cargo

Nové nástupiště v pražském Radotíně začne cestujícím sloužit začátkem září

Stanice Radotín. Pramen: Správa železnicStanice Radotín. Pramen: Správa železnic

Správa železnic chce příští rok začít stavět v Radotíně novou výpravní budovu.

Zpět na článek
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

To je skvělý. Těším se až to konečně budou mít hotový. Bohužel podle plánu to mají ještě na rok a půl. Bydlím blízko trati přímo v Radotíně. Každý den si musím ničit tlumiče na svém autě protože pánové zde mají dané na silnici panely s rozestupem 20-30cm. Jestli někdo jel po staré D1 tak určitě ví o čem mluvím. Mimo jiné prácuje se většinou v noci a přes den nic. A když už se něco přes den děje tak se zase nemůžu dostat k baráku protože ho mám ve slepé ulici a na cestě vždy je něčí vozidlo že stavby.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak to vidíte. Když nepracují ve dne, tak je to špatně. A když pracuí ve dne, tak taky, protože k tomu potřebují techniku a ta vám zavazí.
Co kdyby třeba míchali beton lopatama na plechu, aby nezavazeli s míchačkou. Že budou zavazet s tím plechem a hromádkou betonu tamtéž mnohem delší dobu, protože na plechu to jde pomaleji?

suri

….Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji….

Co autor míní tím dálkovým zabezpečovacím zařízením, to je nějaká novinka? Nejedná se náhodou o dálkově OVLÁDANÉ zabezpečovací zařízení (DOZ)? A je to případné DOZ jedinou podmínkou, aby se v úseku mohlo jezdit 130/140 km/h nebo to bude mít další podmínky a do té doby se tam roky bude jezdit stávajícími rychlostmi?

XXXD

Nejsem si jistý, co tím autor myslel, ale hádám, že mělo jít spíš o vlakový zabezpečovač, který stále chybí a i po dokončení stavby ještě nebude. Na DOZ by se to tam snad taky mělo dělat, ale ohledně rychlosti by to tady nemělo hrát žádnou roli.

suri

Taky si myslím, že pes bude zakopaný spíše v ETCS, proto mě překvapuje, že se na webu specializovaném na dopravu vymýšlejí nové a zavádějící pojmy typu „dálkové zabezpečovací zařízení“, pod kterým nevím, co si představit. Ani informační hodnota toho, že někdy v budoucnu, třeba až za deset, patnáct let, kdy svršek bude zralý na další rekonstrukci, bude přistoupeno konečně ke zvýšení rychlosti, není valná.

XXXD

DOZ znamená, že stanice/traťový úsek je ovládán dálkově (z CDP nebo jiného místa vykonávající dálkové řízení) a ne místní obsluhou (výpravčí). Problém je skutečně s ETCS (vlakový zabezpečovač), které se bude dělat až bude hotová celá trať 171 a jelikož tu není LS, tak do té doby holt maximálně 100 km/h.

Marcel Štancl

Bez ETCS max 100 km/h klídek…,

Frantisek

Někoho to napadne třeba ještě snížit, co kdyby… 🙂

medical examiner

To bude…
Ze Smíchova do Černošic se bude jezdit 160 km/h.
V Černošicích 90 km/h, ale stejně tam ty Os budou zastavovat…

Lol Phirae

A kdo nedobrzdí na Smíchově u červeného terče, tak zaparkuje na odstavnou kolej pod Vltavou.

Jiří Kocurek

Mno pokud bude možné jezdit stávající traťovou více než 350 dní v roce, tak to bude obrovský úspěch. Těch pomalých jízd kvůli závadám tam před rerkonstrukcí bylo trochu příliš.

XXXD

No v předmětném úseku před rekonstrukcí teoreticky žádná pomalá jízda, pokud vím, nebyla. Bylo tam pouze 1 TOR na místě, kde trať překonávala ulici Podjezd (Malá Chuchle). Ale samozřejmě souhlas, spolehlivost tratě byla příšerná a TOR v Chuchli zvlášť při cestě na Beroun také dost nepříjemné.

Jiří Kocurek

Tam mezi PJ a TOR je z hlediska cestujícího nulový rozdíl. Z hlediska vzniklého zpoždění taktéž. Jenom lososové tabulky v excelu jsou růžovější.

medical examiner

A prémie jsou zachovány…

XXXD

Tak jasně, proto píšu teoreticky. Samozřejmě je to jen slovíčkaření.

Miroslav Zikmund

Pokud nejsou ve stanicích výhybky zabezpečené pro rychlost 130/140, tak tam prostě rychleji jezdit nelze …. Do té doby se tam bude jezdit rychlostí odpovídající stávajícímu stupni zabezpečení …

Lukáš Chytil

Což tak bylo už před rekonstrukcí 120/120 a po ní 160/160.
Důvodem bude chybějící kódování (barvičkovač).

PepaM

A výhybky do toho motáte proč?

Miroslav Zikmund

Každý výhybka je konstruována na určitou rychlost a pro určitou rychlost zabezpečena. Rychlost je stanovena buď rychlostníkem nebo rychlostní návěstní soustavou v obvodu výhybky / výhybek přilehlých k hlavnímu návěstidlu. Pokud zabezpečovací zařízení sezná, že „z nějakých“ důvodů není výhybka „zabezpečena“ např. pro rychlost 100, tak na návěstidle signalizuje sníženou rychlost přes výhybku / obvod výhybek … Pokud mátě na trati 160, ale výhybky ve stanicích konstruované / zabezpečené na rychlost 100, tak musíte přes stanici 100 … Tohle bylo „před“ modernizací, kdy na několika tratích bylo sice 120, ale staniční výhybky jen na 100, tak se muselo vždy před… Číst vice »

PepaM

Ale o to tu nejde, ta 100 by tam byla i kdyby v předmětném úseku nebyla jediná výhybka.
Ano, bude tam několik míst, kde by bylo za určitých podmínek s traťovou rychlostí 120+ zajistit boční ochranu cest (nejpravděpodobněji) VCO na 110 km/h, jako je nyní nově v Oldřichově u Duchcova, ovšem určitě by se to už dnes neřešilo omezením traťové.
Tedy Váš komentář o výhybkách je fakticky správný, ovšem irelevantní.
Příčinou traťové rychlosti je 100 km/h je absence VZ. Před rekonstrukcí tam LS nebyla, takže už se tam instalovat nebude, ergo čeká se na ETCS.

Miroslav Zikmund

Pán se ptal co do toho motám výhybky … já bych těm termínovým slibům ETCS zase tak bezmezně nevěřil ….

PepaM

1.) Ano, to jsem se ptal já.
2.) Bez ohledu na to, kdy to ETCS bude, ta RYCHLOST 100 KM/H TAM BUDE KVŮLI ABSENCI VZ, NE KVŮLI VÝHYBKÁM!!

Jaaa

A tak se tam trať „testovala“ na 140

DuDr.

Plná rychlost bude po dobudování ETCS, do té doby 100 km/h. Tak to SŽ komunikuje od začátku.

Frantisek

Já bych dal jen 80, ať je přínos ETCS ještě zřetelnější. 🙂

Jaaaa

Nene, 60 km/h mezistaniční jízda při nezabezpečení ETCS, tak jak to bude platit na každé ETCS trati – ať to máme z jedné vody.

nowas

Čekáme na Godota.

Jiří Kocurek

Tam se čeká na Godota zhruba od druhé světové války. Nějak se tam nestihnul udělat autoblok za těch 40-50 roků.

Teď už nezbývá, než tam nainstalovat ETCS. Jelikož cokoliv jiného dřív nebude ani schválené, natož nainstalované.