Infrastruktura Železnice

Železniční Ostřešanská spojka na zkrácení cesty z Pardubic do Chrudimi je definitivně mimo hru

Železniční stanice Pardubice. Foto: Správa železnic
Železniční stanice Pardubice. Foto: Správa železnic

Ministerstvo životního prostředí ukončilo posuzování záměru Správy železnic (SŽ) vybudovat novou trať z Chrudimi do Pardubic kolem Ostřešan, takzvanou Ostřešanskou spojku. SŽ tento projekt předložila k procesu EIA v roce 2017, za tři roky však nedoplnila dokumenty požadované ministerstvem. Proti vedení tratě po vysokém náspu se však zvedl odpor Ostřešan i Chrudimi.

EIA k Ostřešanské spojce byla ukončena z důvodu neprůchodnosti původně navrženého řešení územím,“ uvedla na dotaz ČTK mluvčí SŽ Nela Friebová.

Záměr ve třech variantách představoval výstavbu nové železniční trati propojující nynější trať 238 z Chrudimi do Pardubic s tratí 010 prvního železničního koridoru. Výsledný návrh byl vybrán jako nejvhodnější ze studie proveditelnosti připravovaného projektu modernizace železničního uzlu Pardubice. Dosud vlaky při cestě z Chrudimi do Pardubic musí zajíždět do Rosic a couvat zpět na pardubické nádraží, obdobně v opačném směru, což cestování prodlužovalo. Nová trať by úvrať odstranila a vlaky by jezdily přímo.

Při zpracování aktualizace studie proveditelnosti se kromě Ostřešanské spojky prověřovaly i další alternativy spojek, například Medlešická či Jesenčanská. U žádné se ale podle Friebové neprokázala ekonomická efektivita, která je pro financování projektu z peněz Státního fondu dopravní infrastruktury podmínkou.

Trasa Ostřešanské spojky. Foto: www.ostresany.cz
Trasa Ostřešanské spojky. Foto: www.ostresany.cz

Ukončení procesu EIA neznamená definitivní opuštění myšlenky na eliminaci úvrati v Rosicích. „V současné době se v rámci zpracování studie provádí analýza všech dosud prověřovaných řešení, která má za úkol stanovit podmínky, a to jak ekonomické, tak i provozní a územní, za kterých by bylo možno bezúvraťové spojení Pardubic a Chrudimi realizovat,“ uvedla Friebová. Výsledky analýzy SŽ projedná se zástupci Pardubického kraje a dotčených obcí, podle výsledku jednání padne konečné rozhodnutí.

Nová spojka by zrychlila železniční dopravu mezi oběma městy vzdálenými od sebe asi deset kilometrů. Díky kratší trase a přímému napojení na pardubické nádraží by se cesta podle dřívějších odhadů zkrátila zhruba o 10 až 15 minut, nyní trvá obvykle 20 až 30 minut.

V současnosti SŽ čeká na výsledek tendru na zhotovitele modernizace železničního uzlu Pardubice, náklady se odhadují na více než 4,4 miliardy korun. Smlouva s vítězným uchazečem by mohla být podepsána na konci srpna.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav Černý

Zajímavé, když se podívám do mapy, vidím jako logičtější trasu severně od Dražkovic a SZ od Nemošic. Byla by výrazně kratší a možné by bylo i napojení na (posunutou) konečnou MHD v Jesničánkách.

Honza Vrba

Otázka pro znalé. Jak je to s tou kolizí elektrifikace směr Chrudim v souvislosti s runway LKPD (obdobně Kbely)? Já chápu, že teleobjektiv zkresluje, ale…https://www.youtube.com/watch?v=w4EQuM_t8Fo

K.S.

TO: DPP Odborník. Děkuji za péči, můžu Vám to zkusit vysvětlit, ale jestli to zvládnu nevím. Ono to možná vypadá že dělám jenom toto, ale nedělám, je toho daleko víc, toto je, i ty návrhy, zábava. Odlehčení, přepnutí na jiné centra mozku, pokud celý den píšete kód, tak je třeba občas přehodit na něco jiného. Hrát si s mapou, to je takový příjemný relax, tedy asi vzhledem k tomu že tak z poloviny přemýšlím ne ve slovech ale v obrazech/objektech. (Špatně se to popisuje, pokud nevíte o čem mluvím) Dobře, nepřečtou si to úředníci, politici, na druhou stranu už jsem… Číst vice »

DPP odbornik

Vy toho smotate tolik dohromady ze to obdivuju. Filozoficke debaty ale resim u piva a steaku, ne na netu a radeji jen s lidmi co dlouhodobe znam, protoze cas je cenny. To neberte osobne, ale jak pisete, kazdy relaxuje jinak. Ze sedite hodne u pc a programujete a potrebujete vypnout chapu, ja take hodne pracuju u pc a myslim, ze asi vetsina z nas, co tu vic diskutuje, sem chodi vypinat. Vy tu ale vypisujete takove romany, ze ponekud nestiham, ale budiz. Ze mapy jsou pro vas relax chapu, popravde to bavi i me, ale resit veci nekam do supliku,… Číst vice »

K.S.

Tak zahraniční jim asi nikdo do toho nenaházel ještě, ale pokud se o ní ví, tak ji tam dali do mapového podkladu. V Británii na to je přímo celý mapový server, ale tam to měli svého času opravdu divoké. 810 nevydrží věčně, to víme oba, stejně tak víte že říkám že se musí dělat what-if přd rušením. Trať do Heřmanova Městce z Chrudimi ať klidně předělají na vlečku, nebo cyklostezku, tam problém nevidím. Na druhou stranu si nejsem jistý jestli třeba trať do Mochova nemůže skončit jako spojka od VRT na Pravobřežku, byť vedle je trať přes Mstětice, do plánované… Číst vice »

DPP odbornik

Divokost Britanie je fama. Ano, zrusili lokalky rychle, ale to same probehlo i jinde, jen to sotouse moc nezajima a delaji z Britanie vedu, ale vedle takove Francie je Britanie stale velmi huste protnuta zeleznicemi a navazujicimi autobusy. Ale porad se ta fama udrzuje. Ve Francii systematicky rusi od konce 2. svetove doted, necekali do 70. let, trate podobne treba Hradec-Liberec tam ziji na 2 parech rychliku denne a nulove osobce a jen primestske casti maji jeste 3 az 4 par. A nikdo se z toho nevesi a ani neni Francie rozkrajena dalnicemi jak Nemecko. Jednoduse jen neni tak osidlena,… Číst vice »

DPP odbornik

Klidne nechte ruzne Satavy a sotospolky dal kecat do zeleznich priorit, ale uvedomte si, ze jim vetsine tahne na 50, mnozi se tim slusne zivi ci si tim slusne privydelavaji a chteji to jen doklepat a mit kam jezdit na vylety v duchodu po Cesku, neb cizina je netahne. Je jim jedno, co bude po nich. Za tech 40 let to bude vy, kdo se bude muset smirit, ze zatimco nekde v Nemecku a Rakousku stale jezdi 10 paru denne po tratich jako Zelezna ruda-Plattling, u nas po nich budou jezdit 2 pary jak ve Franciii a to v lepsim… Číst vice »

DPP odbornik

Napojovat pravobrezku na VRT silenym zavlekem pres Mochov ma jaky vyznam? Kdo a k cemu by to potreboval?

