Nová železniční trať mezi Chrudimí a Pardubicemi nevznikne, podle studie by se nevyplatila

Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Vlaky mezi oběma městy mají nadále jezdit úvratí přes Rosice.

Nová železniční trať mezi Chrudimí a Pardubicemi, která by urychlila cestování mezi dvěma největšími městy regionu, nevznikne. Podle studie, kterou si nechala zpracovat Správa železnic, by se nevyplatila. Bylo by také obtížné ji prosadit u obcí, jejichž katastry měla procházet, uvedla Mladá fronta Dnes (MfD) v regionálním vydání. Trať z Havlíčkova Brodu do Pardubic by se ale měla dočkat elektrifikace.

Centrální komise ministerstva dopravy před pár dny schválila Studii proveditelnosti trati Pardubice – Havlíčkův Brod/Svitavy. Vyplývá z ní, že přestavby tratě mezi dvěma největšími městy Pardubického kraje se cestující nedočkají. „Spojky do pardubického hlavního nádraží od východu nedosáhly potřebné ekonomické efektivity, zároveň jsme v průběhu příprav narazili na negativní postoj obcí v souvislosti s územní průchodností. Správa železnic proto bude pokračovat podle komisí schváleného řešení, které zahrnuje úvrať v Rosicích nad Labem,“ uvedl tiskový mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Zvažovaná trať by v cestování mezi Chrudimí a Pardubicemi odstranila jízdu úvratí přes Rosice. Vlaky zatím z Pardubic do Chrudimi jezdí na opačnou stranu do Rosic nad Labem a teprve potom míří do Chrudimi. Jízda úvratí měla zmizet, vlaky na Chrudim by totiž jely do Pardubiček, kde by se od koridoru odpojila nová trať. Nejpreferovanější variantou byla Ostřešanská spojka, která by vedla od Nemošic přes Mikulovice kolem Ostřešan přímo do Chrudimi. Proti se ale postavila část obyvatel Ostřešan i další obce v okolí. Vadil jim mimo jiné i násep pro novou spojku, který by dosáhl výšky až deset metrů nad terénem. Plán odmítali zástupci Chrudimi a pochybnosti vyjadřovali i krajští politici.

Pardubice – Praha za 30 minut. Kraj chce vyřešit novou tratí i napojení Chrudimi

Cestování na trati by ale mohlo být rychlejší. Centrální komise vybrala variantu, která zahrnuje plnou elektrifikaci tratí Havlíčkův Brod – Žďárec u Skutče – Pardubice – Rosice nad Labem a Žďárec u Skutče – Skuteč.

Tagy Ostřešanská spojka Pardubice - Chrudim Správa železnic
299 komentářů