Odboráři kritizují ČD Cargo za pomoc RegioJetu. Musíme vydělávat, oponuje šéf ČDC
Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
(Aktualizováno 17.2. 13:00/ Federace strojvůdců se v posledním vydání svého zpravodaje Zájmy strojvůdce pustila do kritiky státního nákladního dopravce ČD
To je těžké, pro Cargo je půjčení Esa na dva dny dost bezvýznamným ziskem, zatímco pro RJ je to velké vytržení trnu z paty, kdy nemusí shánět mašiny po všech čertech, buď tedy slabounké Bobiny, nebo beztak takhle na rychlo docela draze moderní mašiny od jiných soukromníků, kde určitě každá nová drahá mašina má naplánovanou práci na dlouho do předu a tedy by to v případě nepůjčení znamenalo docela starost/náklady pro RJ, což je snad konkurenty vítané, nebo na druhou stranu dobrá antireklama na žlutého, když v čele zpožděného žlutého vlaku bude jezdit modrá mašina.
No on ne úplně každý to takhle sleduje. 🙂
Ale souhlas s tím, že bordel v mašinách u RJ trvá už trochu dlouho – už snad má všechny traxy, ne?
Traxxy jsou snad ale zamýšlené hlavně na Brno a teď s vítězstvím rychlících Brno-Bohumín a jinými investicemi bych moc nepočítal, že se do Ostravy s Peršany brzy rozloučíme.
Vidíš snad dvacet Traxxů?
No 20 nevidím, ale množství, ke kterému se odhodlal, už nakonec i odebral, ne?
Michal: Letos by měl Regiojet zařadit do provozu zbylé 4 traxxy z 8 objednanych. Na dalších 20 má opci, ale jestli je koupi nebo převede na nákup traxx 3 vi jen v Regiojetu.
S tím že si někdo nespojí modrou mašinu a zpožděný vlak při těch peronech plných lidí bych tak úplně nepočítal.
ČDC se začíná chovat jako obchodní firma a kšeft je kšeft. Sice mají šotoušci smůlu, protože se nemohli příjít dívat na nádraží na plný perón bezradných Jančurových cestující a dosáhnout tak vyvrcholení, ale takový už je život.
A je to správně že se ČDC začíná chovat jako normální firma, ještě aby ten bacil teď pořádně pustil kořínky a nakazil celé čédéčko… Jestli tam nefrčí jiný bacil, tedy 😉
Tak snad právě proto, že kšeft je kšeft by pro ČD bylo úplně nejlepší, když by jim vlak nevyjel a RJ tím měli rozesrané oběhy, zpoždění a naštvané cestující s kompenzacemi, když by jim opět Peršan musel zápasit se dvěma devítivozovými vlaky jako nedávno. . Jak jsem napsal, z dvou denní půjčky nemůže být žádný vývar, moderní lokomotiva od Metransu či jiných soukromníků u RJ nezaskakovala už velmi dlouho, neb takové mašiny opravdu nečekají na to, až si je náhodou nějaký soukromník v osobce v nouzi pronájme a jak jsem se mezi tím dozvěděl, tradiční Bobina od Arriva , která… Číst vice »
Ta naivní představa, že více nasranejch cestujících RJ znamená více spokojenejch cestujících ČD…ve skutečnosti většina lidí zklamanejch z RJ se vrátí do aut a busů a zanevře na vlaky úplně.
Ano, ty dlouhé řady autobusů ve směru na Ostravu, Žilinu, Košice. . 😀
Autobusy do Ovy či Košic nejezdí proto, protože jich většinu provozoval Jančura, který jejich omezením či zrušením (zcela logicky) stejné cestující dostal do svých vlaků. K ČD by přešly pouze v případě, že by nebyla jiná alternativa. A konkrétně u autobusů to má Jančura teď poměrně slušné, takže znovuobnovit tyto linky v případě potřeby není větší problém.
Je, za současného stavu špiček v Praze, ucpané D1, Brna, případně neexistující dálniční infrastrutktury, je podnikatelská sebevražda, chtít konkurovat pěti hodinovým busem tří hodinovým vlakům, sám Jančura mluví o budoucnosti vlaků na úkor busů, sám ruší busy do Brna, Budějovic, Plzně s tím, jak přitom do těchto míst skokově přibývají cestující do vlaků, i těch Béčkových, protože prostě je to rychlejší a spolehlivější, než stání v koloně v pondělí ráno v Praze..
