Obrazem: Hotovo z 92 %. Poláci finišují s novou silnicí do Česka, na hranicích skončí v louce
Silnice S3 u českých hranic. Foto: GDDKiA
Na rychlostní silnici jsou už značky, na stavbě je přes 300 lidí denně.
Na rychlostní silnici jsou už značky, na stavbě je přes 300 lidí denně.
Posuzovat kvalitu díla podle videa je ošemetné. Dle videa si myslím, že Poláci staví dálnice podle mnohem měkčích norem, než u nás. Vypadá to, že mají větší stoupání a pravděpodobně i menší poloměry zatáček, které by u nás neprošly. To samozřejmě má vliv na cenu díla. I tak je to ale pěkná cesta.
My tam zase nebudeme mít odstavné pruhy, to mi připadá výrazně horší.
Tak si zkus do toho Polska zajet…ono staci jaký je sakra rozdíl mezi naší D1 a A1 u Ostravy…
Dneska jsem to jel z hranic az do Swinoujscie. Je to impozantni, souvisla S3 od Bolkowa po Wolin, na obou koncich vystavba v pokrocilem stadiu. Co me zaujalo: siroky travnaty stredovy pas po vetsinu trasy (minimalne od A4 ke Gorzowu), priprava na 3 pruh. Velkorysost a cetnost odpocivek. Na druhou stranu, vsichni tu zminuji snazsi teren – ano ale to je stran vystavby. Ale Polakum dost nahrava take struktura osidleni a krajiny, v tech nekonecnych borovych lesich neni problem vykacet pruh misty az 200 m siroky, to je celkem masakr, az to misty pusobi zbytecne rozsahle. Vystavba mezi Wolinem a… Číst vice »
dnes jsem jel kolem -cedule, asfalt, svodidla, vše je připravené, kdy že to maj otevírat? Každopádně ceké polsko až k Baltu jedete po krásné dálnici, jen u nás KATASTROFA, něco je tu u nás asi hodně poděláno…
Dělení úplatku chvilku trvá to se nedá nic dělat
To si nemyslim, naopak to by asi bylo rychle, problem vidim v tom, ze jsme si tu vybudovali silenou byrokracii jakekoliv rozhodovani, nehlede na komplikovany system dotaci pro takove stavby…
Nekdy mam pocit, ze by si to zaslouzilo zacit znova od zacatku jinak za chvili bude potreba lejstro i na poveseni obrazu v byte…
V současnosti + cca 8 let zpátky se dálnice staví dostatečným tempem. Teď se má během 1,5 roku otevřít cca 140 km dálnic, což je velmi dobré i vzhledem ke covid krizi, kdy by to x jiných vlád pozastavilo na 10 let.
Spíše je problém, že se jen dostavuje plán z 60.let a nepřipravují se další dálnice jako např. dálnice z Plzně k Jihlavě a H.K…
staví se ale zbytečně….neb mnoho zajíců, myslivcova smrt.
To, co se neudělalo, je vytvoření strategicky podstatných dálnic. Staví se nesmysli mezi vesnicema. Staví de dálnice, které nic nenavazují. Zkrátka tragikomedie….
D35,D0,D11,D3,D52 ostatní jsou nesmysli. Zdroje jsou jen jedny…300 lidí pracujících na dálnici, jsem v ČR nikdy neviděl.
Jedničky s obchvaty by vám nestačily? Dálnici do každý vesnice nemají nikde na světě.
Německo – vesnice je dálniční Exit. Město – Dálniční kříž
Tady je vidět že někdo nekecá a maká. Za mě mají Poláci za rychlost výstavby dálnic 👍
Já to pochopil tak, že jde o satirický vtipný článek. Už jsem dle cedule myslel, že jsme anektovali část Ruska 🙈😂😂😂
Nevíte někdo o té dálnici od Kladska do ČR? Proč to Pšonci radši neplánují přes Náchod, kde je podle Google map důležité zkapacitnění silnice. Ale na Dolní Lipku sahat nebudou.
Do roboty pepiku a nie marudź!
Já bych to zkapacitnil tak, že bych vybetonoval celou republiku, aby se dalo jezdit podle kompasu, vše, i voda, která se kvůli betonování od nás odvede se dá dovážet, vlastně vše se dá dovážet!
Špatný den?
Možná váš, já vidím už jen blahobyt.
Socialismus a blahobyt.
Já teda vidím touhu mstít se všem lidem za to, že svět není podle tebe.
Jak se dá názorem, s kterým nemusí ostatní souhlasit, mstít? Platí opět nějaký většinový názor?
my žádný blahobyt nemáme, máme jen státní důchodový systém, který prožírá naší budoucnost.
Pane jóóó, vy jste ale nešťastník…
Protože chtějí kvalitní spojení Vratislav Vídeň jak to svého času bylo plánováno.
Doufám že to Poláci postaví až na hranici.
Naprostý souhlas. Taková dálnice – Vídeň, Jihlava, Hradec Králové a šup s tou dopravou do Polska – tu měla být jedna z prvních. Byla by to nejkratší cesta z jihu a jihovýchodu na na sever a severozápad (Berlín). Byla by to co nejkratší cesta přes naše území a taky by nás co nejméně zatěžovala. Kvalitní dálnici tímto směrem mají Rakušáci postavenou skoro až ke Znojmu už hodně dávno. Místo toho se horko těžko staví celkem nesmyslná dálnice Vídeň – Brno, jakoby snad všichni Vídeňáci chtěli ausgerechnecht zrovna do Brna. Takže celá ta doprava, o které píši nahoře se tak potáhne… Číst vice »
No jo ale zase po,aci na tom tak nevydělají jako soukromníci v czstánu …..
