Dopravci Železnice

Odboráři kritizují ČD Cargo za pomoc RegioJetu. Musíme vydělávat, oponuje šéf ČDC

Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

(Aktualizováno 17.2. 13:00/ Federace strojvůdců se v posledním vydání svého zpravodaje Zájmy strojvůdce pustila do kritiky státního nákladního dopravce ČD Cargo za to, že v lednu dva a půl dne pomáhala jeho lokomotiva 363 soukromé společnosti RegioJet. Nákladní dopravce kritiku odmítá, podle něj je hlavní vydělávat.

Nechápu, že ‚dcera‘ půjčuje své lokomotivy konkurenci. Vždyť na veřejnosti se to často prezentuje tak, že ‚žlutej‘ je přece lepší než ČD! Tak ať si ale pak také vše zvládne sám… A na Cargu přitom jezdíme až příliš často se ‚starejma prknama‘, případně někdy ani není s čím jezdit,“ tvrdí člen redakční rady Zájmů strojvůdce Miloš Brunner.

Podle textu je s podivem, že dceřiná společnost Českých drah projevila takovou vstřícnost právě vůči RegioJetu. Podle autora textu jde o firmu, která nejen tvrdě, ale především nevybíravým způsobem konkuruje národnímu dopravci. „Zvláště když její šéf pak využívá každé příležitosti, aby ‚matku‘, tedy akciovou společnost České dráhy, v médiích napadal či zesměšňoval,“ uvádí Zájmy strojvůdce.

Předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik potvrdil, že lokomotiva byla RegioJetu zapůjčena na základě jeho osobního souhlasu. „Byla aktuálně volná. Žádost o prodloužení jsem zamítl, už měla práci,“ řekl Bednárik. Podle něj není jejich úkolem držet zálohy pro kohokoliv. „Byl bych nerad, aby si na to trh zvykl. Každopádně to byl signál celé naší skupiny ČD, že nejsme brzdou liberalizace,“ dodal Bednárik.

ČD Cargo je na plně liberalizovaném trhu déle než samotné České dráhy, i přes velkou konkurenci drží stále většinu trhu. „Jediným úkolem od našeho akcionáře je vytvářet zisk. Opřená lopata o vypnutou míchačku ještě žádnému zedníkovi na chléb nevydělala,“ dodal.

RegioJet se v posledních měsících potýkal s výpadky svých lokomotiv, musel si tak půjčovat stroje jiných dopravců. Kromě ČD Cargo například u Arrivy.

Následný vývoj

Federace strojvůdců se už včera dožadovala změny textu, což jsme odmítli. Své stanovisko vyjádřila na svých stránkách. Text zůstává v původní podobě z následujících důvodů:

  1. Nemůžeme souhlasit s interpretací FSČR, že jde pouze o vyjádření názoru jednoho člena. Text je zveřejněn na první stránce papírového vydání Zájmů Strojvůdce (dále jen ZS). ZS jsou oficiálním zpravodajem FSČR.
  2. Text není označen jako názor, naopak jde o běžné zpravodajství, kde je názor jednoho strojvedoucího dál doplněn dalším odstavcem od redakce, v kterém ho podporují. Autor onoho názoru je navíc členem redakční rady ZS.
Má státní dopravce půjčovat lokomotivy soukromým společnostem?
1711 votes · 1711 answers
Zvolit

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

To je těžké, pro Cargo je půjčení Esa na dva dny dost bezvýznamným ziskem, zatímco pro RJ je to velké vytržení trnu z paty, kdy nemusí shánět mašiny po všech čertech, buď tedy slabounké Bobiny, nebo beztak takhle na rychlo docela draze moderní mašiny od jiných soukromníků, kde určitě každá nová drahá mašina má naplánovanou práci na dlouho do předu a tedy by to v případě nepůjčení znamenalo docela starost/náklady pro RJ, což je snad konkurenty vítané, nebo na druhou stranu dobrá antireklama na žlutého, když v čele zpožděného žlutého vlaku bude jezdit modrá mašina.

