Dopravci Železnice

Odboráři kritizují ČD Cargo za pomoc RegioJetu. Musíme vydělávat, oponuje šéf ČDC

Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

(Aktualizováno 17.2. 13:00/ Federace strojvůdců se v posledním vydání svého zpravodaje Zájmy strojvůdce pustila do kritiky státního nákladního dopravce ČD Cargo za to, že v lednu dva a půl dne pomáhala jeho lokomotiva 363 soukromé společnosti RegioJet. Nákladní dopravce kritiku odmítá, podle něj je hlavní vydělávat.

Nechápu, že ‚dcera‘ půjčuje své lokomotivy konkurenci. Vždyť na veřejnosti se to často prezentuje tak, že ‚žlutej‘ je přece lepší než ČD! Tak ať si ale pak také vše zvládne sám… A na Cargu přitom jezdíme až příliš často se ‚starejma prknama‘, případně někdy ani není s čím jezdit,“ tvrdí člen redakční rady Zájmů strojvůdce Miloš Brunner.

Podle textu je s podivem, že dceřiná společnost Českých drah projevila takovou vstřícnost právě vůči RegioJetu. Podle autora textu jde o firmu, která nejen tvrdě, ale především nevybíravým způsobem konkuruje národnímu dopravci. „Zvláště když její šéf pak využívá každé příležitosti, aby ‚matku‘, tedy akciovou společnost České dráhy, v médiích napadal či zesměšňoval,“ uvádí Zájmy strojvůdce.

Předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik potvrdil, že lokomotiva byla RegioJetu zapůjčena na základě jeho osobního souhlasu. „Byla aktuálně volná. Žádost o prodloužení jsem zamítl, už měla práci,“ řekl Bednárik. Podle něj není jejich úkolem držet zálohy pro kohokoliv. „Byl bych nerad, aby si na to trh zvykl. Každopádně to byl signál celé naší skupiny ČD, že nejsme brzdou liberalizace,“ dodal Bednárik.

ČD Cargo je na plně liberalizovaném trhu déle než samotné České dráhy, i přes velkou konkurenci drží stále většinu trhu. „Jediným úkolem od našeho akcionáře je vytvářet zisk. Opřená lopata o vypnutou míchačku ještě žádnému zedníkovi na chléb nevydělala,“ dodal.

RegioJet se v posledních měsících potýkal s výpadky svých lokomotiv, musel si tak půjčovat stroje jiných dopravců. Kromě ČD Cargo například u Arrivy.

Následný vývoj

Federace strojvůdců se už včera dožadovala změny textu, což jsme odmítli. Své stanovisko vyjádřila na svých stránkách. Text zůstává v původní podobě z následujících důvodů:

  1. Nemůžeme souhlasit s interpretací FSČR, že jde pouze o vyjádření názoru jednoho člena. Text je zveřejněn na první stránce papírového vydání Zájmů Strojvůdce (dále jen ZS). ZS jsou oficiálním zpravodajem FSČR.
  2. Text není označen jako názor, naopak jde o běžné zpravodajství, kde je názor jednoho strojvedoucího dál doplněn dalším odstavcem od redakce, v kterém ho podporují. Autor onoho názoru je navíc členem redakční rady ZS.

[yop_poll id=“14″]

 

146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Skinheads & Punks united

To je těžké, pro Cargo je půjčení Esa na dva dny dost bezvýznamným ziskem, zatímco pro RJ je to velké vytržení trnu z paty, kdy nemusí shánět mašiny po všech čertech, buď tedy slabounké Bobiny, nebo beztak takhle na rychlo docela draze moderní mašiny od jiných soukromníků, kde určitě každá nová drahá mašina má naplánovanou práci na dlouho do předu a tedy by to v případě nepůjčení znamenalo docela starost/náklady pro RJ, což je snad konkurenty vítané, nebo na druhou stranu dobrá antireklama na žlutého, když v čele zpožděného žlutého vlaku bude jezdit modrá mašina.

Michal

No on ne úplně každý to takhle sleduje. 🙂
Ale souhlas s tím, že bordel v mašinách u RJ trvá už trochu dlouho – už snad má všechny traxy, ne?

Skinheads & Punks united

Traxxy jsou snad ale zamýšlené hlavně na Brno a teď s vítězstvím rychlících Brno-Bohumín a jinými investicemi bych moc nepočítal, že se do Ostravy s Peršany brzy rozloučíme.

X 1

Vidíš snad dvacet Traxxů?

Michal

No 20 nevidím, ale množství, ke kterému se odhodlal, už nakonec i odebral, ne?

noerf

Michal: Letos by měl Regiojet zařadit do provozu zbylé 4 traxxy z 8 objednanych. Na dalších 20 má opci, ale jestli je koupi nebo převede na nákup traxx 3 vi jen v Regiojetu.

