cargo

Náměstek pro majetek Drmola na SŽDC končí, přístup k budovám se změní

Opravená výpravní budova Litoměřice horní nádraží. Foto: Chládek & TintěraOpravená výpravní budova Litoměřice horní nádraží. Foto: Chládek & Tintěra

Nový generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda dnes předloží správní radě návrh změny organizační struktury. Zmizí jedna řídící

Nový generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda dnes předloží správní radě návrh změny organizační struktury. Zmizí jedna řídící vertikála, konkrétně úsek správy majetku. S jejím zánikem odejde i náměstek pro správu majetku Tomáš Drmola, který byl do funkce jmenován v listopadu 2014. Proslavil se především zabavením hlavního nádraží v Praze společnosti Grandi Stazioni.

Náměstek Tomáš Drmola (druhý z prava). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Náměstek Tomáš Drmola (druhý z prava).
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

„K 31. říjnu jsem s panem Drmolou ukončil smluvní vztah,“ potvrdil deníku Zdopravy.cz Svoboda. Činnosti rušeného úseku si podle něj rozdělí zbylí náměstci. Úsek provozuschopnosti převezme starost o veškeré pozemní komunikace, pod modernizaci dráhy nově spadnou i investice do nádražních budov a ekonomický úsek dostane na starost jejich obchodní využití. „Snižuji tím počet náměstků generálního ředitele a v žádném případě neumožním nárůst počtu lidí. Přesně naopak,“ dodal Svoboda.

Zároveň se změnou struktury hodlá státní organizace proměnit i přístup k opravám nádražních budov. V první řadě se chce podívat na jejich využití a přínos železnici, teprve pak se bude rozhodovat o opravách. Dosud se přitom SŽDC vrhá i do rekonstrukcí, po kterých teprve využití budovy hledá. Důležitější než opravování nevyužitých starých budov je podle Svobody například zajištění snadného přestupu z auta do vlaku nebo lepší informovanost o spojích. Před nepřízní počasí pak může cestující chránit jednoduché závětří.

„Chci udělat komplexní revizi plánovaného rozsahu rekonstrukcí a obnov staničních budov. Zjistit, co je smysluplné a má budoucnost, a co je opravdu zbytným majetkem. Pak se budeme bavit i o možnosti prodeje budov nebo jejich demolici,“ doplnil Svoboda. Více k tématu přineseme ve velkém rozhovoru s Jiřím Svobodou o víkendu.

Tagy Jiří Svoboda nádraží SŽDC Tomáš Drmola
25 komentářů