V Bavorsku je v provozu zatím jeden vlak od Škody, strojvedoucí jsou spokojeni

Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda TransportationDvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation

Podle bavorského objednatele by mělo všech šest nových vlaků být uvedeno do provozu do konce letošního roku

V Bavorsku na takzvaném NIM Expressu je zatím nasazena jediná souprava ze šesti, které pro Deutsche Bahn Regio vyrobila tuzemská Škoda Transportation. Nový vlak jezdí od prosince na standardní trase Mnichov – Ingolstadt – Norimberk, předtím se testoval na trati do Treuchtlingenu. Deníku Zdopravy.cz to sdělila Jessica Olbrichová, mluvčí bavorského objednatele veřejné dopravy Bayerische Eisehnbahngesselschaft (BEG). Podle ní jsou strojvedoucí i cestující s novinkou spokojeni, s připomínkou přispěchali pouze cyklisté.

„Strojvedoucí jsou s novým vlakem velmi spokojeni, nový stroj jezdí velmi spolehlivě. Podobné je to s cestujícími, neregistrujeme negativní reakce,“ uvedla Olbrichová. Cyklisté, za které lobbuje Všeněmecký cyklistický klub (ADFC), podle ní oceňují bezbariérový nástup i vyšší kapacitu pro kola, vznesli ale připomínku vůči úzkému průchodu ode dveří k úložišti kol.

Škoda vyrobila pro Bavorsko celkem šest dvoupodlažních push-pull souprav s lokomotivou 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, budou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu. V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu.

Podle Olbrichové by mělo všech šest nových vlaků být uvedeno do provozu do konce letošního roku. Na dotazy, v jaké fázi je oficiální předávání souprav, Škoda neodpověděla.

Zakázka byla oznámená už v roce 2013, její hodnota přesahuje 2,6 miliardy korun. První vlak začal vozit cestující ve zkušebním provozu se čtyřletým zpožděním loni v listopadu. Genezi projektu popsal v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz v listopadu senior viceprezident pro techniku a člen představenstva Škody Transportation Zdeněk Sváta.

Oddíl 2. třídy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMísto pro kola a kočárky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTlakotěsné dveře. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPrůchod mezi vozy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPohled do 2. třídy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPohled do 1. třídy ve druhém podlaží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlaky budou v Německu jezdit max. 190 km/h. Autor: Škoda TransportationMísto pro kola a kočárky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSedadla jsou označená i slepeckým písmem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKoncový vůz. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSchody nejsou pro tlouštíky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZáchod pro invalidy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář2. třída. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSchody nejsou pro tlouštíky. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář1. třída. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPohled z řídícího vozu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZáchod. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKoš je založený na osvědčeném výklopném principu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMísto pro zavazadla. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, lokomotiva Škoda 109E3, DB řada 102, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída spodní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákNIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákLokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda TransportationInnotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj Kováč2. třída. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářOddíl pro invalidy je ve vlaku jeden. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy Bayerische Eisenbahngesselschaft (BEG) NIM Express Škoda Transportation Top
127 komentářů