Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Ťok: Výstavba na D35 u Hradce a D3 kolem Českých Budějovic začne ještě letos

Oblíbená kratochvíle politiků, klepání na základní kámen. Pramen: Facebook Dana Ťoka
Ženy versus muži při poklepávání 4:4. Pramen: Facebook Dana Ťoka

Ministerstvo dopravy hodlá ještě před koncem roku zahájit dvě velké dálniční stavby. Přesný termín je dán zatím jen u úseku D35 Časy – Ostrov, kde se bude poklepávat základní kámen 4. prosince. Rituál s kladívky by se následně měl odehrát i na dálnici D3, konkrétně na jižní části obchvatu Českých Budějovic mezi Hodějovicemi a Třebonínem. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Na konci roku tak podle něj bude ve výstavbě celkem 204 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Ministerstvo zahrnuje i modernizaci D1. Nejvíce rozestavěnými dálničními stavbami jsou a v příštím roce budou brněnská D1, jihočeská D3, karlovarská D6, chomutovská D7 a hradecká D11. Buduje se také obchvat Frýdku-Místku na D46 a D56, pokračování dálnice D48 nebo obchvat Otrokovic na D55. Rozestavěné budou také obchvaty Znojma, Krnova, Kravařů, Karviné, Nové Paky, Církvic nebo Olbramovic.

„Rozhýbali jsme výstavbu silnic, všechny kapacity stavebních firem jsou takřka vyčerpané,“ uvedl Ťok. Stavební stroje budou zřejmě nejvíc vidět na modernizaci brněnské dálnice D1, kde se bude v roce 2019 pracovat až na sedmi úsecích.

Pokud jde o dálniční otvíračky příští rok, svezou se řidiči poprvé po osmikilometrovém úseku D3 Bošilec – Ševětín, koncem roku by se pak měli dočkat i čtrnácti nových kilometrů D1 mezi Přerovem a Lipníkem. „Celkem i se silnicemi I. třídy to bude 54 kilometrů nových úseků silnic,“ doplnil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Všechno ale zdaleka není tak růžové. Zahájení řady zmíněných staveb nabralo z různých důvodů zpoždění. Například budování D35 u Hradce Králové i D3 kolem Českých Budějovic mělo být dávno v plném proudu. Obě dálnice se navíc měly začít budovat společně s dalšími úseky Opatovice – Časy (D35) a Úsilné – Hodějovice (D3), u kterých ale ŘSD stále nemá zhotovitele. Toho dosud neoznámilo ani u úseku Hodějovice – Třebonín, který se má podle Ťoka začít stavět v prosinci. Stavět se měl třeba i obchvat středočeských Olbramovic na silnici číslo 3; dosud se nekoplo.

Interaktivní mapu staveb v realizaci i přípravě má ministerstvo dopravy na svých stránkách.

21
Diskuze

avatar
6 Komentáře
15 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
10 Autoři komentářů
a8nMichalVRTVladimír BílýLáďa Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
a8n
Host
a8n

Akorát už súdruhovia ze stínového ŘSD zapomínali dodat, že by po té jejich verzi opravy vydržela sotva čtvrtinu a musela by se opravovat znovu.

Michal
Host
Michal

Nejzatíženějším úsekům D1 by hodně pomohlo postavení D3 a SOKP 511. K tomu D35 a myslím, že by se s tím mohlo vystačit do doby než dojde ropa 🙂

Jinak jsem těmi 450km nechtěl nikoho rozběsnit, ale i z nich je zcela kritických cca. polovina. 🙂 a ani to není šance do 10 let dostavět a možná už ani ufinancovat…

VRT
Host
VRT

Takže odlehčí, ne že ne… Třípruh je ospravedlnitelný jen v mnou uvedených úsecích.

Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

… aneb po milionté zopakovaný blud, že D35 odlehčí D1. Jednou to někdo řekl a už 20 let to bez jakékoliv analýzy papouškuje kde kdo! Ano, D35 odlehčí D1! Ale tak v řádu jednotek procent, protože dopravní proud Praha-Olomouc dělá na staré D1 právě takový podíl. Větší odlehčení snad přinesla současná dostavba D3 a D43 či zcela nové dálnice mezi krajskými městy. I tak ovšem bude D1 v budoucnu hraně kapacity a rozšíření na třípruh je nutné.

Láďa
Host
Láďa

Těch 5% je fakt, který jsem zaznamenal z více zdrojů. Co se tyče výpočtu uznávám, ze to není úplně nejpřesnejsi výpočet, ale každopádně ten problem s nedostatkem kapacity silnic nastane do několika let.

noerf
Host
noerf

Jistý pan Petrak v roce 2006 (v te době vedl Českou pobočku Mod McDonald) označil za hlavni problémy České dopravy chybějící vnější okruh Prahy, dokončení vnitřního okruhu, železnice z hlavniho nádraží na Kladno s odbočkou na letiště a chybějící alternativu k D1. Za 12 let se z těchto staveb realizovala jen malá část. K tomu dodám, že pokud by například vyřešilo dálnici D3 středními Čechami s napojením na D0, nemusel by být obchvat Olbramovic jednou z nejvyšších priorit. Stejně tak by se ulevilo D1 na 0 – 21 km a nedocházelo k pravidelným kolonam a umoznilo snadnější průjezd v opravovanych… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Tak abych to vzal nějak popořadě: ta „dálniční síť“ z aktuálně.cz je samozřejmě nesmysl. Jde o silnice s velkým provozem, kde je snahou ŘSD vést je buď obchvaty kolem měst, případně udělat 3pruh. Z definice zákona to není dálnice. Článek na wikipedii uvádí, že chybí 788 km, z toho se reálně postaví jako dálnice necelých 600 km. A to jsem řekněme optimista. I těch 450 km je už dostačující. Po dokončení D35 bude stačit na D1 stávající uspořádání. S výjimkou úseku Praha – Mirošovice (hotovo) a Kývalka – Brno-východ (v plánu). K nárůstu dopravy o 5% s tím, že to… Číst vice »

Láďa
Host
Láďa

Nastudujte si prosím rozsah základní páteřní sítě, která mimochodem měla být hotová nejpozději 2010. https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8Cesku

Nyní už vznikají návrhy na rozšířenou dálniční síť:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/nova-sit-dalnic-ma-spojit-krajska-mesta-a-vynechat-prahu/r~5d223bc058dd11e894960cc47ab5f122/

Pokud nebudeme mít ambicióznější plány, tak nikdy nic postavíme. 450 km úplný nesmysl. Vždyť tohle chybí dostavět jenom na Moravě. V Čechách není postavena půlka D3, D4, většina D6, D7 a pražského okruhu D0.

Láďa
Host
Láďa

Tohle je odkaz na kompletní dálniční páteřní síť, která má cca 2100km: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Dálnice_v_Česku
V další odkaze je rozšířena dálniční sit v ČR:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/nova-sit-dalnic-ma-spojit-krajska-mesta-a-vynechat-prahu/r~5d223bc058dd11e894960cc47ab5f122/
Vás neracionalni přístup nechapu. Dostavět 450 km síť je úplně prd, chtělo by to větší ambice, jinak se z toho nikdy nevyhrabeme.

Michal
Host
Michal

Kam by mělo vést těch 900 km, proboha? 🙂 Bohatě stačí půlka…

Nejvtipnější na tom je, že na většině míst chybí řádově jen DESÍTKY kilometrů a oni jsou kolosálně neschopní postavit i to. I ta nejdelší „díra“ v D35 je vzdušnou čarou jen 90 km…

Jiří
Host
Jiří

30 km nových dálnic ročně by bylo ještě fajn. Letos to byly 4 km, příští rok 22 km a v roce 2020 snad 33 km.

