi už nenajdu….
Roztržení přestupních vazeb mezi vlakem a tramvají je blbost taková, že to bude vidět i na příjmech z jízdného.
Ten prostor nikdy dlouhodobě nezkrášlí, pokud tam budou bydlet v okoli lidi, co tam bydlí. Jedno z mála míst v městě, kde se štítím i šlapat po ulici.
Ono je to ve vzájemném vztahu, ošklivá místa přitahují nepřizpůsobivé.
Věřím, že celý areál před poštou je vykoupitelný, udělal bych ulici kolmo na Sokolskou podél areálu nádraží (osa ulice viz mapa: https://mapy.cz/s/beleteloca) a celý prostor přednádraží tím spojil, urbanizoval a udělal použitelný pro město.
Značně ambiciózní, ale fajn nápad.
Prodloužená Skladištní ulice až k Sokolské třídě (s vybudováním světelné křižovatky) byla vyznačena jako související plánovaná stavba města Ostravy, ale stejně tak bylo zakresleno i prodloužení tramvaje do Wattovy ulice a smyčka v místě parkoviště,
Takže jestli to prodloužení Skladištní ještě bude aktuální nebo ty plány padnou?
Nápad dobrý, dala by se tam vést i tramvaj na Hlučínskou nebo trolejbus a z hl. n. by konečně nebyla jen smyčka uprostřed ničeho, ale normální průjezdná zastávka
Prodloužená Skladištní ulice je živým projektem města a je zahrnuta i v dokumentaci SŽ.
Stejně tak jako přenesení tramvajové trati mimo stávající sad Boženy Němcové a přesun autobusové dopravy. I proto můžete v materálech SŽ vidět nové „parkoviště autobusů“ na Jirské, kam se přesunou z Valchařské…..
Tak to bude ořech, udělat terminál z poměrně malého prostoru tvaru trojúhelníku sevřeného ze dvou stran kolejišti a z jedné zástavbou, to bych vymýšlet nechtěl. Jako městský terminál by měl být napojený zejména na MHD a autobusy, auta by měla mít terminál mimo město, jako mají být Nehvizdy apod. Good luck!
Občas někdo pro někoho jede na nádraží autem, takže parkoviště na 30 minut stání by tam být mělo. Naložit zavazadla a tak…
Určitě, měl jsem na mysli spíše velkokapacitní parkoviště pro mimo ostravské.
Jo takhle, k tomu je potřeba fungující eSko a tramvaj blízko nádraží.
Já myslel, že už je to po rekonstrukci, ale tohle řešení je fakt hodně nešťastný, strašný bludiště. Takže snad cokoliv to může jen zlepšit.
Zůstane po rekonstrukci lávka do depa ČD Cargo? Po zrušení nadchodu k nástupištím z ní bude lepší výhled na obě strany.
„Zůstane i nezůstane :)“, bude ale v nové poloze (takže současná lávka nezůstane a bude nahrazena novou).
Poloha bude za koncem nástupiště (ve směru na Svinov). Lávka povede jen z posledního nástupiště do areálu depa/opravny.