Podle Vašich příspěvků na zdopravy.cz to vypadá, že pravidelné vyvrcholení máte Vy, ze žlutého dopravce!
Docela bych uvítal kdyby se Federanti za naše peníze z příspěvků začali raději věnovat našim pracovním a mzdovým podmínkám, a nesrali se do toho co náš zaměstnavatel vozí, s kým uzavírá zakázky a komu co pronajímá.
Ceny pronájmu za 1 den jsou asi takové: Traxxy a Taurusy 34000kč,Starší stroje jako 181,130 nebo 121 se pohybují 12000-15000,Esa jsou za 20000kč,Z toho plyne,že Cargo vydělalo na měsiční plat strojvedoucího.
jenom? tak to je hodně smutné a v tomto případě jednoznačně nepůjčovat!!!
A proč si od nějakých dobrovolníků komerčně nepůjčí nějakou Bertu nebo Kocoura ?? Spolky by za to rádi shrábli inkaso a ty lokomotivy by jim jen tak netvrdly někde v maštali. Na druhou stranu aspoň má státní dopravce (dcera) reklamu v podobě žlutého závoje 😀
Jsem asi idealista, ale pomáhat by si měli všichni a také by všichni měli šetřit vzájemným napadáním a zesměšňováním. Regiojet, stejně jako ČD jezdí s minimálními rezervami a v případě prvně jmenovaného to je více medializováno. ČD například dnes vypravilo polovinu spojů na trase Praha – Řevnice (dva ze čtyř oběhů). Podobně před dvěma týdny jeden obrat nejezdil tři dny.
Ten výpadek Slonů nebo pater je tak nejčastější věc, že by dálkový vlak (skoro)nevyjel se moc často tedy nestává.
Jsem rád, že firma ve které pracuji se nechová jak nějaká zamindrákovaná šmudla, ale klidně pronajme lokomotivu i konkurenci. ČDC to nezničí a kolegům od RegioJet to třeba pomohlo. Politiku a odborářské plky neřeším. Ať se každý prosadí kvalitou a službami a železniční doprava vzkvétá.
Tyhle sladké povídačky o ublíženosti jsou kouzelné hlavně momentě, po tom co RJ přestal provozovat jídeláky, že se mu nevyplatí a jediný zájemce nad odkup těch už několik let odstavených vozů byly ČD, kterému je také v rámci konkurence nechtěli prodat, protože pojízdná hospoda je pro něj konkurence. Každý si snad má právo se svým majetkem zacházet, jak uzná za vhodné a není povinen nikomu nic..
Ano tak proč nějací odboráři kritizují to, jak si ČDC zachází se svým majetkem? Je to snad jejich firma?
Tak asi protože ten samý důvod, proč RJ nechce prodat jideálky ČD, je to konkurence a z jejího prospěchu já zase moc těžit nemůžu. Navíc v kombinaci s tím, jak již uvedl někdo jiný, nakonec se strojvedoucí v ten den „poprali“ o klíčky jednoho hrbáče a další vlak musel čekat na jinou volnou mašinu, která přijede z jiného vlaku, tak je to takové docela zvláštní, zdržovat kvůli tomu zásilku vlastního zákazníka.
FS jsou fakt trapáci, co ani neumějí podržet svoje slovo.. udělali by líp, kdyby řídili lokomotivy podle předpisů, věnovali se neprojíždění návěstidel a tohle nechali manažerům
Ať už přestanou tlachat představitelé jak ČD tak ČD Cargo. Apeluji na strojvedoucí aby nepřestupovsli k soukromníkům a sami se můžou přetrhnout v půjčování loko. Nedávno skoro jel autobus . když Gwtr melo půjčenou 810
Jako že to „zařídil“ Bureš? No jo, spiknutí je daleko větší, než si myslíme… A že nezařídil Vectrona a na dýl, to si relevantně přispívající vysvětlují jak?
Ale já už o některé iluze snad ani přijít nemůžu.
No pokud chce být Cargo takto korektní, tak by taky jejich strojvedoucí neměli využívat při služebních cestách režijní výhody ČD.