Chtělo by to pořádnou síť cyklostezek,brzy budou po silnici jezdit jen elektrokola, nákladní elektrorykši a pár elektroaut.Dálnice nebudou potřeba.
Dálnice se může použít i jako kapacitní cyklostezka. Stačí se podívat na některé cyklostezky třeba v Praze, jak svou kapacitou nestačí…
🤣
A distribuci potravin zařídite jak němci v koncentráku, tedy nijak… jídlo přece vždycky bylo v restauraci.
Já, pravděpodobně na rozdíl od vás dávám přednost místním produktům. Tak nějak nepořebuji jablka ze Španělska.
Taky, ale je mi jasné, že i těch 15 kilometrů z pole to nějak ujet muselo. Ať jsou to rajčata nebo brambory.
A taky je mi jasné, že Praha ze z okolí 15 km zásobovat nedá, nestačí to ani na suchý chleba. Demagogu.
A kvůli tomu je potřebné budovat logistická centra, dokola rozšiřovat silnice, obchvaty? Já se bavím o tranzitu, o dovozu jablek ze Španělska.
Ne, vy mi ji podousváte.
Fun fact: Babičova řepka zabírá 300000 ha, což je plocha délky D1 a šířky 15 km.
Tedy D1 položená 50x vedle sebe. Tohle jste si vydupali vy, zelení.
Píšu o zbytečné dopravě, kterou zaplatí naše děti. vaše řepka i z celým Babišem je mi i se zelenými zcela ukradená. Levně nastavená doprava zničila spoustu místních producentů, to je prostý fakt.
Jak souši řepka a zelení?
Souvisí…
Na mobilu vidím jen klávesnici a zbytek překryje reklama. Já vím, že reklama vás živí, ale není to až příliš.nevidet ani co píšu?
To by mě také zajímalo :))) Třeba nám pan Kocurek vše objasní opět nějakou vtipnou glosou.
Škoda, dříve mu to vážne šlo. Když se vyjadřoval k věcem, kterým rozuměl. I na zelpage jsem rád jeho komentáře četl.
Navíc po téhle silnici se do ČR jablka ze Španělska vozit rozhodně nebudou.
Ta věc, ze které semka píšete, tu jste si sám doma nevyrobil, že? Měď na elektromotry (pračka, lednička, vysavač… generátor v elekrárně) se v ČR také netěží a sardinky si tady nenalovíte. To pro dostatek jódu ve s stravě…
Ještě jednou, píšu o zbytečných přepravách, o zboží, které se vozí po stejné trase proti sobě ve stejný čas. pochopitelně, vše se v místě vyrobit nedá.
Postupně omastit mýtné, protože za vše se plůatí.
Doložte nám, o jaké jde přepravy. Děkuji.
Jděte se podívat do jakéhokoli marketu a v regálech najdete odpověď. Další část odpovědi naleznete na jakékoli silnici s velkým provozem.
A jak souvisí stavba dálnice z Polska s dovozem jablek z úplně druhé strany? Nikdo nechce dálnice všude, ale základní síť je prostě potřeba.
S jablky to byl příklad, dálnice ještě nes
Každý uvědomělý soudruh bude mít své pole kde bude pěstovat bio potraviny kam samozřejmě dojde pěšky nebo na kole.
A bude mu to přáno, dokonce možná i chválen bude! Jen kdyby toto za každou cenu nesnažil nanutit každému. Podle mě spíš než jabka z toho Španělska přijíždí rajčata, která tou dobou u nás jsou ještě zelená (teda, bez vytápěných skleníků, ale to je zase energeticky náročné že?). A když si to přepočítáme na uhlíkovou stopu tak bude výš dovolená rodiny letecky v Egyptě než deset (rodinných) balení jižního ovoce kamionem/vlakem)… Takže, co kdybysme to řešili „odshora dolů“ a nevylívali rovnou vaničku i s dítětem? Začal bych třeba tím jak velké a těžké automobily (trucky, SUV a podobné) dostávají „bonus“… Číst vice »
Už aby byla i ta naše D11 kompletní, jelikož jezdím tuhle trasu do Legnice velice často, zvlášť úsek z Trutnova je fakt špatný. Je taky škoda, že ta cela E46 je trasovaná na Prahu, propojení by mělo být na Hradec/Pardubice a pak dál na Ždírec a dolů na D1 , bylo by nejlepší propojení severu a jihu a dávalo by to více logiku, než celá dálnice D43, která je tím že je plánovaná až východně za Moravskou Třebovou hodně nešťastně navržena a celkově vede od Brna daleko složitějším terénem a bude tedy i daleko finančně náročnější. Vznik nové dálnice D37… Číst vice »
Jo přes Vysočinu,tam je rovina jak u Kolína .🤫
a skoro každej tama potřebuje jet… jasně, někdo ocení Legnice-Jihlava (možná i Znojmo) ale holt jich není tolik jako do Prahy… a D43 se staví jako kompromis směrů Svitavy vs. Jeseníky (Zábřeh, Šumperk atd.) a taky s uvážením že někde už silnice jakžtakž je (i když, zrovna ty Svitavy potřebují aspoň obchvaty jako prase drbání)…
Poláci jedou. My jsme uszrnuki v 90.letech jak po stránce stavebního řízení, tak po stránce konceptu našeho státu. Vzpomeňte si na to vždy, až budete koukat v televizi na reprízu filmu „Jak ukrást Dagmaru“ nebo „Hitparádu televizní zábavy“.
Ale každý mrak se vyprší. Až jednou postavíme naše cesty i my, tak si na to nikdo nevzpomene.
