Útraty nového vedení SŽDC. Nové kanceláře i třetí stěhování recepce
Železnice bojuje na řadě míst se nedostatkem peněz, vedení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) ale začalo investovat i do výbavy,
Železnice bojuje na řadě míst se nedostatkem peněz, vedení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) ale začalo investovat i do výbavy, která cestujícím jízdu vlakem příliš nevylepší.
Jedním z prvních kroků nového generálního ředitele Jiřího Svobody byla modernizace jeho kanceláře za celkem 155 tisíc korun. Mluvčí SŽDC Kateřina Šubová to vysvětluje tím, že kancelář generálního ředitele prošla naposledy modernizací v roce 2012.
Nově tak má šéf organizace, která nechává bez větších oprav tratě často desítky let, například nový nábytek. „Nábytek byl po letech opravdu opotřebený, nahradil se novým běžné řady, kterým se vybavují i další kanceláře v budově,“ řekla Šubová. Za nový nábytek zaplatila SŽDC celkem 125 tisíc korun. Cena nábytku (skříně, pracovní a jednací stůl, židle) je 95 tisíc korun, menší rohová sedačka včetně stolku se pořídila za 30 tisíc korun. Další úpravy, například vymalování či oprava elektroinstalace, vyšly na třicet tisíc korun.
V budově generálního ředitelství SŽDC nejde o jedinou změnu. Jednu brzy uvidí každý návštěvník. Potřetí během posledních let se bude stěhovat recepce. Nejprve skončil prostor napravo od hlavního vchodu, ten mezitím SŽDC pronajala restauraci Potrefená husa. Dosud je recepce přímo v hlavním vchodu. Vedení ale usoudilo, že stávají podoba není dostatečně důstojná a chystá další stěhování. Tentokrát do prostor nalevo od hlavního vchodu.
V nich dal dosavadní nájemce výpověď a SŽDC se tak uvolnily prostory. „Výsledné řešení stavebních úprav nabídne důstojné prostředí pro příchozí návštěvy, stejně tak pro zaměstnance. Zároveň zajistí bezbariérový přístup, oddělení vstupu od zásobování restaurace a tím větší bezpečnost. V rámci rekonstrukce prostor předpokládáme stavební úpravy a přesun technologií ve výši zhruba půl milionů korun,“ řekla Šubová. Podle ní bude přidanou hodnotou i spuštění evidence docházky zaměstnanců.
Modernizací prošla také kancelář Vladimíra Filipa, nového šéfa oblastního ředitelství v Praze v budově v Holešovicích. Celkové náklady jsou 94 tisíc korun, došlo například k opravě klimatizace nebo instalaci vertikálních žaluzií. Podle Šubové jsou v celkové sumě i další kanceláře v druhém patře, přesný podíl kanceláře ředitele se nevyčísloval.
Filip povýšil z postu oblastního ředitele v Hradci Králové do Prahy jen krátce poté, co byl Svoboda jmenován. Oba se dobře znají, Svoboda byl dříve na Českých drahách naopak jeho podřízeným.