Obrazem: Na nové tramvajové trati v Praze už začíná pokládka kolejí. Provoz do Holyně začne na jaře
Stavba tramvajové trati z Barrandova do Holyně. Foto: Daniel Šabík / DPP
Stavba trati běží zatím bez výraznějších komplikací, naváže na ni další úsek do Slivence.
Kdo ví jestli tam bude „smart zastávka“ jako na Palackého. Mimochodem, včera se mi vybil telefon a „smart zastávka“ posloužila naprosto očekávatelně: NEFUNGUJE.
Miluju pocity když vidím jak městské miliardy jdou do obyvatel města Prahy v chytrých řešeních a ve skutečnosti je to jen vylhaná iluze a funkční jsou jen parkovací automaty pro mimopřažské řidiče.
i L U Z E
To je nějaký humor nebo co? 150 metrů? To je na zápis do knihy rekordů nebo kuriozit?
Směr Slivenec se šup šup staví současně s okolním sídlištěm a o protažení tramvaje z Modřan na sídliště Libuš se pořád jen mluví. Přitom to vede taky jen „po poli“ a Libuš stojí už desítky let… To je ale náhodička, co? 😁
Celosvětové spiknutí zedníků a pokrývačů!
Kdepak, za tím jsou ilumináti.
Jojo..nějaký iluminát na magistrátu… 😀
https://zdopravy.cz/dpp-muze-zacit-stavet-dalsi-tramvajovou-trat-spojnice-modrany-libus-vyjde-levneji-nez-byl-rozpocet-94692/
uz za komárů nebo kdy se libušske sídliště stavělo…to bylo spiknutí developeru, tehdy maskovaných jako členové KSC/MNV Praha.
Libuš se má stavět na jaře, vydržte 🙂 Navíc tam bude i metro, na rozdíl od Barrandova.
ať žije automobilismus.
V Praze se to docela rozjíždí: po 1 km na Pankráci přibude 1.4 km…. Teď by to chtělo si zase tak na 20 let odfrknout…
Je pravda že Scheinherr nové tratě docela tlačí a spousta se blíží k realizaci, i když do první kopnutí je různě daleko. A to nemusím ani počítat ty camfourky jako Pankrác, Zahradní město nebo Depo Hostivař.
Kromě zde prezentované tratě na Slivenec to máme Libuš, Dědina, trať u hlaváku, která předběhne tu po Václaváku, do Zdib, Dvorecký most, Malešice, Nákladové nádraží Žižkov, Strahov a další. Jejich realizace bude záležet na stavu městského rozpočtu víc než na stavu připravenosti projektů, bohužel.
Všechny jmenované úseky se připravují už mnoho let. Např. Malešice od šedesátých let. Scheinherr k tomu přišel, jako slepé kuře k zrnu.
Jejich realizace bude záležet na stavu koordinace developerů napojených na městský rozpočet, bohužel.
Pche…odfrknout…
Naopak – teď se pomalu ale jistě zase začne. Hlavák, Václavák…pak se obnoví trať v Celetné, pak přes Karlův most… 😀
2,4 km za rok. Pořád to je o 2,4 km víc než za posledních 15 let dohromady.
Když se tak dívám na ty obrázky kladení pražců … jaká je přípustná odchylka od ideální zamýšlené linie trati? Centimetr, dva?
Kolejová infrastruktura se staví vždy s přesností na milimetry. Přípustná odchylka je tedy max 1 mm.
Na milimetry se projektuje, stavební odchylky jsou větší, i geodet vám to v rámci bodového pole nevyměří přesněji.
A teď tu o karkulce..
Tak tak.
V organologii je 1 mm vůbec nejvyšší možná přesnost, která je ale potřeba pouze ve vzduchovém hospodářství nebo u malých píšťalek.
Ve stavebnictví 1 cm žádná míra…
Také mi přijde, že toho štěrku je na straně nějak moc. V souvislosti s těmi překážejícími kanály uprostřed, kvůli kterým se budou muset krátit pražce – jestli ono tam nedošlo na poslední chvíli k nějaké změně stavby před dokončením, že se zmenšila osová vzdálenost.
U tramvaje bych tipnul na 2 cm, ale z těch pražců to nevyčtete, pak si s tím ještě bude hrát podbíječka.
