LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Italové a Turci pohnali D3 k antimonopolnímu úřadu, ŘSD nemůže uzavřít smlouvu

Výstavba D3 severně od Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVýstavba D3 severně od Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ředitelství silnic a dálnic se zadrhla hladká cesta k zahájení největší dálniční stavby současnosti, obchvatu Českých Budějovic. Italsko-turecké sdružení firem

Ředitelství silnic a dálnic se zadrhla hladká cesta k zahájení největší dálniční stavby současnosti, obchvatu Českých Budějovic. Italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas napadlo výběrové řízení na zhotovitele severní části obchvatu (úsek D3 Úsilné – Hodějovice) u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil mluvčí ÚOHS Martin Švanda s tím, že úřad už zahájil prvostupňové řízení. „Důvodem návrhu jsou zejména netransparentní změny zadávací dokumentace,“ uvedl Švanda.

ŘSD tak nyní nemůže uzavřít smlouvu. Ve zprávě z otevírání obálek s nabídkami uvedlo, že s nejnižší cenou přišlo sdružení Hochtief, Colas, M-Silnice. To je ochotno 7,2 kilometru dálnice včetně kilometrového tunelu Pohůrka postavit za 5,285 miliardy korun bez DPH. To je o 23 procent méně oproti předpokladům Ředitelství silnic a dálnic. Ve výsledkové listině jsou celkem čtyři účastníci, sdružení Astaldi a IC Ictas v ní ale nefiguruje.

S nejnižší cenou ale přišlo u navazující jižní části obchvatu v úseku Hodějovice – Třebonín, když nabídlo 3,944 miliardy korun. Odhadní cena ŘSD činila téměř čtyři miliardy korun. Obě stavby by měly začít současně, se zahájením řízení u antimonopolního úřadu se ale pomalu rozplývá sen ministerstva dopravy, že by se mohlo poprvé kopnout ještě letos. Oba tendry přitom trvají už déle než dva roky.

Tagy Astaldi České Budějovice D3 dálnice IC Ictas obchvat ŘSD
13 komentářů