Láďa
Host
Láďa

Ano to je pravda, ale není to sakra málo? 30, nebo 40km otevřených ročně?? Psal jsem níže, ze potřebujeme dostavět 900km, takze máme stavět 100km/ročně. Při tempu stavení 40km/rok mame základní síť za 22 let. A to se bavíme o tom, ze v těchto časech se musí stavět další dálnice mezi krajskými městy navzájem. Jo a za těch 22 let už bude potřeba mít D1 sestipruhovou, takze je nesmyl ji nyní nákladně opravovat kvůli 1,2m navíc, když uz víme, ze kapacitně nebude stačit. Nárůst dopravy je každý rok o 5%, takze za 10let o 50% atd. D1 se měla opravit… Číst vice »

Démon
Host
Démon

No, nejsme v tom roce, nic o tom nevíme. Jenom tu máme nějaký papír od Děti země. Určitě to nebylo tak jednoznačné. SOKP 511 se měla začít stavět v roce 2012 a jak to dopadlo, Běchovice trpí dál 🙂

VRT
Host
VRT

Jsem asi poslední, kdo by se chtěl zastávat Ťoka, ale pojďme si shrnout, co se v současné chvíli reálně z dálniční sítě staví (modernizaci D1 samozřejmě ignoruji, neb to není žádná nová dálnice): D1: Lipník – Přerov 14,312 km D3: Bošilec – Ševětín 8,137 km D3: Ševětín – Borek 10,680 km D6: Nové Strašecí – Řevničov 5,550 km D6: Řevničov, obchvat 4,200 km D6: Lubenec, obchvat 4,860 km D11: Hradec Králové – Smiřice 15,460 km D11: Smiřice – Jaroměř 7,150 km D48: Rybí – MÚK Rychaltice 11,528 km D48: Frýdek-Místek, I. etapa 4,200 km D52: Otrokovice, JV obchvat 3,140 km… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Přesně tak. Stejné to bylo s Havránkovou. Mimochodem, taková D35, s tou nikdy Patrik problém neměl a i v tomto případě se řeší odsunutí o pár set metrů na obchvatu Litomyšle.
Jinak démon asi nebude úplně nejostřejší pastelka v penálu, co?

MichalT
Host
MichalT

Tak teď nevím, jak chtějí občané Dluhonic škodit? Podle dokumentu je vidět, že jim bylo možně vyhovět, ale bylo by to o „šílených“ 12mega dražší a posunulo by se to (v roce 2001) o 3 roky (takže by to patrně již dávno stálo.
Pro mě to je důkaz naprosté zvůle úředníků.

Démon
Host
Démon

Tedy občané Dluhonic od roku 1995 nepochopili, že nejde oddálit dálnice, tak se rozhodli to zarazit? Ti lidé se mohli odstěhovat, ale asi je lepší celý život škodit. Taková česká povaha, že 🙂

Rossec
Host
Rossec

Ťoku, už se nevyjadřuj.Rozhazuješ kilometry, jako když Babiš lže….

VRT
Host
VRT

Pro ilustraci k debatám o zlých ekoteroristech, Havránkové a chrabrých bojovnících z ŘSD bych rád ukázel jeden dokument:
comment image

Démon
Host
Démon

Pohádky. Asi budou nové volby do parlamentu ČR.

Láďa
Host
Láďa

Dokud se nezačne kopat, tak tomu nevěřím, protože tyhle stavby se měli stavět už loni. Vždyť d35 bylo v plánu kopat už předloni. Vždy udělají plán na rok a realizují slabou třetinu, spíše ctvrtinu. Aspoň, ze na obchvatech měst, které jsou většinou silnice I. trid se kapku lépe daří zahajovat stavby. Jo a 200km rozestavěných cest je celkem bída. Cca 30km z toho je z toho nesmyslné nákladná D1, která šla opravit rychleji za mnohém méně peněz. Takze 200-30= 170km/3roky výstavby= Cca 60km ročně včetně silnic I. Třídy, které tvoří 1/2 nové vystavby, takze stavime krásných 30km dálnic ročně. Mozna… Číst vice »

Partneři


Newsletter

Výběr editora