Obrazem: Rosnička Slezského železniční spolku má nový lak, premiéra ji čeká o víkendu

Lokomotiva 710.466 po rekonstrukci s novým lakem. Foto: Vojtěch GášekLokomotiva 710.466 po rekonstrukci s novým lakem. Foto: Vojtěch Gášek

I přes přezdívku jezdila lokomotiva většinu své historie s červeným lakem.

Členové Slezského železničního spolku dokončili během větší vyvazovací opravy i kompletní přelakování své největší lokomotivy: T334.0966 (710.466). Veřejnosti se poprvé představí již tento víkend.

Oprava probíhala v depu pronajatém od PKP Cargo International v Karviné. Řada T334 má přezdívku rosnička podle zelené barvy, ve které většinou jezdí. „Tato byla výjimkou, většinu doby měla různé odstíny červené. Když jsme ale brousili původní vrstvy laku, narazili jsme i na zelenou,“ dodal předseda spolku Ladislav Antalec.

Poprvé potáhne vlaky s cestujícími po opravě v sobotu během Gastrofestivalu v Petrovicích u Karviné. Slezský železniční spolek zde bude vypravovat vlaky z Ostravy, Zebrzydowic a Karviné města. Na vlaky bude v Petrovicích navazovat historický autobus, který bude pendlovat mezi vlakovým nádražím a motokrosem v Petrovicích. Bude také otevřeno staré nádraží v Karviné-Fryštátě.

Slezský železniční spolek má aktuálně čtyři lokomotivy, kromě rosničky ještě tři prasátka, tedy lokomotivy T211.0. Spolek kromě jednorázových akcí zajišťuje provoz na trati z Bruntálu do Malé Morávky a na hornických vlečkách na Ostravsku.

Oprava lokomotivy 710.466 (vpravo) v Karviné. Foto: Vojtěch GášekOprava lokomotivy 710.466 v Karviné. Foto: Vojtěch GášekOprava lokomotivy 710.466 v Karviné. Foto: Vojtěch GášekLokomotiva 710.466 po rekonstrukci s novým lakem. Foto: Vojtěch GášekLokomotiva 710.466 po rekonstrukci s novým lakem. Foto: Vojtěch GášekLokomotiva 710.466 po rekonstrukci s novým lakem. Foto: Vojtěch Gášek
Tagy lokomotiva řady 710 Slezský železniční spolek
7 komentářů