Skinheads & Punks united

S tím že si někdo nespojí modrou mašinu a zpožděný vlak při těch peronech plných lidí bych tak úplně nepočítal.

Tronda

ČDC se začíná chovat jako obchodní firma a kšeft je kšeft. Sice mají šotoušci smůlu, protože se nemohli příjít dívat na nádraží na plný perón bezradných Jančurových cestující a dosáhnout tak vyvrcholení, ale takový už je život.

K.S.

A je to správně že se ČDC začíná chovat jako normální firma, ještě aby ten bacil teď pořádně pustil kořínky a nakazil celé čédéčko… Jestli tam nefrčí jiný bacil, tedy 😉

Skinheads & Punks united

Tak snad právě proto, že kšeft je kšeft by pro ČD bylo úplně nejlepší, když by jim vlak nevyjel a RJ tím měli rozesrané oběhy, zpoždění a naštvané cestující s kompenzacemi, když by jim opět Peršan musel zápasit se dvěma devítivozovými vlaky jako nedávno. . Jak jsem napsal, z dvou denní půjčky nemůže být žádný vývar, moderní lokomotiva od Metransu či jiných soukromníků u RJ nezaskakovala už velmi dlouho, neb takové mašiny opravdu nečekají na to, až si je náhodou nějaký soukromník v osobce v nouzi pronájme a jak jsem se mezi tím dozvěděl, tradiční Bobina od Arriva , která… Číst vice »

Vicher

Ta naivní představa, že více nasranejch cestujících RJ znamená více spokojenejch cestujících ČD…ve skutečnosti většina lidí zklamanejch z RJ se vrátí do aut a busů a zanevře na vlaky úplně.

Skinheads & Punks united

Ano, ty dlouhé řady autobusů ve směru na Ostravu, Žilinu, Košice. . 😀

petr766

Autobusy do Ovy či Košic nejezdí proto, protože jich většinu provozoval Jančura, který jejich omezením či zrušením (zcela logicky) stejné cestující dostal do svých vlaků. K ČD by přešly pouze v případě, že by nebyla jiná alternativa. A konkrétně u autobusů to má Jančura teď poměrně slušné, takže znovuobnovit tyto linky v případě potřeby není větší problém.

Skinheads & Punks united

Je, za současného stavu špiček v Praze, ucpané D1, Brna, případně neexistující dálniční infrastrutktury, je podnikatelská sebevražda, chtít konkurovat pěti hodinovým busem tří hodinovým vlakům, sám Jančura mluví o budoucnosti vlaků na úkor busů, sám ruší busy do Brna, Budějovic, Plzně s tím, jak přitom do těchto míst skokově přibývají cestující do vlaků, i těch Béčkových, protože prostě je to rychlejší a spolehlivější, než stání v koloně v pondělí ráno v Praze..

JAN

Podle Vašich příspěvků na zdopravy.cz to vypadá, že pravidelné vyvrcholení máte Vy, ze žlutého dopravce!

Petr

Docela bych uvítal kdyby se Federanti za naše peníze z příspěvků začali raději věnovat našim pracovním a mzdovým podmínkám, a nesrali se do toho co náš zaměstnavatel vozí, s kým uzavírá zakázky a komu co pronajímá.

Honza Student

Ceny pronájmu za 1 den jsou asi takové: Traxxy a Taurusy 34000kč,Starší stroje jako 181,130 nebo 121 se pohybují 12000-15000,Esa jsou za 20000kč,Z toho plyne,že Cargo vydělalo na měsiční plat strojvedoucího.

Jarda S.

jenom? tak to je hodně smutné a v tomto případě jednoznačně nepůjčovat!!!

Jan Sova

A proč si od nějakých dobrovolníků komerčně nepůjčí nějakou Bertu nebo Kocoura ?? Spolky by za to rádi shrábli inkaso a ty lokomotivy by jim jen tak netvrdly někde v maštali. Na druhou stranu aspoň má státní dopravce (dcera) reklamu v podobě žlutého závoje 😀

Pavel Řezníček

Jsem asi idealista, ale pomáhat by si měli všichni a také by všichni měli šetřit vzájemným napadáním a zesměšňováním. Regiojet, stejně jako ČD jezdí s minimálními rezervami a v případě prvně jmenovaného to je více medializováno. ČD například dnes vypravilo polovinu spojů na trase Praha – Řevnice (dva ze čtyř oběhů). Podobně před dvěma týdny jeden obrat nejezdil tři dny.

Skinheads & Punks united

Ten výpadek Slonů nebo pater je tak nejčastější věc, že by dálkový vlak (skoro)nevyjel se moc často tedy nestává.

Dejvy

Jsem rád, že firma ve které pracuji se nechová jak nějaká zamindrákovaná šmudla, ale klidně pronajme lokomotivu i konkurenci. ČDC to nezničí a kolegům od RegioJet to třeba pomohlo. Politiku a odborářské plky neřeším. Ať se každý prosadí kvalitou a službami a železniční doprava vzkvétá.

