egoe-plus
Cestovní ruch Dopravci Železnice

Obrazem: Čtyři lůžkové vozy koupené přes Bazoš jsou zpět na kolejích

Stěhování lůžkového vozu WLABee z Němčic do Brna. Foto: Albert Fikáček
Stěhování lůžkového vozu WLABee z Němčic do Brna. Foto: Albert Fikáček
Lůžkové vozy mají podle Alberta Fikáčka vozit cestující ještě letos.

Na české koleje se po osmi letech vrátily čtyři lůžkové vozy WLABee, které České dráhy prodaly v roce 2013 do Penzionu Vigvam v Němčicích u Kolína. Novým majitelem je podnikatel a dobrodruh Albert Fikáček se svým projektem VlakFest a ŽiWELL Express.

K vagónům se dostal netradiční cestou: přes inzerát na Bazoši, kde je majitel penzionu prodával. V Němčicích zatím zůstává z pěti vozů nakonec jediný, ostatní koupil Fikáček. Kupní cenu nezveřejnil. „Velkou část nákladů spolkla hlavně doprava z Němčic,“ řekl Fikáček.

Přesun vozů začal ve čtvrtek, kdy je speciální tahače začaly odvážet do Kolína na koleje. Před samotným odvozem museli zpevnit přístupovou cestu, i tak v pátek došlo k zapadnutí jednoho tahače. V sobotu se už vagóny vydaly do Brna, kde je čekají vyvazovací opravy a částečná modernizace. „První dva bychom měli nasadit už na nás letošní ŽiWELL Express,“ dodal Fikáček.

Čtyřnápravové lůžkové vozy byly v Němčicích na kolejích, mají tedy plně funkční podvozky. Jde o vagóny z roku 1981 vyrobené ve východoněmecké vagónce v Görlitz, které prošly v letech 2004-2007 modernizací, jen sedm let poté je České dráhy prodaly. Mají celkem deset oddílů, kapacita je 30 lůžek.

Jde o další zajímavý projekt Alberta Fikáčka v dopravě. Letos koupil například trolejbus, se kterým chce dojet do Vladivostoku nebo přestavěl nákladní vagón na saunu.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirka

v tom Penzionu Vigvam v Němčicích byly ty vagony na kolejích?? z fotek to nepoznám

Zdeněk

Ano, koleje tam zůstaly, a jsou dvě asi 50m vedle sebe.

Jouda

Takhle. Albert Fikacek je především vychcandira přímo do sněhu. Budete mě tady minusovat, protože jeho projekty vypadají mírumilovně a tváří se na pankáče. Ale opak je pravdou a Albert je jen těžkej byznysem v rouše netančím, zneužívající nevědomosti ostatních. Všechny projekty se tváří jako bohumilé. Všude vyzívá k brigádám, k pomoci atd, ale vše je velice dobře vykalkulovano. A světe div se, jdou desítky, stovky lidí , kteří naletí. Tu pomoc se stěhováním. Vagonu. Tu pomoc se stavbou saunoveho vozu, atd. Využívá vás a přitom má většinu akci krytou z veřejných dotací. A na důkaz toho co zde uvádím je… Číst vice »

Juraj

Tak Fikáček je dost svůj to je pravda. Přeplout středozemní moře na lodi z PET lahví může jen naprostý magor!!! Ale aspoň nevyvedl pokoutně přes kamarády lokomotivy z KND Kladno jako pan Šauer. Ten se ale zase umí o ty lokomotivy řádně postarat.

Daniels

Asi takto funguje většina podnikání…. Nemít ostré lokty, využijí a šedrou Vás z kůže ostatní….

Albert

Ahoj Radku, dobrá předzdívka 🙂 V něčem máš pravdu a v něčem zase ne. Pravdu máš v tom, že opravdu v rouše netančím, jak píšeš. A taky umím dobře s kalkulačkou, jak jinak by jsi chtěl sehnat a zprovozit vagóny, když nedisponuju vlastními zdroji? Komu se to líbí, tak se přidá, komu ne tak se nepřidá 🙂 S ostatními dopravci nejezdíme od té doby, co máme licenci (něco přes rok a půl). Mašinku si půjčíme od toho, kdo jí má poblíž, volnou, provozní a ochotnou. Přece to nebudeme po kolejích tlačit růčo, ne? Chápu, že tě mrzí, že jsme spolu… Číst vice »

MHD

Co ten bix uprostřed soupravy… Neměl by být přivěšen na konci vlaku?
Jak moc je toto pravidlo závazné? Nevím, ptám se…

Předpokládám, že když je za ním hodně vozů, tak mu v případě tahání deformují skříň.