Děkuji za informativní odpověď a popravdě řečeno nechápu, proč jsem za otázku sklidil čtyři mínusy. Člověk něco neví, člověk se ptá…
Jsou lidi co na to klikaj, protože jen mají tu možnost… Bych vůbec neřešil 🙂
Nevíte někdo, kdy začnou stavět 2. etapu (Holyně – Slivenec)? Nikde jsem na tuto informaci nenarazil.
To mají asi naplánováno na příští volební období 😀
Měla by návazat poměrně brzy.
Takových tramvajových projektů by bylo – škoda, že nejsou lidi, kteří by to projektovali, a lidi, kteří by to stavěli. Taky to hodně brzdí projednávání.
Takhle by to mělo být pořád, rozšiřovat tramvajovou síť, kam je to jen možné.
Taky mám dotaz na redakci: nešlo by něco udělat s těmi obrázky? Chci si je všechny prohlídnout mačkáním šipky, ale místo toho musím každý obrázek otevřít a pak zavřít.
Mně prohlížení fotek funguje bez problému. Zkoušel jsem mačkat šipky na obrazovce i na klávesnici a obě možnosti fungují.
Mě to funguje v chromáku i firefoxu v PC, a i na chromáku v mobilu na andriodu. Co mám povoleno/zakázáno netuším, většinou až na drobnosti používám základní nastavení.
Právě že si to prohlížím na počítači v Chromu, tak nevím, co dělám špatně. 🙁
Asi používáte nějaký adblocker. Mají to chytře udělané… zkuste ho vypnout.
Tak to zrovna já nevyužívám, takže je to možné, že je i tato funkčnost zrušena.
Zkus otevřít tu stránku v anonymním okně. Pokud ti to půjde, zkusil bych smazat dočasné soubory (cache) a cookies.
Co se tam plánuje do budoucna? Současné zástavbě se ta trať dokonale vyhýbá.
Trať povede středem nové čtvrti která je z dobré třetiny dostavena nebo ve výstavbě.
Je to spíš tak sotva pětina (na projektu jsem pár věcí dělal).
By si lidi stěžovali.. viz neprodloužení kvůli hlukovým limitům (nebo to bylo Sídliště Dědina?)
Taky Malešická, zaslechl jsem že tam je odpor místních značný. A přitom moderní technologie konstrukce trati jsou velmi tiché.
Tak tam trať nic navíc oproti busu 199 nepřinese. Čekal jsem, že se to napojí na trať ve Strašnicích Limuzskou nebo Dřevčickou ulicí, ne jenom zakončení obyčejnou smyčkou.
Nějak se jim tam do cesty pletou kanálové šachty, což je s podivem u stavby na zelené louce.
Platí ještě předpoklad, že v první fázi tam pojede pětka, která bude muset být celá v kačenách? Jen aby nebylo celé vypravení linky z deponie na opačném konci Prahy 🙂 Tato trať umožní prodávat dráž vše, co se kolem ní postaví. Rychlost výstavby, byť jde o pár set metrů, bude proto nadstandardní. Po dokončení druhé etapy Slivenec bude mít na svém katastrálním území tramvaj, která bude jeho 3 tisícům obyvatel téměř k ničemu. Autobusy budou muset zůstat více méně ve stejném rozsahu, resp. dost možná se lidem, co potřebují jen na Barrandov (poliklinika, obchody, školy) přidá nucený přestup. Je-li tam… Číst vice »
I kdyby se ta výpadovka překonala, tak by za tramvaj stejně neprocházela Slivencem, tak k čemu to? Je očekávatelné, že zástavba na těch dnešních polích bude o dost koncentrovanější a tedy pro tramvajovou dopravu zajímavější než rodinné domky na Slivenci.
Akorát to bude mít zavádějící název Slivenec…
Barrandov jsou podle katastru Hlubočepy, tak teď se sídliště začíná roztahovat na katastr sousedního Slivence.
Sídliště jen na katastru Hlubočepy, kaufland a konečná tramvaje už ve Slivenci
No víte, kde mají příslušné linky konečné, ne?
4 – Kubánské náměstí (poblíš Vozovny Strašnice)
5 – Vozovna Žižkov
Linky na Barrandov vypravuje i vozovna Motol.
Kačeny jsou deponovány v Ústředních dílnách.
