dkv-spojujeme

Odboráři kritizují ČD Cargo za pomoc RegioJetu. Musíme vydělávat, oponuje šéf ČDC

Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákVlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

(Aktualizováno 17.2. 13:00/ Federace strojvůdců se v posledním vydání svého zpravodaje Zájmy strojvůdce pustila do kritiky státního nákladního dopravce ČD

(Aktualizováno 17.2. 13:00/ Federace strojvůdců se v posledním vydání svého zpravodaje Zájmy strojvůdce pustila do kritiky státního nákladního dopravce ČD Cargo za to, že v lednu dva a půl dne pomáhala jeho lokomotiva 363 soukromé společnosti RegioJet. Nákladní dopravce kritiku odmítá, podle něj je hlavní vydělávat.

Nechápu, že ‚dcera‘ půjčuje své lokomotivy konkurenci. Vždyť na veřejnosti se to často prezentuje tak, že ‚žlutej‘ je přece lepší než ČD! Tak ať si ale pak také vše zvládne sám… A na Cargu přitom jezdíme až příliš často se ‚starejma prknama‘, případně někdy ani není s čím jezdit,“ tvrdí člen redakční rady Zájmů strojvůdce Miloš Brunner.

Podle textu je s podivem, že dceřiná společnost Českých drah projevila takovou vstřícnost právě vůči RegioJetu. Podle autora textu jde o firmu, která nejen tvrdě, ale především nevybíravým způsobem konkuruje národnímu dopravci. „Zvláště když její šéf pak využívá každé příležitosti, aby ‚matku‘, tedy akciovou společnost České dráhy, v médiích napadal či zesměšňoval,“ uvádí Zájmy strojvůdce.

Předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik potvrdil, že lokomotiva byla RegioJetu zapůjčena na základě jeho osobního souhlasu. „Byla aktuálně volná. Žádost o prodloužení jsem zamítl, už měla práci,“ řekl Bednárik. Podle něj není jejich úkolem držet zálohy pro kohokoliv. „Byl bych nerad, aby si na to trh zvykl. Každopádně to byl signál celé naší skupiny ČD, že nejsme brzdou liberalizace,“ dodal Bednárik.

ČD Cargo je na plně liberalizovaném trhu déle než samotné České dráhy, i přes velkou konkurenci drží stále většinu trhu. „Jediným úkolem od našeho akcionáře je vytvářet zisk. Opřená lopata o vypnutou míchačku ještě žádnému zedníkovi na chléb nevydělala,“ dodal.

RegioJet se v posledních měsících potýkal s výpadky svých lokomotiv, musel si tak půjčovat stroje jiných dopravců. Kromě ČD Cargo například u Arrivy.

Následný vývoj

Federace strojvůdců se už včera dožadovala změny textu, což jsme odmítli. Své stanovisko vyjádřila na svých stránkách. Text zůstává v původní podobě z následujících důvodů:

  1. Nemůžeme souhlasit s interpretací FSČR, že jde pouze o vyjádření názoru jednoho člena. Text je zveřejněn na první stránce papírového vydání Zájmů Strojvůdce (dále jen ZS). ZS jsou oficiálním zpravodajem FSČR.
  2. Text není označen jako názor, naopak jde o běžné zpravodajství, kde je názor jednoho strojvedoucího dál doplněn dalším odstavcem od redakce, v kterém ho podporují. Autor onoho názoru je navíc členem redakční rady ZS.

[yop_poll id=“14″]

 

Tagy ČD Cargo Federace strojvůdců RegioJet Top
146 komentářů