Správa železnic otevřela další nástupiště v Radotíně, aktivace zabezpečovacího zařízení omezí provoz

Nové nástupiště ve stanici Praha-Radotín. Foto: Správa železnicNové nástupiště ve stanici Praha-Radotín. Foto: Správa železnic

Cestující mají v Radotíně nově tři nástupiště a pět hran.

Správa železnic pokročila s modernizací železničního koridoru mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín. Ode dneška mohou cestující využívat dvě nová nástupiště, stavbařům na nich zbývá dokončit podhledy na zastřešení a nainstalovat elektronické informační tabule. Do poloviny února bude v Radotíně probíhat aktivace staničního zabezpečovacího zařízení, která si vyžaduje částečná omezení provozu.

V rekonstruované stanici Praha-Radotín se v závěru loňského roku otevřely pro veřejnost oba podchody. První se nachází u ulice Na Betonce, stejně jako druhý podchod umožňuje rovněž přístup do Vrážské ulice.

Nové nástupiště ve stanici Praha-Radotín. Foto: Správa železnic

Nové nástupiště ve stanici Praha-Radotín. Foto: Správa železnic

S dnešním zprovozněním dvou nových nástupišť se v nich současně otevřely také příslušné výstupy. „Cestující v Radotíně mohou nyní využívat tři nástupiště s celkem pěti nástupními hranami,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Vyšší kapacitu stanice a konec omezení pro vlaky pak zajistí aktivace zabezpečovacího zařízení, ke které dojde 14. února. Úpravy radotínského nádraží jsou součástí akce s názvem Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) – Černošice (mimo), která začala v srpnu 2019. Předpokládané celkové náklady jsou 3,67 miliardy korun.

Další zlepšení poskytovaných služeb přinese v závěru letošního roku také otevření nové nádražní budovy. Půjde o jednopodlažní objekt s halou pro cestující, pokladnami, veřejnými toaletami a doplňkovými komerčními prostory.

Tagy Praha-Radotín Správa železnic Trať 171 Trať 171 Praha - Beroun
64 komentářů