Michal
Host
Michal

No on ne úplně každý to takhle sleduje. 🙂
Ale souhlas s tím, že bordel v mašinách u RJ trvá už trochu dlouho – už snad má všechny traxy, ne?

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Traxxy jsou snad ale zamýšlené hlavně na Brno a teď s vítězstvím rychlících Brno-Bohumín a jinými investicemi bych moc nepočítal, že se do Ostravy s Peršany brzy rozloučíme.

X 1
Host
X 1

Vidíš snad dvacet Traxxů?

Michal
Host
Michal

No 20 nevidím, ale množství, ke kterému se odhodlal, už nakonec i odebral, ne?

noerf
Host
noerf

Michal: Letos by měl Regiojet zařadit do provozu zbylé 4 traxxy z 8 objednanych. Na dalších 20 má opci, ale jestli je koupi nebo převede na nákup traxx 3 vi jen v Regiojetu.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

S tím že si někdo nespojí modrou mašinu a zpožděný vlak při těch peronech plných lidí bych tak úplně nepočítal.

Tronda
Host
Tronda

ČDC se začíná chovat jako obchodní firma a kšeft je kšeft. Sice mají šotoušci smůlu, protože se nemohli příjít dívat na nádraží na plný perón bezradných Jančurových cestující a dosáhnout tak vyvrcholení, ale takový už je život.

K.S.
Host
K.S.

A je to správně že se ČDC začíná chovat jako normální firma, ještě aby ten bacil teď pořádně pustil kořínky a nakazil celé čédéčko… Jestli tam nefrčí jiný bacil, tedy 😉

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tak snad právě proto, že kšeft je kšeft by pro ČD bylo úplně nejlepší, když by jim vlak nevyjel a RJ tím měli rozesrané oběhy, zpoždění a naštvané cestující s kompenzacemi, když by jim opět Peršan musel zápasit se dvěma devítivozovými vlaky jako nedávno. . Jak jsem napsal, z dvou denní půjčky nemůže být žádný vývar, moderní lokomotiva od Metransu či jiných soukromníků u RJ nezaskakovala už velmi dlouho, neb takové mašiny opravdu nečekají na to, až si je náhodou nějaký soukromník v osobce v nouzi pronájme a jak jsem se mezi tím dozvěděl, tradiční Bobina od Arriva , která… Číst vice »

Vicher
Host
Vicher

Ta naivní představa, že více nasranejch cestujících RJ znamená více spokojenejch cestujících ČD…ve skutečnosti většina lidí zklamanejch z RJ se vrátí do aut a busů a zanevře na vlaky úplně.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Ano, ty dlouhé řady autobusů ve směru na Ostravu, Žilinu, Košice. . 😀

petr766
Host
petr766

Autobusy do Ovy či Košic nejezdí proto, protože jich většinu provozoval Jančura, který jejich omezením či zrušením (zcela logicky) stejné cestující dostal do svých vlaků. K ČD by přešly pouze v případě, že by nebyla jiná alternativa. A konkrétně u autobusů to má Jančura teď poměrně slušné, takže znovuobnovit tyto linky v případě potřeby není větší problém.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Je, za současného stavu špiček v Praze, ucpané D1, Brna, případně neexistující dálniční infrastrutktury, je podnikatelská sebevražda, chtít konkurovat pěti hodinovým busem tří hodinovým vlakům, sám Jančura mluví o budoucnosti vlaků na úkor busů, sám ruší busy do Brna, Budějovic, Plzně s tím, jak přitom do těchto míst skokově přibývají cestující do vlaků, i těch Béčkových, protože prostě je to rychlejší a spolehlivější, než stání v koloně v pondělí ráno v Praze..

JAN
Host
JAN

Podle Vašich příspěvků na zdopravy.cz to vypadá, že pravidelné vyvrcholení máte Vy, ze žlutého dopravce!

Petr
Host
Petr

Docela bych uvítal kdyby se Federanti za naše peníze z příspěvků začali raději věnovat našim pracovním a mzdovým podmínkám, a nesrali se do toho co náš zaměstnavatel vozí, s kým uzavírá zakázky a komu co pronajímá.