Pavel

https://mapy.cz/s/pavanovoto
Nebo nebudeme troškaři a protáhneme to od pardubického nádraží tunelem. Výhodou by bylo nekřížení provozu

Pavel

A nebo úplně se zatunelujeme a obsloužíme nejen hlavní, ale i Polabiny (docházková vzdálenost Univerzita) a Duklu
https://mapy.cz/s/popufohoho

Eda

Wow pardubické metro :-O tak jo..
No jsem zvědav, co se jednou vymyslí, a co zrealizuje.
To už tu ale nejspíš nebudem ..

DPP odbornik

Vyhral rozum. Do Chrudimi je slusna silnice, koleje na Brod jsou stejne nepouzitelne klikate a tahle spojka to nevyresi a kraj potrebuje hlavne D35 a pokracovani na Brno, zeleznic maji na Pardubicku uz dost. Pokud neco stavet na zeleznici tak tunel do Drazdan a vyresit koridory, ne podobne blbiny. Ani nevim proc to sotousi chteji, protoze trat na Brod nikdo zavirat nebude ani kdyz se nenajde nastupce za 810, jednou v budoucnu se to vyresi nejakym novym zaustenim do Pardubic a bude. Udela se nastupiste u ulice K Vapence a k ji nejaky travelator a bude.

Dominik

Silnice slušná, ale realitou jsou i ucpané silnice, což dost prodlužuje jízdní dobu a počty cestujících na železnici dokazují, že řešit tuto trať (nebo alespoň úsek na Chrudim).

DPP odbornik

Nerikam, ze zde jezdi malo lidi po Chrudim a ze neni na miste to resit, ale stavet neco, co lide nechteji, je blbina. Az SZDC prijde s realnejsim projektem,pujde se bavit. Pokud ne, tak holt casem vznikne 4 pruhova silnice a vice parkovist v Pardubicich. Ostresanska a predtim Medlesicka spojka jsou v soucasne podobe spise ukazkou arogance a nelze se divit, ze neziskali podporu verejnosti. Ze to hezky vypada na mape a ekonomicky vychazi jak vidite nestaci.

Dominik

Nechtějí to místní, což bych řekl, že je menšina, oproti počtům, co dennodenně využívají vlaky Pardubice – Chrudim – Slatiňany (často to jezdí slušně obsazené až do Hlinska), a většina by měla převážit nad menšinou. Je to důležitá dopravní stavba, která může pomoci odlehčit ucpaným Pardubicím.
Mě se taky nelíbí, že dálnic, či obchvat přetnou krajinu, místní silnici, a já si pak musím na kole 2 km zajet, protože na obchvatu je silný provoz, ale je to důležitá dopravní stavba. A víceproudá silnice nevyřeší ucpané Pardubice.
A ve finále, kvůli letišti se současná stopa bude blbě elektrifikovat natož případně zdvojkolejňovat.

DPP odbornik

Tech mistnich, co to nechteji bude temer s jistotou vice nez tech cestujicich, co chteji vyhradne bud Ostresanskou nebo Medlesickou spojku. Hezky jste to demagogicky prekroutil a presne touhle aroganci, kdy se SZDC tvarila, ze jine reseni neni, se to pohrbilo. A dobre vam tak. A klidne mezi ty, co to nechteji, zapocitejte i lidi z Jesencan a Medlesic, kteri jen nechteji prijit o vlak. Cestujici z vlaku podle me chteji spise nahradit Reginy a celkove co nejrychlejsi zlepseni trate a konec vecnych zpozdeni a je jim zcela u zadku, jestli to bude s uvrati v Rosicich nebo bez ni.… Číst vice »

DPP odbornik

Co se tyce letiste a take blizkosti silnic, je mi problem znam, ale to snad nijak nebrani polozit druhou kolej od konce letiste k Chrudimi, i to hodne pomuze. S usekem od koridori k Rosicim se take da urcite pracovat. A elektrifikace se zase da resit hybridnimi jednotmi pro tech par km. Jejich vyhodou by mohlo byt protazeni casti vlaku az do Slatinan. A vyjde to o dost levneji nez zahrabani trate do zeme a udrzivani zarezu ci tunelu navic. Ale kdyz se nechce… (tak muzete cekat a porad zkouset na mistni ty spojky a cekat a cekat vecnost)

Gwann

Vědí, odporniku, jak vypadají Pardubice v běžný den? Kolony všude kam se podívaji…prostě Konepulky narozdíl od Mechova nejsou dělané na automobilovou dopravu z okolí…v Hradci Gocar navrhnul okruh a v Konepulkach Automatické mlýny…

Takže kapacitní propojení do Chrudimě bych nezatracoval. Akorát chce ještě zastávku kousek blíž centru, z hlavního to je daleko

DPP odbornik

Kapacitni spojeni zrovma zde nezatracuju, ale dokud si u SZDC budou trvat na valce s mistnim oyvatelstvem, tak nic nebude. Nechci opakovat co jiz jini napsali nize, tak jen strucne – dokud SZDC neudela projekt zdvoukolejneni ve stavajici stope a nevymysli nejake kloudnejsi reseni Rosic, pricemz oboji by take melo prinos (prinejmesnim by to radikalne zvysilo schopnost vlaku jezdit na cas, coz by cestujici ocenili vice nez 10 min casove uspory), tak nebude nic. Stavba nove primestke trati v takto zalidnene oblasti mela sanci tak s primourenim oka do roku 2000 a to jen diky tomu, ze do roku 89… Číst vice »

K.S.