Skinheads & Punks united

Tyhle sladké povídačky o ublíženosti jsou kouzelné hlavně momentě, po tom co RJ přestal provozovat jídeláky, že se mu nevyplatí a jediný zájemce nad odkup těch už několik let odstavených vozů byly ČD, kterému je také v rámci konkurence nechtěli prodat, protože pojízdná hospoda je pro něj konkurence. Každý si snad má právo se svým majetkem zacházet, jak uzná za vhodné a není povinen nikomu nic..

petr766

Ano tak proč nějací odboráři kritizují to, jak si ČDC zachází se svým majetkem? Je to snad jejich firma?

Skinheads & Punks united

Tak asi protože ten samý důvod, proč RJ nechce prodat jideálky ČD, je to konkurence a z jejího prospěchu já zase moc těžit nemůžu. Navíc v kombinaci s tím, jak již uvedl někdo jiný, nakonec se strojvedoucí v ten den „poprali“ o klíčky jednoho hrbáče a další vlak musel čekat na jinou volnou mašinu, která přijede z jiného vlaku, tak je to takové docela zvláštní, zdržovat kvůli tomu zásilku vlastního zákazníka.

Romanero

FS jsou fakt trapáci, co ani neumějí podržet svoje slovo.. udělali by líp, kdyby řídili lokomotivy podle předpisů, věnovali se neprojíždění návěstidel a tohle nechali manažerům

Brumla

Ať už přestanou tlachat představitelé jak ČD tak ČD Cargo. Apeluji na strojvedoucí aby nepřestupovsli k soukromníkům a sami se můžou přetrhnout v půjčování loko. Nedávno skoro jel autobus . když Gwtr melo půjčenou 810

T.H.

Jako že to „zařídil“ Bureš? No jo, spiknutí je daleko větší, než si myslíme… A že nezařídil Vectrona a na dýl, to si relevantně přispívající vysvětlují jak?
Ale já už o některé iluze snad ani přijít nemůžu.

MiKi

No pokud chce být Cargo takto korektní, tak by taky jejich strojvedoucí neměli využívat při služebních cestách režijní výhody ČD.

Liberal shark

Koukám, že modrá armáda pořád ještě vede rudý třídní boj ;-).

Obtloustlý Travolta

Perfektní věc! Odboráři by měli vidět dál a namáčknout vedení do polohy maximalizace marketingového zužitkování celé transakce. Něco ve smyslu: „Dcera Národního dopravce opět zachraňuje fungování železničního trhu bez přívlastku“. Namísto bečení na fscr.cz by taková kampaň mnoha lidem otevřela oči. A hlavně by nastínila pravý stav věcí.

Anti troll

Tebe to ještě nepřešlo? Já to chápu, tvé víc než rok trvající kopání do GWTR nepřineslo nic. Tak je jasné, že si to chceš vynahradit na RegioJetu.

Běž se léčit.

Obtloustlý Travolta

Magořina na Jihu dále nepokračuje jen kvůli snaze jiných, nikoli DhaKa

Anti DHaK

Vážně? Já jsem si nevšiml, že by na šumavských lokálkách jezdil jediný správný dopravce (pokud nepočítám expres do Krumlova).

Anti DHaK

Tebe to ještě nepřešlo? Já to chápu, tvé víc než rok trvající kopání do GWTR nepřineslo nic. Tak je jasné, že si to chceš vynahradit na RegioJetu.

Běž se léčit.

Michal

Jééé, DHaK je zpátky. Já ho bez Žemličky nepoznal.

Petr Frýdlant

Za tenhle vylev by federace zasloužila pár facek. Je vidět, že pár jedinců má hlavě opravdu prázdno. Fakt smutné. Nadruhou stranu se divím že tohle Cargo vůbec povolilo. Když nejsou schopni pomoc sami sobě. Nedávno v jedné nejmenované stanici závada na trofejí. Stanice bez proudu celých 15 hodin. Vlaky se hromadily a odklonem se jezdit dalo bez problémů. Jen to bylo do kopce. Stačilo sundat jednu loko z vlaku a ostatní vlaky postupně vystrkat do další stanice. Ne to vůbec nepřichází k úvahu dle carga. Tak vše stalo a čekalo. Po 12 hodinách se někdo probral a poslal lokomotivu na… Číst vice »

jan

Přece několik soudních sporů, snaží se obrat skupinu o miliardy. O zdroje. A tady někdo argumentuje vyděláváním? Nic bych mu nepůjčil..