Ano, Češi velmi rychle a rádi zapomínají.!
Náhodou máme cesty kde řidič neusne.usi být ve střehu, aby nerozbil auto na tankodromu. To ještě ty kurvy s pěti demolice zvedají ceny na dálniční známky. Akorát nevím kde ty dálnice jsou.
Nauč se česky, tatare.
Ono se toho za Babiše hodně postavilo, že ?
Za komunistů nebylo nic jako výkup pozemků potřeba a nestavěli rychleji. Komunistické zákony bys fakt nechtěl.
O komunistech jsem neřekl ani slovo.
Polsko má třikrát větší státní rozpočet. Čím větší rozpočet, tím snadnější koncentrace zdrojů pro stavební projekty, tím větší „množstevní slevy“, a mnoho dalších výhod. nemluvě o tom, že Polsko má nesrovnatelně snadnější terén pro lineární stavby.
Ale sebemrskačí se vždycky najdou, a zarputile srovnávají jablka a hrušky.
U nás ale výstavba nevázne primárně kvůli nedostatku peněz, ale kvůli přemíře byrokratického bordelu.
O tom se dá spekulovat… kdyby se „mávnutím kouzelného proutku“ vyřešily všechny administrativní komplikace, ono by se rychle zjistilo že to na ty peníze dojelo a že se staví plusmínus to co teď…
Ty plánovací/umisťovací problémy obvykle způsobí to že se staví trošku jinde než by to bylo „optimální“, ale pořád není problém „prostavět“ peníze které jsou k dispozici.
Naše zaostávání za Polskem není dáno penězi, ale tím, že naše stavební právo je zdrojem nekonečných papírových válek o každou psí boudu. V tom mají sebemrskači bohužel pravdu, toto nám nikdo zvenčí nevnutil.
Was ist das, „Jak ukrást Dagmaru“? Já to neznám, kdežto Vy asi jo… to o něčem svědčí?
Doplnit vzdělání, skouknout a pak prozřete 👈
Další stát co nám od r.89 ujel o parník v oblasti rychlosti a kvality výstavby dopravní infrastruktury.
A které jsou ty co nám ujely předtím? Napadá mne jedině Slovinsko ale ti zase mají „o parník“ horší železnice
Když už chceš brečet, bylo to od 2010.
Nesmysl. Polsko má úplně jiné geomorfologické poměry. Pro větší zemi je pak vždy jednodušší složit se v daný moment na drahou stavbu. Srovnávejte srovnatelné.
Souhlasím, proto musíme srovnat našich 20 km a jejich 280 km ročně. A včil mudruj, chytrolíne
Správně, výstavbě takového Pražského okruhu brání hlavně zasněžené velehory tyčící se hned za Hloubětínem.
Vůbec to nemá nic společného s tím, že naše legislativa je všech NIMBYistů sen.
Ano,Polsko je větší a má větší rozpočet,tudíž potřebuje i delší cesty, takže v absolutních číslech potřebuji na ty dálnice více peněz…čili argument že jsou větší a proto stavějí rychleji je dost lichej….
Poláci ze severu a Rakušáci z jihu budou na našich hranicích. s dálnicemi. Nojo, ale my to máme s dálnicí na hranice ještě daleko…
Tak třeba v případě D3 tam budeme dřív my.
Ale zase nám ta slavná D3 skončí v polích za Táborem. Počítal bych to, kdyby se s tou stavbou začalo od Prahy. Takže tam sice budeme, ale odnikud nikam.
A ještě se za dva až tři roky začne rozpadat a zase se začne opravovat.
a to pojedu z D1 přímo po D3 až do Rakouska???
Tak podle mne Rakušáci jsou už dávno u hranic jen čekají kde skončí ta naše aby se dopojili.
Kde skončí naše je známo dlouho.
No, „dávno“… dost čerstvě, a ještě s nekompletní podobou úseku „km47 – obchvat Drasenhofenu – hranice“ (cca.10km) což je ovšem celkem pochopitelné vzhledem k tomu že „my tam ještě nejsme“ a tudíž intenzity na tamním úseku nejsou nic moc, takže to takhle zatím bohatě stačí…
Aby nás nepřemostili… směšnou zemičku.
No „na půli cesty“ (konkrétně v Pohořelicích) jsme byli o 20let dřív než rakušáci směrem na ČR byť i jen kopli (pokud tedy nepočítáme kus S3 směrem na Hollabrunn, tehdy (a dodnes) ovšem jen v „halbausbau“).
Holt se furt špekulovalo „co s překročením NM“ a jen se to odkládalo… ostatně, ze začátku ještě platilo „rakušáci se ještě hranicím stejně neblíží tak co“… (což už teda samozřejmě neplatí).
Jen ať staví ať se nám lépe jezdí nakupovat..
Stejná situace jako dálnice Brno – Vídeň… Rakušáci mají skoro hotovo, u nás se nic neděje…
Neslo by to objednat u Poláků a nechat je to postavit? Bylo by to rychlejší a levnější!
Problém není v rychlosti stavění. Ani v rychlosti projekční přípravy. Dokonce ani v rychlosti práce úředníků. Brzdou jsou nahlouple formulované zákony umožňující neustálé napadání ze strany potížistů. S tím ani zahraniční investor nic neudělá.
Ano, je to tak velmi často. Ale ne vždy, někdy prostě spí na ŘSD, existuje jedna stavba co má EIA z roku 1995, záměr projektu z 2006, územko z 2017. Stavební povolení bude možná letos a zahájení stavby 2024. Možná. A nikdo tam neprudil, teda jo, ale to bylo za rok v pohodě. To je rychlost, co?
