Opava koupí další tři trolejbusy, zaplatí je z evropské dotace

Rozlučková akce s trolejbusy Škoda 14Tr v Opavě. Foto: Viktor Karvanszki / www.nejenostravskevikendy.czRozlučková akce s trolejbusy Škoda 14Tr v Opavě. Foto: Viktor Karvanszki / www.nejenostravskevikendy.cz

Tři nové trolejbusy mají být dodány příští rok.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Ona je už na Moravě zavedená elektřina ?

Kernteriér

Ano, zapřáhli jsme Pražáky, běhají v kolečku jak křečci.

Jiří

A asi staré trolejbusy čeká srotoviste 🤔

Pavel Vavříček

Jestli o ně nebude zájem, tak ano. Ale Bulharsko by potřebovalo trolejbusy s nějakým alternativním pohonem, tak by tam mohly mít stěstí.

Lukáš

Tak v Opavě jsou staré maximálně Trollina III.generace. 3 trolejbusy jim stejně nestačí na vyřazení všech těchto vozů.

Pavel Vavříček

Pravda ještě by jim zbývali 2 vozy

Poskok

Já bych to soutěžil po jednom voze…

Kernteriér

Brno je ještě dál, to soutěží puzzle. 🙂

Jiří Kocurek

U šalin se to osvědčilo, tak proč ne? Je potřeba prozkoumat všechny cesty, než se dojde do Říma.

Kernteriér

Já proti tomu nic nemám, Eva považuji za nejpohodlnější šaliny, co tu máme.

Kalanis

Olomouc s tramvajema.

Miriam

Když už nemají opci, tak ty svoje 3 kusy mohli připojit k nějaké objednávce z jiného města – proč dopravní podniky v zahraničí při objednávkách/zadávání výběrek dokáží spolupracovat a naši ne?

PetrB

Hlavně, že skoro všichni měští dopravci jsou ve Sdružení dopravních podniků… mohli by to řešit přes něj…

PvvS

A dokážou se dopravci shodnout na jednom typu, vybavení a parametrech ?

Kubrt

Vybavení a parametry nemusí být stejné – viz společný tendr tří braniborských měst na tramvaje.

Ondra K.

Jestli není zakopaný pes v tom, že u nás v ČR jde v prvé řadě dost často o to podojit dotace, přihrát kšeft spřátelenému výrobci a zkasírovat nějakou tu provizi. Viz třeba poslední výběrová řízení na tramvaje pro Ostravu a Olomouc, ze kterých vzešla cena za kterou se obvykle kupují tramvaje o mnohem větší kapacitě. Případně nedávno zrušené VŘ na trolejbusy pro Ústí, nebo různý další VŘ na tramvaje a trolejbusy z dřívějších dob kdy se běžně nastavovaly nestandardně krátké termíny pro podání nabídek.

Olda

Není na takový „kšefty“ lepší ponechat v předchozích dodávkách nějakou opci. Poté by to mohlo být bez výběrovek, a nějaký sjednocení typů (či podobných typů) pro servis a případné dodávky ND by taky nemuselo být k zahození.