Flinta

Jenže ČDC se musí ze zákona chovat jako řádný hospodář.

jan

No právě…

jan

To by ta cena musela být velice adekvátní, aby to zaplatilo půjčování jednou ročně, včetně personálu.-)

Ondra

Kdyby fungovaly férové vztahy, nevidím problém s placenou výpomocí i konkurenčnímu dopravci, ovšem za situace, kdy žlutý parazit podává žaloby na miliardy a soudí se s ČD od kterých chce nakonec pomáhat, by to mělo být interními předpisy ČD striktně zakázáno….
https://archiv.ihned.cz/c1-66467570-jancura-zadal-aby-ceske-drahy-vratily-miliardy-statni-podpory-je-to-promlcene-zamitl-zalobu-majitele-regiojetu-soud

Mart

Možná to chce zjistit obsah žaloby. Potom bych dělal závěry

Ondra

Stačí skutečnost, že žlutý parazit vede soudní spor s cílem poškodit České dráhy. Proti takovým parazitům je třeba bojovat, nikoli jim dobromyslně pomáhat.

petr766

Sám jsi parazit

Anjel

Nočný vlak Regiojet z Košíc do Prahy meškal 210 min…takže ďalšia porucha hnacieho vozidla 🙂

Hodně štěstí

Aby vás pan Anjel nežaloval Jančura za falešné informace poškozující firmu Regiojet. 🙂

Vokurka

Tak určitě pane Bednárik pro ESO nebyla dva dny práce.Docela jste mne pobavil.Vzhledem k tomu,že každou směnu řešíme problémy s odstavenými ESY do oprav nebo údržby a horko těžko se uspokojí potřeby provozu tak Vám děkuji za výborný vtip…
A nebo má pan generální větší přehled o provozu firmy než technici SOKV a zaměstnanci provozu dohromady.

Blada

Vše proti logice

Y.K.

Tady se přesně setkává politikaření odborů („profi odboráři“ rozhodně penězům nerozumí a klidně formu utopí) a obchdníků, pro které je každý příjem dobrý. Sami příjmy firmy potřebují na své výplaty.

Nepůjčením loko RegioJet nezabijí, půjčením si vydělají nějaký bakšiš. Pokud je zrovna loko volná je to jediná logická volba (bez barevných předsudků).

Karel Kundrata

Odboráře a hlavně FS by mělo především zajímat blaho zaměstnanců!! Dodržování přestávek a úroveň prostředí pro ně. Délka a rozvržení směn!!! Pracovní nástroje – vybavenosti kabiny lokomotivy a jejich snadné a pohodlné ovládání.. Nevím proč se odbory serou do kšeftů zaměstnavatele, jejích úkolem je péče o lidi a né o zakázky. Aspoň tak to funguje u těch normálních odborů např. Kovo. *Ano bohužel „ČD odbory“ mají nakoupené akcie ČD a zajímá je hlavně raiting, kšefty a lidi jsou až na posledním místě. Zajimal by mě názor FSČR u RegioJet jak to vidí oni že jím někdo půjčuje lokomotivu a partnerská… Číst vice »

kajetan

my čecháčci, my jsem lůzři nepřející…

Y.K.

Čecháčci předpokládám myslíte všechny kromě sebe?

T.H.

Vystoupení odborářských ideologů v „Nářkách“ je logické – nemůžou připustit, aby se federantským ovečkám rozpadl jednoduchý svět „jediné hodné“ Dráhy (i když druhá půlka Nářků je následně nadávání na to, jak to u ní stojí za hovno) bojující proti fujfuj zlým nenávistným soukromníkům, co se proti ní spikli. Ono jinak by taky mohlo oveček ubývat víc a víc, popř. by nebečely jen to „čtyři nohy správné“. Nic, nad čím by bylo nutno se na dlouho zastavovat – tak ten jejich svět prostě funguje. Ostatně Regiojetu už půjčovala lokomotivy konkurenční Arriva, spojoval se přes výluku s konkurenčním LEOšem, ale nikdo takhle… Číst vice »

Standa

Ono nejde o to, zda půjčit zrovna plonkovou lokomotivu.
Ale o to zda půjčit zrovna plonkovou lokomotivu někomu, kdo mně při každé příležitosti pomlouvá, vláčí médii, kritizuje a vykřikuje jak jsem špatný jak mu neustále ubližuji a jak on vše dělá lépe ….
Máme tu čtyři větší osobní soukromé dopravce, ale jen jeden z nich je neustále slyšet se svým kvičením proti ČD. Hádejte, který to je?

Michal

Asi máte citlivější sluch, ale nic, co by se dalo považovat za kvičení poměrně dlouho neslyšel. Měl byste nějaké zdroje?

Tronda

Tak poslední dobou kvičí hlavně ROH, viz. nadpis tohoto článku. 🙂

Y.K.

jak nejde? To je jediné o co tu jde. Firma musí být výdělečná. Politické bojůvky si můžou dovolit odbořáři a ve sněmovně. Že lokomotivu nepůjčí vůbec nic nezmění a ke všemu nevydělají. Jaká to kýho výhra.