Honza Student
Host
Honza Student

Ceny pronájmu za 1 den jsou asi takové: Traxxy a Taurusy 34000kč,Starší stroje jako 181,130 nebo 121 se pohybují 12000-15000,Esa jsou za 20000kč,Z toho plyne,že Cargo vydělalo na měsiční plat strojvedoucího.

Jarda S.
Host
Jarda S.

jenom? tak to je hodně smutné a v tomto případě jednoznačně nepůjčovat!!!

Jan Sova
Host
Jan Sova

A proč si od nějakých dobrovolníků komerčně nepůjčí nějakou Bertu nebo Kocoura ?? Spolky by za to rádi shrábli inkaso a ty lokomotivy by jim jen tak netvrdly někde v maštali. Na druhou stranu aspoň má státní dopravce (dcera) reklamu v podobě žlutého závoje 😀

Pavel Řezníček
Host
Pavel Řezníček

Jsem asi idealista, ale pomáhat by si měli všichni a také by všichni měli šetřit vzájemným napadáním a zesměšňováním. Regiojet, stejně jako ČD jezdí s minimálními rezervami a v případě prvně jmenovaného to je více medializováno. ČD například dnes vypravilo polovinu spojů na trase Praha – Řevnice (dva ze čtyř oběhů). Podobně před dvěma týdny jeden obrat nejezdil tři dny.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Ten výpadek Slonů nebo pater je tak nejčastější věc, že by dálkový vlak (skoro)nevyjel se moc často tedy nestává.

Dejvy
Host
Dejvy

Jsem rád, že firma ve které pracuji se nechová jak nějaká zamindrákovaná šmudla, ale klidně pronajme lokomotivu i konkurenci. ČDC to nezničí a kolegům od RegioJet to třeba pomohlo. Politiku a odborářské plky neřeším. Ať se každý prosadí kvalitou a službami a železniční doprava vzkvétá.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tyhle sladké povídačky o ublíženosti jsou kouzelné hlavně momentě, po tom co RJ přestal provozovat jídeláky, že se mu nevyplatí a jediný zájemce nad odkup těch už několik let odstavených vozů byly ČD, kterému je také v rámci konkurence nechtěli prodat, protože pojízdná hospoda je pro něj konkurence. Každý si snad má právo se svým majetkem zacházet, jak uzná za vhodné a není povinen nikomu nic..

petr766
Host
petr766

Ano tak proč nějací odboráři kritizují to, jak si ČDC zachází se svým majetkem? Je to snad jejich firma?

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tak asi protože ten samý důvod, proč RJ nechce prodat jideálky ČD, je to konkurence a z jejího prospěchu já zase moc těžit nemůžu. Navíc v kombinaci s tím, jak již uvedl někdo jiný, nakonec se strojvedoucí v ten den „poprali“ o klíčky jednoho hrbáče a další vlak musel čekat na jinou volnou mašinu, která přijede z jiného vlaku, tak je to takové docela zvláštní, zdržovat kvůli tomu zásilku vlastního zákazníka.

Romanero
Host
Romanero

FS jsou fakt trapáci, co ani neumějí podržet svoje slovo.. udělali by líp, kdyby řídili lokomotivy podle předpisů, věnovali se neprojíždění návěstidel a tohle nechali manažerům

Brumla
Host
Brumla

Ať už přestanou tlachat představitelé jak ČD tak ČD Cargo. Apeluji na strojvedoucí aby nepřestupovsli k soukromníkům a sami se můžou přetrhnout v půjčování loko. Nedávno skoro jel autobus . když Gwtr melo půjčenou 810

T.H.
Host
T.H.

Jako že to „zařídil“ Bureš? No jo, spiknutí je daleko větší, než si myslíme… A že nezařídil Vectrona a na dýl, to si relevantně přispívající vysvětlují jak?
Ale já už o některé iluze snad ani přijít nemůžu.

MiKi
Host
MiKi

No pokud chce být Cargo takto korektní, tak by taky jejich strojvedoucí neměli využívat při služebních cestách režijní výhody ČD.

Liberal shark
Host
Liberal shark

Koukám, že modrá armáda pořád ještě vede rudý třídní boj ;-).