Koukám, že modrá armáda pořád ještě vede rudý třídní boj ;-).
Perfektní věc! Odboráři by měli vidět dál a namáčknout vedení do polohy maximalizace marketingového zužitkování celé transakce. Něco ve smyslu: „Dcera Národního dopravce opět zachraňuje fungování železničního trhu bez přívlastku“. Namísto bečení na fscr.cz by taková kampaň mnoha lidem otevřela oči. A hlavně by nastínila pravý stav věcí.
Tebe to ještě nepřešlo? Já to chápu, tvé víc než rok trvající kopání do GWTR nepřineslo nic. Tak je jasné, že si to chceš vynahradit na RegioJetu.
Běž se léčit.
Magořina na Jihu dále nepokračuje jen kvůli snaze jiných, nikoli DhaKa
Vážně? Já jsem si nevšiml, že by na šumavských lokálkách jezdil jediný správný dopravce (pokud nepočítám expres do Krumlova).
Tebe to ještě nepřešlo? Já to chápu, tvé víc než rok trvající kopání do GWTR nepřineslo nic. Tak je jasné, že si to chceš vynahradit na RegioJetu.
Běž se léčit.
Jééé, DHaK je zpátky. Já ho bez Žemličky nepoznal.
Za tenhle vylev by federace zasloužila pár facek. Je vidět, že pár jedinců má hlavě opravdu prázdno. Fakt smutné. Nadruhou stranu se divím že tohle Cargo vůbec povolilo. Když nejsou schopni pomoc sami sobě. Nedávno v jedné nejmenované stanici závada na trofejí. Stanice bez proudu celých 15 hodin. Vlaky se hromadily a odklonem se jezdit dalo bez problémů. Jen to bylo do kopce. Stačilo sundat jednu loko z vlaku a ostatní vlaky postupně vystrkat do další stanice. Ne to vůbec nepřichází k úvahu dle carga. Tak vše stalo a čekalo. Po 12 hodinách se někdo probral a poslal lokomotivu na… Číst vice »
Přece několik soudních sporů, snaží se obrat skupinu o miliardy. O zdroje. A tady někdo argumentuje vyděláváním? Nic bych mu nepůjčil..
Jenže ČDC se musí ze zákona chovat jako řádný hospodář.
No právě…
To by ta cena musela být velice adekvátní, aby to zaplatilo půjčování jednou ročně, včetně personálu.-)
Kdyby fungovaly férové vztahy, nevidím problém s placenou výpomocí i konkurenčnímu dopravci, ovšem za situace, kdy žlutý parazit podává žaloby na miliardy a soudí se s ČD od kterých chce nakonec pomáhat, by to mělo být interními předpisy ČD striktně zakázáno….
https://archiv.ihned.cz/c1-66467570-jancura-zadal-aby-ceske-drahy-vratily-miliardy-statni-podpory-je-to-promlcene-zamitl-zalobu-majitele-regiojetu-soud
Možná to chce zjistit obsah žaloby. Potom bych dělal závěry
Stačí skutečnost, že žlutý parazit vede soudní spor s cílem poškodit České dráhy. Proti takovým parazitům je třeba bojovat, nikoli jim dobromyslně pomáhat.
Sám jsi parazit
Nočný vlak Regiojet z Košíc do Prahy meškal 210 min…takže ďalšia porucha hnacieho vozidla 🙂
Nikoliv. Vykolejení nákladního vlaku a zablokovaná trať. Stačí si zjistit fakta.
Aby vás pan Anjel nežaloval Jančura za falešné informace poškozující firmu Regiojet. 🙂
Tak určitě pane Bednárik pro ESO nebyla dva dny práce.Docela jste mne pobavil.Vzhledem k tomu,že každou směnu řešíme problémy s odstavenými ESY do oprav nebo údržby a horko těžko se uspokojí potřeby provozu tak Vám děkuji za výborný vtip…
A nebo má pan generální větší přehled o provozu firmy než technici SOKV a zaměstnanci provozu dohromady.
Vše proti logice
Tady se přesně setkává politikaření odborů („profi odboráři“ rozhodně penězům nerozumí a klidně formu utopí) a obchdníků, pro které je každý příjem dobrý. Sami příjmy firmy potřebují na své výplaty.
