LOT 3a leaderboard

Vlaky od Škody začaly v Německu vozit cestující

Innotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj Kováč

Škoda dodá do Bavorska šest souprav

Škoda Transportation zažívá dnes velkou premiéru v Německu. Její soupravy od dnešního dne vozí v Bavorsku cestující na pravidelných linkách.

„Mohu potvrdit, že dnes začaly soupravy v Bavorsku jezdit,“ řekl mluvčí Škody Transportation Milan Kosař. Zkušební provoz začal mezi Mnichovem, Ingolstadtem a Treuchtlingenem. Jde nejen o první vlak, který Škoda dodala do Německa, ale také zatím nejrychlejší osobní soupravu z produkce českého výrobce. Nové soupravy jezdí rychlostí 190 km/h.

Šestice patrových souprav je určena pro páteřní bavorskou trať Norimberk – Ingolstadt – Mnichov (tzv. NIM Express). Push-pull soupravy nahradí staré jednotky InterCity, jejichž kapacita je dávno nedostatečná. V Bavorsku zatím jezdí tři jednotky, další tři krouží na testovacím okruhu v Cerhenicích.

Škoda má s dodávkou čtyřleté zpoždění, původní termín dodání byl konec roku 2016. Schvalovací proces ale nabral zpoždění a nasazení vlaků se neustále odkládalo.

Kapacitnější soupravy se speciální tlakotěsnou skříní

V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu. Interiér vozu se dělí na první a druhou třídu a nabídne i dětský oddíl. Kapacita na trati tak má oproti dnešku vzrůst o 40 procent. Soupravy se skládají z řídicího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, budou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu.

„Jednotky jsou mimo jiné vybaveny speciální tlakotěsnou skříní, která umožňuje potkávat jiné jednotky v tunelech při rychlostech až 300 kilometrů za hodinu, což přispívá k pohodlnému a nerušenému cestování. Požadavky na vývoj a schvalování interoperabilních lokomotiv jsou srovnatelné s požadavky na vývoj a schvalování letadel pro letecký provoz. Jedná se o technický vrchol v železniční dopravě. Požadavky na získání certifikátu TSI byly naplněny a tento certifikát opravňující k provozu jsme získali,“ uvedl už v červnu Kosař.

Deník Zdopravy.cz přinese v příštích dnech k tématu fotoreportáž a rozhovor se senior viceprezidentem Škody pro techniku a členem představenstva Zdeňkem Svátou.

Tagy DB Regio NIM Express push-pull soupravy seznam Škoda Transportation
89 komentářů