Obrazem: Čtyři lůžkové vozy koupené přes Bazoš jsou zpět na kolejích
Stěhování lůžkového vozu WLABee z Němčic do Brna. Foto: Albert Fikáček
Lůžkové vozy mají podle Alberta Fikáčka vozit cestující ještě letos.
Lůžkové vozy mají podle Alberta Fikáčka vozit cestující ještě letos.
v tom Penzionu Vigvam v Němčicích byly ty vagony na kolejích?? z fotek to nepoznám
Ano, koleje tam zůstaly, a jsou dvě asi 50m vedle sebe.
Takhle. Albert Fikacek je především vychcandira přímo do sněhu. Budete mě tady minusovat, protože jeho projekty vypadají mírumilovně a tváří se na pankáče. Ale opak je pravdou a Albert je jen těžkej byznysem v rouše netančím, zneužívající nevědomosti ostatních. Všechny projekty se tváří jako bohumilé. Všude vyzívá k brigádám, k pomoci atd, ale vše je velice dobře vykalkulovano. A světe div se, jdou desítky, stovky lidí , kteří naletí. Tu pomoc se stěhováním. Vagonu. Tu pomoc se stavbou saunoveho vozu, atd. Využívá vás a přitom má většinu akci krytou z veřejných dotací. A na důkaz toho co zde uvádím je… Číst vice »
Tak Fikáček je dost svůj to je pravda. Přeplout středozemní moře na lodi z PET lahví může jen naprostý magor!!! Ale aspoň nevyvedl pokoutně přes kamarády lokomotivy z KND Kladno jako pan Šauer. Ten se ale zase umí o ty lokomotivy řádně postarat.
Asi takto funguje většina podnikání…. Nemít ostré lokty, využijí a šedrou Vás z kůže ostatní….
Ahoj Radku, dobrá předzdívka 🙂 V něčem máš pravdu a v něčem zase ne. Pravdu máš v tom, že opravdu v rouše netančím, jak píšeš. A taky umím dobře s kalkulačkou, jak jinak by jsi chtěl sehnat a zprovozit vagóny, když nedisponuju vlastními zdroji? Komu se to líbí, tak se přidá, komu ne tak se nepřidá 🙂 S ostatními dopravci nejezdíme od té doby, co máme licenci (něco přes rok a půl). Mašinku si půjčíme od toho, kdo jí má poblíž, volnou, provozní a ochotnou. Přece to nebudeme po kolejích tlačit růčo, ne? Chápu, že tě mrzí, že jsme spolu… Číst vice »
Co ten bix uprostřed soupravy… Neměl by být přivěšen na konci vlaku?
Jak moc je toto pravidlo závazné? Nevím, ptám se…
Předpokládám, že když je za ním hodně vozů, tak mu v případě tahání deformují skříň.
Měl, ale nebylo za co.
Tak, myslím, že za sebou může mít 65 tun, ne? Podle předpisu dopravce se to dělá, žejo…
Bc na konci bylo protože nemá na jedné straně šroubovku.
Ok, díky za vysvětlení.
Pokud neměl funkční brzdu, tak ani nemohl. Vozidla s nefunkční brzdou nesmí být řazena na konec vlaku …
Za vozidlem s lehkým spřáhlovým ústrojím je možno zavěsit 65 tun, což Bc a služebák splňují.
Co to táhlo za verbež do toho Brna? Půjčili jim majitelé klíček od sněhuláka??.
Fikáček je živel.
Žije naplno a děla co ho baví . Více takových mladých lidí.
Co ta bříza? Každého stromu je škoda!
Zabij bobra zachranis strom.
I když lepší by bylo – zabij holuba, zachráníš sochu…
Bříza je plevelna dřevina. Krom roho stromy se sázejí proto, aby se kacely.
Greto, Greto… Co se to s tebou stalo??! 😱😇😁😁😁
A tak začali přecitlivělí jedinci protestovat proti žním. Vždyť to obilí nikomu nic neudělalo!
Popřemýšlejte nad dřevěnou židlí. Strom se zasadí nový a bříza je navíc krátkověká.
A takhle to vypadalo,když jely do Němčic::https://www.youtube.com/watch?v=KFR1OFrc0Sk
Mam mozna hloupou, ale skutecne vazne myslenou otazku a tyka se tematu. Hrozne rad jezdim vlakem, ale mam socialni fobii a nemam rad cizi lidi. Castecne to resi cestovani prvni tridou s kupatky, ale rad bych mel ve vlaku uplne soukromi. Vy jste tady znalci zeleznice, asi nekteri z vas i zeleznicari, tak by me zajimalo, jestli si clovek muze koupit vlastni vagon a za uplatu si ho nechat pripojovat k existujicim vlakum, podle toho, kam zrovna jede. Dekuji za radu a majiteli techto vagonku pochopitelne preji hodne radosti s nimi.
Určitě to půjde ano, jen budete omezen na svobodě v tom, ze budete muset cesty plánovat více dopredu, no. Bude to Railforce One.
Ani nepotřebujete vlastní vagon… https://www.cd.cz/pro-firmy/-26414/ Jak u jiných dopravců se musíte poptat tam…
Že by si nějaký ten SR půjčil?
