Opava koupí další tři trolejbusy, zaplatí je z evropské dotace
Rozlučková akce s trolejbusy Škoda 14Tr v Opavě. Foto: Viktor Karvanszki / www.nejenostravskevikendy.cz
Tři nové trolejbusy mají být dodány příští rok.
Tři nové trolejbusy mají být dodány příští rok.
Ona je už na Moravě zavedená elektřina ?
Ano, zapřáhli jsme Pražáky, běhají v kolečku jak křečci.
A asi staré trolejbusy čeká srotoviste 🤔
Tak v Opavě jsou staré maximálně Trollina III.generace. 3 trolejbusy jim stejně nestačí na vyřazení všech těchto vozů.
Já bych to soutěžil po jednom voze…
Brno je ještě dál, to soutěží puzzle. 🙂
U šalin se to osvědčilo, tak proč ne? Je potřeba prozkoumat všechny cesty, než se dojde do Říma.
Já proti tomu nic nemám, Eva považuji za nejpohodlnější šaliny, co tu máme.
Olomouc s tramvajema.
Když už nemají opci, tak ty svoje 3 kusy mohli připojit k nějaké objednávce z jiného města – proč dopravní podniky v zahraničí při objednávkách/zadávání výběrek dokáží spolupracovat a naši ne?
Hlavně, že skoro všichni měští dopravci jsou ve Sdružení dopravních podniků… mohli by to řešit přes něj…
A dokážou se dopravci shodnout na jednom typu, vybavení a parametrech ?
Vybavení a parametry nemusí být stejné – viz společný tendr tří braniborských měst na tramvaje.
Jestli není zakopaný pes v tom, že u nás v ČR jde v prvé řadě dost často o to podojit dotace, přihrát kšeft spřátelenému výrobci a zkasírovat nějakou tu provizi. Viz třeba poslední výběrová řízení na tramvaje pro Ostravu a Olomouc, ze kterých vzešla cena za kterou se obvykle kupují tramvaje o mnohem větší kapacitě. Případně nedávno zrušené VŘ na trolejbusy pro Ústí, nebo různý další VŘ na tramvaje a trolejbusy z dřívějších dob kdy se běžně nastavovaly nestandardně krátké termíny pro podání nabídek.
Není na takový „kšefty“ lepší ponechat v předchozích dodávkách nějakou opci. Poté by to mohlo být bez výběrovek, a nějaký sjednocení typů (či podobných typů) pro servis a případné dodávky ND by taky nemuselo být k zahození.