T.H.

Můžete třeba za uplynulý rok doložit nějaký příklad „neustálého kvičení“ a „pomlouvání při každé příležitosti“?
(Myslím skutečné, nikoli vyfabulované Drážními ideology v odborovém nebo podnikovém tisku a tlači.)

mnz

Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem.

Jirka

On tenhle kočkopes který vznikl rozdělením osobní a nákladní dopravy,s dvěma oddělenými managmenty a stále jedním vlastníkem je poněkud zvláštní.Zvláště Cargo v plně tržním prostředí s přetékajícim aparátem (GŘ) musí vydělávat.Alespoň bude mít pan ředitel Kupec mít proč privatizovat a výnosem nakrmit tu zející černou díru.

Hans-Jurgen

V článku postrádám jakou ztrátu by RJ utrpěl když by nevyjel a kolik zaplatil za zapůjčení té lokomotivy.
Dalo by se to zjistit?

petr.r

pochop to, že jančuru nezajímá ztráta peněz, ale ho zajímají cestující.

Poudy

Přesně tak Petře! Pan Jančura to nedělá pro peníze, dělá to přece pro to, aby byly všichni šťastni 🙂

petr.r

správně, kdyby nevyjel na koleje, dotet mnoho lidí jezdí pořád autem. On naučil lidi jezdit vlakem, kdežto čd je odnaučilo.

Kirschner

Větší slátaninu už jsem dlouho nečetl. Ono jde panu Jančurovi o blaho lidu? Nešňupete řepku?

Standa

Ne, akorát má doma žlutý oltář s podobiznou Ó spasitele Radima Velkohubého a pětkrát denně se modlí k jeho bustě…

zesp

Kirschner, Standa: Vy modří kluci taky jak tak čtu ten fakt odmítáte uznat, ale je to tak. Za razantní změnu úrovně cestování my obyčejní cestující vděčíme žlutýmu. Byť mě taky vadí to rozbíjení síťovosti, jiná cesta by nebyla a ČD by se ve své zaslepenosti nikam neposunula. Nyní se alespoň velice neochotně, ale přece snaží ty zlé „tfuj“ soukromníky nějak dohnat, aby neskosnčila úplně… Samozřejmě k nelibosti odborářů – řežijkářů….

Standa

Na té jedné trati, co doposud jezdí ?
Většina cestujících jezdí po jiných linkách, kde RJ není, nebyl a nebude.
Nárůsty cestujících ve vlacích jsou především v regionální dopravě kolem velkých měst, a potom na lokálních tratích, jde došlo jejich opravou ke zrychlení a tím pádem vyšší konkurenceschopnosi železnice oproti autobusu/autu.

Tronda

Taky dobrej blábol, na lokálkách samozřejmě žádní cestující nepříbývají. Jinak s tím „nebude“, bych si nebyl tak jistý, blíží se termín, kdy budou všechny tratě soutěžený a bagrování ČD se utne, pak ten zbytečný moloch skončí.

Standa

Nenapsal jsem lokální tratě, ale regionální tratě. Například linky S kolem Prahy, tratě kolem Brna svazejici lidí z Blanenska, Tišnovska, Vyškovska…. U nás v regionu například tratě ( Chrudim) -Pardubice- H.K. -Jaroměř; Choceň- Hradec; na Plzeňsku vlaky svazejici lidí z měst a vesniček do Plzně za prací a do škol…. Lidé přecházeli do vlaků postupně, jako jinde ve světě, když nárůst silniční dopravy přesáhl nějakou hraniční mez kterou již nebyly denně dojíždějící ochotni akceptovat a pohodlí vlaku převázilo Dálková doprava Pha- Ostrava začala růst dávno předtím, než Jančura pochopil rozdíl mezi šalinou a Esem, protože si lidé uvědomili, že je… Číst vice »

petr.r

kolik, že platíš tym odborům? Něž RJ vstoupil na pha-ostr. tak lidi vlakem nejezdili, páč na to neměli.

Kirschner

„Ano“ bude nahrazen ještě větším molochem. Ano bude líp. A Troník opustí Zdopravy = nebude mít do koho kopat. Kolik že to má Arriva zaměstnanců?

petr.r

no když jsme u té arrivy, tak na vláře to bude markantní, to bude jak na slovensku s RJ.

K.S.

Spíš takto: Něj nezajímá ztráta peněz, ale potenciální ztráta cestujících.

Standa

On Jančura dělá charitu?
O cestujícího mu jde až v poslední řadě, sorryjako

Tronda

Tak to už je na tom jako ČD, těm taky nejde o cestující…

Standa

U ČD se mi nestalo, že by mi -pokud byl ve vlaku bistro vůz nebo minibar- odmítli prodat kafe.
Jančura vám v lowcoast kafe nedá ani pokud si ho chcete koupit.Přitom se chlubí tím, že se temihle službami liší od jiných dopravců a prodává palubní servis jako součást jízdenky .
Takže prodat trochu kafe z automatu za třicet korun, vydělat na cestujícím něco navíc a mít spokojeného zákazníka pro něj zřejmě není důležité.

