Opava má první kloubový trolejbus. Jezdit bude jen dva dny

Trolejbusy Škoda 14 Tr a 15 Tr v Opavě. Foto: Libor HinčicaTrolejbusy Škoda 14 Tr a 15 Tr v Opavě. Foto: Libor Hinčica

Cestující v opavské městské hromadné dopravě budou mít poprvé možnost svézt se kloubovým autobusem. Umožní to speciální akce, kterou pořádá

Cestující v opavské městské hromadné dopravě budou mít poprvé možnost svézt se kloubovým autobusem. Umožní to speciální akce, kterou pořádá Městský dopravní podnik Opava v souvislosti se symbolickým ukončením provozu trolejbusů Škoda 14 Tr po 35 letech.

Jde o původně vyřazený trolejbus Škoda 15 Tr, který dosud jezdil v Chomutově. Trolejbus by měl být podle plánu nasazen do provozu pouze na dva dny. V pátek 9. 11. 2018 by se měl účastnit noční fotojízdy pro fanoušky veřejné dopravy, v sobotu 10. 11. 2018 poté bude nasazen na zvláštní linku T1 spojující vozovnu se smyčkou Hypermarket Albert se zajištěním přestupu na historické autobusy.

Trolejbus pořídil časopis Československý dopravák, který akci k rozloučení s trolejbusy 14 Tr  pro Městský dopravní podnik Opava vymyslel a organizuje ji. „Co bude dál s trolejbusem ještě není jasné. Má všechna povolení k provozu až do roku 2020 a byli bychom rádi, kdyby v Opavě zůstal, je ale možné, že skončí nakonec po této akci ve šrotu,“ řekl Libor Hinčica z Československého dopraváku. Jde o trolejbus Škoda 15 Tr ev. č. 014 z roku 1995.

Trolejbus Škoda 15 Tr. Foto: Libor HinčicaTrolejbusy Škoda 14 Tr a 15 Tr v Opavě. Foto: Libor HinčicaTrolejbus Škoda 15 Tr. Foto: Libor Hinčica

V Opavě se cestující doposud kloubovým trolejbusem ani autobusem svézt nemohli. V minulosti však existoval plán na pořízení článkových vozů, a to pro obsluhu meziměstské tratě z Opavy do Hradce nad Moravicí. Studie této tratě byla zpracována v roce 1990 Pragoprojektem na zadání opavského Dopravního podniku. Účelem tratě, jež měla být ukončena až v části Kajlovec na samém konci Hradce nad Moravicí, mělo být zlepšení návozu pracovníků z oblasti okolo Hradce nad Moravicí do Opavy, přičemž trolejbusy měly nahradit osobní dopravu na souběžně vedené železniční trati.

Do provozu měla být trať uvedena počátkem roku 1996. Pro obsluhu byly navrhovány prioritně kloubové vozy Škoda 15 Tr v počtu 4 až 5 kusů. K výstavbě meziměstského spojení ale nedošlo. Rozplynuly se tak i sny o nákupu kloubových trolejbusů.

Tagy Československý dopravák Městský dopravní podnik Opava Škoda 14Tr Škoda 15Tr
2 komentáře