Vy nemáte ani představu co by se s tou tratí dalo a k čemu by mohla sloužit… Vemte si železniční mapu, podívejte se na jih Hradce Králové, podívejte se co vede k Děčínu, napovím, pravobřežka. Pak od Hradce jeďte prstem dolů, narazíte na Pardubice, jeďte dále na jih, Chrudim, ještě dále se dostanete do Hlinska, Chotěboře a Havlíčkova Brodu. Pak se dejte na Žďár nad Sázavou. Pak jděte dál na Skelné, Vlkov, Řikonín, Tišnov. Ta trať, o které mluvíte, je součástí potenciální alternativy ke koridoru. Tato spojka by jednak mohla urychlit osobní dopravu, ale zvedla by kapacitu s díky přesmyku,… Číst vice »

Jiří Kocurek

To je otázka, zda se s nákladním vlakem probíjet přes zasekané Brno anebo po jenokolejkách klikatých tak, že kdyby se natáhly narovno, rozpůlily a daly vedle sebe, tak už by moc nechybělo. A co se tarifní vzdálenosti Chrudim – Ždár nad sázavou týká, tak tam by ještě kus zbylo. Je to 114 km po kolejích a 45 km vzdušnou čarou. Bež čekání na křižování těch 114 km pojedete 2,5 hodiny. S křižováním tři hodiny. A provezete tak 1 vlak za dvě hodiny. posílat nákladní vlak po hodině už by to blyo 6 křižování za 3,5h jízdní dobu. Za 3,5 hodiny… Číst vice »

K.S.

Otázka jestli by ty 4 koleje prošly, počítejme že prošly, problém trochu pořád bude v průchodu jedním bodem a z toho plynoucích „strategických nepříjemností). Ale ano postavit tam nové dvě koleje na 160-200 by mohlo být zajímavé v kontextu těch tunelů.

Co se týká křižování, jestli budou tu trať překopávat tak to mohou pojmout tak jako Břeclav-Znojmo. Možná s nějakou dvojkolejnou vložkou.

DPP odbornik

Tohle se vazne komentovat neda. Fakt se nehodlam zabyvat projekty s realizaci po roce 2100, kdyz ani nevite, zda v te dobe nebude zeleznicni osobni doprava na tretine dnesnich vykonu. Muzeme se bavit teprve az zacnete pracovat s realnym svetem. Potencial jakekoli vetsi modernizace teto trati konci v Chrudimi. Jen zazrakem by se nejak vice modernizovala po Chrast a dal je to jen lepsi lokalka a to az do Brodu. A nikdy to jine nebude. Uz dnes se z Pardubic do Brodu bez auta jezdi pres Kolin. Pokud nasadite snesitelnejsi vozidlo nez Regionovu, tak se jizda pres Hlinsko a Chotebor… Číst vice »

DPP odbornik

Druha moznost, ale ta se radi na uroven jen o trochu mensi scifi je podtunelovat pardubicke nadrazi. U te navic budetr muset 20 let cekat, protoze modernizace uzlu Pardubice bude dotovana z eurofondu. Ale porad mate asi realnejsi pockat 20 let a mezitim nachystat tunel pod nadrazi a vse peclive pripravit, nez zkouset prosadit medlesickou ci ostresanskou spojku. Tedy kdybychom byli v Rakousku ci Neemecku. Nebo se muzete dalsich 10, 20, 30, 40 let hadat s mistnimi o povoleni ke stavbe, pricemz se vas skoro nikdo nezastane, protoze o tu trat skoro nikdo v oblasti nestoji. Ne jako vazne. Chrudim… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Podtunelování letiště je to nejjednodušší, v té oblasti bude infrastruktura minimální, stejně by se muselo jít na úroveň tak 12 metrů pod zem (niveleta koleje) plus TV. Elektrifikace samozřejmostí. Dále je nutná obnova druhého mostu přes Labe, což jev současnosti základní problém propustnosti trati. Pardubice HLN – Rosice a pokud možno dvojkolejka …. Přestupní uzel Rosice je nutný z důvodu přestupu HK > CR, případně elektrické jednotky. Přesněji řečeno na trať nasadit hybridy jako mají SNCF (1500 V – motor, 25 kV – motor), tj. do CR případně Slatiňan pod dráty, dále motorem. Drátizace do Hlinska nebo HB nemá efekt.

Tomáš Záruba

„Drátizace do Hlinska nebo HB nemá efekt.“

To bych tak paušálně netvrdil. Po přepnutí hlavního tahu na střídavinu by se to systémem 2×25 kV asi zvládlo napájet z Havlbrodu a Opočínku (bez potřeby TNS někde uprostřed), takže elektrizace vyloženě za cenu „sloupů a drátů“.

Gwann

Jen tu uzovku do Hlinska přes Zdar u Skutce…s tím udelaj co, Kohn?

Jiří Kocurek

Pokud by nevadilo 33 promile spádu: https://mapy.cz/s/mavocofahe
A nákladnímu vlaku by vadilo hodně…

Tomáš Záruba

To nesouvisí s elektrizací (s výjimkou toho, že by případné změny bylo vhodné dělat zároveň).

Gwann

Souvisí, elektrizace takové uzovky dle mého postrádá smysl.

Lektor

Nojono škoda, před těmito 5 lety to vypadalo opravdu nadějně, bohužel to nemělo místní politickou podporu. Celkově má u nás železnice minimální podporu nebýt EU dotací, které jsou vázné na koleje tak není nic.
Tak se spojka zase dá na pár let k ledu. Postavit přeložku natož novostavbu na neTENTové trati je u nás prakticky nemožný stejně dopadne i Boskovická spojka a podobné projekty bohužel….

Panda

U Boskovic může právě pomoct větší podpora JMK (resp. koordinátora) a města… Ale s tou podporou železnice souhlas – nebýt EU dotací, tak rozdělení financí bude výrazně více pro-silniční…

Gwann

Boskovice si myslím maji větší šanci. Jen uplatit malou NIMBY vesnici. U Konepulek je těch NIMBY řádově víc…

Tomáš Záruba

Úvrať samu o sobě bych jako tak zásadní průšvih neviděl. Zejména, pokud v Rosicích bude navazovat MHD směr Polabiny. Blbé je, když je zároveň jednokolejka do uzlu a neperonizované Rosice a 40 km/h přes celý most a tak dále a tak podobně a promrhá se tak dalších 10 minut. Budou-li dvě (ano, ideálně tři) koleje přes Labe a v Rosicích peronizace, tak většina reálného problému odpadne. Pak už bych to spíš viděl na podtunelování letiště v původní ose tratě, elektrizaci a 160 km/h od Rosic po Chrudim zastávku (+ možná kus dvoukolejky). Bude-li se zároveň v uzlu dojíždět až k… Číst vice »

K.S.

A nebude pod letištěm problém s vodou?

V nejhorším by se dala trať kolem letiště zahloubit.

