Radotín jako nový vzor. SŽ otevřela minimalistickou výpravní budovu za 53 milionů

Nová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

V jednoduchosti je krása, uvedl ke vzhledu budovy ředitel SŽ Jiří Svoboda.

V pražském Radotíně začala sloužit veřejnosti nová nádražní budova. Završila celkovou rekonstrukci tratě ze Smíchova za čtyři miliardy korun. Nástupiště a opravená kolejiště byla zprovozněna již dříve, nová budova posunula srdce nádraží mírně na jih.

Původní budova přejde do majetku Prahy. Radotín v ní zřídí služebnu městské policie. Na stavební úpravy má slíbeno od magistrátu 30 milionů korun.

Nová budova je z velké části prosklená. Stavba vyšla na 53 milionů, spolufinancovaly ji evropské fondy. Práce trvaly od loňského srpna. Nabízí zázemí s čekárnou, prodejnou jízdenek, toaletami a komerčními prostory.

Celkem má 143 metrů čtverečních. Je plně bezbariérová, podobně jako na nádraží ve Vysočanech pokrývají střechu budovy pásy s vegetací.

Objekt haly má 143 metrů čtverečních, příští rok se v něm otevře i kavárna s venkovní terasou. Budova bude v létě klimatizovaná, informační tabule mají i přepis pro nevidomé.

Na toalety pro cestující se bude vcházet přes turnikety, poplatek bude možné uhradit hotově i kartou. U venkovní terasy vzniknou stojany pro kola a nabíječka pro elektrokola.

Ministr dopravy Martin Kupka na otevření ocenil dotažení rekonstrukce celého dopravního uzlu.

„Z hlediska komfortu cestování je Radotín ideálním místem. Železniční infrastruktura tu praská ve švech. Dobrých zpráv je nyní málo a tady navíc zafungovala i příkladná spolupráce se samosprávou,“ řekl Kupka.

Stanicí projede až 230 vlaků denně, cirkulace cestujících dojíždějících do centra Prahy je v Radotíně vysoká.

„V jednoduchosti je krása,“ doplnil ke vzhledu budovy generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Takto bych si odbavovací haly do budoucna představoval. Je tu vše. Radotín je pro mě vzorový, málokdy chválím projektanty, ale tady se to povedlo,“ pokračoval Svoboda.

Na zlepšování trati se nyní podle něj bude pokračovat v sousední Chuchli, kde se bude brzy vyhlašovat soutěž na nový nadjezd.

Nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýMinistr dopravy Martin Kupka. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPůvodní nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPůvodní nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Tagy Jiři Svoboda Martin Kupka Praha-Radotín Smíchov - Radotín Správa železnic
79 komentářů