O 61 % dráž než před dvěma lety. Stát schválil proměnu nádraží v Semilech za 197 miliónů korun
Vizualizace nástupiště ve stanici Semily. Foto: Správa železnic
Nová nástupiště mají být propojena s plánovaným terminálem pro autobusovou dopravu.
Bude mít podchod, úprava kolejí a modernizace nějaký vliv na rychlost průjezdu vlaků? Jde o to, jestli to je v zájmu zrychlení spojů.
Vůbec žádný, jako kdyby kocourkovšti stavěli nádraží. Důležité je utratit 0,2 miliardy a zredukovat kolejiště aby nebyl prostor něco mimořádně vyřizovat nebo naložit,. Taková manipulační kolej je hrozně nákladná, zvlášť když tam už stojí.
No jasně, jak jinak, celá Evropa mluví o tom, jak je důležité přecházet s nákladní přepravou že silnice na železnici, jenom tady se jde stále přesně opačným směrem. Hold silniční lobby a pánové soudruzi na „vyšších“ místech nic takového nedovolí. A takováto situace jako bude brzy v Semilech je prakticky (nebo bude) po celé síti – žádné koleje, žádné vozy. Kamionům zdar!
a všichni si vemte sebou raději dešník, nevypada to že by bylo na nadraží kam se schovat, určitě tam byli i hezčí návrhy, mohli udělat zastřešené i ty autobusy, když mají být nádraží spojena…
a také mohli počítat s elektrifikací, mohla tam být pčíprava v podobně patek pro sloupy trakčního vedení, nebo mohli ty „sloupy“ tam dát taky a dráty by se dodlali při elektrifikaci, zase nemysleli dopředu a ani nemyslí na rozvoj nákladní doprvy, místo toho aby motivovali průmyslníky, tak spíše to vypadá na demotivaci.
Soudruha exposlance Farského je třeba znamenitě odškodnit za jeho „dobrovolně vynucené vzdání se mandátu“ kvůli jeho studijní cestě do USA (co důležitého s přínosem pro ČR tam asi studuje …), aby se mohl v dalších volbách úspěšně ucházet o nový mandát – přece, ač již neposlanec, svými kontakty jsem dosáhl navýšení peněz na naše krásné nádraží, s nulovým dopravním významem …. slibuji, že když mi v dalším volebním období přihrajete znovu tučné poslanecké korýtko, bude jezdit přímý vlak Praha – Semily ….
A bude to TGV, jako na obrázku.
Podle povedených obrázků firmy „Šenkýř architekti s.r.o.“ to vypadá, že ten jeden zastřešený peron v Semilech bude asi zasazen nebeských dekorací filmu „Anděl Páně 3“.
https://senkyr.archi/projekt/semily-prestupni-terminal
Hmm, 550 mm… Brno pukne závistí 😀
Jak se člověk stane členem Centrální komise ministerstva dopravy? Chtěl bych tam taky…
Stačí mít správné kamarády, nic jiného potřeba není.
Ono by stačilo, kdyby její jednání byla veřejná
Pane Sůro, podporuji Vaši aktivitu v této věci. SŽ stále odmítá žádosti podle zákona 106/1999 Sb.? Zkoušeli jste se odvolávat nebo tak něco?
Proč tady píšete o SŽ? Jakou informaci v souvislosti s touto věcí SŽ odmítlo poskytnout? Nebo neposkytuje žádné informace?
Plánoval se v Semilech přesun autobusového nádraží do oblasti současného katastrálního úřadu … toť otázka, jestli z toho sešlo a přišlo se na to, že tohle bude jako lepší, nebo jestli to bude zase další předělávka zase za dalších několik let (koukám podle mapy.cz, že poslední předělávka kolejí a nástupišť byla někdy 2015-2018). Je hezké, že má být obnovena kolej u nakládací rampy a skladů, ale při současné liquidaci této rampy a skladů je efekt slabší. Jen tak asi na v poslední době nejčastější dříví a uhlí plánovaná manipulační kolej snad jakž takž stačí s tím, že případně jedno bude… Číst vice »
Vizualizace s TGV se povedla!!!!