Milan alias Skeptik

Pak by bylo nejlepší pod tu ranvej „nasunout“ betonový monolit, podobně jako se to bude dělat na dálnici u Budějovic. Asi by to nebylo nejlevnější, ale zato spolehlivé řešení, které by neomezilo provoz letiště déle než na měsíc a vrátilo železnici její původní přímou trasu. Když už je jasné, že žádná Ostřešanská spojka nebude, pevně doufám, že to „někoho“ napadne tenhle projekt dát do chodu, ideálně aby se realizoval souběžně s přestavbou a zdvoukolejněním úseku Pardubice Hln – Rosice nad Labem.

Alibaba

U letiště bych spíš viděl problém s inženýrskýma sítěma letiště.
Na to jak se staví v rovině tunely pod úrovní spodní vody (i řeky) bych se inspiroval v Nizozemí.

Radek Janata

Jenže ony tam jsou (u vlaku Chrudim-HK, který by měl být cílem) úvratě dvě.

Tomáš Záruba

Nevím proč by takový vlak měl být cílem. Většina cestujících by se v Pardubicích i tak měnila. Pro ty, co jedou z CR do HK tak sice zůstane přestup v Rosicích, ale zase by to (v případě optimální časové polohy) mohlo být dokonce rychlejší, než přímo přes Ostřešanskou spojku.

Jirka

Kolik by stál 800m hloubený tunel pod letištěm + 800m hloubený tunel pod nákladní skupinou někam k současnému podchodu? Do Hradce by se tím jezdit nedalo, ale jinak by to bylo luxusní.

ladabohac

Nedaří se mi zjistit, vygooglit, proč vlastně nejde udělat spojka takto jednoduše: https://mapy.cz/s/fojetenoga . Jen by bylo potřeba trať trochu zahloubit, aby se dostala pod silnici na Chrudim a zastávka Pardubice-závodiště by byla asi také níže.

Kubrt

Tahle trať existovala, zanikla někdy po válce při přestavbě stanice. Dnes to komplikuje silnice a samozřejmě i žst by se musela dost překopat.

Martin V.

No jo, opravdu tam byla, v mapě z 19. století je krásně vidět https://mapy.cz/s/fesulohebo

Dominik

A vznikla by úvrať v Pce na hlavním, což by asi taky nebylo moc kvitováno, vzhledem k plánu vést vlaky Jaroměř – HK – Pce – Chrudim.

Kubrt

Bude to v jednotkách, lepší úvrať v Pardubicích než jízda do Rosic a zpět. Stejně je to jen teorie, nějak si neumím představit jak tam rozumně napasovat trať a přítomné silnice.

a8n

Aneb jak přesunout kapacitní problém koridoru na přeloučské zhlaví Pardubic.

mgr.pavel

Jenže teď jsou na této zatím teoretické relaci úvratě hned dvě.. A jestliže si někdo usmyslel, že bezúvraťové řešení zamítne (viz článek, jiné varianty asi nebudou), pak alespoň 1 úvrať asi nutná bude, no..

U. B.

Jakoukoliv variantu Vám zhatí politika a lobbování. Pokud se nechce je to horší než když to nejde.

Tomas

Někdo navrhoval spíš tohle, nekříží to hlavní trať. Poloměr oblouku je prý nějakých 250 m. Prověřováno to nebylo.
https://mapy.cz/s/kekasapumu

ladabohac

To je dobrý nápad 👍. Jen bych to asi trochu zvětšil, aby se to netýkalo žádného z majitelů „zahrádek“: https://en.mapy.cz/s/jupoturoca

Martin

Ano, take bych to tak videl jako nejlepsi reseni,…
Skoda, ze silnice zabrala tolik mista a nejde tam polozit druha kolej, ale to je vedlejsi – neni treba… Mozna bych ale uvazoval i vratit trtat do puvodni stopy a zahloubit pod letiste – vyhledove…

Skoda, ze je terminal letiste na opacnem konci, pak bych nahradil i zel. zastavku zavodiste, zastavkou terminal letiste… Ale to je uz take pase…

Martin

Jedine co to neodstrani je pak uvrat v pokracovani vlaku dal na Rosice a HK… coz by vyresila prave posuzovana varianta – prujezdny system… ale nemelo by to tolik vadit, v Pardubicich b vlak proste stal o trochu dele…

Alibaba

To se mi taky líbí.

David

Aneb viadukt Brusio – nížinná varianta.

Jiří Kocurek

Jízdní doba 2 minuty při rychlosti 60 km/h. Bylo by to dost podstatné zlepšení a ani by to nemuselo stát moc peněz. Ale tak jako tak by to dvě koleje do Rosic chtělo už před léty.

David

Ahoj toto jsem navrhoval před nėjakymi 15 lety. Posilal jsem to na SZDC i p Duskovi Prišlo mně to celkem jednoduché a snad i cenově prijatelnější než Ostř.sp. dokonce v těchto místech vedla před vice než 100lety trať na HK. Zajímavé by to mohlo být i kvůli uvažovanému přístavu. Kde je v těchto místech plánována vlečka. Bohužel vše je asi z říše snů, jelikož už tenkrát mně sdělili že naročnost změny v územky, projektu EIA by byly přiliš. PS: je možné, že tento nápad nás mělo vic.

Jan Petrus

Zásadní problém je hotová výstavba na jih od nádrží, úvrať pro vlaky HK – Pce – Chrudim, ale úplně nejvíc vadí, že současnou trasu nelze elektrifikovat, protože prochází těsně před prahem přistávací dráhy letiště a nelze zde vybudovat trakční vedení. Dokonce jsem někde slyšel, že už nyní ta trať tam má výjimku ohledně ochrany proti klamným světlům (v noci jedoucí rozsvícený vlak může mást přistávající letadla). Snahou je (tedy spíše bylo…) opustit dnešní stopu v celém úseku Rosice – Staré Jesenčany, aby se vyřešil konflikt s letištěm. Neschválení spojky je podle mě strašná škoda, protože je prostě blbost, aby takhle… Číst vice »

Frantisek

A protože letiště je důležitější než vlak, odsuneme vlak, třeba do pustin. 🙂

Paja

Není to letiště záložní základnou pro Čáslav?

Miloš

To letiště je záloha pro Praha-Ruzyně

tondovo

Ano je. V Čáslavi momentálně probíhá výluka, tak v Pardubicich můžete vidět Gripeny i L-159

Jakub P

V případě tohoto letiště a této trati to tak je. Jinde to může být naopak.

