Cestujícím komplikují život, neboť přinášejí řadu výluk. Velké stavby na 4. koridoru v úsecích Sudoměřice – Votice a Dynín – Ševětín si vyžádají miliardy korun. Především téměř dvacetikilometrová novostavba na pomezí středních a jižních Čech budí pozornost. Celkové investiční náklady na úsek Sudoměřice – Votice přesahují sedm miliard, samotnou stavbu získala v soutěži společnost OHL ŽS za 4,4 miliardy. Stavba má být hotova na podzim 2021.
Už začátkem příštího roku má být hotov jihočeský úsek Dynín – Ševětín, který navazuje na už hotovou část z Veselí nad Lužnicí k Dynínu. Úplnou proměnou procházejí stanice Neplachov a Dynín. Náklady přesahují půl miliardy. Jak se staví koridor, ukazují následující fotografie.
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín.
Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Ševětín – Dynín. Autor: Petr Špetlák
Stanice Heřmaničky připomíná historii železnice.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ražba tunelu Deboreč. Autor: SŽDC
Ražba tunelu Deboreč. Autor: SŽDC
Ražba tunelu Deboreč. Autor: SŽDC
Úsek Sudoměřice – Votice, Mezno, směr tunel. Pramen: SŽDC
Úsek Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Úsek Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Stavba koridoru v úseku Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Úsek Sudoměřice – Votice. Autor: Petr Špetlák
Mapa nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Foto: SŽDC
Mnohokrát děkuji ze fotky a chtěl bych poprosit, zda by šlo udělat např. jednou za 2 měsíce reportáž o pokračování prací nejen na železničních stavbách. To by byl nesmírně vděčen.
Martin S.
1 rok
Líbila by se mi nějaká celkovější mapa, každý si úplně na mapě nepředstaví Votice. Jinak super obrázky, ještě mi chybí, jak ten koridor zrychlí cestování např. na trase Praha – Tábor.
Petr Špetlák
1 rok
Omluvte kvalitu snímků, byly pořizovány bez ohledu na podmínky a navíc telefonem, ostatně vůbec jsem nepočítal s tím, že budou kdykoliv publikovány (vyjma příslušného vlákna na všeobecně známém fóru). Pokud by o podobnou dokumentaci byl nadále zájem, pak se napříště vyzbrojím fotoaparátem.
Renata Klánová
1 rok
Že tu železnici rovnou nezakopou do země, aby nevadila. Cestující mohou civět do zdi, stejně to tak bude, kouzlo železnice vyprchává. Každého zajímá jen zásuvka 220 V a wifi, což nechápu.
„Celkové investiční náklady na úsek Sudoměřice – Votice přesahují sedm miliard, samotnou stavbu získala v soutěži společnost OHL ŽS za 4,4 miliardy.“ těch 2,6 mld. do CIN je na dodavatele tunelů, nebo je to úspora oproti projektované ceně?
Pane Šindeláři, opravdu věříte tomu, že výkupy pozemků a projektová příprava budou za 2,6 mld. Kč? Že si své doměnky radši neověříte, když jste novinář? Ještěže pánové Gejza a Lektor mají soudnost a tuší, že medializovaná čísla nějak nesedí. Projektová dokumentace na této stavbě činila cca 268 mil. Kč, inženýrsko-investorská činnost (= režie SŽDC) plánována ve výši 141 mil. Kč a výkupy pozemků a nemovitostí cca 54 mil. Kč, celkem tedy půl miliardy korun. Než se „dobrá správa“ SŽDC (převzato z jejich firemního motta, proto dále jen DS SŽDC) rozdivočela, byly původní celkové investiční náklady (CIN) projektu 5,999 mld. Kč.… Číst vice »
Tak ještě tam chybí třetí číslo a předpokládaná cena realizace a ta myslím byla 6,2mld a tam rozdíl mezi 7 a 6,2 je právě ty výkupy a dokumentace a rozdíl mezi 6,2 a 4,4 je úspora v soutěži.
A na zámkovou dlažbu. Na to nesmíme zapomínat. Je třeba v polích více zámkové dlažby, kilometry modrých zábradlí a architektonicky dokonalých plechových budek. Protože tak to má být a tak je to správné! Jo a samozřejmě protihlukové stěny. Nejlépe umístěné mezi trať a dálnici.
Kdybych to neviděl, nikdy bych nevěřil, ale je to proto, že to bylo v projektu (dálnice) a basta (přes projekt nejede vlak, tedy auto v tomto případě). O větším přiblížení obou koridorů v „hornatém jihočesku“ blíže sobě, aby zabraly co nejméně široký pás nemluvě též.
Foto 10. řada, uprostřed? Dívám se na to, pořádně. Zleva doprava máme železnici, pláň, svodila!! a až pak následuje PHS. A když se podívám, tak vidím šipky se směrem úniku.
Jestliže ta PHS je mezi železnicí a dálnicí, tak je také mezi svodidly a dálnicí. Navíc je na ní vyznačen směr úniku od svodidel dovnitř, na dálnici.
Nejsem místní. Nebude ona PHS až za dálnicí, z pohledu fotografa? Za zdí by pak byla obec Neplachtov.
Mno zkuste si takhle v listopadu nebo v březnu chodit po nezpevněném chodníku. A nebo se zeptejte starších, kteří pamatují panelákovou výstavbu, kdy se už rok bydlelo, ale chodníky teprve dodělávali, jaké to bylo „brodění“, když po takovém pešunku projde za den 20, 30 lidí a další den zas a znova.
Mnohokrát děkuji ze fotky a chtěl bych poprosit, zda by šlo udělat např. jednou za 2 měsíce reportáž o pokračování prací nejen na železničních stavbách. To by byl nesmírně vděčen.
