Obrazem: Rosnička Slezského železniční spolku má nový lak, premiéra ji čeká o víkendu

Lokomotiva 710.466 po rekonstrukci s novým lakem. Foto: Vojtěch GášekLokomotiva 710.466 po rekonstrukci s novým lakem. Foto: Vojtěch Gášek

I přes přezdívku jezdila lokomotiva většinu své historie s červeným lakem.

Zpět na článek
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenisej

Hele a jízdy do Zoo letos budou ? Jinak dneska jsem ji obhlížel a vypadá úžasně.

petr

tak ne všechny rosničky musí být nutně zelené..také pěkné!

Josef Švejk

Pěkné, pěkné. Jen škoda, že ten lak takhle zářivě dlouho vypadat nebude.

Vašek

Proč? Rosnička bude určitě víc leštěna, než jezděna. Navíc, jestli je to PUR, tak nás přežije.

Karel

Paráda. Takhle kdyby byly všechny lokomotivy v původním nátěru a ne nějakej nudnej Najbrt. Neříkám, že Najbrt je ošklivej, ale jak je všude tak je to prostě nuda.

XYYY

V odborných publikacích se lze dočíst, že barevné provedení lokomotivní skříně – Bardotka / Brejlovec bylo součástí desingu lokomotivní skříně …
Původní nátěr čtyřkových Brejlovců je červený, zatímco trojkových zeleno-šedý.
Najbrtí unifik byl vytvořen proto, aby se vozidla podle barvy odlišila od vozidel žlutého dopravce. Jako by pro odlišení vozidel od jiného dopravce nestačilo výrazné logo ČD umístěné na čele hnacích vozidel / řídících vozů náhradou za rudou hvězdu, symbol dělnické třídy (viz předpis PTPŽ – P1 v dobovém znění) a u přípojných vozidel umístěné na bočnicích vozidlové skříně …

Tom

Krásný! 👏 Červená mi na rosně příjde originální, jsem zvyklej jenom na zelený. 😄