Až bude hotový Hloubětín, tak se tam zas vrátí. A přece není problém je přesunout do jiné vozovny, pokud se to z ní vyplatí vypravovat. S nárůstem rekonstruovaných maďarských (a potenciálně dalších kupovaných) vozů nepředpokládám že budou vždy jen na jednom místě.
Třeba si pučej z Olomouce…
Možná Vás to překvapí, ale zastávky tramvaje budou pro část Slivence mnohem blíž, než jsou stávající zastávky autobusu směr centrum. Nemluvě o délce intervalu mezi spoji, hlavně v noci… Kdo pojede jen na Barrandov k poliklinice nebo na nákup, tak přesedat nemusí, jen k Lidlu na 230. Navíc ve Slivenci o tramvaj mezi domky neměli zájem, což naprosto chápu. Ostatně vedení trati v zástavbě by bylo víc než problematické. Tramvaj by se dál než pár metrů za silnici stejně nedostala a ten malý kousek by byl dost nákladný kvůli podjezdu pod „dálnicí“. Podchody tam jsou už celé roky. Pokud by… Číst vice »
„Příprava stavby trvala 14 let.“
bez komentáře ….
A v čem je problém? Stavba trati se chystala dlouho předtím, než tam začaly růst první baráky, i teď to ještě bude jezdit kolem prázdných pozemků, kde se teprve bude stavět.
To je jednoduché: Když se to koordinuje s bytovou výstavbou, tak je to špatně. Když se to nekoordinuje s bytovou výstavbou, tak je to špatně. Protože to musí být podle někoho. A pak bude zase řvát někdo jiný, že to není podle něho.
jistě, stejně jako se tu najdou takoví, kteří tento přístup budou hájit i kdyby to trvalo třeba 30 let
V Malešicích se o tramvaji mluví už 60 let. Prostor pro ni je (široký střední pás na Počernické). A výmluvy na vodovod pod ním, který stejně potřebuje rekonstrukci. Vivat Magistrát.
V Malešicích je větší problém odpor místních obyvatel (obavy z hluku) než ta trubka pod zemí. Bohužel to je tak když se to neudělá hned, za ty desítky let už nikdo neví že se tam stále plánuje stvba nové trati a generace nebo dvě starousedlíků jsou zvyklé na dlouhodobý stav.
Je vůbec ještě nějaké místo pro stavbu, kde by nebyl odpor místních? 😀
Zkuste to načrtnout.
Nejlépe s vazbou na vlaky.
No…a rozebrat potom tu trať v úseku XY – smyčka Hlubočepy bude jistě trvat 14 měsíců… 😀
Stačila spodní část kaskád a těch protestů bylo nepočítaně…
Možná už se to mnohokrát řešilo, ale mě to asi uniklo – proč se to vlastně staví na dvě etapy? Díky.
Pokud se nemýlím tak tam byl nějaký problém s pozemky.
Nevyřešené pozemky v úseku Holyně – Slivenec. Kdyby se to nerozdělilo na etapy, celé by se to o roky zpozdilo včetně možnosti pokračovat v bytové výstavbě podél zamýšlené tratě.
Ono by to zatím ani nemělo nic význam, když kolem budoucí smyčky není žádná zástavba.
Stavba Kauflandu u smyčky už začala… a jiná výstavba kolem smyčky zatím ani v plánu není.
Priprava stavby 14 rokov, samotna stavba 1 rok. Chore.
No jo no, však se říká – dvakrát měř, jednou řež… Nebo to bylo čtrnáctkrát řež a… ? No nic…
Jo, je to trochu déle než příprava nějaký komerční vystavby, ale zase to celý nejel developer motivovaný ziskem.
Tak on to taky nikdo asi nevyčítá DPP, respektive všem těm pražským vedením. Je to spíš povzdech nad stavem naší stavební legislativy.
U vás na Slovensku to jde předpokládám daleko rychleji.
Zrovna dneska jsem viděl ve zprávách stížnost na stav nejnovější trati…
A v USA zase vytrhali lokálky. To je argumentace…
Mně nezajímá, co se děje v USA. Nebydlím tam.
Protože zdražili pohonné hmoty? 😀
To samozrejme nie, skor je to este pomalsie a ani som na to nenarazal. To vsak ale neznamena ze v Cesku je to idealne.
No tak nejdřív kritizuj to, co se děje u vás, a pak můžeš jít k nám.
Několik let se táhly protesty místních