Dominik

Pak se nabízí otázka, proč bylo letiště vybudováno na takovém nevhodném místě, když dochází ke konfliktu, navíc už při výstavbě byla trať částečně odkloněna.

Hans

V době když se stavělo, tak Pardubice měly 20000 obyvatel a bylo v polích.. navíc bylo vojenské
Teď je obklopené zástavbou vesnic kolem a bude to jen horší .
Tak na těch par letadel měsíčně to stačí

Los Ogaros

V době, kdy se letiště stavělo, si armáda prostě ukázala a pozemek byl její. A pokud s tím někdo z okolních vesnic (ty tam tehdy samozřejmě byly), měl problém, dostal pár let času na vyřešení v pracovním lágru.

czhunter

Podle mě k té základní chybě došlo cca v roce 1950 (a to určitě Pce neměli 20K obyvatel) při stavbě přeložky kvůli letišti – tehdy to mělo být vyřešeno líp.

Ale pozdě bycha honiti – i když rádi říkáme, že „dřív bylo líp“, tak i dřív se nasekalo mraky hloupých chyb z nedomyšlenosti a krátkozrakosti – lidé nebyli nikdy výrazně bystřejší než dnes.

výpravčíxy

Ta „spojka“ se začala stavět právě někdy po roce 1950. Měla vést jinou trasou, než se dnes prosazuje. A stále je snad na té původní trase „stavební uzávěra“, nebo jak se timu říká. Ale stabaři se chtějí napakovat atak se prosazuje zbytečně drahá varianta.

Kalanis

Doporučuji se s tímto požadavkem obrátit na Ministerstvo Obrany. To letiště je (stále částečně) vojenské. A na sever od ranveje jsou zelené sklady a vlečka.

Dominik

Myslím, že se uvažovalo o zářezu, aby bylo možno trať elektrifikovat.

Dominik

No minimálně trať už jednou, kvůli výstavbě letiště odkloněna byla.

Alibaba

Trochu až do tunelu, aneb před nedávnem tam postavily halu pro stavebniny DEC a na leteckých mapách je to ještě nevyfoceno.

Já, kdo jiný

Chrudim má luxusní spojení po silnici 1. třídy. Blbci, co pojedou vlakem a ne autobusem, to budou mít s vyhlídkovou trasou přes Rosice, dostihovou dráhu a ranvej na věčné časy.
Ale teď vážně. Jak může ekonomicky vyjít modernizace Mšenky a jiných prdelních drah a tohle ne. Někdo to sabotuje.

Kubrt

Mšenky a spol se neposuzují, je to přece úúúplně jinej šuplíček z rozpočtu.

Gwann

U Msenky se nedělala EIA ani nový nasep někomu před okny. Ze je ta lokálka asi vrchol absurdity…hlavně ty šraňky v Katusicich…To nejde popřít. Ale je krásná …

ušatá

Tam nešlo o novou trať, ale desítky let zanedbanou a nedělanou údržbu. takže to nelze srovnávat. A pokud se jednou za 50 let pak musí něco udělat, je ten náklad pouze relativní, navíc by stálo zjistit, kolik opravdu ta provedená rekonstrukce mohla stát a zda by nebyla levnější a zda třeba přejezdy kvůli neukázněným řidičům nemají být z větší části hrazeny z prostředků silniční dopravy.

Tomariero

Msenka nebyla modernizace ale údržba zanedbané trati, tzn to šlo z jiného šuplíku. Že to byla blbost opravit je pravda ale zákon je zákon.

Frantisek

Podle Vás se tedy mají všechny cesty nižších tříd nechat jen bez údržby dožít?

Kubrt

Záleží na jejich potřebnosti.

Miloslav

neznám silnici, která by byla zrušená

Kubrt

Tak asi jsou všechny potřeba, minimálně pro přesuny zemědělské techniky 🙂 Nebo znáte nějakou silnici, která je úplně k ničemu? Řada silnic se možná neudrzuje a samovolně se rozpadá.

Martin

No, znam silnice, kde projede jedno auto za pul hodiny… casto jsou mezi vesnicemi i dve silnice i kdyz by stacila jedna… Nektere se v zime neudrzuji, jindy se udrzuji obe… Ma to dve nevyhody, oprava a udrzba je tak zdvojena v uvedenem smeru, druha je, ze rozdeli auta na dve casti a tim i prilezitost ve vsi pro vydelky – napr. hospody a kramky, kdyz jedna znich ji mine,… Nejen ze mame nejhustsi sit trati, ale take i nehustsi sit silnic III tridy… Bohuzel v obou pripadech chybi to nejdulezitejsi, u zeleznice VRT mezi krajskymi mesty a zel. uzly,… Číst vice »

K.S.

Ano, máme to tu v obou případech tak nějak předimenzované a poddimenzované zároveň. Ale zatímco železnici tu chce redukovat nejeden, tak když se zmíníte o osekání cestní sítě, tak je oheň na střeše. Mnohdy by možná ani nebylo potřeba aby krajská města spojovala VRT, ale stačilo by aby mezi nimi byla rychlá konvenční železnice, nebo „VRT“ kolem 200km/h. Spojovat Brno, Zlín a Olomouc skutečnou VRT na rychlosti kolem 300km/h je sice hezká idea, ale možná zbytečná, mezi Brnem a Zlínem je to trasa na 100-120km jedno kterou trasou (Buď přes Kroměříž, nebo Moravský Písek), do Olomouce kolem 80-100km, na to… Číst vice »

Martin

Vrt nemusi byt jen na 300km/h, staci i 200-230km/h konvencnich, se zastavkami se to ma tak, ze ne kazdy vlak musi tech 300 mit mezi kazdou zastavkou, uvazuji o stejnem principu jako na klasicke zel. siti, pomala vs rychla vrstva, zastavkove a prujezdne koleje… jinak vlak dnes da 300km/h i za 3min., coz umoznuje mit i kratsi useky pro rychle spoje. U nakladni dopravy je nutne mit i alternativu, ano, prave mam na mysli druhy koridor s propojenim pres krajska mesta,… podobne jako treba D1 a D35 budou paralelni dalnice, chce to i paralelni konvencni trat, vc. dalsiho spojeni do… Číst vice »

K.S.

Ano, to máte pravdu že to nemusí být VRT na 300km/h zrovna, ale to nám pak začínají vznikat různé problémy. Jak jsem tu včera psal, měla by platit, podle mne, zhruba následující poučka:

Praha-Olomouc-Přerov je časově shodné s Praha-Brno-Přerov.
Zároveň Ostrava-Přerov-Brno-Břeclav je časově shodné a Ostrava-Přerov-Hodonín-Břeclav.