Líbila by se mi nějaká celkovější mapa, každý si úplně na mapě nepředstaví Votice. Jinak super obrázky, ještě mi chybí, jak ten koridor zrychlí cestování např. na trase Praha – Tábor.
Omluvte kvalitu snímků, byly pořizovány bez ohledu na podmínky a navíc telefonem, ostatně vůbec jsem nepočítal s tím, že budou kdykoliv publikovány (vyjma příslušného vlákna na všeobecně známém fóru). Pokud by o podobnou dokumentaci byl nadále zájem, pak se napříště vyzbrojím fotoaparátem.
Že tu železnici rovnou nezakopou do země, aby nevadila. Cestující mohou civět do zdi, stejně to tak bude, kouzlo železnice vyprchává. Každého zajímá jen zásuvka 220 V a wifi, což nechápu.
Stále existují mnohé vyhlídkové trasy a lokálky. Vlaky mají být především pro efektivní dopravu.
Video z dubnové výluky na STRIXU. Teď už je to zase jinší. https://www.youtube.com/watch?v=K-vOz1lq93M&feature=share
Škoda že ty fotky nejsou lépe okomentované
Dané snímky jsou především skvělou historickou dokumentací 🙂
na te ceske sibiri si to jaro teda dava na cas, priroda tam vypada jak v breznu…
Fotky nejsou aktuální, první fotka je z data 3. 3. 2019. Takže ano, opravdu ta příroda vypadá jako v březnu, když je focená první týden v březnu.
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1299407.jpg&httpref=28/304303
„Celkové investiční náklady na úsek Sudoměřice – Votice přesahují sedm miliard, samotnou stavbu získala v soutěži společnost OHL ŽS za 4,4 miliardy.“ těch 2,6 mld. do CIN je na dodavatele tunelů, nebo je to úspora oproti projektované ceně?
To jsou třeba výkupy pozemků, projektová příprava, atd.
Pane Šindeláři, opravdu věříte tomu, že výkupy pozemků a projektová příprava budou za 2,6 mld. Kč? Že si své doměnky radši neověříte, když jste novinář? Ještěže pánové Gejza a Lektor mají soudnost a tuší, že medializovaná čísla nějak nesedí. Projektová dokumentace na této stavbě činila cca 268 mil. Kč, inženýrsko-investorská činnost (= režie SŽDC) plánována ve výši 141 mil. Kč a výkupy pozemků a nemovitostí cca 54 mil. Kč, celkem tedy půl miliardy korun. Než se „dobrá správa“ SŽDC (převzato z jejich firemního motta, proto dále jen DS SŽDC) rozdivočela, byly původní celkové investiční náklady (CIN) projektu 5,999 mld. Kč.… Číst vice »
Tak ještě tam chybí třetí číslo a předpokládaná cena realizace a ta myslím byla 6,2mld a tam rozdíl mezi 7 a 6,2 je právě ty výkupy a dokumentace a rozdíl mezi 6,2 a 4,4 je úspora v soutěži.
Ta úspora se v nepříliš dlouhém časovém horizontu nepochybně někde projeví.
To mi přijde pravděpodobnější. Přece nemohlo padnout na výkupy a projektování 2,6 mld…
To není pravděpodobnější, tak to je 🙂 https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/szdc-zacala-soutezit-novou-trat-votice-sudomerice.A170518_071946_eko-doprava_suj
ale ty dva nesouhlasy jsou dobrej joke.
Hlavní je, že továrna na modré zábradlí zase nepřišla zkrátka.
A na zámkovou dlažbu. Na to nesmíme zapomínat. Je třeba v polích více zámkové dlažby, kilometry modrých zábradlí a architektonicky dokonalých plechových budek. Protože tak to má být a tak je to správné! Jo a samozřejmě protihlukové stěny. Nejlépe umístěné mezi trať a dálnici.
Ano, ta protihluková zeď mezi dálnicí a koridorem od Veselí na jih je urážkou zdravého rozumu.
Kdybych to neviděl, nikdy bych nevěřil, ale je to proto, že to bylo v projektu (dálnice) a basta (přes projekt nejede vlak, tedy auto v tomto případě). O větším přiblížení obou koridorů v „hornatém jihočesku“ blíže sobě, aby zabraly co nejméně široký pás nemluvě též.
Myslím, že to tak nějak nejlépe vystihuje ten náš Absurdistán.
Foto 10. řada, uprostřed? Dívám se na to, pořádně. Zleva doprava máme železnici, pláň, svodila!! a až pak následuje PHS. A když se podívám, tak vidím šipky se směrem úniku.
Jestliže ta PHS je mezi železnicí a dálnicí, tak je také mezi svodidly a dálnicí. Navíc je na ní vyznačen směr úniku od svodidel dovnitř, na dálnici.
Nejsem místní. Nebude ona PHS až za dálnicí, z pohledu fotografa? Za zdí by pak byla obec Neplachtov.
Teda Neplachov, omlouvám se za chybu.
Mno zkuste si takhle v listopadu nebo v březnu chodit po nezpevněném chodníku. A nebo se zeptejte starších, kteří pamatují panelákovou výstavbu, kdy se už rok bydlelo, ale chodníky teprve dodělávali, jaké to bylo „brodění“, když po takovém pešunku projde za den 20, 30 lidí a další den zas a znova.
Kde píšu o tom, že by se měli lidi brodit blátem? Jinak s chodníky na sídlištích se opravdu nemusím ptát starších. Celkem dobře si to pamatuju.
Co byste tam místo ní chtěl? Kluzné desky SUDOP?
Tady je důkaz že zábradlí není nikdy dost.
https://www.facebook.com/270856339684060/posts/1748897661879913/