Tronda

Se můžete poptat u ČDC, kolik stojí pronájem esa.

PeNik

A teď si představte, kdyby ta zapůjčená loko klekla.

Skinheads & Punks united

Což může i ta 65 let stará Bobina, která to tahá místo RJ strojů nejčastěji.

Děčíňan

Hysterická reakce pána z časopisu Zájmy strojvůdce, svědčí spíše o snahu jeho vlastního zviditelnění. Pokud Cargo mělo volné Eso pak nechápu, proč by jej v případě kdy mimořádné události, nemohlo půjčit za úplatu komukoliv. V opačném případě si dovedu představit totéž.

petr.r

správně, ten pán bude zjištovat jestli náhodou čd cargo nevezme do přepravy něco od RJ a SA.

Tronda

Tomu pánovi z časopisu asi hlavně došly prášky…

mgr.pavel

Za jakou cenu byla ta lokomotiva zapůjčená? Za odpovídající tržní (případně za příplatek za opakované kopance Jančury do ČD)? Pokud ano, pak v tom nevidím problém – proč si jednoduše nepřivydělat?

Jen nerozumím tomu, proč na jednu stranu vedení ČDC říká, že loko byla volná, a na stranu druhou odpory tvrdí, že musí jezdit ve starých křápech – šlo to na ty 2.5dne snad nějak prohodit? A bylo by to efektivní?

petr.r

magistře-odbory, néé odpory. Vy jste uplně rozčílený ať to s vám nekřápne.

Poudy

Inženýre-s vámi, néé s vám. A ještě k tomu jste jedinej, kdo tu slovní hříčku nepochopil, tož to bude s vámi opravdu špatné.

petr.r

když někdo má před jménem magor, tak asi žádný srandy nedělá. Nemám sklerozu.

Tronda

Eso už je taky starý křáp…

Kirschner

Rozhodně mladší jak nějaký Tronda. 😁

Skinheads & Punks united

A taky si tyto slabé pomalé křápy z této generace lokomotiv na Ostravu ve žluté, které padají jedna po druhé, před několika měsíci dokonce jela jen asi polovina z celkového stavu, budeme dlouho úžívat. Stejně jako jako jejich řetězové zpoždění přenášené na ostatní vlaky, větší ucpání tratě pro náklady.

Tronda

O tom jak Esa fungují mezi Prahou a Plzní nám nenapíšete? To je škoda…

John

Tohle je špatně, ale když si ČD půjčovali 750 od KDS do Klatov, tak to bylo všechno v naprostém pořádku. Cargo mám rád, ale ČD jsou hrozný podnik.

Miloň

V pořádku to samozřejmě bylo, proč by nemělo být? Zapůjčení Esa v pořádku není, protože tím vypomáhá v kšeftu konkurenci a ještě konkurenci, která kydá na národního od samého začátku jen špínu.

Liberal shark

Leo a RJ snad nejsou české společnosti ?

Michal

Cargo náhodou kope za dráhu jako celek mnohem víc než jeho macecha.
Kromě toho, že to Bednárik nedělal zadarmo je furt lepší když ty lidi odveze vlak než auto.
Palec hore.

Artur

Velmi zajímavá situace i otázka. V mém oboru je zcela běžné, že si vypomáháme s kolegy, s nimiž jsme jinak konkurenti (i když ne tak přímo, jako ČD a RJ). Když jeden onemocní nebo se mu sejde více práce, je běžné, že někdo jiný zaskočí, aby byl klient spokojený. Základní podmínkou ovšem je, že spolu máme velmi dobré vztahy a jsme do značné míry kamarády. Pokud bych ale měl „zachraňovat“ někoho, kdo na mně nenechá nit suchou, neustále mě pomlouvá, vymezuje se vůči mně, žaluje mě a staví se do role, že jen on je tím jediným správným podnikatelem v… Číst vice »

Michal

Ač je ČD Cargo dceřinkou ČD osobní dopravy, tak s Regiojetem asi nemá sebemenší problém a Regiojet nemá problém s Cargem.

Skinheads & Punks united

Jančura má obecně problém se státem v roli dopravce, že akorát Jančura nejezdí náklady na tom nic moc nemění.

michal

Tak on stát v roli dopravce taky nikdy moc nefungoval. To jakým způsobem to řekne už je vedlejší.

X 1

Artur
Dle Tvého prvního odstavce a kapku psychologického profilování, jsem dospěl k závěru že pracuješ jako Gigolo. 😉

Liberal shark

A berete snad od státu neferovou veřejnou podporu, která poskozuje vaše konkurenty ?

