Lidé

Ťoka úkolovala soukromá firma, dopravní vize mu představovali jen kandidáti ANO

Dan Ťok (vpravo) na návštěvě liberecké nemocnice doprovázen lídrem hnutí ANO v Liberci Jiřím Němečkem. Foto: facebookový profil Jiřího Němečka
Dan Ťok (vpravo) na návštěvě liberecké nemocnice doprovázen lídrem hnutí ANO v Liberci Jiřím Němečkem. Foto: facebookový profil Jiřího Němečka

Nedávnou cestu ministra dopravy Dana Ťoka po Libereckém kraji neorganizovalo ministerstvo dopravy, ale soukromá společnost Navimedia. Stejná firma přitom spolupracuje s hnutím ANO 2011 na kampani ke komunálním volbám. Ťok se při ní potkal téměř výhradně se zástupci tohoto hnutí, nikoliv se starosty měst. Náklady na cestu platilo ministerstvo dopravy.

Vyplývá to z e-mailu, který zástupce firmy Navimedia poslal Ťokově náměstkyni Lence Voplatkové. Redakce Zdopravy.cz ho získala z ministerstva dopravy na základě zákona o svobodném přístupu k informacím. O cestu ministra dopravy po Libereckém kraji se začala redakce zajímat poté, co vyplynulo z programu cesty ministra, že bude řešit některá dopravní témata s lidmi, kteří se dopravou nezabývají. Kandidují ale za ANO 2011 do voleb.

Dobrý den, Lenko, zdravím Vás po roce. Od Jany Pastuchové (poslankyně ANO 2011 za Liberecký kraj, pozn. redakce) jsem dostal zprávu, že s panem ministrem Ťokem dohodla návštěvu Libereckého kraje na 10.9. 2018. Posílám návrh itineráře a témata, která bychom chtěli v jednotlivých městech řešit. V kopii jsou i odpovědní lídři za jednotlivá města,“ napsal zástupce Navimedia Ťokově náměstkyni.

Zatímco například v České Lípě ještě Ťok řešil problematiku obchvatu, která spadá přímo pod Ředitelství silnic a dálnic, v krajském městě mu lídr kandidátky ANO 2011 Jiří Němeček představil své dopravní vize a plány na parkovací dům v nemocnici. Němeček přitom není v současnosti členem zastupitelstva, ani se nijak nepodílí na dopravní koncepci. S nikým ze zástupců krajském města se přitom Ťok nesešel.

Na facebooku Němeček Ťokovu cestu vysvětlil tím, že do Liberce přijel ohledně možné podpory některého z parkovacích domů nebo tramvajové linky do Rochlice. „Takže se jednalo o jeho cestu do Liberce vyplývající ze zaměření jím řízeného ministerstva dopravy. Pokud by se podařilo najít cestu financování některého z uvedených projektů, byla by to jistě velká výhra pro Liberec,“ řekl Němeček, který se ale na jakémkoliv rozhodování města nepodílí. Ministerstvo dopravy sice může dotovat například tramvajovou trať do Rochlice, neřeší ale vůbec parkovací domy. Slogan „Zaparkujete v nemocnici“ je jedním z témat volební kampaně ANO v Liberci.

„Ministr Ťok projel celý Libercký kraj a bylo možné se s ním potkat i v Liberci. Myslíte, že by bylo lepší návštěvu odmítnout a říct mu „promiňte pane ministře, ale k nám nejezděte, raději si zatelefonujeme“ uvedl Němeček na facebooku. Na další dotazy uživatelů facebooku na toto téma přestal odpovídat.

Podobná situace nastala i v Semilech, kde Ťoka provázel poslanec David Pražák. Ten je na rozdíl od lídra liberecké kandidátky alespoň opozičním zastupitelem. „O plánované návštěvě jsme věděli od pana poslance Pražáka, nikdo nás ale na setkání s panem ministrem nezval,“ řekla starostka Lena Mlejnková. 

