Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Obrazem: Vedle Hanákovy Zastávky se v Nižboru zaskvěla v novém i nádražní budova

Nádraží Nižbor. Autor: SŽDC
Nádraží Nižbor. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravy cesty dokončila opravy nádražní budovy v Nižboru. Stavební práce zabraly přes půl roky a vyžádaly si investici 6,5 milionu korun bez DPH.

Nová je střecha a fasáda, úpravami prošly čekárna pro cestující, dopravní kancelář i denní místnost výpravčích. Spodní část fasády je do výšky 1,5 metru opatřena sanační omítkou, do zhruba čtyř metrů je ošetřena antigraffiti nátěrem. Budova dostala hromosvod.

Nové jsou i hodiny na fasádě směrem k nástupišti a prosvětlená tabule s názvem železniční stanice. V rámci opravy proběhla také obnova veřejných záchodů, které se nacházejí v samostatném objektu. Nyní jsou přístupné bezbariérově.

Nižbor je známý vedle sklárny i restaurací Zastávka, kterou ze starého zchátralého nádražního skladiště zbudoval herec Tomáš Hanák. Ten ve vánočním rozhovoru pro deník Zdopravy.cz označil opravu sousední výpravní budovy za „překvapivě citlivou“. Naopak rekonstrukce nedalekého loděnického nádraží podle něj dala místu „pěkně na frak“.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

cesta pod tratí z Nižboru proti proudu řeky se změnila k horšímu. Je zasypaná kameny , betonovými sloupy ,šrouby i se tam válí pražec a pod. Trať se opravuje a nikoho nezajímá kudy lidé mají chodit-

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Tak teď ještě, aby „prokouklo“ samotné kolejiště, nejlépe celá trať…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Shodou náhod jsem Hanákův nižborský podnik v neděli (12. t.m.) odpoledne krátce navštívil a s potěšením jsem mohl konstatovat, že stále úspěšně funguje, a i provozovatel se tvářil spokojeně (takže podnik asi i stále prosperuje) – návštěvu mohu jen doporučit ( http://www.zastavkanizbor.cz/ ).

Georg
Host
Georg

mne na zprave nejvic prekvapuje fakt, ze tam je vypravci…

JiVe
Host
JiVe

rekonstrukce za 6,5 milionu korun. Ano budova pěkně opravena včetně zázemí a ostatních prostor, ale nástupiště pouze sypané a tak když se sejdou 2 spojené regionovy v jeden čas vkaždém směru, tak část vlaku spadá při výstupu na půlmetrový rozdíl mezi zemí a vozem, což např. s kočárkem je trochu problém. Ale i tak palec nahoru a přeji dobré umístění v soutěži o nádraží roku. J. Veselý Nižbor

Petr
Host
Petr

Bohužel to je problém, celé Rakovnicko-Protivínské. Opravy budov SŽDC jde, ještě by to chtělo věnovat se i kolejím.

Romanero
Host
Romanero

Paráda! Jen víc takových nádražích a hospůdek. Jen škoda při pohledu na sypaná nástupiště. Ideální stanice pro realizaci poloostrova pro bezbariérový nástup, zejména s koly. Myslím, že ne nutně by muselo být vybudováno z betonových prefabrikátů, ale z přírodních materiálů nebo aspoň obkladů a žulové dlažby. Ale to je z kategorie sci-fi, jsem rád i za tohle.. 🙂