Mno, já jsem asi spíš příznivec jednoho ostrovního nástupiště…
Ale mám dotaz na zastánce zachování nakládky. Na jednu stranu chceme, aby os vlaky zastavovaly co nejblíž lidem a na druhou jim tam chceme zachovat i bordel z nakládky. Není to poněkud kontraproduktivní? Nemůže být nějaká manipulační kolej někde stranou za městem? Tomu dřevu je úplně jedno, jestli se bude překládat o kus dál… Nějak nerozumím tomu, proč se tak trvá na zachování nákladního ruchu ve stanicích, kde se primárně nakládají cestující…
Někde za městem? 😂
To znamená buď směrem na Malou Škálu v úseku bez příjezdové komunikace nebo směrem na Košťálov na svahu.
Směrem na Turnov někde v tunelech? Tak tomu říkám výzva.
1. V Semilech je nádraží za městem. 2. Oba prostory pro nakládku a vykládku jsou stranou od výpravní budovy, u které by normálně měly zastavovat vlaky. Že teď jsou nástupiště šoupnutá na jednu a druhou stranu, takže to někdy je u hromady dříví, je jiná věc. I diskutovaná úprava počítá s osobní dopravou na jihu, nákladní na severu, každé jinde. 3. Mimo nádraží je to v Semilech a okolí ve svahu. Tuším, že mohly z nádraží vést nákladní koleje ještě přes přejezdy na sever (překládka/prodejna stavebnin?) i na jih (nevím, co), ale jinak vzhledem k terénu leda těžko a draze.… Číst vice »
A jak vadí nástupu / výstupu cestujících, v lepším případě v průměru jednou za hodinu, nakládka / vykládka substrátu přepraveného v nákladních vozech … Zapomeňte prosím na dobu, kdy se přepravovalo drobné hnědé uhlí pro domácí spotřebu a vykládalo z dvouosého uhláčku drapákovým bagříkem. Ano, to prášilo … ale stejně se to dělalo dost daleko od lidí nebo na opačné straně kolejiště ….
Na této akci se ukazuje přesně to, co je na Správě železnic špatně.
1.) Redukce kolejí, aby se tam náhodou nemohla rozvinout nákladní doprava.
2.) Prioritizace staveb, ve které je SŽ úplně mimo. Ono zas tak málo peněz na železnice nejde, když připočtu i EU fondy, stačilo by s nimi dobře nakládat.
Jediné co bych pochválil, je snaha o propojení autobusové a železniční dopravy a přestup hrana-hrana.
Takže ve výsledku, přesně taková investice po česku.
A co na to žesnad? Nic,prý tam nejezdi vlaky metrans a tak asi není důvod cokoliv připomínkovat.
Přesně tak, max. dvakrát týdně manipulák, občas něco z lomu v Košťálově, avšak to většinou jede přes Starou Paku.
Ano, přes Košťálov až 150 vozů týdně, což není málo.
Z lomu v Košťálově je vlečka na nádraží Košťálov, obávám se, že nevyužívaná, všechno auty. Ale mezi Železným Brodem, Košťálovem a Jesenným je místo na plnohodnotně fungující nákladní nádraží v Semilech, nemluvě o tom, jestli plnohodnotně fungují pro nákladní dopravu zmíněná okolní nádraží.
Žesnad zajímá jen pár tranzitních tratí, tato oblast je mu celkem ukradená.
Zase další internetový hrdina od klávesnice…. A jak to víte? Píšete naprostý, ale zcela mimoňovitý nesmysly z neznalosti věci. Semily jsou složitější příběh, kdy jsme se v létě 2020 ještě pokoušeli s tím něco udělat, ale právě proto, že jsme museli ustoupit, tak jsme z toho vyvodili pro sebe závěry. Které se třeba promítly do náročného jednání o stanici Batelov, kde se nalezla shoda. Nepište příště , prosím blbosti, když o tom nemáte ani páru. Zastupujeme všechny dopravce, i menší, kteří se snaží udržet nákladní dopravu mimo koridory. Ale je třeba si v době, kdy nebudou peníze skoro na nic,… Číst vice »
Další hrdina od klávesnice bez znalosti problému, že …? V příspěvku někde dole to vysvětluju.
