Nové barvy PID budou poprvé i na autobusech mimo Prahu. Vyjedou v nich minibusy Dekstra v Polabí

Nový minibus Dekstra dopravce Lutan v barvách PID. Foto: Dekstra BusNový minibus Dekstra dopravce Lutan v barvách PID. Foto: Dekstra Bus

Nové minibusy budou jezdit na lince z Lysé nad Labem do Předměřic nad Jizerou.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Le Kon

Strasne dulezita linka

Daniel Jablonecký

Pokud jde o nátěr: ta ilustrační fotka k článku je tak neskutečně podexponovaná, že nemá smysl na základě ní vnější vizuální podobu autobusů vůbec komentovat. Jinými slovy: ten nátěr vypadá mnohem lépe než je z fotky patrné

Kluk z Pankráce

Šíři se to jak mor.

Václav Straka

Bez nápadu, bez invence, nijaké až ošklivé. Praha má nyní daleko hezčí a účelnější koncept. Je smutné, že se za tak špatný vizuál utrácely peníze.

Milan Křivka

Desítky roků má MHD v Praze stejné barvy. Ostrava a jiná města taky. Tak PROČ?!? Kdo rozhodlo změně? Státní barvyse taky nemění. Pamatuji též znak města, který zdobil boky tramvají a autobusů. Každý viděl a věděl, co značí. A dnešní logo? Kdo ví, co zobrazuje?

czhunter

MHD v Praye rozhodně stejné barvy nemá a už vůbec ne desítky roků.

Každý dopravní prostředek má v Praze jiné barvy, a to ještě obvykle dokonce podle konkrétního typu nebo dokonce série vozidla (každý typ metra a tramvaje má jiné barvy)

Daniel Jablonecký

Zrovna Ostrava má za poslední roky už třetí vizuál, co pamatuju.

Jiří Kocurek

Já vám nevím, ale před desítkami (množné číslo, tedy nejměně dvěma) let byste v Praze tenhle nátěr nepotkal:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15T#/media/Soubor:Karlovo_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD,_%C5%A0koda_15T.jpg

Ale jo, kdo chce psa bít, tak si důvod vymyslí.

Hunter of Drivers ll

Je to hnus. Taková „korálovka“.
Bez urážky, ale Praha má svoje barvy.
To jenom „náplava“ bůhví odkud to chce změnit.
Červená, žlutá (barvy města) a zlaté zdobení. Příp. slonová kost místo žluté.
Na povrchu vzhledem k historii.
Pod zemí metro. Stříbrná (šedivá) v kombinaci s červenou (příp. černou). „Moderna“.
Proč to měnit?
Také jde o bezpečnost, protože lidé „čekají“ takovou barvu u tramvají i autobusů.
Reklamní polepy jsou o penězích, nikoli o bezpečnosti.
Ale to je pouze můj názor.
Přeji hezký den.

Václav

Já nevím, proč všichni od provozovatele až po diskutující řeší tolik, jestli je nátěr vozidla takový, nebo makový. Hlavní by mělo být, aby vozidla byla účelně konstruována, pohodlná, jezdila včas a pokud možno často, dovezla mě, tam kam potřebuji. Barva je až to poslední, co mě tak zajímá.

Paolo

Korporátna identita a profesionálna prezentácia mesta a regiónu…tam patrí aj desingmanual čo je v Prahe sprosté slovo napr pre vozy MHD mestský mobiliáru a podobne

Daniel Jablonecký

Tak asi máte minimální nároky na vizuální podobu světa okolo sebe. Ok, může být, ale jsou lidé, kterým na estetice prostředí záleží.

Libor Vlk

Ty barvy jsou celkem ok. Ale soudruzi z ROPidu by se měli zamyslet nad téma sedačkami . Doopravdy to nejde udržet v čistotě ten hadr je fakt hrozná srač…. Původní potahy v SORu nebo Ivecu sice nejsou tak designové ale praktické jsou.

Poudy

Chlapci musím si nasypat popel na hlavu, taky sem vždycky křičel do komentářů jak je to odporné. Z těch vizualizací a na SORry to vypadalo opravdu hnusně ale pak když sem viděl v novém nátěru na vlastní oči „Porsche“ tak se mi zalíbilo natolik že ho z okna kanceláře často vyhlížím, jezdí mi pod okny linka 17 a pokaždé mi ta tramvaj zvedne náladu. Na fotkách vypadá skvěle i na elektrobusech a dnes sem poprvé viděl na živo i krátký Solaris a opravdu sem si pošušňal. Tady na tom vozidle to taky vypadá skvěle a teď už se těším až… Číst vice »

LiborV

Jak dobré jsou Dekstry vozy pro málo vytížené linky? Je v dané kategorii na trhu něco lepšího?

Patrik

V Jablonci nad Nisou jezdí takové Mercedesy

LiborV

A jaké ve srovnání s Dekstrou jsou?

Martin Liška

V Plzni jezdí na lince 39 jedno Rošero, ale jestli je lepší než Dekstry, to netuším, mám zkušenost jen s Rošerem a to jen jako cestující.

Avlaky

Jezdím desktrou pravidelně 1-2x sebe a můžu říct že i Karosa 100x lepší má to strašné odpružení, sedačky jsou snad tvrdší než dřevo a o velikosti sedaček radši nemluvě

Paolo

Je to hnus. Viacero dopravcov este aj na Ukrajine a vychodnejsie ma lepšie korporaty. A to som si myslel, ze hnus v podobe korporatu Dopravneho podniku Kosic nik neprekona. Mylil som sa Praha nastavilla v hnuse latku hodne vysoko.

Paolo

Miesto minusiek aj racionálne argumenty porovnávam na základe osobných skúseností aj západné aj východne a v kategórii korporatny hnus to suverénne vyhráva…

Paolo

Pozdravujem opäť minuskarov…takže emócie a argumenty ziadne

Kluk z Pankráce

Klid, ať je to jakékoli, rozhodně to nepřekoná odbornost DP Košice.

On:

Pochavlte prosím někdo ten nový nátěr, ať se tu může rozjet podobná zvracecí diskuze, jako pod každou fotkou nového nátěru na stránkách ROPIDu.

Daniel

Ještě tak pár let… najbrt ČD (asi tři verze toho nátěru) český železniční internet rozdýchával tak půl dekády

Pája

Když jsem viděl Najbrt poprvé, tak jsem si myslel, že už to nikdy nikdo netrumfne. A ono jo 😂

Jirik

Mimochodem jakto, ze si v Praze rozhodnou o nateru vozidel pro Stredocesky kraj ? Byl do toho nekdo z kraje vubec zatazen nebo to je cely pouze prazsky vymysl?

Anonym ze severu

V Praze se přece rozhoduje o všem (viz centrální přijímačky, maturity, kde je parlament?, …) 😉 😁😁😁😁

Poudy

Středočeský kraj to schválil stejně tak jako Hlavní město, nejdříve s tím byl problém ale to čistě z politických důvodů, od té doby co tam vládne celkem rozumná sestava není v komunikaci těchto dvou krajů problém.

David

Je to kompromis mezi Středočeským krajem a Prahou. Praha chtěla přidat i zlatou barvu, avšak pro Středočeský kraj to bylo moc pragocentrické a tak zůstala jen šedivá s červenou.

LiborV

Právě Středočeský kraj nesl nemile, že do minulé barevné kombinace nátěrů autobusů nemohl mluvit.