Nepůjčením loko RegioJet nezabijí, půjčením si vydělají nějaký bakšiš. Pokud je zrovna loko volná je to jediná logická volba (bez barevných předsudků).
Odboráře a hlavně FS by mělo především zajímat blaho zaměstnanců!! Dodržování přestávek a úroveň prostředí pro ně. Délka a rozvržení směn!!! Pracovní nástroje – vybavenosti kabiny lokomotivy a jejich snadné a pohodlné ovládání.. Nevím proč se odbory serou do kšeftů zaměstnavatele, jejích úkolem je péče o lidi a né o zakázky. Aspoň tak to funguje u těch normálních odborů např. Kovo. *Ano bohužel „ČD odbory“ mají nakoupené akcie ČD a zajímá je hlavně raiting, kšefty a lidi jsou až na posledním místě. Zajimal by mě názor FSČR u RegioJet jak to vidí oni že jím někdo půjčuje lokomotivu a partnerská… Číst vice »
my čecháčci, my jsem lůzři nepřející…
Čecháčci předpokládám myslíte všechny kromě sebe?
Vystoupení odborářských ideologů v „Nářkách“ je logické – nemůžou připustit, aby se federantským ovečkám rozpadl jednoduchý svět „jediné hodné“ Dráhy (i když druhá půlka Nářků je následně nadávání na to, jak to u ní stojí za hovno) bojující proti fujfuj zlým nenávistným soukromníkům, co se proti ní spikli. Ono jinak by taky mohlo oveček ubývat víc a víc, popř. by nebečely jen to „čtyři nohy správné“. Nic, nad čím by bylo nutno se na dlouho zastavovat – tak ten jejich svět prostě funguje. Ostatně Regiojetu už půjčovala lokomotivy konkurenční Arriva, spojoval se přes výluku s konkurenčním LEOšem, ale nikdo takhle… Číst vice »
Ono nejde o to, zda půjčit zrovna plonkovou lokomotivu.
Ale o to zda půjčit zrovna plonkovou lokomotivu někomu, kdo mně při každé příležitosti pomlouvá, vláčí médii, kritizuje a vykřikuje jak jsem špatný jak mu neustále ubližuji a jak on vše dělá lépe ….
Máme tu čtyři větší osobní soukromé dopravce, ale jen jeden z nich je neustále slyšet se svým kvičením proti ČD. Hádejte, který to je?
Asi máte citlivější sluch, ale nic, co by se dalo považovat za kvičení poměrně dlouho neslyšel. Měl byste nějaké zdroje?
Tak poslední dobou kvičí hlavně ROH, viz. nadpis tohoto článku. 🙂
jak nejde? To je jediné o co tu jde. Firma musí být výdělečná. Politické bojůvky si můžou dovolit odbořáři a ve sněmovně. Že lokomotivu nepůjčí vůbec nic nezmění a ke všemu nevydělají. Jaká to kýho výhra.
Můžete třeba za uplynulý rok doložit nějaký příklad „neustálého kvičení“ a „pomlouvání při každé příležitosti“?
(Myslím skutečné, nikoli vyfabulované Drážními ideology v odborovém nebo podnikovém tisku a tlači.)
Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem.
On tenhle kočkopes který vznikl rozdělením osobní a nákladní dopravy,s dvěma oddělenými managmenty a stále jedním vlastníkem je poněkud zvláštní.Zvláště Cargo v plně tržním prostředí s přetékajícim aparátem (GŘ) musí vydělávat.Alespoň bude mít pan ředitel Kupec mít proč privatizovat a výnosem nakrmit tu zející černou díru.
V článku postrádám jakou ztrátu by RJ utrpěl když by nevyjel a kolik zaplatil za zapůjčení té lokomotivy.
Dalo by se to zjistit?
pochop to, že jančuru nezajímá ztráta peněz, ale ho zajímají cestující.
Přesně tak Petře! Pan Jančura to nedělá pro peníze, dělá to přece pro to, aby byly všichni šťastni 🙂
správně, kdyby nevyjel na koleje, dotet mnoho lidí jezdí pořád autem. On naučil lidi jezdit vlakem, kdežto čd je odnaučilo.
