Obrazem: Správa železnic provádí zátěžové zkoušky na nové estakádě u Heřmaniček
Novou trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi začnou vlaky využívat po čtyřech letech budování v polovině června.
Správa železnic provádí tento týden zátěžové zkoušky na mostní estakádě u Heřmaniček, která je součástí stavby IV. koridoru Sudoměřice – Votice. „Zatěžovací zkouška za pomoci takzvaného budiče kmitů bude pokračovat do čtvrtka,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda.
Novou trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi začnou vlaky využívat po čtyřech letech budování v polovině června. Nejprve se bude jezdit po jedné koleji, dvojkolejný provoz bude podle stávajících předpokladů zahájen v srpnu.
Než se cestující ale svezou po novém úseku, budou muset vydržet 90denní nepřetržitou výluku, která je naplánována od poloviny března do poloviny června.
Od srpnového zavedení dvojkolejného zkušebního provozu bude umožněna jízda rychlostí až 160 km/h. Po zavedení výhradního provozu ETCS pak bude možné rychlost vlaků zvýšit až na 200 km/h, což se týká souprav s naklápěcí skříní. Pro běžné vlaky bude platit maximum 170 km/h.