Obrazem: Správa železnic provádí zátěžové zkoušky na nové estakádě u Heřmaniček

Zátěžové zkoušky estakády na koridoru Sudoměřice - Votice. Pramen: Správa železnicZátěžové zkoušky estakády na koridoru Sudoměřice - Votice. Pramen: Správa železnic

Novou trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi začnou vlaky využívat po čtyřech letech budování v polovině června.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zesp

Nedávno jsem si Heřmaničky byl zdokumentovat:

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Hermanicky_-_voticke_zhlavi/

Gejza

Do Heřmaniček bych poslal na povinnou exkurzi NIMBYsty co tvrdí, že jim VRTka 200 m za obcí v polích zlikviduje obec.

VTT

Tak v Heřmaničkách jsou asi rádi, že se zbaví trati, co jim půlí obec teď.

Gejza

To je fakt. Ale stejně bych si tipnul, že lidi, co tam mají novou estakádu pár desítek metrů od baráku, z ní šťastní nejsou.

Jarda Š.

Proč by neměli být šťastní? Z hlediska hluku to budou mít lepší, a protože nová trať vede většinou po estakádách a nová zastávka má podchod, tak ani trať nebude tvořit bariéru.

Jarda Š.

Maximálně může někomu vadit, že bude mít o 150 m dál na vlak.

Spravedlivě

Tak si trať za obcí mějte sám. Nevím, proč by se lidé nesměli ani bránit, když doteď trať za obcí neměli. Máte rád komunistické praktiky?

Gejza

Klidně ať se brání, ale ať při tom používají relevantní argumenty, a ne lži. Když starosta jakožto veřejný činitel veřejně napíše, že novostavba železnice v polích 200 m od posledních domů jim zlikviduje obec, měl by být za ty své lži zodpovědný. Třeba i trestněprávně.

Spravedlivě

No naštěstí lidi jako vy o tomhle nerozhodují. To bychom dopadli, kdybychom zavírali lidi za subjektivní dojmy. Vraťte se na východ, odkud jste zjevně přišel.

Gejza

1. To, že veřejní činitelé u nás vědomě lžou a manipulují lidmi a dlouhodobě jim to prochází, nás řadí spíše na východ.
2. Veřejný činitel by měl nést za své činy odpovědnost. Jedna věc je, když lže Franta nebo Pepa při vychloubání v hospodě. Když ale lže starosta, zmanipuluje tím spoustu lidí a může nadělat značné škody. Už jen tím, že jiní lidé musí investovat svůj čas do toho, aby ty lži uvedli na pravou míru.
3. Trestní právo zná i jiné tresty než odnětí svobody.

Vladki

To tady intsalujou etcs hned od startu, že bude povoleno 160? Nebo nějakým omylem instalují klasický LS? Proč to nejde i jinde?

Georg

mozna proto, ze stavba byla naplanovana velmi davno a ma cca. 3 roky zpozdeni (2 na vyberku, 1 v realizaci).

Petr

A taky se po ukončení té výluky přepne na dálkové ovládání stanice Chotýčany plus odbočka Dobřejovice… Smysl? Ušetřit 5 výpravčích… A to se vyplatí!

Originální jméno

Ano, vyplatí.

krteček

Tak to se bude muset asi udělat rekonstrukce zab. zař., pokud vím tak Chotýčany jsou úplně někde jinde a hlavně je tam reléovka.

Georg

jo a dokonce i plechovy vypravci 🙂
https://youtu.be/HOWxeodA0dc?t=435

Jindřich

Parádní stavba, těším se, až se tam projedu 👍

Xapadlo

Nevíte někdo, o kolik minut tento úsek zrychlí provoz oproti nynějšku?

Matěj

Praha – Tábor by se z hodiny 15 mělo zkrátit ma hodinu, tedy o 15 minut.

fous55

To jaksi nevychází! Dnes je to 20 km průměrně 80 km/h = opravdu 15 minut. Bude to 17 km (nová trať je kratší) a to ani při rychlosti světla nedá nulu.

David

Nebývalo to náhodou původně rychlost pro normální soupravy na 185 kmh? Jestli jo, a celkově dojde za těch několik miliard navíc k zvýšení z normální rychlosti 160 o 10 kmh nahoru, tak to bude hezký další český tunel. 200 kmh tam se pojede jen jednou pendolinem při zahájení provozu pro papaláše, a to bude naposled využita rychlost víc jak 170 kmh. Hurá, hlavně že jsme to splnili a konečně máme na mapě ČR rychlost tratě 200 kmh.

Vojtěch

Taky jsem si myslel 185 a 170, že má být u Soběslavi.

hoholu

nikoliv, od začátku zvyšování rychlosti je Su-Vo navrženo na 170km/h a Soběslav na 185km/h

Dušan

Su-Vo má rychlosti V = 170/175-180/200 km/h pro I130,150,270 mm
So-Do má rychlosti V = 180/185/200 km/h pro I130,150,270 mm
Takže mašina s osobními vozy má 170-ku Su-Vo a 180-ku So-Do, elektrické jednotky pak 175-180 a 185 a Pendolina shodně 200-ku v obou případech.

Jiří Kocurek

„Změna stavby vyjde na 400 milionů.“

Je to ve starším článku. No pokud 400 miliónů znamená několik miliard….

David

tak jsem se uklikl no, ale zdá se Vám 400 milionů za tuhle bezvýznamnou jednorázovou akci málo?

Jiří Kocurek

Tak především nemám rád křivá obvinění. Jedno proč a za co.
Asi by se vám nellíbilo, dkyby o vás prohlašovali, že dlužíte několik tisíc a ony to byly 4 stovky.

David

A co vy se stavbou máte společné, že si to berete tak k srdci? Já teda nevím, ale nejmenoval jsem jediného člověka, co tohle zavinil. Takže nevím, co máte se mnou za problém.

tondovo

Místo uznání chyby, útočíte?!

dopravak

No každopádně dát 400 mega za něco, co se v provozu s největší pravděpodobností nikdy nevyužije, je fakt na palici. O zbytečném zpoždění stavby raději ani nemluvím.

retro

proč by se nevyužilo? Pendolino bude jezdit i na JIH do ČB

Miroslav

A kde ho ČD vezmou? Stáhnou z linky Praha-Ostrava?

retro

Budějovice – Praha – Ostrava? 🙂

Potulný wechtr

Na Pendolino budou muset nejdříve překopat ETCS.
Ono tam sice už z výroby je ale nikoliv požadovaný Level.