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Perfektní věc! Odboráři by měli vidět dál a namáčknout vedení do polohy maximalizace marketingového zužitkování celé transakce. Něco ve smyslu: „Dcera Národního dopravce opět zachraňuje fungování železničního trhu bez přívlastku“. Namísto bečení na fscr.cz by taková kampaň mnoha lidem otevřela oči. A hlavně by nastínila pravý stav věcí.

Anti troll
Host
Anti troll

Tebe to ještě nepřešlo? Já to chápu, tvé víc než rok trvající kopání do GWTR nepřineslo nic. Tak je jasné, že si to chceš vynahradit na RegioJetu.

Běž se léčit.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Magořina na Jihu dále nepokračuje jen kvůli snaze jiných, nikoli DhaKa

Anti DHaK
Host
Anti DHaK

Vážně? Já jsem si nevšiml, že by na šumavských lokálkách jezdil jediný správný dopravce (pokud nepočítám expres do Krumlova).

Anti DHaK
Host
Anti DHaK

Tebe to ještě nepřešlo? Já to chápu, tvé víc než rok trvající kopání do GWTR nepřineslo nic. Tak je jasné, že si to chceš vynahradit na RegioJetu.

Běž se léčit.

Michal
Host
Michal

Jééé, DHaK je zpátky. Já ho bez Žemličky nepoznal.

Petr Frýdlant
Host
Petr Frýdlant

Za tenhle vylev by federace zasloužila pár facek. Je vidět, že pár jedinců má hlavě opravdu prázdno. Fakt smutné. Nadruhou stranu se divím že tohle Cargo vůbec povolilo. Když nejsou schopni pomoc sami sobě. Nedávno v jedné nejmenované stanici závada na trofejí. Stanice bez proudu celých 15 hodin. Vlaky se hromadily a odklonem se jezdit dalo bez problémů. Jen to bylo do kopce. Stačilo sundat jednu loko z vlaku a ostatní vlaky postupně vystrkat do další stanice. Ne to vůbec nepřichází k úvahu dle carga. Tak vše stalo a čekalo. Po 12 hodinách se někdo probral a poslal lokomotivu na… Číst vice »

jan
Host
jan

Přece několik soudních sporů, snaží se obrat skupinu o miliardy. O zdroje. A tady někdo argumentuje vyděláváním? Nic bych mu nepůjčil..

Flinta
Host
Flinta

Jenže ČDC se musí ze zákona chovat jako řádný hospodář.

jan
Host
jan

No právě…

jan
Host
jan

To by ta cena musela být velice adekvátní, aby to zaplatilo půjčování jednou ročně, včetně personálu.-)

Ondra
Host
Ondra

Kdyby fungovaly férové vztahy, nevidím problém s placenou výpomocí i konkurenčnímu dopravci, ovšem za situace, kdy žlutý parazit podává žaloby na miliardy a soudí se s ČD od kterých chce nakonec pomáhat, by to mělo být interními předpisy ČD striktně zakázáno….
https://archiv.ihned.cz/c1-66467570-jancura-zadal-aby-ceske-drahy-vratily-miliardy-statni-podpory-je-to-promlcene-zamitl-zalobu-majitele-regiojetu-soud

Mart
Host
Mart

Možná to chce zjistit obsah žaloby. Potom bych dělal závěry

Ondra
Host
Ondra

Stačí skutečnost, že žlutý parazit vede soudní spor s cílem poškodit České dráhy. Proti takovým parazitům je třeba bojovat, nikoli jim dobromyslně pomáhat.

petr766
Host
petr766

Sám jsi parazit

Anjel
Host
Anjel

Nočný vlak Regiojet z Košíc do Prahy meškal 210 min…takže ďalšia porucha hnacieho vozidla 🙂

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Aby vás pan Anjel nežaloval Jančura za falešné informace poškozující firmu Regiojet. 🙂

Vokurka
Host
Vokurka

Tak určitě pane Bednárik pro ESO nebyla dva dny práce.Docela jste mne pobavil.Vzhledem k tomu,že každou směnu řešíme problémy s odstavenými ESY do oprav nebo údržby a horko těžko se uspokojí potřeby provozu tak Vám děkuji za výborný vtip…
A nebo má pan generální větší přehled o provozu firmy než technici SOKV a zaměstnanci provozu dohromady.