Pro zajímavost, o kterou stavbu se jedná?
Ani to napadání by ještě nevadilo, kdyby pak nebylo pinkání mezi soudy a stavebním úřadem tam a zpátky.
Na cizím pozemku? Na tvojem pozemku?
Oni to Poláci dokonce sami nabízeli, že až budou u hranic, tak pak pojedou dál do Česka. Ale byli odmítnuti. Proč asi?
Poláci se snaží, ale pořád je to jen jejich vnitrostátní cesta. Sice je to E65, ale ta je trasovaná v ČR naprosto špatně (jaká v ČR poptávka po trase Krkonoše – Lanžhot?). Takže k Baltu z Čech pořád jen přes Německo, z Moravy po E75 (polské A1).
Nesmysll.
Po dostavbě D11 z Trutnova na hranice by z Čech s výjimkou KV a UL kraje jezdil přes Německo k Baltu jen blázen.
Polská S3 bude i v té době stále daleko kvalitnější než německé dálnice a hlavně poloprázdná oproti zacpaným obchvatům Drážďan a Berlína.
Asi nerozumím, v ČR někoho něco nutí jet po nadnárodních tranzitních trasách?
Asi se budete divit, ale snad všecky dálnice a nemálo silnic první třídy je soušástí mezinárodní silniční sítě. Poznají se podle E před číslem.
A nutí? Kamion v obci je terčem vzteku, ikdyž tam má nakládku. Protože kdekdo je přesvědčen, že zase objíždí mýto.
Tak do Lanžhota by dobrovolně nejel asi nikdo, ale ona ta trasa pokračuje přes Blavu do Maďarska do města Szombathely u rakouské hranice a dál na jih do Nagykanisza, kde se dá najet na dálnici M7 a pokračovat do Chorvatska.
Tudy jezdí spousta lidí k moři, aby se vyhnuli totálním zácpám přes Slovinsko a Rakousko.
Souhlas, taky jsme tak jezdívali, jen jsme vynechali dálnice v Maďarsku – po silnicích č. (jak se v Maďarsku označují jedničky?) M15 (byla v polovičním profilu a zadarmo), 86, 76, 74 a 7 a na dálnici jsme se napojili až v Letenye (na hranice byla zadarmo).
To od rozšíření M15 a protažení M86 k Szombathely už nedává moc smysl. Navíc 86 mezi Szombathely a M70 (Tornyiszentmiklós) je i v sezóně poloprázdná. Letos navíc asi odpadne (kvůli HR v Schengenu) i preventivní odbavení na starém přechodu Letenye jako prevence fronty na přechodu M7/A4. Sice Maďaři se známkou statečně popojeli, ale i tak jsou to v podstatě drobné. Sorry za offtopic.
Jazdiť cez starý prechod už nemá zmysel, na diaľnici odstránili búdky a dá sa prejsť plynulo (je tam povolená rýchlosť 110 km/h)
Jj, píšu, že to odpadne. Jen jsem tam letos ještě nejel… tedy jsem si nebyl jist. Uvidím za týden.
Teraz sa už maďarskú známku oplatí kúpiť, keďže ušetrí skoro hodinu času.
My z Bratislavy jazdíme trasou M15-M1-M85-M86-86-Zalabaksa-Lenti-Tornyiszentmiklós-M70-M7-HR. Až na úžší a zatočený úsek Lenti-Tornyiszentmiklós je to celkom pohodlná cesta.
Úsek Mosonmagyaróvár-Csorna sa dá skrátiť jazdou po 86 o nejakých 18 km, ale časovo je úspora zanedbateľná a vyvážená pohodlím jazdy po diaľnici. Aj keď dúfam, že Maďari raz predĺžia M86 až po Moson, aby nebola tá zachádzka k Gyoru potrebná.
Balt je hodně široký pojem. Před třemi lety po značně nehotové S 3 z Prahy k „Baltu“ za cca 8 hodin, když to bylo k „Baltu“, který byl ke střední části S 3 v zásadě kolmý. A to se za Štětínem stavělo tak, že cesta byla kličkovaná po staveništi, protože poláci tu svojí S 3 stoaví hodně často rozšiřováním současné silnice.
Naše ŘSD je směšná organizace, v civilizovaném světě, Německo, Holandsko, Belgie, Polsko a další mají opravdové dálnice a neplatí dálniční poplatky. My máme oranisko hrdě nazývané D1 a platíme jak mourovaný.
S dálničními poplatky nemá ŘSD absolutně nic společného.
Oni je platí, ale v podobě vyšších silničních daních. Všichni a nejen lidé, kteří po nich jezdí
Platíme směšných 1500 za rok. Pokud se vám to zdá moc, pak vlastnictví auta není správná volba.
Daleko větší balík přináší mýto, ale i tak je dálniční síť pořád dotovaná.
A Švýcaři při svých směšných platech 40 CHF a kvalita je úplně jinde.
A k tomu jen par stovek CHF silnicni dan…
A jsme zase u toho, že výnos ze spotřební daně z PHM není příjmem státu?
Rychlostní silnice SX nemají parametry českých dálnic(D27,5).
Ale jezdí se po nich skvěle.
U nás zase nemají dálnice parametry dálnic, viz D35 od Mohelnice na Olmik, nebo třeba D46 🙂
A? Realne to vubec nicemu nevadi.
Přesně tak, naopak se dlouhodobě pídím (poměrně marně) po tom jak „drasticky“ takové parametry zvyšují kulturu cestování po silnicích podobných kategorií (D, R (podle nové definiice, podle staré to bylo naprosto nerozeznatelné o čemž svědčí i to že se ty kategorie sloučily)). Končívá to nejasným odkazem na „úroveň bezpečnosti“ a případně tabulky doporučení jednotlivých kategorií podle denního zatížení, což ovšem je „plus mínus autobus“…
A co takové Švýcarsko a veřejná doprava?