Ten Ten Ten

Měl, ale nebylo za co.

Juraj

Tak, myslím, že za sebou může mít 65 tun, ne? Podle předpisu dopravce se to dělá, žejo…

Stále suneme

Bc na konci bylo protože nemá na jedné straně šroubovku.

MHD

Ok, díky za vysvětlení.

Miroslav Zikmund

Pokud neměl funkční brzdu, tak ani nemohl. Vozidla s nefunkční brzdou nesmí být řazena na konec vlaku …

Petr Šimral

Za vozidlem s lehkým spřáhlovým ústrojím je možno zavěsit 65 tun, což Bc a služebák splňují.

Suchánek

Co to táhlo za verbež do toho Brna? Půjčili jim majitelé klíček od sněhuláka??.

Jimbo Jones

Fikáček je živel.

Marcel

Žije naplno a děla co ho baví . Více takových mladých lidí.

zdeva

Co ta bříza? Každého stromu je škoda!

Rudolf Tuček

Zabij bobra zachranis strom.

medical_examiner

I když lepší by bylo – zabij holuba, zachráníš sochu…

Greta

Bříza je plevelna dřevina. Krom roho stromy se sázejí proto, aby se kacely.

Jackub

Greto, Greto… Co se to s tebou stalo??! 😱😇😁😁😁

Jiří Kocurek

A tak začali přecitlivělí jedinci protestovat proti žním. Vždyť to obilí nikomu nic neudělalo!

Jiří Kocurek

Popřemýšlejte nad dřevěnou židlí. Strom se zasadí nový a bříza je navíc krátkověká.

Stanislav

A takhle to vypadalo,když jely do Němčic::https://www.youtube.com/watch?v=KFR1OFrc0Sk

Vysokoprijmovynotor

Mam mozna hloupou, ale skutecne vazne myslenou otazku a tyka se tematu. Hrozne rad jezdim vlakem, ale mam socialni fobii a nemam rad cizi lidi. Castecne to resi cestovani prvni tridou s kupatky, ale rad bych mel ve vlaku uplne soukromi. Vy jste tady znalci zeleznice, asi nekteri z vas i zeleznicari, tak by me zajimalo, jestli si clovek muze koupit vlastni vagon a za uplatu si ho nechat pripojovat k existujicim vlakum, podle toho, kam zrovna jede. Dekuji za radu a majiteli techto vagonku pochopitelne preji hodne radosti s nimi.

Marcel

Určitě to půjde ano, jen budete omezen na svobodě v tom, ze budete muset cesty plánovat více dopredu, no. Bude to Railforce One.

M19

Ani nepotřebujete vlastní vagon… https://www.cd.cz/pro-firmy/-26414/ Jak u jiných dopravců se musíte poptat tam…

medical_examiner

Že by si nějaký ten SR půjčil?
Taky možnost, asi i lacinější…

Socha

Nebo si u nějakého nákladního dopravce objednejte váš vůz jako vozovou zásilku..nevím teda, asi by měl být schválený u drážního úřadu. Nevím jak ČD Cargo, ale soukromník by vám to mohl přibrat..

medical_examiner

Když měl nazbyt takových 60 – 70 mil. Kč, neměl by to být tak velký problém.

Albert

Jde to samozřejmě. Jen po dohodě a ne na každý vlak. Jako kdybys chtěl, tak až někam pojedeme, tak ti přidáme extra vagon.

Radovan

Taky jde o to, jestli máš svou vlastní kolej, kde vůz budeš parkovat. ‚Parkovné‘ na státní infrastruktuře nebude levná záležitost…

Petr Šimral

Parkovné na státní infrastruktuře je zdarma. Na soukromých infrastrukturách zpravidla zdarma není.

Socha

Teď nevím, zda za prostoj vozu platí přepravce dopravci nebo majiteli kolejí..

Vendelín

Pěkná Berta, že se její společnost nepochlubila.

medical_examiner

Třeba to má jako překvapení…

Martin Toman

Mám dojem, že nedávno stála v Přerově. Tam za tím betonovým plotem u řeky. Nevím jistě.

V L

Video z přesunu vozů: https://youtu.be/9sqaT9HKwDo

Jaaaa

Cool. Sice už je to řádné retro, ale jen tak dál. Třeba dojedou až do Nachodky. 🙂

jan v

Albert Fikáček by byl zajímavým hostem do pořadu Cesty z dopravy.