Jiří Kocurek

Má to jeden nepěkný hák. VRT na 200 až 230 km/h vyjde skoro stejně draho jako VRT na 300 km/h.

PS: Ale když tu VRT postavíte na 150 km/h, tak bude za 1/2 ceny. Včetně pražců. Nebo ne?

Martin

To az tak pravda neni, porad je VRT dvoukolejna trat jako kazda jina, ale prodrazi to tunely, jedine rozdily jsou v normach,… Pokud se jedna o pevnou jizdni drahu, je drazsi, ale zase vice vydrzi a je levnejsi na udrzbu,… VRT pak jeste prodrazi terminaly, specialni kolejnice, trolejove vedeni, ale take oploceni trati a steny,… Ve vysledku jsou to porad stejne stavebni prace a zalezi na architektech a projektantech… Rychlost neni az tak podstatna, zda vlak jede 150 nebo 300, rychlost se podepise na polomerech oblouku a nutnosti v krajine postavit casteji tak viadukty, mosty nebo tunely a u tunelu… Číst vice »

Martin

Zalezi na terenu, ovlivnuje polomer oblouku, na rovince ano…
Mj., i vysokorychlostni vlaky mohou mit naklapeci system…

Jakub P

Přežívání a konzervování aktuálního, byť nijak vyhovujícího a do budoucna nepoužitelnýho stavu holt krátkodobě stojí nejmíň úsilí. A v úřadech za infrastrukturu odpovědnejch nejspíš nejen krátkodobě. Osekání nepotřebných spojení i stavba nových, odpovídajících aktuálním potřebám plus výhledu do budoucna bude logicky vždycky narážet na odpor. Odpor, kterej by se dal v řadě případů překonat za cenu pečlivý přípravy a vstřícnýho a náročnýho hledání kompromisů, ale jednodušší je zcela očividně nechat to vyhnívat tak dlouho, až po letech ze zoufalství projde sebehorší varianta, aby aspoň něco bylo.

K.S.

Problém je že u železnice a i u silnic to začíná být tak vidět že si toho všimnou poučení laici. A to značí něco nepěkného. Pokud je již veřejným tajemstvím že předpisy neodpovídají době a že si někteří lidé pletou železnici s TT kolejištěm, tak je to na to aby někdo zakřičel císař je nahý! Jenže toho si nikdo netroufne a dál se mu chválí šaty, pardon tedy konzervace stavu. Lítáme také z extrému do extrému. Akutně potřebujeme vyřešit problém Přerov – Ostrava, ale alespoň nějak, ne to čekat zbytečně na Godota, tedy VRT v plné délce. Potřebujeme ten úsek… Číst vice »

DPP odbornik

KS: Muzete mi vysvetlit ty vase nekonecne uvahy? Jaky maji smysl? To nemate co delat a potrebujete se vypsat ze svych predstav o idealnim a maximalnim vyuziti zeleznice v CR? Bez urazky ted, ale uvazoval jste nekdy nad tim, k cemu vam to vlastne je? Zde ty diskuze a vse prispevky dejme tomu nadsene precte 100-200 lidi co maji sledovat deni kolem zeleznice jako konicek, ale i kdyby z nich aspon 10 byli politici nebo vysoci urednici, jakoze nejsou, tak to na smerovani CR nic velkeho nezmeni. Protoze oni prece si chteji sva mista udrzet a nebudou primarne resit podruzne… Číst vice »

Gwann

Poprvé s Vámi, byt nerad, musím souhlasit.

Průměrný občan řeší max.comu řekl Pepa v práci, že může jet na dvě dovolené do Egypta ročně a ne jen na jednu jak on…a proč tomu tak je…

DPP odbornik

Vsak ono to tak je a bude. Uz ve 30 zacne mit velka cast lidi nadsenych menit svet pocit, ze je nejvyssi cas resit vlastni zivot a co chteji vse stihnout a co teprve ve 40, kdy uz vetsina z nich ma deti, casu na konicky desetinu a fakt je zajima jejich zivot a materialni svet, bo si zacnou priznavat, ze uz neni co odkladat, nesmrtelni nejsou a pokusem o spaseni sveta jim utece zivot pred ocima. A jeste je tu cela polovina lidstva zvana zeny, ktera sem jaksi temer nechodi a velka cast z nich ma to dite uz… Číst vice »

Jiří Kocurek

Takže máme silnici, která se v zimě neudržuje. Někdo má pocit, že ta silnice je navíc a kvůli tomu nebude možné postavit dálkové elektrické vedení. Nebo dálkový plynovod. Nebo přehradní nádrž na pitnou vodu. Nebo VRT.
Projede tam 1 auto za půl hodiny. To je pro VRT opravdu velká konkurence.
Takže namísto stabvy VRT budeme alkovat prostředky pro rušení obecních silnic, které se v zimě neudržují. Aby se ušetřilo.
Jsem jediný, komu to přijde na hlavu postavené?

ušatá

Pak by se ale jednalo o účelovou komunikaci a ne pro veřejný provoz za naše peníze. A kdo by tam jel, měl by jízdu zaplatit majiteli.

Jiří Kocurek

Takových je. Zkuste dno přehrady Slezská harta. A když se podíváte na mapu, tak najdete fůru starých vozových cest, které jsou jen 3 století opuštěné.
A můžete si také koupit most, po kterém už silnice nevede: https://zdopravy.cz/stary-most-u-velkeho-mezirici-chce-statni-urad-nabidnout-verejnosti-48351/

To, že vy neznáte zrušenou silnici, to ještě neznamená, že nikdy žádná zrušená nebyla. A silnice se neruší nejspíš proto, že sedlák na pole jezdí, jezdil a nejbližší roky jezdit bude. Leda že by přišel nějaký „bojovník“ za moderní společnost, že výroba potravin a ocele patří do rozvojových zemí a ne do ČR.

Kalina

Odpověď je uvedena: „Proti vedení tratě po vysokém náspu se však zvedl odpor Ostřešan i Chrudimi.“ Obce trať aktivně odmítají, kdežto u Mšenky to byl pravý opak. Kromě toho se tam jednalo o rekonstrukci z důvodu havarijního stavu, což není případ tratě do Chrudimi.

Martin

Ja tak trochu nechapu, proc opet nasep, proc ne viadukt nebo kombinace, nektere viadukty uz bychom dokazali resit i prefabrikaty a bylo by to levnejsi a pohodlnejsi…
Ale situaci tam neznam, tak nevim proc takovy odpor…

ene bene

Pokud se nepletu, tak někdy za války kolej z Pardubic na Chrudim byla. Ale pak to někomu připadalo ne dost dokonalé, že jako HK-Chrudim má v Pardubicích úvrať a ještě to vede moc blízko kolem letiště. Tak začali vymýšlet tuhle velkolepost, jejíž další kolo bylo třičtvrtě století po válce nyní stopnuto. Zkuste si spočítat tu fůru zmarněného času.