Ministerstvo dopravy uvedlo, že výjezd do Libereckého kraje se uskutečnil na pozvání poslanců ANO: „Pan ministr pozvání přijal s tím, že se návštěva bude týkat krajské dopravní problematiky. Na organizaci návštěvy se podílela z pověření paní poslankyně soukromá společnost, která není v žádném obchodním ani jiném vztahu s ministerstvem dopravy,“ řekla mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. Podle ní byl program doplněn o setkání s hejtmanem kraje  a zástupci obcí, kterých se dotkne projekt obchvatu Turnova.

Návštěvy krajů jsou běžnou agendou ministra dopravy. Pokud se konají na pozvání z kraje, bývají vždy organizovány tím, kdo ministra zve, nebo jím prověřenou osobou z daného kraje. Navržený program ministr koriguje či doplňuje tak, aby odpovídal jeho zaměření.  Dopravní infrastruktura nefunguje na bázi oddělených či izolovaných subsystémů infrastruktury státní, krajské a městské. Jde o jednotný systém spravovaný různými subjekty. Proto se pan ministr při svých výjezdech zajímá i o dopravní stavby, které nejsou v jeho přímé gesci,“ řekla Rezková. 

ani společnost Navimedia od středečního rána na dotazy Zdopravy.cz k Ťokově cestě neodpovědělo. Navimedia se podílela nejen na kampani, ale figuruje i na seznamu dárců hnutí

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Dopravní tématika dobrý, ale Vy už jste tam asi úplně zblbly. Můžete taky někdy napsat pozitivní článek o tom, jak se ministr stará o všechno kolem dopravy, že vstát v 6 hodin a vrací se domů ve 20 hodin? že jenom nesedí na prdeli v kanceláři a blbě nekecá jako to dělal Stanjura

    • I nadále budeme psát o tom,co se děje. Ódy na pana ministra přenecháme jiným

    • Ale no tak Démone, nepřeháněj 🙂 Pomalu z našeho nejhoršího ministra děláš pracovitého svatouška. Ale ono to tak žhavé s ním zase není, tolik času řízení MD nevěnuje, jak se nám tu snažíš namluvit 😉

  • Pořád v tom textu marně hledám informace o tom, co je obsaženo v nadpisu: „Ťoka úkolovala soukromá firma“ – která firma a jak (čím) „úkolovala“, prosím?

  • Fascinujeme mě, jak dopravní server si hraje na investigativní novinařinu a la pan Tuna a spol.

    • A dělá to špatně? Nebo co vám vadí?

      Dopravní server se zajímal o činnost ministra dopravy. Na tom nevidím nic špatného..

      Kdybyste radši napsal něco o obsahu článku..

    • Nehrajeme si na nic. Řešíme návštěvu ministra dopravy. I proto neřešíme stejnou návštěvu ministryně Dostálové, která v Liberci proběhla o týden později.

  • K redaktoru Jan Sůra
    Honzíku, bravo. Té investigativní žurnalistice by jsi se měl věnovat. Jde ti to.
    Zkusit zkombinovat dopravu a investigativu, to je něco na mlejn.
    Zkrátka. Dobrá práce.

  • Nepřekvapuje. Politický marketing zabírá a někteří díky tomu získali pocit, že „oni jsou jiní“. Samozřejmě, že nejsou. Udělat z odborného výjezdu pouhý předvolební tyjátr organizovaný PR agenturou, to snad můžou fakt jen v Ano.

  • Dobrá práce redakce. Vše za vás vyřešíme,podplatit se necháme,pohostit,milé ovce a za oplátku necháme zbohatnout naše kamarády. Děkuju milé ovce za hlasy za koblihu. Váš Ťok a další z přátelení vykukové na kandidátkách ANO-LÍP UŽ BYLO.

    • a kdo jako by měl sním probrat třeba ty garáže, kdyby to byl někdo z ODS, tak by suše řekl sory, ale ty pozemky jsem prodal a garáže se stavět nebudou.

      • Jak už ti tu někdo psal: Péťo, dnes fakt ne!
        Od kdy jako MD řeší nějaký garáže??? Panečku, to je mi teda novinka!

Newsletter

Partneři


Výběr editora