Taky možnost, asi i lacinější…
Nebo si u nějakého nákladního dopravce objednejte váš vůz jako vozovou zásilku..nevím teda, asi by měl být schválený u drážního úřadu. Nevím jak ČD Cargo, ale soukromník by vám to mohl přibrat..
Když měl nazbyt takových 60 – 70 mil. Kč, neměl by to být tak velký problém.
Jde to samozřejmě. Jen po dohodě a ne na každý vlak. Jako kdybys chtěl, tak až někam pojedeme, tak ti přidáme extra vagon.
Taky jde o to, jestli máš svou vlastní kolej, kde vůz budeš parkovat. ‚Parkovné‘ na státní infrastruktuře nebude levná záležitost…
Parkovné na státní infrastruktuře je zdarma. Na soukromých infrastrukturách zpravidla zdarma není.
Teď nevím, zda za prostoj vozu platí přepravce dopravci nebo majiteli kolejí..
Pěkná Berta, že se její společnost nepochlubila.
Třeba to má jako překvapení…
Mám dojem, že nedávno stála v Přerově. Tam za tím betonovým plotem u řeky. Nevím jistě.
Video z přesunu vozů: https://youtu.be/9sqaT9HKwDo
Cool. Sice už je to řádné retro, ale jen tak dál. Třeba dojedou až do Nachodky. 🙂
Albert Fikáček by byl zajímavým hostem do pořadu Cesty z dopravy.
Ten člověk má neuvěřitelný zápal a chuť do nových věcí. Já až žasnu co všechno zvládne. Neuvěřitelný borec
A co byste mu chtěli dávat za otázky ? 😀 To je o stylu života. Nejde moc o železniční tematiku asi.
Třeba na čem jede.
Prominte, nevhodné této diskuze
No na kolejích, přece.
Jasně, má dopravní firmu, vlastní několik vagónů a organizuje vlakové „výlety“, ale „nejde moc o železniční tematiku“. 😆 A taky jsem netušil, že zdopravy.cz je jen o železnici…
Teď už si i začínám myslet, že ještě někdy hrozí, že se český vagón projede po širokém rozchodu, protože pan Fikáček by se i mohl v rámci svých aktivit o to pokusit.
To je více než pravděpodobné. S tím cílem byli ty vagóny kupovány. Navíc je již členem OSŽD.
Škoda jen, že Gorlitz není v Čechách.
Třeba pojedou do Oostende. Mají RIC 140, nebo 160?
Většinou se do diskuzi nezapojuji, ale dnes by to bylo vhodné. Pro úplnost dodávám poděkování za velkou pomoc partě od pana Šatavy, partě od pana Bednáře a firmě Kubový, která zapůjčila jeřáby a odborníky za sponzorské ceny a firmě Pospatrans za tahače. A ani bez velkého množství neplacených dobrovolníků by se to nedalo udělat. K dotazum: Je to na 140. Poslední vůz na fotce je Bc, kterému Cargo utrhlo spřáhlo i s hákem. Na nalezení podvozku pracujeme spolu s pány z OSŽD, kteří nás díky bohu vzali do party. Máme nějakou stopu, tak uvidíme. Teprve se rozehříváme, ona ta pravá… Číst vice »
A nikam se necpete…
Do Oostende jen jako „separát“, pravidelné vlaky z Eupen jezdí po VRT ….
To mohl…podvozky s měnitelným rozchodem pokud vím existují…
Každý tento vůz měl z výroby své druhé podvozky i na široký rozchod. A v přechodové stanici vždy dostal své zpátky!!!
Podvozky budou urcite nekde v Brestu. Co prestal jezdit Kijev tak se menilo jen tam. Vagony maji bohatou historii. Super, ze zustanou dale v provozu. Sam jsem na nich najezdil jako pruvodce LLV. Kus prima zivota a spousta dobrodruzstvi….
Já zas v nich absolvoval pár toček Praha-Moskva coby cestující… Tenkrát jsem proklínal když nevyšlo WLABmee RŽD, dnes bych se ale s chutí svezl znovu… Tak třeba snad 🙂
Takže kudy jel vůz tam, tudy musel jet i zpět?
Není někde na toto téma více informací?
Uff, opravdu tam ty podvozky čekaly, až se vagon bude vracet? To je dost náročné na skladovací plochu a manipulaci.
Čistě teoreticky kdyby cestou do Moskvy nebyly žádné výhybky tak by dojel i s podvozky na 1435.
To být velké moudro, škoda Tebe v tomto diskusní spolku sdílet….
Neposkakovaly by trochu na pražcích? Jako jo, je to přece detail 😀
Fotka z depa v Haniskach u Košic kde do haly depa na jednu kolej jezdí stroje obou rozchodu https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1399050.jpg&httpref=28/324454
Loko s normálním rozchodem na koleji 1520mm https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1399054.jpg&httpref=28/324454
Na jedné koleji se provádí údržba strojů obou rozchodu https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1399053.jpg&httpref=28/324454
zajímavá teorie
Hezky česky řečeno – Warum nicht ?
Tyto vozy byly určeny pro „Moskvu“, tudíž mají vyměnitelné táhlové ústrojí (kuple s hákem) za SA3.
ŠR podvozky jsou stále buď na převazišti v Čopu nebo byly přesunuty do běloruského Brestu …