Kalina

Něco podobného v Praze, když donedávna jezdící vlaky přímo k metru Holešovice, resp. Vltavské nyní zastavují v brownfieldu Holešovice, zastávka a Bubny.

ene bene

To je ale fakt dost jiný případ, ty vlaky jedou na Masaryčku, to je dobrý cíl, akorát vy patříte zrovna ke skupině lidí, co potřebují céčko, při vaší smůle.
Hledáte-li podobný případ, tak když zrušili Těšnov, tak vlaky dočasně zkrátili do Vysočan, což je nádraží významné tím, že k němu MHD nevede (i když třeba zastávka nese to jméno). V plánu totiž bylo jednotné centrální (hlavní) nádraží možná už v další pětiletce, ale ta dočasnost pak trvala několik desítek let, až se ty vlaky nakonec dostaly na Masaryčku (protože na hlavní by se beztak nevešly).

Kalina

Na Masaryčku ty vlaky jezdily ale i v době, když zastavovaly přímo u metra Holešovice.

jozka

Ano. Pres Liben a Karlin…

Martin V.

Kdyby se vybudovala / až se vybuduje* (* nehodící se škrtněte) místo Holešovic-zast. a žst. Bubny společná stanice Vltavská zaústěná do severního vestibulu stanice metra C, tak bude problém vyřešen k všeobecné spokojenosti. Oklika přes Libeň není řešením. Taky tím teď trpím.

ušatá

Tak, tak, ale nějak to (nevím z jakého důvodu) naráží na neochotu. Tento druhý vestibul měl být už při stavbě metra a hodil by se tam celé oblasti, nejen kvůli vlak§m.

Radek Janata

Zastavovat by se mohlo klidně u Céčka (trvalá zastávka blíže Vltavské nebo dodělat severní vestibul metra). Mohlo se to už dávno udělat, behem rekonstrukce viaduktu.

Martin

Metro puvodne melo mit druhy vestibul, ale setrilo se… a pocita se s presunutim zastavky blize Vltavske (ale mela by se prejmenovat, Vltavska nedava smysl) a vubec bych nezavrhoval ani druhy vestibul, do soucasne zastavby a nove planovane ctvrti…

Myslim, ze oboji je v planu, ale urcite nova zel. zastavka blize metru…

Martin

Kdyz zrusili Denisovo nadr. (Tesnov), tak vznikla pak uvrat v Libni od Vysocan… Odstranilo se to az s novym spojenim… Vysocany maji celkem dobre napojeni na MHD, neni to sice primo u nadrazi, ale 5min. chuze, stejte tak z Proseka od Jetelky je to necelych 10min…. Situaci jeste zlepsi rekonstrukce a druhy podchod, ktery opet priblizi i autobusy… Kdysi nesla jmeno Nadrazi Vysocany zastavka u dnesni nemocnice, ta soucasna je posunuta Vysocanska Radnice… Situaci zhorsila nova Freyova ulice, ktera se posunula dal na vychod, drive ustila blize ulici Kratkeho (mezi Spitalskym dvorem a byv. Mlekarnou, kousek od Radnice, dlouho nedostavena… Číst vice »

Matěj

Ovšem díky tomu, že byly vlaky navráceny na Negrelliho viadukt, mohou nabídnout velmi dobrý dojezdový čas do centra na Masarykovo nádraží; jízdní doba tamtéž při jízdě přes Holešovice byla naprosto neatraktivní. Přestupní vazba se opět vytvoří na Vltavské, až se jednou dočkáme tratě na letiště.

ene bene

Ano, Vltavská je také dobrý případ špatné dopravní strategie. Ten přestup na vlaky tam mohl být už od roku 1984, ale jaksi se počítalo, že dočasně, ža tam ty vlaky vůbec nebudou… atd. Stačilo udělat severní vestibul, prostě nějaký východ navržený bez ohledu na to, jestli vlaky zůstanou, nebo ne, a byl by tu skvělý přestup. Už 35 let. A z pohledu celkových nákladů stavby by to bývalo bylo za drobné.

Martin

No za drobne, prave s financnich duvodu se to neudelalo, i tehdy se setrilo, stejne dopadla i napr. Strasnicka a Narodni tr….

ušatá

Ne, byl tam tehdy odpor proti tomu právě kvůli výstavby silnice stromovkou za každou cenu a bylo nutné dokázat, že lidi tam ten vlak nepotřebují, nechtějí a že tam vlastně nikdo nejezdí Podobné dnešnímu uvažování a rozhodování v řadě hlav. A vím o tom dost, protože jsem kolem toho dost běhal.

Kalina

Jiným se dojezd do centra, resp. do business center, která jsou hlavně v Praze 4, tj. na trase metra C, zastavováním vlaku mimo Holešovice naopak prodloužil.

Pišta

Ano, vedla viz mapa. Ale jen díky tomu, že se jezdilo na staré pardubické nádraží, které bylo blíže městu.
https://mapy.cz/19stoleti?x=15.7519771&y=50.0312673&z=15

ene bene

V Pardubicích je podchod dlouhý jako Lovosice, tak by byl ještě o kus delší. Šlo by to, tenkrát, ale vidina holuba na střeše… Dnes je tam dálnice…

Alibaba

Byla, ještě do cca roku 1985 byla u závodiště složená „válečná“ výhybka mimo osu koleje pro nouzové napojení letiště v případě, že by byl most nad tratí 010 zbořen. Velkou nevýhodou bylo, že to nevedlo k žádnému nástupišti, takže i kdyby to bylo zapojené, tak pro osobní dopravu nepoužitelné bez investice do 5. nástupiště (tenkrát). Další drobnou chybu to mělo, že už tehdy se plánovala silnice I/37 jako čtyřpruhová, a případný přejezd by byl hodně šikmý.

Růža

To opravdu nechápu, hlavně Chrudim. Tam se takováto rozhodnutí asi dědí, viz. asi před 100 lety odmítání zavést železnici do města. A tak ta páteřní trať vede přes Pardubice.

K.S.