Blada
Host
Blada

Vše proti logice

Y.K.
Host
Y.K.

Tady se přesně setkává politikaření odborů („profi odboráři“ rozhodně penězům nerozumí a klidně formu utopí) a obchdníků, pro které je každý příjem dobrý. Sami příjmy firmy potřebují na své výplaty.

Nepůjčením loko RegioJet nezabijí, půjčením si vydělají nějaký bakšiš. Pokud je zrovna loko volná je to jediná logická volba (bez barevných předsudků).

Karel Kundrata
Host
Karel Kundrata

Odboráře a hlavně FS by mělo především zajímat blaho zaměstnanců!! Dodržování přestávek a úroveň prostředí pro ně. Délka a rozvržení směn!!! Pracovní nástroje – vybavenosti kabiny lokomotivy a jejich snadné a pohodlné ovládání.. Nevím proč se odbory serou do kšeftů zaměstnavatele, jejích úkolem je péče o lidi a né o zakázky. Aspoň tak to funguje u těch normálních odborů např. Kovo. *Ano bohužel „ČD odbory“ mají nakoupené akcie ČD a zajímá je hlavně raiting, kšefty a lidi jsou až na posledním místě. Zajimal by mě názor FSČR u RegioJet jak to vidí oni že jím někdo půjčuje lokomotivu a partnerská… Číst vice »

kajetan
Host
kajetan

my čecháčci, my jsem lůzři nepřející…

Y.K.
Host
Y.K.

Čecháčci předpokládám myslíte všechny kromě sebe?

T.H.
Host
T.H.

Vystoupení odborářských ideologů v „Nářkách“ je logické – nemůžou připustit, aby se federantským ovečkám rozpadl jednoduchý svět „jediné hodné“ Dráhy (i když druhá půlka Nářků je následně nadávání na to, jak to u ní stojí za hovno) bojující proti fujfuj zlým nenávistným soukromníkům, co se proti ní spikli. Ono jinak by taky mohlo oveček ubývat víc a víc, popř. by nebečely jen to „čtyři nohy správné“. Nic, nad čím by bylo nutno se na dlouho zastavovat – tak ten jejich svět prostě funguje. Ostatně Regiojetu už půjčovala lokomotivy konkurenční Arriva, spojoval se přes výluku s konkurenčním LEOšem, ale nikdo takhle… Číst vice »

Standa
Host
Standa

Ono nejde o to, zda půjčit zrovna plonkovou lokomotivu.
Ale o to zda půjčit zrovna plonkovou lokomotivu někomu, kdo mně při každé příležitosti pomlouvá, vláčí médii, kritizuje a vykřikuje jak jsem špatný jak mu neustále ubližuji a jak on vše dělá lépe ….
Máme tu čtyři větší osobní soukromé dopravce, ale jen jeden z nich je neustále slyšet se svým kvičením proti ČD. Hádejte, který to je?

Michal
Host
Michal

Asi máte citlivější sluch, ale nic, co by se dalo považovat za kvičení poměrně dlouho neslyšel. Měl byste nějaké zdroje?

Tronda
Host
Tronda

Tak poslední dobou kvičí hlavně ROH, viz. nadpis tohoto článku. 🙂

Y.K.
Host
Y.K.

jak nejde? To je jediné o co tu jde. Firma musí být výdělečná. Politické bojůvky si můžou dovolit odbořáři a ve sněmovně. Že lokomotivu nepůjčí vůbec nic nezmění a ke všemu nevydělají. Jaká to kýho výhra.

T.H.
Host
T.H.

Můžete třeba za uplynulý rok doložit nějaký příklad „neustálého kvičení“ a „pomlouvání při každé příležitosti“?
(Myslím skutečné, nikoli vyfabulované Drážními ideology v odborovém nebo podnikovém tisku a tlači.)

mnz
Host
mnz

Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem.

Partneři