Jeden vlak týdně jedním směrem. SBB po sedmi týdnech otevřou nejdelší železniční tunel pro osobní vlaky

Jednotka ETR610 po výjezdu z nového Gotthardského tunelu. Foto: AlpTransitJednotka ETR610 po výjezdu z nového Gotthardského tunelu. Foto: AlpTransit

Podle předběžné vyšetřovací zprávy nehodu způsobilo prasklé kolo nákladního vlaku.

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) od dnešního dne vrátí osobní dopravu do nejdelšího železničního tunelu světa. Obnovení provozu vlaků osobní dopravy v Gotthardském úpatním tunelu po nehodě nákladního vlaku 10. srpna bude ale spíše symbolické.

Tunelem zatím projede jeden osobní vlak týdně ve směru na jih v pátek podvečer a v neděli druhý na sever. Během dalšího víkendu přibudou další dva spoje na sobotu na jih a jeden na neděli na sever. Souhlas s obnovením osobní dopravy v omezeném rozsahu udělil Spolkový úřad pro dopravu (BAV). Součástí souhlasu bylo schválení nových evakuačních a záchranných plánů v tunelu. Provoz je naplánován v době, kdy není taková poptávka po nákladní dopravě.

Obrazem: Rozsypané špagety či italské pivo. SBB ukázaly, jak vypadá Gotthardský tunel po vykolejení nákladního vlaku

Od obnovení provozu nákladních vlaků na konci srpna zůstává v provozu jen západní tubus, ve východním stále probíhá likvidace následků nehody. Ostatní vlaky osobní dopravy musí jezdit delší trasou po původní Gotthardské dráze.

Z tunelu tento týden zmizely poslední vykolejené vozy, začaly práce na jeho opravě. Švýcarský úřad pro vyšetřování nehod SUST v předběžné zprávě uvedl, že hlavní příčinou bylo prasklé kolo jednoho z vozů.

Tagy Gotthardský tunel SBB
3 komentáře