Doprava ve městě Trolejbusy

Opava koupí deset trolejbusů od Škody, jde o nový model s karoserií od SOR

Vizualizace nového trolejbusu Škoda Tr 32 pro Opavu. Foto: Škoda Electric
Vizualizace nového trolejbusu Škoda Tr 32 pro Opavu. Foto: Škoda Electric

Městský dopravní podnik Opava (MDPO) koupí za 135,6 milionů korun bez DPH deset nových parciálních trojelbusů od Škody Electric. Tuzemský výrobce byl jediným uchazečem v soutěži, do Opavy dodá úplně nový model 32 Tr.

Vítězství Škody Electric vyplývá z informací na profilu zadavatele i registru smluv. Podle podepsané smlouvy má nové trolejbusy výrobce dodat do konce září letošního roku. Původní soutěž v Opavě zrušili, v druhé oslovili přímo tři dodavatele: kromě Škody ještě Cegelec a Ekovu. Přihlásila se jen Škoda.

Nové trolejbusy budou plně nízkopodlažní, navíc s přidanou baterií. Ta umožní dopravci, aby s nimi jezdil i mimo trasy pod trolejemi. „Nasazovány budou převážně na lince 221, která má dva úseky bez závislé trakce,“ řekl ředitel MDPO Jaromír Walaski. Podle něj je nákup přirozenou obnovou trolejbusového vozového parku.

Poslední dodané trolejbusy pro Opavu v roce 2015. Foto: MDPO
Poslední dodané trolejbusy pro Opavu v roce 2015. Foto: MDPO

V současnosti jezdí po Opavě 33 trolejbusů, nové nahradí trolejbusy 14 Tr. „V této souvislosti MDPO dosáhne 100% nízkopodlažnosti v celé MHD,“ dodal Walaski. Podobně jako u ostatních vozů počítá firma s tím, že jednotlivé trolejbusy budou mít i své jméno. Opavský dopravce získal na nákup nových trolejbusů dotaci z IROP ve výši 85% nákladů.

Trolejbus 32 Tr má být novým typem, který výrobce dosud neukázal. Vzniká ve spolupráce s s výrobcem autobusů SOR Libchavy. „Jedná se o první využití této karoserie pro trolejbusy. Samozřejmostí je prostorný interiér, klimatizace prostoru pro cestující i řidiče, moderní informační systém včetně možnosti USB připojení,“ řekl obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Škoda dodávala do Opavy i poslední zakázku na trolejbusy v roce 2015.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

A parametry? Opět snůška PR, či manažerských keců a k věci nikde nic?

Ondra
Host
Ondra

ke svezení v autobuse MHD kde strávím max 15-20 minut mnohdy ve stoje potřebuju USB připojení ? ? na co ?

petr.r
Host
petr.r

to je pochopitelný, když majitel Kellner dá vše ze svych firem a nekupuje od cizích. SOR TNB 12 neměl snad elektro výstroj z plzně a to už vlastnil Kellner, ale nevlastnil škodu plzen.

noerf
Host
noerf

Sor vlastní Kretinsky 60 % a J&T 40 %. Tím důvodem je spíše to, ze asi není úplně důvod používat konstrukce polských autobusu solaris. A pro Škodě se bude více hodit, když bude vyrábět výzbroj na konstrukce Sor a vyřadí konkurenta Cegeleg.

petr.r
Host
petr.r

Tak Kellner SOR prodal Křetinskýmu ještě za doby dodávky autobusů pro DP praha? Jsem ztoho…….., ale kamarádi jsou.