A Švýcarské dálnice?Jejich síť je prakticky hotová v délce 1900 km, zbývají jen nějaké kousky v horách. Brig má 14 tisíc obyvatel a vede tam dálnice. Dál přes hory dvouproudá E62.
Švýcaři jsou známí také čokoládou a jsem si jist, že kakové boby musejí dovážet.
Civilizovaná země se pozná podle čeho? Sledujete někdy zprávy? To byste se možná divil, co se tam všechno v té civilizované zemi děje. Ani, Poláci Evropské peníze umí směřovat do dálnic, ale také vám tam mohou zabrat pozemek, aniž byste s tím mohl něco dělat. D1 a oranisko? Asi nemyslíte úsek Praha-Brno. 1500 Kč je placení jak mourovatí?
Nejde mi dohledat, kdy se má úsek otevírat. Neví někdo?
Podle mých informací ten příhraniční úsek 28. října t.r., Kamienna Góra Północ – Bolków potom 15. května 2024.
Jestli to bude 28.října, tak je to od poláků docela provokace – ale dobře nám tak.
Škoda že mínusáři nenapsali jimi zjištěné termíny…
cervenec 2023/kveten 2024 https://ssc.siskom.waw.pl/
Otevření úseku Lubawka-Kamienna Góra se předpokládá na přelomu třetího a čtvrtého čtvrtletí tohoto roku, pro úsek Bolków-Kamienna Góra aktuálně platí polovina roku 2024. Viz třeba Gazeta Wrocławska: https://gazetawroclawska.pl/tak-powstaje-odcinek-drogi-ekspresowej-s3-od-kamiennej-gory-do-lubawki-trwaja-prace-wykonczeniowe-kiedy-otwarcie/ar/c4-17681531
Zase na druhé straně u svinoustí, staví skrz jejich národní park. Lepší občas počkat a najít lepší variantu, třeba zastřešenou atd.
Jenže Woliński Park Narodowy zabírá celou šířku ostrova Wolin od Štětínského zálivu po Baltské moře. A S3 jej přetíná v nejužším možném místě, běží v trase původní DK3, není tam žádná křižovatka.
Šetrněji k přírodě už to vymyslet nešlo.
Neaktuální info a obrázek. Úsek S3 je od Bolkowa až k moři kompletně hotový (včetně toho úseku u Polkowic). A to včetně četných odpočívek s benzinkama, občerstvením a hřištěm pro děti. O mnoha mistech na stání pro kamiony nemluvě…
Text je o úseku od hranic do Bolkowa
Tak hotové to samozřejmě není, chybí úsek přes ostrov Wolin:
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-budowy-drog_zachodniopomorskie
ssc.siskom.waw.pl
V tomto směru máme rozestavěnou dálnici od roku 1938, a nejsme ji schopni dokončit…. ona totiž nevede přes prahu, ale z Mikulova na Wroclav, jen mimochodem, Poláci ji mají začít stavět co nevidět, zprovoznění do Klodska v roce 2027
nyní je hlavní město Praha, ne Vídeň 😉
A to je ten problém 🙂
Exteritoriální dálnice by měla význam jen tehdy, kdyby v Berlíně vládla NSDAP, Slezsko by bylo německé a Rakousko anšlusované.
Jinak stavět dálnici pustinou na českomoravském pomezí je blbost.
Pokud už by se nějak měla spojit Vratislav s Vídní, tak stačí dálnice přes Ostravu, případně dálnice z Brna na sever a pak přes Hradec a D11.
Bohužel i ta D43 (nebo I/7něco) se bude stavět přes Boskovice namísto směru někam k Litomyšli, aby cesta z Brna do Hradce byla co nejpřímější.
Zkuste navrhnout konkrétní trasu, kudy by ta silnice měla vést, aby se dala reálně takhle postavit.
No ale ta stará ,,Hitlerova dálnice“ vede okolo Boskovic, dokonce se z I/43 do Boskovic po jejím tělese asi 1,5 km jezdí. Na I/35 se má napojovat východně od Moravské Třebové. Je tam totiž nejpříhodnější terén. Stočit to u Boskovic přímo na Litomyšl by stálo šílené peníze navíc a zásadním způsobem by to stavbu zkomplikovalo technicky i časově. Zatím se nenašly peníze ani na to, aby se z 80% hotové zemní těleso Hitlerovy dálnice zbavilo stromů, dodělalo těch 20% co chybí a položila se na to vozovka. I v konfiguraci 1+1 pruh by to pomohlo, ze stávající silnice by to… Číst vice »
20% co chybí
Ono toho chybí o dost víc. Když pominu stavební povolení, tak most přes Svratku není jediný chybějící. Úrovňová křižovatka mezi Čebínem a Kuřimí by taky nebyla to pravé ořechové.
Tak právě „průraz“ Brněnskou aglomerací je samozřejmě jeden z hlavních problémů a součást těch 20% (můžeme se přít jestli ne 30%).
Píšete nesmysly.
Problémem je právě „hřebečský kříž“, tj. neexistující dálniční spojení Wrocław – Brno – Wien a Pardubice – Olomouc.
vizte zprávy:
Dopravní peklo podruhé. Na vytížený tah ze Svitav do Brna se vrátí objížďka
Hromadná nehoda u tunelu Hřebeč uzavřela tah na Moravu, tři lidé nepřežili
upřesnění: Wrocław – Kłodzko – Svitavy – Brno – Wien
A88 na Moravě
https://www.youtube.com/watch?v=phZYAEnrtPU
Poláci také až teď dostavují dálnice, jejichž výstavba začala už před 2. světovou válkou.
