egoe-plus
Doprava ve městě Tramvaje

DPP má povolení pro tramvaj do Slivence, začne stavět prvních 40 metrů kolejí

Tramvaje 15 T z první i druhé série na konečné ve Stromovce, ilustrační foto. Foto: Jan Sůra

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) získal pravomocné stavební povolení na stavbu 9. etapy nové tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Začít stavět chce v březnu příštího roku.

Získání stavebního povolení vyplývá z oznámení na úřední desce ministerstva dopravy, potvrdil ho mluvčí DPP Daniel Šabík.

„Vzhledem k tomu, že máme uzemní rozhodnutí pro celou trať až do Slivence a pro 0. etapu máme i vysoutěženého zhotovitele, získání pravomocného stavebního rozhodnutí pro nás znamená, že můžeme začít stavět nultou etapu,“ řekl Šabík.

Nultá etapa znamená stavební úpravu kolejové smyčky a obratiště Sídliště Barrandov, založení kolejového rozvětvení ve směru připravované tratě do Slivence a položení zhruba 40 metrů nových kolejí.

Zakázku na tuto akci získala podle registru smluv za 41,7 milionu korun společnost Eurovia. Podle Šabíka to umožní, by po získání povolení pro další fáze trati nemuseli omezovat provoz na obratišti Sídliště Barrandov.

I když má DPP stavební povolení, nechce začít stavět hned záměrně. Práce na Barrandově budou probíhat současně s rekonstrukcí tramvajové tratě v Nádražní ulici, přesněji řečeno v době, kdy bude probíhat modernizace kolejového svršku v úseku mezi obratištěm Hlubočepy a Sídliště Barrandov, tedy v době kdy mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem nebudou jezdit tramvaje. Vše tak proběhne během jediné výluky.

Trasa tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Foto: DPP

Na další etapy žádá DPPo evropskou dotaci, celá stavba má být hotová do roku 2022. Nová trať bude dlouhá 1,5 kilometru, budou na ní tři zastávky.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hynek

Tohle ctu už 3 roky,uz se mělo dávno kopnout.

LWQ

Skoda, ze tahle TT skonci tak brzy – nedavalo by smysl udelat to takto az do Lochkova a vrsku Velke chuchle? https://mapy.cz/s/kopumajaje Navic u ulice k Barrandovu je misto tak 10ha pro poradne P+R. Stavba TT, kde neni treba se slozite vyhybat zastavbe a resit slozity teren je „pohadka“ 🙂 proto se nedivne, ze zde TT bude patrne nejdrive ze vsech zameru.

Nekdo

Dobry napad! A proc ne az do Velke Chuchle k zeleznicni stanici? Pak ny davalo smysl jet na tuhle konecnou a do centra vlakem…

LWQ

Obavam se, ze vzhledem k prevyseni cca 125m na delce pod kilometr je to spise na nejaky ten vytah ci pozemni lanovku. Varianta do Radotina zahrnuje 1,2km dlouhy usek s klesanim temer 80 promile – https://mapy.cz/s/nupopagote – to neni rozumne rekl bych. Za to treba ctverici vytahu od tocny tramvaji na kopci, pak zhruba 1,2km travelatoru v podzemi k zastavce Velka Chuchle – to by mohlo i nejak vychazet 🙂

MartinS.

Malovat umíte pěkně, ale proč jste se (když už jde o tramvajovou trať) vyhnul všem obydleným místům a ukončil to u zahrádek? Zrovna TT by se myslím neměla vyhýbat zástavbě 😉

LWQ

Dekuji 🙂 je to spise koncepcni maluvka s tim, ze TT muze byt i kousek od stavajici zastavby, aby prave tato zastavba mohla TT „obrust“ jak je treba, tedy aby si lide pokud mozno nestezovali proc zrovna jim to jezdi primo pod okny – kdyz je misto, tak proc to neudelat takto. Smycka nad Velkou chuchli je s moznou navaznosti treba busem na vlak dole a predevsim – zahradkarske kolonie zejmene v Praze a okoli se postupne meni na rezidencni ctvrti.

dopravák

S nějakým prodloužení, pokud vím, ve výhledu počítáno je, ale spíše do další nové zástavby, o které se tam výhledově uvažuje. A parkoviště „P+R“ (zejména velké) u konečné zastávky tramvaje je naprostá pitomost: MHD má sloužit především obyvatelům města, ne venkovským – ti mají dojet až co nejblíž centru nějakou kapacitní rychlou (kolejovou) dopravou a nezabírat zbytečně místa v tramvajích lidem ze sídlišť na okraji města. V případě dopravních systémů tvořících součást městské dopravy mají zejména velká „cílová“ parkoviště „P+R“ opravdový smysl jedině u metra a u železničních zastávek „S-bahn“, protože jimi je možno dostat se rychle na větší vzdálenost… Číst vice »

