Obrazem: Městská zubačka v Curychu po 51 letech mění vozidla

Nový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZNový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZ

K výměně druhého vozidla dojde ještě letos.

Jedna z nejkratších ozubnicových železnic na světě se po více než půl století dočká letos nových vozidel. První ze dvou nových vozů dorazil na Dolderbahn v Curychu tento týden.

Nová vozidla od Stadleru nahradí vozy z roku 1973. První ze dvou vozů už ze zubačky ještě těsně před příjezdem nového odjel. Než dojde k nasazení nového do provozu, bude zatím zubačka obsluhována pouze jedním, starším vozidlem. To bude znamenat, že namísto každých deseti minut bude jezdit každých patnáct minut.

Nový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZPřesun původního vozu z Dolderbahn. Foto:  VBZPřesun původního vozu z Dolderbahn. Foto:  VBZNový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZNový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZNový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZNový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZNový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZNový vůz pro Dolderbahn. Foto: VBZ

Druhé vozidlo má dorazit v srpnu letošního roku, kdy by už mělo být v provozu první. To nyní čekají nejméně tři měsíce testování. Zkušební provoz bude probíhat hlavně v noci, provozovatel upozornil na možnost nečekané náhradní autobusové dopravy.

Zubačka byla původně pozemní lanovkou, později ale byla přestavena na ozubnicovou dráhu. Spojuje Römerhof s vrchem Adlisberrg, překonává výškový rozdíl 162 metrů na 1,3 kilometru. Dopravcem je Verkehrsbetriebe Zürich (VBZ), samotná dráha patří Dolderbahn-Betriebs-AG. V té má polovinu město Curych a druhou polovinu Dolder Hotel AG.

Nová vozidla pojmou 16 sedících cestujících a 55 stojících.

Tagy Dolderbahn Stadler Rail VZB
11 komentářů