Zkusil jste procestovat Polsko? Ten pokrok v dálniční síti je proti nám kosmický. Ostatně, i zde se píše o 300 dělnících, stačí si vzpomenout na rekonstrukci D1, kdy se na deseti kilometrech potulovalo pár dělníků. Jen člověk mdlého rozumu toto nevidí a vy jím snad nejste 😉
Většina dálnic v Polsku vede totální rovinou, jsou tak mnohonásobně snadnější na přípravu a také mnohonásobně levnější. Větší země s větším rozpočtem má taky jednodušší práci dříve alokovat prostředky na konkrétní lokální stavbu.
D11 se začala stavět v 70.letech. V roce 1938 se tady žádné dálnice nestavěly…
V roce 1939 už ale ano
https://cs.wikipedia.org/wiki/Borovsk%C3%BD_most
Jo a ještě musím dodat… kamioňáci na polských dálnicích nespí, nečtou, nehledají retka pod volantem a tím pádem nestrhávají volant a nepřevrací se , jako u nás na dálnici na Brno. Místo sebrání ŘP se hledá „technická závada“… a my za to platíme a připlatíme. Státní kasa prázdná, polská v přebytku…čím to asi je???
Poměr státního dluhu vůči HDP na konci 2021: Polsko 55,5%, ČR 40,4%
Jenže tady jste s daněmi pomalu na maximu možného, kdyžto v Polsku s jejich výběrem pořádně ani nezačali. Tam to jede celé v šedé ekonomice…
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/polsko-ekonomika-hdp-vyvoj-uspech-cesko-porovnani.A230606_153153_eko-zahranicni_jla
W 2022 to już było 48%.
Neklamný důkaz toho, že #KralovecIsCzechia.
Poláci už na to mají od května zákon, že oficilální název toho města v Polštině je Królewiec.
https://www.gov.pl/web/ksng/125-posiedzenie-komisji-standaryzacji-nazw-geograficznych-poza-granicami-rp
Oslavovat masového vraha Michaila Kalinina používáním slova Kaliningrad, jak to doposud dělá například i Česko, už je prostě přestalo bavit. I když jim to taky trvalo…
A to ještě nepíšou, že po těch našich 3 km to svedou na silnici 2 tř. vesnicemi a potom centrem Trutnova. Pak ještě 30km a jste na D 11. Super
A proč by to taky měli psát, když se po té II/300 nemusí jet nutně jen doprava, ale může se po ní jet i doleva a po 600 metrech dojet na současnou I/16…?
Ta 16 snad není profilem jako jinde silnice 2 tř.??? Je, včetně samé zatáčky,úzká a naprosto se nehodí na provoz,který na ni bude díky lemplům z ŘSD. O tom,co zkusí obyvatelé Bernartic,Zlaté Olešnice, Libče a td. nemluvě
Ale už to tak nějak pajdá v tom vašem krásně paradoxním bonmotu… jistě, silnice nic extra ale jednička, celkem odpovídající „horšímu českému průměru“ (lepší průměr jsou obvykle jen ty čerstvě postavené)…
Správně zdůrazněno 350 lidí denně na stavbě. Tolik se jich u nás na takové stavbě ani nevystřídá. Inu česka cesta… Hledání proč to nejde.
V Česku oproti Polsku výstavba úseků dálnic trvá déle?
Ona taky ta stavba měří skoro 30 km a je na ní mj. tunel o délce přes 2 km, cca 10 velkých mostů a dvě odpočívky.
Videl jste nekdy, jak se stavi D4? Nebo jste si o jeji vystavbe aspon neco precetl? Snadno byste videl / zjistil, ze tam pracuje jeste mnohem vic lidi..
Ostuda, ostuda. Jezdíme okolo a každý týden mají Poláci něco nově postavené. Obchvaty nato tata. A to se, u nás, nezdůrazňuje, že většinu dálnic(!!) tam mají řidiči zadarmo, v šířce tam mohou přistávat Migy…a to upravené okolí se musí vidět… jeli jsme zdarma až do Štětína – víc jak 400km…vše stavěno za peníze EU, u nás kdepak ty prašule jsou?? U koho asi ??? Ostuda. A všude v Polsku větrníky, u nás se 1 krčí na kopci u Trutnova. A to asi jen jeho povolování trvalo 10 a více let… haha
u nás jdou peníze z EU na vláčky. jsme přeci národ vláčkařů, máme mnoho lokálek a je třeba je financovat, sice přes hranice jezdíme po silnicích jak „druhých tříd“ , ale hlavně, že nám jezdí vláčky třicítkou a jdou otevírat okénka … hurááá
U nas też mnóstwo pieniędzy idzie na koleje. Tylko czescy korespondenci w Polsce nie lubią o tym pisać.
https://www.plk-inwestycje.pl
Píšete nesmysly, většina dálnic u nás je stavěna taky za peníze EU. Jinak co se týká železnice tak to je stejný případ jako u silnice. Za poslední roky nás I na železnici s přehledem poraží. Ve velkým rekonstruuji a především obnovují stovky km tratí.
To víte, peníze z dotací, ať už z EU, nebo rovnou českého rozpočtu, tečou oligarchům typu Babiš a podobně. Místo dálnice vám zacpou pusu tousťákem a můžete se přijít podívat na zvířátka na čapí hnízdo. Co byste ještě chtěli, holoto.