Jemelku a další blbce nakopat do prdele za takový předražený paskvil.
Není pochyb o tom, že Jemelka, jakožto mluvčí MD, měl rozhodující slovo v tom, zda rekonstrukce bude provedena.
Jemelka není (jako ostatní množina tiskových mluvčích kdekoli) na stejné úrovni možných „mocenských“ rozhodnutí, jako například kremelská „hlásná trouba“.
Tiskový mluvčí je pouze „hlásná trouba“ svého zaměstnavatele (to není pejorativní výraz).
Musím říct, že tenhle projekt je opravdu děs. Ad 1) – přístupy na nástupiště. Přístupy na nástupiště budou zejména z podchodu, který je na jižním kraji nádraží. Samozřejmě jak jinak, než dlouhými šikmými chodníky… Nebude tedy přímý přístup na obě nástupiště od nádražní budovy. Pokud tedy někdo bude čekat v čekárně uvnitř budovy, a následně zjistí, že jeho vlak pojede z nástupiště č. 2, bude muset de facto celé nádraží obejít, protože podchod bude od budovy daleko a přímý příchod bude jen na 1. nástupiště. Hlavně že jsme nedávno celou budovu slavnostně a nově zrekonstruovali… Stejně tak schodiště z ulice… Číst vice »
křižovat se tam nejspíš než se to dokončí nebude a konečně někdo odstraní ten nesmysl, kdy Os slavnostně jezdí až do Jaroměře, ale postávají 20minut v Turnově, ono by to šlo vyřešit už nyní, ale až se doplní hradla na úseky Turnov-Brod, tak snad už to někomu opravdu dojde a tuhle pitominu odstraní, i když ve hře je ještě větši nesmysl a protočení
Ano, souhlas. A zrovna vložení těch hradel do asi nejvytíženějšího úseku na téhle trati (tedy Turnov – Malá Skála – Železný Brod) by bylo daleko účelnější, než tato stavba. Stejně jako zmiňovaná výhybna Kuks, která by řešila nezpožďování protijedoucích vlaků na křižování ve Dvoře, je-li některý z vlaků byť jen mírně zpožděný. Na jedné straně se to krásně dá přeložit do Bílé Třemešné, na druhé straně je až Jaroměř, čímž se to už celé rozhodí. A s tím čekáním 20 minut v Turnově, ono ty osobáky čekají taky snad 15 minut v Mostku a 10 minut v Pace. To už… Číst vice »
Zase redukce, redukce….A pak se někdo bude divit, že by tam chtěl snad někdo nakládat, ale to je fuj fuj, to bychom se museli starat o výhybku, tak to ne, však ať si to radši naloži na kamiony, to je pro nás lepší.
Takže podle vizualizace budou jezdit nové vlaky.
Jen škoda těch kolejí, jsou celkem využívané.
Tak ta vizualizace je celá vtipná. Vytrháme dvě manipulační koleje a dáme jim tam jednu krátkou, protože nakládka se přeci už nikdy nesmí vrátit. Se divím, že nechají na pokoji dopravní kolej č. 4.
Jojo… tohle je tak zpackaný projekt.
Obrázek / vizualizace fiktivního nádraží v absolutní rovině fakt dává dobrou představu o tom, jak bude skutečné nádraží ve velmi kopcovité krajině vypadat.
A dotaz na znalé. Co to, prosím, je ‚mimoúrovňové nástupiště‘? Chápu to správně tak, že jde o nástupiště, přístupné mimoúrovňově, tedy třeba podchodem? Díky.
Také jsem na to koukal, z jaké strany to jako je … na jednu stranu sice rovina je, ale o patro níž, a po kilometru se to za řekou, ostrovem a kanálem zvedá, na druhou, což podle textu je aktuální, na vizualizaci chybí nejen výpravní budova, ale i cca dvacetistupňový svah s různou zástavbou a lyžařským vlekem.