Jedna z největších chystaných dálničních staveb bude zřejmě o necelé dvě miliardy dražší, než se zdálo při otevírání obálek s cenovými nabídkami firem. Ředitelství silnic a dálnic vyřadilo ze soutěže o výstavbu obchvatu Českých Budějovic v úseku Hodějovice – Třebonín italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas (IC İçtaş İnşaat Sanay ve Ticaret). Informaci deníku Zdopravy.cz potvrdil mluvčí ŘSD Jan Studecký.
„Zmíněné konsorcium firem bylo kvůli nesrovnalostem v nabídce vyřazeno a komise doporučila druhou nabídku v pořadí,“ uvedl Studecký. Italové a Turci nabízeli, že třináctikilometový úsek D3 postaví za 3,944 miliardy korun, když předpokládaná cena projektantů byla téměř šest miliard. K zakázce tak má nyní nejblíže sdružení Salini Impregilo a Doprastav, které s cenou 5,8 miliardy skončilo druhé. Astaldi a IC Ictas má nicméně podle Studeckého stále možnost se odvolat.
Ministr dopravy Dan Ťok dnes slíbil, že zmíněná jižní část obchvatu krajského města se začne stavět ještě letos. Horší je to s jeho severní částí (Úsilné – Hodějovice), která je zatím u antimonopolního úřadu.
Za kolik chtěly stavět firmy D3 – úsek Hodějovice – Třebonín
předpokládaná cena podle projektu: 5,954 miliardy korun.
1. Astaldi (Itálie) + IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret (Turecko) 3,944 miliardy Kč.
2. Salini Impregilo (Itálie) + Doprastav a.s. (org. složka Praha) 5,804 miliardy Kč
3. Porr 6, 128 miliardy Kč
4. Eurovia CS + Metrostav + Strabag + Swietelsky 6,164 miliardy Kč.
Dálnice D3 by se měla podle plánů ministerstva dopravy propojit na hranicích s rakouskou S10 nejpozději v roce 2025.
Neboj se. Dočkáme se.
Až se bude stavět, zase se o víkendu na staveništi „objeví pár žabiček“ a bude humbuk………. viz. zánadražka……….
Primátor ČB by si měl vyjednat něco podobného jako starosta Veselí nad Lužnicí – na D3 (obchvat Veselí nad Lužnicí) nepotřebuješ dálníční známku.
A že výstavba bude dražší…………….jo………akce ČNB – éčko za 27 a tisk dalších papírků v hodnotě státního rozpočtu (devalvace měny za účelem vývozu) – tak se to musí vrátit do reálných čísel !
Se těším, až v létě po dálnici pojedou turisté do Krumlova, kamiony na Kaplici, u Usilneho sjedou a v Hodejovicich zase najedou. Na Nádražní a na Zanadrazni pak bude vesela doprava.
Oba úseky (Úsilné – Hodějovice a Hodějovice – Třebonín) se mají stavět a zprovoznit současně. K něčemu takovému by tedy nemělo dojít.
Pokud se to neotevře najednou, tak se neotevře ani jedna. (viz to samé na D11 a D35)