Nejsem volič ANO, ale tyto jednostranné řeči nemám rád. Dneska se zase dotuje Michellin a baráky po babičce…..
brazdo, „Michelin se dotuje“ ze státního, protože stát neprovozuje síť restaurací nebo něco podobného; a barák po babičce má kdekdo. Takové dotace jsou smysluplněší, než když Bureš nařídí Dluženě, aby mu MF dalo 100mega na linku, kterou pekárna na západě od nás už vyřarují z provozu…
V žádném případě neobhajuju dotace pro Bureše. Ale nevím, proč by se ze státního (tedy z kapsy nás všech) mělo platit (zrovna v době nutných škrtů) přes 50 mega soukromé společnosti provozující gastroprůvodce poplatného minulému století (když dnes je bambilion aplikací s podobným zaměřením zdarma).
Ať si to ti majitelé restaurací zaplatí ze svého, když je to pro ně tak důležité…..
Osobně jsem obecným odpůrcem dotací….
Nevím kdo vás platí, ale před babisem i po Babiši vládla ODS a v tomhle se naprosto nic nezměnilo.
Samozřejmě. Všechny peníze, co mohly jít na dálnice a železnice, jsou v Čapím hnízdě a Agrofertu. A řepka může za sucho.
XD
W latach 2014-2020 pieniędzy z EU 9 mld€, z polskiego budżetu 11 mld€. Więc około 40%.Chodzi o wydatki na autostrady
bohužel, nejde o to, že jsme neschopní. Ale prostě jsme psychicky nemocný národ. Občas to hraničí se schizofrenií. Zúžíme pruhy a divíme se, že jsou kolony. Je nutná dálnice, ale v minulosti žijící většina ani neví co dálnice je. A ta většína má z moderních věcí strach. Podobně jako o řidičů co dodržují rádoby pravidla – jezdí pomalu, svítí a blikají i v garáži kde nikdo není. Ale v reálu blokují provoz, omezují a ohrožují druhé. Jak z toho ven? Těch traumat zažil český národ tisíce a nikdy je nevyřešil
No být váma bych si k nějakému psychologovi zašel.
a proc?
Zato vyspělí a plně duševně vyvinutí borci neblikají zásadně nikde. Mám za sebou právě dovolenou s 3 tisíci kilometry v 5-ti státech a to, co se děje u nás (a ještě v HR) nemá obdoby. Co půl hodina jízdy pomalu neřešitelná situace a všichni zpocení až na prdeli, protože prostě se NEbliká, že? Velké černé nadupané auto NIKDY nebliká. Proč? Diagnóza šoféra dle vozu. Samozřejmě borec má představu, že všichni chápou, co chtěl na silnici právě udělat a kam se vmáčknout. Ale jenom on.
nevím kde jsi byl. Ale třeba Španělsko – téměř nikdo nesvítí a nebliká a minimální nehodovost. A ČEsko:
Hustý! Co na to berete? Jsem chemik, ptám se ze zájmu…
prosím konkrétně. Nějakej dotaz…
Každý se smál Polákům a za chvilku na tom Polsko bude lépe než většina Evropských států. Už jen oproti nám při vstupu do EU postavili na 5 tisíc Km dálnic a My necelých 900 km. K zamyšlení.
To je samozřejmě pravda, ale porovnávat absolutní čísla je z hlediska velikosti států nesmysl.
přesně tak Polsko je 4x větší co do počtu obyv. i rozlohy. nelze srovnávat. a ještě navíc mají lehčí terén než my v čr…
Lehčí terén? To jako tuna hlíny u nás a v Polsku stejná tuna váží jen 800kg?
S tím terénem je to naprostý urban myth.
Podívejte se na videa z výstavby kdejaké polské dálnice. Na YT jsou jich tisíce za posední roky.
Tam, kde nejsou kopce jsou řeky a kde zrovna nejsou na rovinách ty řeky, tak je spodní hladina vody na úrovni terénu, takže stavíte na bažině.
Např. tohle video z obchvatu Krakowa tu skutečnost ukazuje naprosto jasně:
https://www.youtube.com/watch?v=Tv4mpapsSCg
to máte pravdu, nicméně u nás dopravní stavby probíhají trestuhodně dlouho
Ale prd, jen se vleče příprava.
To je podle mě častý omyl. Nejde jen o to, že je tam terén „pacatější“ (což neplatí u zde reportované S3 nebo např. S7 do Tater).
Mosty na MÚK či přes řeky musí stavět taky a zakládat stavbu na písku, který je tam skoro všude (zejména na severu) může být naopak těžší než tady…..
D0 okolo Prahy nebude ještě dlouho a terénem to rozhodně není. D52 detto…..
Na rychlost povolování a přípravy terén nemá vliv, ten má akorát tak na cenu.
P.S. co ce týče počtu obyvatel tak má Polsko jen 3,5x více.
Polsko je o něco větší. 5000 nepotřebujeme.
Ale těch našich pár km trvá dlouho a ještě v někdy pochybné kvalitě.