Větší slátaninu už jsem dlouho nečetl. Ono jde panu Jančurovi o blaho lidu? Nešňupete řepku?
Ne, akorát má doma žlutý oltář s podobiznou Ó spasitele Radima Velkohubého a pětkrát denně se modlí k jeho bustě…
Kirschner, Standa: Vy modří kluci taky jak tak čtu ten fakt odmítáte uznat, ale je to tak. Za razantní změnu úrovně cestování my obyčejní cestující vděčíme žlutýmu. Byť mě taky vadí to rozbíjení síťovosti, jiná cesta by nebyla a ČD by se ve své zaslepenosti nikam neposunula. Nyní se alespoň velice neochotně, ale přece snaží ty zlé „tfuj“ soukromníky nějak dohnat, aby neskosnčila úplně… Samozřejmě k nelibosti odborářů – řežijkářů….
Na té jedné trati, co doposud jezdí ?
Většina cestujících jezdí po jiných linkách, kde RJ není, nebyl a nebude.
Nárůsty cestujících ve vlacích jsou především v regionální dopravě kolem velkých měst, a potom na lokálních tratích, jde došlo jejich opravou ke zrychlení a tím pádem vyšší konkurenceschopnosi železnice oproti autobusu/autu.
Taky dobrej blábol, na lokálkách samozřejmě žádní cestující nepříbývají. Jinak s tím „nebude“, bych si nebyl tak jistý, blíží se termín, kdy budou všechny tratě soutěžený a bagrování ČD se utne, pak ten zbytečný moloch skončí.
Nenapsal jsem lokální tratě, ale regionální tratě. Například linky S kolem Prahy, tratě kolem Brna svazejici lidí z Blanenska, Tišnovska, Vyškovska…. U nás v regionu například tratě ( Chrudim) -Pardubice- H.K. -Jaroměř; Choceň- Hradec; na Plzeňsku vlaky svazejici lidí z měst a vesniček do Plzně za prací a do škol…. Lidé přecházeli do vlaků postupně, jako jinde ve světě, když nárůst silniční dopravy přesáhl nějakou hraniční mez kterou již nebyly denně dojíždějící ochotni akceptovat a pohodlí vlaku převázilo Dálková doprava Pha- Ostrava začala růst dávno předtím, než Jančura pochopil rozdíl mezi šalinou a Esem, protože si lidé uvědomili, že je… Číst vice »
kolik, že platíš tym odborům? Něž RJ vstoupil na pha-ostr. tak lidi vlakem nejezdili, páč na to neměli.
„Ano“ bude nahrazen ještě větším molochem. Ano bude líp. A Troník opustí Zdopravy = nebude mít do koho kopat. Kolik že to má Arriva zaměstnanců?
no když jsme u té arrivy, tak na vláře to bude markantní, to bude jak na slovensku s RJ.
Spíš takto: Něj nezajímá ztráta peněz, ale potenciální ztráta cestujících.
On Jančura dělá charitu?
O cestujícího mu jde až v poslední řadě, sorryjako
Tak to už je na tom jako ČD, těm taky nejde o cestující…
U ČD se mi nestalo, že by mi -pokud byl ve vlaku bistro vůz nebo minibar- odmítli prodat kafe.
Jančura vám v lowcoast kafe nedá ani pokud si ho chcete koupit.Přitom se chlubí tím, že se temihle službami liší od jiných dopravců a prodává palubní servis jako součást jízdenky .
Takže prodat trochu kafe z automatu za třicet korun, vydělat na cestujícím něco navíc a mít spokojeného zákazníka pro něj zřejmě není důležité.
Se můžete poptat u ČDC, kolik stojí pronájem esa.
A teď si představte, kdyby ta zapůjčená loko klekla.
Což může i ta 65 let stará Bobina, která to tahá místo RJ strojů nejčastěji.
Hysterická reakce pána z časopisu Zájmy strojvůdce, svědčí spíše o snahu jeho vlastního zviditelnění. Pokud Cargo mělo volné Eso pak nechápu, proč by jej v případě kdy mimořádné události, nemohlo půjčit za úplatu komukoliv. V opačném případě si dovedu představit totéž.
správně, ten pán bude zjištovat jestli náhodou čd cargo nevezme do přepravy něco od RJ a SA.