X 1

Je správné, že direktor má víc rozumu, než někteří podřízení.

David

Pokud ta mašina neměla práci, tak v pořádku. Pokud kvůli tomu odřekli zakázky, záleží, co vydělalo víc. Pokud kvůli tomu jezdili starými střepy, tak se to dá výjimečně zvládnout.
Zase když ten plný peron vidí, že jejich milovaný žluty vlak táhne mašina v barvě zlých a ošklivých drah, má to také efekt.

Nosek Martin

Zeptejte se 100 lidí ve vlaku, zda vědí lokomotiva kterého dopravce je táhne … ti bystřejší Vám možná odpoví, že elektrická

Skinheads & Punks united

Věřím, že modrou a žlutou lidí rozeznávají a že když uvidí zpoždění 30 minut a k perónu přijíždějící Bobinu, na které ten věk 50-60 let prostě vidět jde i laickým okem, tak si to někdo spojí.

Michal

Bohužel zkušenosti z provozu ukazují, že lidé nerozeznají ani vlak různých dopravců.

Skinheads & Punks united

Jednotlivci z řad jednoduších a nahodilých cestujících, že na Bobině jsou ta 50.léta vidět, jezdí to s vlaky RJ zpožděné a určitě si to spojí víc lidí, než těch pár jednotlivců, co si nasedne do vlaků jiné barvy, si stojím.

Tronda

Za to cestující ČD jsou všichni řádně odborářsky proškoleni a rozeznají žlutou fujfuj lokomotivu od té správně modré.

Skinheads & Punks united

To spíš zákazníci ČD s lístkem od pokladny vlezou do soukromníka, ti občasní a jednoduší. Vy musíte být nemocný, s takovou mentalitou.

K.S.

No nevím, naposledy jsem viděl rodinu se čtyřma harantama jak vlezla s modrým lístkem do žlutého vlaku a nechtěli platit, ta ženská s nimi měla až moc trpělivosti na můj vkus. čekat 20 z 30 minut jízdy než jí to zaplatí. Já být na jejím místě tak si zkusím vyřídit mimořádnou zastávku někde, klidně v poli, a provedu detrainizaci. Ani ne tak za barvoslepost, ale za to co předváděli kdy od nástupu bylo vidět že ví že jsou ve špatném vlaku.

Martin Nosek

ČD Cargo by se především mělo starat o to, aby ta mašina v tom depu nestála a měla co vozit. A tím „co vozit“ myslím hlavní obor činnosti ČDC, kterým opravdu půjčovna lokomotiv není. Osobně ale moc nechápu, jak je možné, že Eso je 2,5 dne volné, když se v tu samou chvíli se strojvedoucí ČDC prali o klíče od jedné z Uhelek :-/

Degenerovaný modrý odporář

V depu přece musí stát mašiny co kdyby…protože když nestojí, tak je to hloupý dopravce :)) Krachgo je stejně odepsané, je třeba ho zprivatizovat, dokud to jde.

Standa

Diskuzní příspěvek smazán z důvodu vysokého počtu vulgárních slov.

Standa

Můžu mít dotaz na velecteneho pana editora, ktera a kolik slov mu přišlo v tomto momentu sprosté? Já tedy vím jen o jednom a to se používá v lékařské terminologii i v běžné hovorové češtině zcela běžně. ( Je to to na „D….“)

Standa

Slušný server se slušným redakčním systémem vám alespoň posle mailem závadný příspěvek, abyste ho mohl patřičně zcenzurovat a nemusel ho psát znova. Nebo se s upozorněním na zakázána slova příspěvek neodešle. Člověk alespoň hned ví, kde je chyba, a že to není pouhopouhý rozmar cenzora ( svého času tím byla proslavená iDnes , než se její cenzor stal „zpěvákem“ ).

Artur

Pokud byste dokázal tak velký podnik, jako je Cargo, řídit tak, že veškerá vaše technika bude využitá vždy přesně na 100%, tak pojedete příští rok do Osla pro takovou tu velkou cenu. Téměř každá firma působící v tržním prostředí má někdy nějaké nevyužité kapacity, ať je to hospoda nebo gigantická automobilka.

Michal

Jenže ten kdo vidí modře tohle nikdy nepochopí.

K.S.

No skočte na káčko, vlákno tratě na jihozápadní Moravě a byl tam po vánocích velký v podstatě článek a obžaloba chování ČDC, dost zajímavé a divné venčit povinně všechny vozy do Malomeřic.

Degenerovaný modrý odporář

Ti odporáři jsou prostě pořád stejně degenerovaní, mentálně modrá armáda ČSD. Radši ať mašina stojí v depu, než aby jela pro fuj fuj soukromníka. Tyhlety bafuňáře je už jednou pro vždy třeba poslat někam a ČD Krachgo zprivatizovat.