Zajímavé, že nikdo neporovnává HDP, které mají Poláci dvojnásobné
tak to možná dopadne na naší D3, pokud tempo výstavby vydrží. Jen tedy není jasné, zda ten poslední kousek na čáru fakt postaví, když rakušák váhá…
Rakušák neváhá, má postaveno až na čáru v Mikulově, to, že to Cajzl nepochopil a staví si něco do Lince je mu ukradený. Ona je totiž hlavním městem Rakouska Wídeň, a ne Linec
Cajzl nezaspal,,, Jižní Morava si to dělá sama,,, Cajzl staví tam kde může,,,,
Za Jižní Moravu často v těchto věcech demokraticky rozhoduje dědek Voda z Tetčic … 😀
Tak ono je k diskuzi, proč řešit hlavní město 🙂 Na business trip do té Vídně můžete letět, na eurovíkend zase jet vlakem. Ale k moři na Jadran nebo na lyže/turistiku do Alp (přes ten Linec) pojedete spíš autem. Dálnice jsou potřeba obě, ale jako tvrdit, že ta D52 je významnější než D3, nevím nevím 🙂 Máte pro to nějaká data, nebo jen pocit?
jasně a rakušák uvítá přivedení tranzitu sever-jih do hlavního města – Vídně …hmmmm
A doprava sever-jih prosím nyní jezdí kudy? Většině lidí stačí jeden pohled na rakouskou dálniční síť a mají jasno 😉
No záleží odkud kam… pokud bude v ČR hotove D0 a D3, kudy to bude jezdit? To je asi jasné…
Chápu, že Polsko a severní Morava jede směr Vídeň…ty dálnici D3 nepotřebují…
Češi jako obvykle zaspali..Prostě ostuda..
Češi nezaspali. Viníkem jsou politici, kteří schválili zákony, které umožňují stavby donekonečna znovu a znovu napadat a zdržovat je. A ŘSD se takovými zákony musí řídit, nic jiného mu nezbývá. Dokud bude moci u nás menšina terorizovat většinu (což demokracie v žádném případě není), jako tomu bylo u nás v případě obchvatu Frýdku-Místku, tak se nic nezmění.
David Řezníček 14. 7. 2023 18:46 Naše zkušenost: ŘSD si najala na jednání soukromou firmu. Poslala stejný dopis všem vlastníkům. Odpověděli jsme druhý den písemně, že takhle ne. Pozemek by se pro nás rozdělil na dvě nepoužitelné části. Za 4!! měsíce přišel naprosto stejný dopis. Druhý den naše stejná reakce písemně. Za 6!! měsíců se stavili na schůzku. Nabídli to co v dopise. My, že ne, že teda můžeme vyměnit, když nedají peníze. Tak oni OK. Pošleme dopis se seznamem volných pozemků. Za 3!! měsíce přišel stejný dopis jako první dva. Tak jim voláme co to jako znamená ?!? Bylo… Číst vice »
To je tak když ouřada má pocit, že občanům se poroučí. Přidejte si k tomu výchovu k přesvědčení, že vesničani jsou podlidi a zemědělci zvláště, protože slušný člověk se v hlíne nehrabe. Okořeňte to nenávistí vůči soukromému vlastnictví čehokoliv… a pošlete takového člověka jednat s Havránkovou.
Jak to asi tak může dopadnout, hmm?
Postavit dálnici do pole, to chce fištróna.
Na které straně hranice je větší Kocourkov? Na naší to nebude.
A co takhle použít mozek než něco napíšete? Poláci nemohou za to, že na naší straně se stavba a tim i dohodnuté napojení, zpozdila. To měli Poláci svou část zastavit nebo zpozdit také?
Ja bych v tom hodnoceni tak kriticky nebyl, tady byly polaci rychlejsi, podivejme se ale treba na „zelene“ Rakousko a trat na kterou najedete za Breclavi. Stejne tak jednani se „zelenym“ Nemckem a zeleznicnim spojenim smer zapad.
Sice je to pravda, ale co je to za argument? Kvůli tomu, že pro některé sousedy má spojení k nám nízkou prioritu, nevadí že jsme lemplové a neumíme postavit ani to co nutně potřebujeme?
No a pro nás ten úsek D11 k hranicím je priorita?
Nutně potřebujeme D35 a úsek 511 na D0.
D0 celou. Jestli se to nedostaví dřív, než Pražákům hrábne a zavedou 30 km/h nebo zákaz vjezdu spalovacích motorů, tak bude malér…
Češi a Němci měli podobný problém s ignorací Poláků na železnici. A stavba silnic byla před pár lety problém i v Polsku a stav jejich silnic tristní. Pokud se nebude řešit kamionová doprava,tak tyto silnice hustotu kamionové dopravy jen zvýší.
Tak jsem se podival na zelene Rakousko a vypada to, ze uz s rekonstrukci trati do Breclavi davno zacalo. A to celkem velkorysym zpusobem – nahrazeni vsech urovnovych prejezdu, 40 km u hranic na rychlost 200 km/h…
Co máš proti trati Břeclav-Vídeň? Jakmile přejedeš hranici, vlak jede daleko klidněji než u nás… Doba jízdy a rychlosti naprosto v pohodě, zvlášť na to, že dnes jde pro rakušáky spíš o jeden z méně významných koridorů.
Jede klidněji, protože tam je 120km/h, jen místy 140.
Trať, na kterou najedete u Břeclavi, se aktuálně rekonstruuje na rychlost 200 km/h až po Stillfried, dále do Vídně pak na 160.
No ale nemelo to byt hotovo nejmene pred 10-15 lety?
10-15 let zpoždění… u nás se staví D1 už 60 let..nebo ještě déle…
Hm, tohle je fakt smutné.
Doháníme Poláky ve stavbě dálnic.
Už nikdy nedoženeme a ještě za ty boule na dálnici platíme… v Polsku zadarmo !!!! a i super hladké, široké…
Ano, protože jsou nové. Uvidíme za 15 let…
Zkuste A1 za Bohumínem, naše vlny tam jsou oproti Polsku jak nic
Jo, třeba zánovní A1 za Pyrzowicema na Czestochowou, to je „super hladké“ 😀 tam jsou takové vlny a nerovnosti že to člověka vyhodí ze sedačky
No já se úplně stydím, že jsem Čech. Reaguji na tu stavbu danice D11