Tomu pánovi z časopisu asi hlavně došly prášky…
Za jakou cenu byla ta lokomotiva zapůjčená? Za odpovídající tržní (případně za příplatek za opakované kopance Jančury do ČD)? Pokud ano, pak v tom nevidím problém – proč si jednoduše nepřivydělat?
Jen nerozumím tomu, proč na jednu stranu vedení ČDC říká, že loko byla volná, a na stranu druhou odpory tvrdí, že musí jezdit ve starých křápech – šlo to na ty 2.5dne snad nějak prohodit? A bylo by to efektivní?
magistře-odbory, néé odpory. Vy jste uplně rozčílený ať to s vám nekřápne.
Inženýre-s vámi, néé s vám. A ještě k tomu jste jedinej, kdo tu slovní hříčku nepochopil, tož to bude s vámi opravdu špatné.
když někdo má před jménem magor, tak asi žádný srandy nedělá. Nemám sklerozu.
Eso už je taky starý křáp…
Rozhodně mladší jak nějaký Tronda. 😁
A taky si tyto slabé pomalé křápy z této generace lokomotiv na Ostravu ve žluté, které padají jedna po druhé, před několika měsíci dokonce jela jen asi polovina z celkového stavu, budeme dlouho úžívat. Stejně jako jako jejich řetězové zpoždění přenášené na ostatní vlaky, větší ucpání tratě pro náklady.
O tom jak Esa fungují mezi Prahou a Plzní nám nenapíšete? To je škoda…
Tohle je špatně, ale když si ČD půjčovali 750 od KDS do Klatov, tak to bylo všechno v naprostém pořádku. Cargo mám rád, ale ČD jsou hrozný podnik.
V pořádku to samozřejmě bylo, proč by nemělo být? Zapůjčení Esa v pořádku není, protože tím vypomáhá v kšeftu konkurenci a ještě konkurenci, která kydá na národního od samého začátku jen špínu.
Leo a RJ snad nejsou české společnosti ?
Cargo náhodou kope za dráhu jako celek mnohem víc než jeho macecha.
Kromě toho, že to Bednárik nedělal zadarmo je furt lepší když ty lidi odveze vlak než auto.
Palec hore.
Velmi zajímavá situace i otázka. V mém oboru je zcela běžné, že si vypomáháme s kolegy, s nimiž jsme jinak konkurenti (i když ne tak přímo, jako ČD a RJ). Když jeden onemocní nebo se mu sejde více práce, je běžné, že někdo jiný zaskočí, aby byl klient spokojený. Základní podmínkou ovšem je, že spolu máme velmi dobré vztahy a jsme do značné míry kamarády. Pokud bych ale měl „zachraňovat“ někoho, kdo na mně nenechá nit suchou, neustále mě pomlouvá, vymezuje se vůči mně, žaluje mě a staví se do role, že jen on je tím jediným správným podnikatelem v… Číst vice »
Ač je ČD Cargo dceřinkou ČD osobní dopravy, tak s Regiojetem asi nemá sebemenší problém a Regiojet nemá problém s Cargem.
Jančura má obecně problém se státem v roli dopravce, že akorát Jančura nejezdí náklady na tom nic moc nemění.
Tak on stát v roli dopravce taky nikdy moc nefungoval. To jakým způsobem to řekne už je vedlejší.
Artur
Dle Tvého prvního odstavce a kapku psychologického profilování, jsem dospěl k závěru že pracuješ jako Gigolo. 😉
A berete snad od státu neferovou veřejnou podporu, která poskozuje vaše konkurenty ?
Je správné, že direktor má víc rozumu, než někteří podřízení.
Pokud ta mašina neměla práci, tak v pořádku. Pokud kvůli tomu odřekli zakázky, záleží, co vydělalo víc. Pokud kvůli tomu jezdili starými střepy, tak se to dá výjimečně zvládnout.
Zase když ten plný peron vidí, že jejich milovaný žluty vlak táhne mašina v barvě zlých a ošklivých drah, má to také efekt.
Zeptejte se 100 lidí ve vlaku, zda vědí lokomotiva kterého dopravce je táhne … ti bystřejší Vám možná odpoví, že elektrická
Věřím, že modrou a žlutou lidí rozeznávají a že když uvidí zpoždění 30 minut a k perónu přijíždějící Bobinu, na které ten věk 50-60 let prostě vidět jde i laickým okem, tak si to někdo spojí.
