Obrazem: Jak se staví 4. koridor. U Votic a Dynína rostou zastávky i estakády

Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr ŠpetlákStavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr Špetlák

Cestujícím komplikují život, neboť přinášejí řadu výluk. Velké stavby na 4. koridoru v úsecích Sudoměřice – Votice a Dynín –

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Mnohokrát děkuji ze fotky a chtěl bych poprosit, zda by šlo udělat např. jednou za 2 měsíce reportáž o pokračování prací nejen na železničních stavbách. To by byl nesmírně vděčen.

Martin S.

Líbila by se mi nějaká celkovější mapa, každý si úplně na mapě nepředstaví Votice. Jinak super obrázky, ještě mi chybí, jak ten koridor zrychlí cestování např. na trase Praha – Tábor.

Petr Špetlák

Omluvte kvalitu snímků, byly pořizovány bez ohledu na podmínky a navíc telefonem, ostatně vůbec jsem nepočítal s tím, že budou kdykoliv publikovány (vyjma příslušného vlákna na všeobecně známém fóru). Pokud by o podobnou dokumentaci byl nadále zájem, pak se napříště vyzbrojím fotoaparátem.

Renata Klánová

Že tu železnici rovnou nezakopou do země, aby nevadila. Cestující mohou civět do zdi, stejně to tak bude, kouzlo železnice vyprchává. Každého zajímá jen zásuvka 220 V a wifi, což nechápu.

Martin S.

Stále existují mnohé vyhlídkové trasy a lokálky. Vlaky mají být především pro efektivní dopravu.

mshunt

Video z dubnové výluky na STRIXU. Teď už je to zase jinší. https://www.youtube.com/watch?v=K-vOz1lq93M&feature=share

Odpadlík

Škoda že ty fotky nejsou lépe okomentované

ApolloXI.

Dané snímky jsou především skvělou historickou dokumentací 🙂

Georg

na te ceske sibiri si to jaro teda dava na cas, priroda tam vypada jak v breznu…

Jiří Kocurek

Fotky nejsou aktuální, první fotka je z data 3. 3. 2019. Takže ano, opravdu ta příroda vypadá jako v březnu, když je focená první týden v březnu.
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1299407.jpg&httpref=28/304303

Gejza

„Celkové investiční náklady na úsek Sudoměřice – Votice přesahují sedm miliard, samotnou stavbu získala v soutěži společnost OHL ŽS za 4,4 miliardy.“ těch 2,6 mld. do CIN je na dodavatele tunelů, nebo je to úspora oproti projektované ceně?

Jan Šindelář

To jsou třeba výkupy pozemků, projektová příprava, atd.

lokodepo

Pane Šindeláři, opravdu věříte tomu, že výkupy pozemků a projektová příprava budou za 2,6 mld. Kč? Že si své doměnky radši neověříte, když jste novinář? Ještěže pánové Gejza a Lektor mají soudnost a tuší, že medializovaná čísla nějak nesedí. Projektová dokumentace na této stavbě činila cca 268 mil. Kč, inženýrsko-investorská činnost (= režie SŽDC) plánována ve výši 141 mil. Kč a výkupy pozemků a nemovitostí cca 54 mil. Kč, celkem tedy půl miliardy korun. Než se „dobrá správa“ SŽDC (převzato z jejich firemního motta, proto dále jen DS SŽDC) rozdivočela, byly původní celkové investiční náklady (CIN) projektu 5,999 mld. Kč.… Číst vice »

Lektor

Tak ještě tam chybí třetí číslo a předpokládaná cena realizace a ta myslím byla 6,2mld a tam rozdíl mezi 7 a 6,2 je právě ty výkupy a dokumentace a rozdíl mezi 6,2 a 4,4 je úspora v soutěži.

ApolloXI.

Ta úspora se v nepříliš dlouhém časovém horizontu nepochybně někde projeví.

Gejza

To mi přijde pravděpodobnější. Přece nemohlo padnout na výkupy a projektování 2,6 mld…

Lektor

To není pravděpodobnější, tak to je 🙂 https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/szdc-zacala-soutezit-novou-trat-votice-sudomerice.A170518_071946_eko-doprava_suj
ale ty dva nesouhlasy jsou dobrej joke.

Ferenc Futurista

Hlavní je, že továrna na modré zábradlí zase nepřišla zkrátka.

VRT

A na zámkovou dlažbu. Na to nesmíme zapomínat. Je třeba v polích více zámkové dlažby, kilometry modrých zábradlí a architektonicky dokonalých plechových budek. Protože tak to má být a tak je to správné! Jo a samozřejmě protihlukové stěny. Nejlépe umístěné mezi trať a dálnici.

Jan Šindelář

Ano, ta protihluková zeď mezi dálnicí a koridorem od Veselí na jih je urážkou zdravého rozumu.

ApolloXI.

Kdybych to neviděl, nikdy bych nevěřil, ale je to proto, že to bylo v projektu (dálnice) a basta (přes projekt nejede vlak, tedy auto v tomto případě). O větším přiblížení obou koridorů v „hornatém jihočesku“ blíže sobě, aby zabraly co nejméně široký pás nemluvě též.

VRT

Myslím, že to tak nějak nejlépe vystihuje ten náš Absurdistán.

Jiří Kocurek

Foto 10. řada, uprostřed? Dívám se na to, pořádně. Zleva doprava máme železnici, pláň, svodila!! a až pak následuje PHS. A když se podívám, tak vidím šipky se směrem úniku.
Jestliže ta PHS je mezi železnicí a dálnicí, tak je také mezi svodidly a dálnicí. Navíc je na ní vyznačen směr úniku od svodidel dovnitř, na dálnici.
Nejsem místní. Nebude ona PHS až za dálnicí, z pohledu fotografa? Za zdí by pak byla obec Neplachtov.

Jiří Kocurek

Teda Neplachov, omlouvám se za chybu.

Jiří Kocurek

Mno zkuste si takhle v listopadu nebo v březnu chodit po nezpevněném chodníku. A nebo se zeptejte starších, kteří pamatují panelákovou výstavbu, kdy se už rok bydlelo, ale chodníky teprve dodělávali, jaké to bylo „brodění“, když po takovém pešunku projde za den 20, 30 lidí a další den zas a znova.

VRT

Kde píšu o tom, že by se měli lidi brodit blátem? Jinak s chodníky na sídlištích se opravdu nemusím ptát starších. Celkem dobře si to pamatuju.

a8n

Co byste tam místo ní chtěl? Kluzné desky SUDOP?

On.

Tady je důkaz že zábradlí není nikdy dost.
https://www.facebook.com/270856339684060/posts/1748897661879913/