Obrazem: Tři škodovácké push-pully pro Bavorsko krouží na okruhu v Cerhenicích

Stanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro invalidy.

Dosud nejrychlejší vlak české provenience začal v Bavorsku vozit cestující Deutsche Bahn. Tři push-pull soupravy od Škody Transportation jezdí od čtvrtka ve zkušebním provozu na trase mezi Mnichovem, Ingolstadtem a Treuchtlingenem. Postupně začnou obsluhovat i relaci, pro kterou byly objednány: Norimberk – Mnichov. Další tři stejné soupravy zatím krouží na zkušebním okruhu VÚŽ v Cerhenicích a technici na nich dolaďují poslední detaily. Právě tady měl deník Zdopravy.cz možnost nahlédnout do interiéru. Fotografování venku vedení okruhu zakázalo, zřejmě kvůli vedle stojící čínské jednotce Sirius pro Leo Express.

Interiér nové škodovácké soupravy se dělí na první a druhou třídu a nabízí i dětský oddíl a oddíl pro invalidy. V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu. Kapacita na bavorské páteřní trati tak má vzrůst oproti dnešku o 40 procent. Soupravy se skládají z řídicího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, budou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu.

Deník Zdopravy.cz přinese v neděli rozhovor o bavorském projektu se senior viceprezidentem Škody pro techniku a členem představenstva Zdeňkem Svátou.

Oddíl 2. třídy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMísto pro kola a kočárky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTlakotěsné dveře. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPrůchod mezi vozy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPohled do 2. třídy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPohled do 1. třídy ve druhém podlaží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlaky budou v Německu jezdit max. 190 km/h. Autor: Škoda TransportationMísto pro kola a kočárky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSedadla jsou označená i slepeckým písmem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKoncový vůz. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSchody nejsou pro tlouštíky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZáchod pro invalidy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář2. třída. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSchody nejsou pro tlouštíky. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář1. třída. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPohled z řídícího vozu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZáchod. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKoš je založený na osvědčeném výklopném principu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMísto pro zavazadla. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, lokomotiva Škoda 109E3, DB řada 102, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída spodní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákNIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákLokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda TransportationInnotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj Kováč2. třída. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářOddíl pro invalidy je ve vlaku jeden. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy NIM Express Škoda Transportation
47 komentářů