Jarda

O to nejde. Byl to obchod, on dostal masinu, cdc za pujceni prachy. Na tom neni nic spatnyho. Spatny je to jak je psano vyse, ze radimek jak muze, cd pomlouva a kyda kopy hnoje, ale kdyz mu tece do bot, cd mu nesmrdi. O to jde.

Kylchap

Žlutý žalobníček žaluje a žaluje. A mezi žalobami bonzuje.

Degenerovaný modrý odporář

Proč by mu mašina smrděla, on kritizuje hloupou politiku Náhradního dopravce a v tom má pravdu.

Skinheads & Punks united

Tak že proč je Náhradní dopravce pořád dominantní, i po těch letech..

Standa

A že mu není blbý k tomu Náhradnímu dopravci přilézt s prosikem o půjčku, když mu klekne mašinka….

Martin

ČDC neprivatizovat, jen z ČD a ČDC vyčlenit mašiny do společného poolu ČD Trakce – zisk z Carga teď půjde sice do investic, ale do budoucna by z toho mohly ČD něco málo financovat. 🙂

RGJ přístup „jsme o třídu lepší“ přece jasně takovýhle vlak deklasuje – když přijde vlak RGJ s mašinou od ČD(C), tak „hele, oni nemají svoje lokomotivy a musí jim to vozit dráhy…“ je přece nejlepší možná reklama pro ČD(C).

X 1

Martin
ČD Trakce. Bude to muset vydělávat, takže stroje budou pro ČD a ČDC provozně dražší.
Navíc to znamená další ředitel, náměstek, asistentky, spousta systémových specialstů a spousta jiných bafuňářů a podržtašek.
Nápad to není špatný. Ale v reálu to bude dražší než je teď.

Martin

Současný duální aparát zajišťující totéž u ČD a ČDC je jistě výrazně levnější.

X 1

Tak to máš ale 2x cirkus. Každej zaměřenej na jiný obecenstvo. Ale aby měly společnej zvěřinec? Nevim, nevim, chlape.

Oldřich Sládek

Nemají náhodou v Rakousku něco podobného? 😉

Skinheads & Punks united

A funguje to docela dobře řekl bych, nechápu proč by mašina po dopravní špičce nemohla odvést nákladní vlak, kdy do rána by se buď vrátila, nebo spíš by zase mohla přijet jiná..

X 1

Ale to víš, že by ho mohla odvézt. Ale na to nemusíš zakládat nákladný aparát. Ono stačí mezi sebou jenom komunikovat.
A když už jsme u toho. Tak proč nezaložit to samé co plánovaná trakce pro fíry, vozáky, pudry apod.

Martin

Tak mi reknete, kolik ma Cargo masin na 140 – 160 km/h?

michal

A na kolika tratích se jezdí alespoň těch 140? Železnice není jen trať Praha – Ostrava.. Jsou tu i vlaky které ještě tahá motorová lokomotiva.

Skinheads & Punks united

Za chvíli to bude necelých 20 Vectronů a Bombardierů na 160 km/h.

Vokurka

12 vectronu….

Skinheads & Punks united

A k nim Traxy.

Kirschner

Vy jste zdegeneroval až teď, nebo v tom jedete delší dobu? Ještě tu jak odbory vymysleli v CCCP prosím.

Standa

Prodat ziskovou statni firmu , která mi nese vydelek, to může napadnout jen Klause nebo Kalouska.
Ťok tohle musel placnout po pořádné párty, má smůlu že jeho šéf je bussismen a narozdíl od těch 280 dalších netahel ve vládě není ekonom teoretik zaslepený nenávistí ke státnímu vlastnictví čehokoli co lze prodat a výdělek odklonit.
Spíše se divím, že už Dana nevynesl po těch jeho malérech z MD v zubech….

X 1

Konečně rozumnej příspěvek od tebe.

Flatt1

Tak to tak tady čtu a nestačím se divit.
1. Linka byla takto: Radim-Andrej-Dan-Ivan, čili politický pokyn
2. K prodeji ČDC – Dan NIKDY nevypouští do médií nic, k čemu nemá pokyny, čili opět politika

Toť vše, naivové😉

Petr Šimral

ad Flatt1: nemyslím si, že by až takto. Někoho u RJ napadlo se zeptat i u ČDC, jestli nemají (stejně volají všem dopravcům). A zjistili, že když to schválí šéf, tak mají. Já bych na tom nic jiného nehledal. Kdyby to mělo jít po politické linii, tak by těch Es u RJ mohlo jezdit třeba 5 trvale.
Asi vůbec netušíte, že jedna 363.5 jezdila pro skupinu METRANS asi tři měsíce. Ale bylo to v Maďarsku, tak to český šotouš a česká Federace strojvůdců neřešila.

Skinheads & Punks united

Mašina Carga se objevila na soukromých nákladních vlacích vícekrát.