Bohužel zkušenosti z provozu ukazují, že lidé nerozeznají ani vlak různých dopravců.
Jednotlivci z řad jednoduších a nahodilých cestujících, že na Bobině jsou ta 50.léta vidět, jezdí to s vlaky RJ zpožděné a určitě si to spojí víc lidí, než těch pár jednotlivců, co si nasedne do vlaků jiné barvy, si stojím.
Za to cestující ČD jsou všichni řádně odborářsky proškoleni a rozeznají žlutou fujfuj lokomotivu od té správně modré.
To spíš zákazníci ČD s lístkem od pokladny vlezou do soukromníka, ti občasní a jednoduší. Vy musíte být nemocný, s takovou mentalitou.
No nevím, naposledy jsem viděl rodinu se čtyřma harantama jak vlezla s modrým lístkem do žlutého vlaku a nechtěli platit, ta ženská s nimi měla až moc trpělivosti na můj vkus. čekat 20 z 30 minut jízdy než jí to zaplatí. Já být na jejím místě tak si zkusím vyřídit mimořádnou zastávku někde, klidně v poli, a provedu detrainizaci. Ani ne tak za barvoslepost, ale za to co předváděli kdy od nástupu bylo vidět že ví že jsou ve špatném vlaku.
ČD Cargo by se především mělo starat o to, aby ta mašina v tom depu nestála a měla co vozit. A tím „co vozit“ myslím hlavní obor činnosti ČDC, kterým opravdu půjčovna lokomotiv není. Osobně ale moc nechápu, jak je možné, že Eso je 2,5 dne volné, když se v tu samou chvíli se strojvedoucí ČDC prali o klíče od jedné z Uhelek :-/
V depu přece musí stát mašiny co kdyby…protože když nestojí, tak je to hloupý dopravce :)) Krachgo je stejně odepsané, je třeba ho zprivatizovat, dokud to jde.
Diskuzní příspěvek smazán z důvodu vysokého počtu vulgárních slov.
Můžu mít dotaz na velecteneho pana editora, ktera a kolik slov mu přišlo v tomto momentu sprosté? Já tedy vím jen o jednom a to se používá v lékařské terminologii i v běžné hovorové češtině zcela běžně. ( Je to to na „D….“)
Počítat to nebudu. Pokud neumíte diskutovat slušně, je to pouze Váš problém, nicméně takové příspěvky tu tolerovat nebudeme.
Slušný server se slušným redakčním systémem vám alespoň posle mailem závadný příspěvek, abyste ho mohl patřičně zcenzurovat a nemusel ho psát znova. Nebo se s upozorněním na zakázána slova příspěvek neodešle. Člověk alespoň hned ví, kde je chyba, a že to není pouhopouhý rozmar cenzora ( svého času tím byla proslavená iDnes , než se její cenzor stal „zpěvákem“ ).
Jsem rád, že tak voláte po slušnosti. Právě Vy.
Pokud byste dokázal tak velký podnik, jako je Cargo, řídit tak, že veškerá vaše technika bude využitá vždy přesně na 100%, tak pojedete příští rok do Osla pro takovou tu velkou cenu. Téměř každá firma působící v tržním prostředí má někdy nějaké nevyužité kapacity, ať je to hospoda nebo gigantická automobilka.
Jenže ten kdo vidí modře tohle nikdy nepochopí.
No skočte na káčko, vlákno tratě na jihozápadní Moravě a byl tam po vánocích velký v podstatě článek a obžaloba chování ČDC, dost zajímavé a divné venčit povinně všechny vozy do Malomeřic.
Ti odporáři jsou prostě pořád stejně degenerovaní, mentálně modrá armáda ČSD. Radši ať mašina stojí v depu, než aby jela pro fuj fuj soukromníka. Tyhlety bafuňáře je už jednou pro vždy třeba poslat někam a ČD Krachgo zprivatizovat.
O to nejde. Byl to obchod, on dostal masinu, cdc za pujceni prachy. Na tom neni nic spatnyho. Spatny je to jak je psano vyse, ze radimek jak muze, cd pomlouva a kyda kopy hnoje, ale kdyz mu tece do bot, cd mu nesmrdi. O to jde.