LWQ

Rozumim Vasemu smeru uvazovani a souhlasim, ze P+R dava smysl predevsim na zeleznici a metru. Zde se ale pro vybudovani P+R lokalita u prazskeho kruhu primo nabizi, tramvaje to nezalhti take – jedna tramvaj odveze tak 200 lidi, jeden bezny vlak take. Pokud v exponovany cas poslete tramvaje stylem devitky, tedy co dve minuty tramvaj, tak za pul hodiny maximalne mate celou kapacitu P+R odvezenou, dluzno dodat ze se P+R nezaplni z nuly na maximum behem pul hodiny, jak je videt na podobnem miste v Letnanech. Dale – cesta do centra tramvaji sice bude trvat dele, ale pro spoustu lidi… Číst vice »

Zbyněk

P+R si má postavit a provozovat kraj místně příslušný k obyvatelům tam parkujícím. A tím rozhodně není Praha. Z pohledu Prahy by dávalo smysl zpoplatnit vjezd do katastru města, je to asi jediný způsob jak omezit rozvoj satelitního bydlení a dotlačit Středočeský kraj k uvažování o dopravě jako celku.

FlyingJ

Myslím že je velká škoda že trať nepodjede ulici K Barrandovu a nekončí blíž samotnému Slivenci. Je to „poslední“ pražská obec tímhle směrem (kromě Lochkova) a obávám se že delší vzdálenost na tramvaj donutí lidi z obce dál jezdit busem, který by se jinak mohl výrazně omezit.

Zdeva

Naprosto souhlasim.Konecna bude v Holyni….

Kubrt

Protažení ke stávající slivenecké zástavbě by se mi taky líbilo, nicméně konečná bude i tak na katastrálním území Slivenec.

Zdeva

Konecna na katastralnim uzeni Slivenec v Holyni…od frekventovane komunikace K Barrandovu smerem k Holyni je Holyne za je Slivenec bez ohledu na katastr…Cestujici ze Slivence budou muset prekonat tuto silnici.A budou to mit docela daleko.Ale zni to lepe….do Slivence.

Michellini

i Toto je ukázka české bezohlednosti. Lidé se přistěhují do města a chtějí mít ticho jak na vesnici. Tak Barrandov-Tram jezdí v noci 30kmh.. .Hluk je stejný jak před tím. Ale ten česká mánie všude 30 kmh naplnila českou prázdnou duši

Jakub

A není lepší tyto prostředky využít někde jinde než na trať někde v polích?

Panoramix

Však ta pole tam dlouho nezůstanou. V územním plánu je to celé označeno jako rozvojové území a do budoucna se tam očekává masivní výstavba. Navíc ta trať se zatím nebude stavět, jenom její napojení na stávající tramvajovou síť. Což mi přijde rozumné udělat v době, kdy bude na Barrandově dlouhodobá výluky, než se k tomu vracet za rok za dva znovu a způsobit další výluku.

Jakub

Asi máte pravdu, díval jsem se pouze na google mapy.

Kubrt

Postavit TT (obecně komunikace) a kolem nechat vyrůst město je lepší než postavit město a pak do něj protlačovat tramvaj. I kdyby v zástavbě byly volné koridory pro TT, výstavba by byla komplikovanější.

czhunter

To třeba v takové Petržalke mají progresivně volné koridory pro tramvaj už 50 let.
Jen tu tramvaj pořád (skoro) nemají 🙂

Kubrt

Těch 50 let trávili kreslením rozličných dopravních systémů, aby po té se vrátili k tomu nejjednoduššímu a jedinému realizovatelnému 🙂

Radek Janata

„Do polí“ vedly i tramvajové tratě na Pankrác, do Libně, apod. V době stavby.

Michellini

jako kde? Např na exekuce čechů? Apropo staví se znova. PRaha 5 se probírá z české kocoviny nicnedělání

Jakub

Na jiné tady jsem myslel.

Y.K.

Ó mistr Yoda! Ať Vás síla provází! 🙂

Y.K.

Už trať Korunní na Vinohrady vedla svého času do polí.
https://images.app.goo.gl/xJdKkA1Ws4EHoYku6