Desper

Ten člověk má neuvěřitelný zápal a chuť do nových věcí. Já až žasnu co všechno zvládne. Neuvěřitelný borec

Marcel

A co byste mu chtěli dávat za otázky ? 😀 To je o stylu života. Nejde moc o železniční tematiku asi.

Lemmy

Třeba na čem jede.

Marcel

Prominte, nevhodné této diskuze

Jiří Kocurek

No na kolejích, přece.

Ten Ten Ten

Jasně, má dopravní firmu, vlastní několik vagónů a organizuje vlakové „výlety“, ale „nejde moc o železniční tematiku“. 😆 A taky jsem netušil, že zdopravy.cz je jen o železnici…

Džamel

Teď už si i začínám myslet, že ještě někdy hrozí, že se český vagón projede po širokém rozchodu, protože pan Fikáček by se i mohl v rámci svých aktivit o to pokusit.

Stále suneme

To je více než pravděpodobné. S tím cílem byli ty vagóny kupovány. Navíc je již členem OSŽD.

Petr

Škoda jen, že Gorlitz není v Čechách.

Knížecí rada

Třeba pojedou do Oostende. Mají RIC 140, nebo 160?

Albert

Většinou se do diskuzi nezapojuji, ale dnes by to bylo vhodné. Pro úplnost dodávám poděkování za velkou pomoc partě od pana Šatavy, partě od pana Bednáře a firmě Kubový, která zapůjčila jeřáby a odborníky za sponzorské ceny a firmě Pospatrans za tahače. A ani bez velkého množství neplacených dobrovolníků by se to nedalo udělat. K dotazum: Je to na 140. Poslední vůz na fotce je Bc, kterému Cargo utrhlo spřáhlo i s hákem. Na nalezení podvozku pracujeme spolu s pány z OSŽD, kteří nás díky bohu vzali do party. Máme nějakou stopu, tak uvidíme. Teprve se rozehříváme, ona ta pravá… Číst vice »

medical_examiner

A nikam se necpete…

Miroslav Zikmund

Do Oostende jen jako „separát“, pravidelné vlaky z Eupen jezdí po VRT ….

medical_examiner

To mohl…podvozky s měnitelným rozchodem pokud vím existují…

vemm

Každý tento vůz měl z výroby své druhé podvozky i na široký rozchod. A v přechodové stanici vždy dostal své zpátky!!!

Captain

Podvozky budou urcite nekde v Brestu. Co prestal jezdit Kijev tak se menilo jen tam. Vagony maji bohatou historii. Super, ze zustanou dale v provozu. Sam jsem na nich najezdil jako pruvodce LLV. Kus prima zivota a spousta dobrodruzstvi….

Travegoist

Já zas v nich absolvoval pár toček Praha-Moskva coby cestující… Tenkrát jsem proklínal když nevyšlo WLABmee RŽD, dnes bych se ale s chutí svezl znovu… Tak třeba snad 🙂

mezera

Takže kudy jel vůz tam, tudy musel jet i zpět?
Není někde na toto téma více informací?

Jiří Kocurek

Uff, opravdu tam ty podvozky čekaly, až se vagon bude vracet? To je dost náročné na skladovací plochu a manipulaci.

Rudolf Tuček

Čistě teoreticky kdyby cestou do Moskvy nebyly žádné výhybky tak by dojel i s podvozky na 1435.

Huh

To být velké moudro, škoda Tebe v tomto diskusní spolku sdílet….

Pája

Neposkakovaly by trochu na pražcích? Jako jo, je to přece detail 😀

Rudolf Tuček

Fotka z depa v Haniskach u Košic kde do haly depa na jednu kolej jezdí stroje obou rozchodu https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1399050.jpg&httpref=28/324454
Loko s normálním rozchodem na koleji 1520mm https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1399054.jpg&httpref=28/324454
Na jedné koleji se provádí údržba strojů obou rozchodu https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1399053.jpg&httpref=28/324454

Marek Janík

zajímavá teorie

Miroslav Zikmund

Hezky česky řečeno – Warum nicht ?
Tyto vozy byly určeny pro „Moskvu“, tudíž mají vyměnitelné táhlové ústrojí (kuple s hákem) za SA3.
ŠR podvozky jsou stále buď na převazišti v Čopu nebo byly přesunuty do běloruského Brestu …