Infrastruktura Silnice Stavebnictví

O dvě miliardy dražší: ŘSD vyřadilo ze soutěže o D3 italsko-turecké sdružení

Výstavba D3 severně od Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Výstavba D3 severně od Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jedna z největších chystaných dálničních staveb bude zřejmě o necelé dvě miliardy dražší, než se zdálo při otevírání obálek s cenovými nabídkami firem. Ředitelství silnic a dálnic vyřadilo ze soutěže o výstavbu obchvatu Českých Budějovic v úseku Hodějovice – Třebonín italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas (IC İçtaş İnşaat Sanay ve Ticaret). Informaci deníku Zdopravy.cz potvrdil mluvčí ŘSD Jan Studecký.

„Zmíněné konsorcium firem bylo kvůli nesrovnalostem v nabídce vyřazeno a komise doporučila druhou nabídku v pořadí,“ uvedl Studecký. Italové a Turci nabízeli, že třináctikilometový úsek D3 postaví za 3,944 miliardy korun, když předpokládaná cena projektantů byla téměř šest miliard. K zakázce tak má nyní nejblíže sdružení Salini Impregilo a Doprastav, které s cenou 5,8 miliardy skončilo druhé. Astaldi a IC Ictas má nicméně podle Studeckého stále možnost se odvolat.

Ministr dopravy Dan Ťok dnes slíbil, že zmíněná jižní část obchvatu krajského města se začne stavět ještě letos. Horší je to s jeho severní částí (Úsilné – Hodějovice), která je zatím u antimonopolního úřadu.

Za kolik chtěly stavět firmy D3 – úsek Hodějovice – Třebonín
předpokládaná cena podle projektu: 5,954 miliardy korun.

1. Astaldi (Itálie) + IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret (Turecko) 3,944 miliardy Kč.
2. Salini Impregilo (Itálie) + Doprastav a.s. (org. složka Praha) 5,804 miliardy Kč
3. Porr 6, 128 miliardy Kč
4. Eurovia CS + Metrostav + Strabag + Swietelsky  6,164 miliardy Kč.

Dálnice D3 by se měla podle plánů ministerstva dopravy propojit na hranicích s rakouskou S10 nejpozději v roce 2025.

4
Diskuze

avatar
2 Komentáře
2 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
4 Autoři komentářů
DémonTomášMedvědnoerf Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Démon
Host
Démon

Pokud se to neotevře najednou, tak se neotevře ani jedna. (viz to samé na D11 a D35)

Tomáš
Host
Tomáš

Oba úseky (Úsilné – Hodějovice a Hodějovice – Třebonín) se mají stavět a zprovoznit současně. K něčemu takovému by tedy nemělo dojít.

Medvěd
Host
Medvěd

Neboj se. Dočkáme se.

Až se bude stavět, zase se o víkendu na staveništi „objeví pár žabiček“ a bude humbuk………. viz. zánadražka……….

Primátor ČB by si měl vyjednat něco podobného jako starosta Veselí nad Lužnicí – na D3 (obchvat Veselí nad Lužnicí) nepotřebuješ dálníční známku.

A že výstavba bude dražší…………….jo………akce ČNB – éčko za 27 a tisk dalších papírků v hodnotě státního rozpočtu (devalvace měny za účelem vývozu) – tak se to musí vrátit do reálných čísel !

noerf
Host
noerf

Se těším, až v létě po dálnici pojedou turisté do Krumlova, kamiony na Kaplici, u Usilneho sjedou a v Hodejovicich zase najedou. Na Nádražní a na Zanadrazni pak bude vesela doprava.

Partneři


Newsletter

Výběr editora