Žlutý žalobníček žaluje a žaluje. A mezi žalobami bonzuje.
Proč by mu mašina smrděla, on kritizuje hloupou politiku Náhradního dopravce a v tom má pravdu.
Tak že proč je Náhradní dopravce pořád dominantní, i po těch letech..
A že mu není blbý k tomu Náhradnímu dopravci přilézt s prosikem o půjčku, když mu klekne mašinka….
ČDC neprivatizovat, jen z ČD a ČDC vyčlenit mašiny do společného poolu ČD Trakce – zisk z Carga teď půjde sice do investic, ale do budoucna by z toho mohly ČD něco málo financovat. 🙂
RGJ přístup „jsme o třídu lepší“ přece jasně takovýhle vlak deklasuje – když přijde vlak RGJ s mašinou od ČD(C), tak „hele, oni nemají svoje lokomotivy a musí jim to vozit dráhy…“ je přece nejlepší možná reklama pro ČD(C).
Martin
ČD Trakce. Bude to muset vydělávat, takže stroje budou pro ČD a ČDC provozně dražší.
Navíc to znamená další ředitel, náměstek, asistentky, spousta systémových specialstů a spousta jiných bafuňářů a podržtašek.
Nápad to není špatný. Ale v reálu to bude dražší než je teď.
Současný duální aparát zajišťující totéž u ČD a ČDC je jistě výrazně levnější.
Tak to máš ale 2x cirkus. Každej zaměřenej na jiný obecenstvo. Ale aby měly společnej zvěřinec? Nevim, nevim, chlape.
Nemají náhodou v Rakousku něco podobného? 😉
A funguje to docela dobře řekl bych, nechápu proč by mašina po dopravní špičce nemohla odvést nákladní vlak, kdy do rána by se buď vrátila, nebo spíš by zase mohla přijet jiná..
Ale to víš, že by ho mohla odvézt. Ale na to nemusíš zakládat nákladný aparát. Ono stačí mezi sebou jenom komunikovat.
A když už jsme u toho. Tak proč nezaložit to samé co plánovaná trakce pro fíry, vozáky, pudry apod.
Tak mi reknete, kolik ma Cargo masin na 140 – 160 km/h?
A na kolika tratích se jezdí alespoň těch 140? Železnice není jen trať Praha – Ostrava.. Jsou tu i vlaky které ještě tahá motorová lokomotiva.
Za chvíli to bude necelých 20 Vectronů a Bombardierů na 160 km/h.
12 vectronu….
A k nim Traxy.
Vy jste zdegeneroval až teď, nebo v tom jedete delší dobu? Ještě tu jak odbory vymysleli v CCCP prosím.
Prodat ziskovou statni firmu , která mi nese vydelek, to může napadnout jen Klause nebo Kalouska.
Ťok tohle musel placnout po pořádné párty, má smůlu že jeho šéf je bussismen a narozdíl od těch 280 dalších netahel ve vládě není ekonom teoretik zaslepený nenávistí ke státnímu vlastnictví čehokoli co lze prodat a výdělek odklonit.
Spíše se divím, že už Dana nevynesl po těch jeho malérech z MD v zubech….
Konečně rozumnej příspěvek od tebe.
Tak to tak tady čtu a nestačím se divit.
1. Linka byla takto: Radim-Andrej-Dan-Ivan, čili politický pokyn
2. K prodeji ČDC – Dan NIKDY nevypouští do médií nic, k čemu nemá pokyny, čili opět politika
Toť vše, naivové😉
ad Flatt1: nemyslím si, že by až takto. Někoho u RJ napadlo se zeptat i u ČDC, jestli nemají (stejně volají všem dopravcům). A zjistili, že když to schválí šéf, tak mají. Já bych na tom nic jiného nehledal. Kdyby to mělo jít po politické linii, tak by těch Es u RJ mohlo jezdit třeba 5 trvale.
Asi vůbec netušíte, že jedna 363.5 jezdila pro skupinu METRANS asi tři měsíce. Ale bylo to v Maďarsku, tak to český šotouš a česká Federace strojvůdců neřešila.
Mašina Carga se objevila na soukromých nákladních vlacích vícekrát.