Já to naopak chápu, pokud má trať vysokým náspem a zářezy dále rozkrájet krajinu, tak je to pochopitelné. Před sto padesáti lety tam mohly být i jiné důvody, například nesouhlas Mýta, ale to nechme. Pořád by se ještě dala udělat takováto spojka: mapy. cz/s/dezakapuno Navíc pokud by měla po jejím vzniku zaniknout současná trať tak by to byla škoda, pokud by se elektrifikovala a mírně upravila až do Brodu, tak je z toho možné další spojení na Pravobřežku a to bez průjezdu uzlem, eventuálně by bylo možné zavést rychlíky Brno – Hradec Králové, ale tam pravda by se hodil sjezd… Číst vice »

Vojta

To, co odkazujete na mapy.cz je Jesenčanská spojka, která byla podle článku taky posuzovaná

K.S.

Tak vidíte, to jsem ani nevěděl 😀 Třeba to nakonec tak udělají když je to bude moc pálit.

Dominik

Vždy tu bude něco, co někomu bude vadit, stejně jako dálnic či rychlostní komunikace rozdělí krajinu, nebo obchvat přetne méně využívanou silnici a pak si na kole musím 2 km zajet na kole přes nadjezd, protože na obchvatu je prostě silný provoz, atd… Všichni chtějí jezdit auty, mít dobré a rychle vlakové spojení, ale běda jak jim to má vést „za humny“.

Romanero

Blbý je, že aby železnice k něčemu byla, tak musí vést ideálně středem přes sídla.. narozdíl od dálnic.

kakov

Rychlíky Brno-HK? po 238? jak to spolu souvisí? R Brno-HK mohou jezdit již teď a občas i jezdily (přes Třebovou)

K.S.

Přetížení úseku mezi Třebovou a Chocní, takto by se tomu vyhnuly, ale pořád je samozřejmě možnost to mít s přestupem ať už v Pardubicích, nebo Chocni, otázka co vyjde časově a i jinak lépe.

kakov

no když to vezmu: přímé busy HK-Brno se v podstatě zrušily, , takže asi tak velký zájem o přímé spojení není, stejně musí jezdit R+EC Brno-Praha, takže je daleko zajímavější řešení přestup v Pardubicích, než zavádět přímé vlaky

geras

Jezdívaly i Brno – Liberec.

kakov

ano jezdívali, ale ne po trati 238, ta mi v té úvaze nějak neštimovala, proto jsem požádal o vysvětlení

Jan pesina

A taky Jihlava h.brod,Chrudim,Pardubice,liberec

Jiří Kocurek

Kolik by to bylo ze Svitav do Pardubic? +2 hodiny?
Aneb: Měli dvě koleje z Třebové do Chocně. Ale jezdili jim tak lidi. Tak přemýšleli, jak je vyhnat jinam.

Mking

Ja s ním jezdíval do a z učňáku v HK do Chocně a jelo to až do Brna cca v roku 2008/2009

Otmar

A zase ta neschopnost SŽ?

ušatá

Neschopnost, sabotáž, hloupost? Dá se to nějak nazvat lépe? Kolik let se o tom mluví a opět realizace ve hvězdách, pokud vůbec. Hlavně se řeší přetíženost silnic v oblasti, nutnost stavět další nevyhovující silnice a obchvaty, ale železnice z hlediska prostředí a ekonomiky nevyhovuje! Dočkáme se někdy, že budou už konečně na odpovědných místech schopní a aktivní lidé?

Lektor

Dokud proti zrychlení trati bude Chrudim, pro kterou to má hlavně sloužit, tak nebude nic to je jasné.

Marian Kechlibar

Pokud Chrudim nechce, tak nechce. Já mám taky rád vláčky, ale chápu, že některým lidem neučarovaly natolik, aby kvůli tomu chtěli mít v rovinaté krajině bariéru v podobě vysokého náspu.

To není ani neschopnost, sabotáž, ani hloupost, jenom jiná preference.

Miloslav

proto chtějí stavět další kapacitní silnice

Dominik

Mě se taky nelíbí dálnice a to, že zásadně naruší ráz krajiny, ale co s tím zmůžu, pro dopravu to j důležité.

Radek

Tak holt leda nástupiště nahoře na mostě.

Desper

Taky si říkám, v kombinaci s travelátory

Bram

To se opravdu nedá nazvat jinak, než absolutní neschopnost… Takže Pardubice – Chrudim navždy s dementní úvratí.

Standa

NEbojte… Na Ústí – Choceň taky chteli ušetřit původně a nakonec tu máme schváleno max varianta s rozpllety… 🙂

Dan

Tak schválená je, ale nejdřív se má rekonstruovat trať v původní stopě a teprve potom (někdy možná třeba snad) budou tunely. Podle posledního plánu, co jsem viděl, navíc i varianta tunely vyhovuje kvůli poloměrům oblouku jen na vmax 160 km/h, nikoliv na 200.

Standa

Budou stejný jako v ejpovocich, ne-li větší a taky jsou na 200 …

DRABADURA

Jsou jednoznačně jen na 160km/h.

Jiří Kocurek

Stejně jako v Kutné Hoře. Nebo do Boskovic, kam se navíc musí přesedat.

K.S.

Boskovice možná budou i přes nesouhlas dotčené obce.

K. Hora nevím, ale tam je to na stavbu dvou mostů a dost velkého záboru v podstatě pro nic. Velká doprava tam asi nikdy nebude. Možná by bylo lep na zvážení jestli neupravit zapojení vleček a neudělat tam jedno nástupiště.

kakov

pro nic? spojení 20 tisícového města s Prahou, kde se dojíždí do práce a jezdí tam hodně turistů, to je u Vás pro nic??

Anonymní alkoholik

V Kutné Hoře to chce spíš tohle. Mostek jen jeden. https://mapy.cz/s/gubokorace Konečně by Sp Vrchlice mohly dojet do města a oslovily by více lidí než teď. Daly by se i protáhnout vlaky linky S2 z Kolína do Kutné Hory města, čímž by se uvolnila minimálně jedna nástupištní hrana v Kolínském uzlu a navíc by se dalo přímo dostat z Kutné Hory do Poděbrad či Nymburka, což rozhodně není k zahození. A navíc by mohl kraj zrušit či omezit ,,zrychlené autobusy“ Kolín – Kutná Hora, čímž by se aspoň trochu ulevilo silnici č. 38. 🙂 Co se týče nástupiště za penzionem… Číst vice »

ušatá

Takto to je ale dlouhodobě plánováno. A nešlo by ani o moc velké náklady. Je to pár metrů.

Jan pesina

Stačilo by zdvojkolejnit trať do Rosic a zrichlit z Rosic do Chrudimi od jesencan tam je na rovině osmdesatka a taky dvě koleje

Lektor

Ano když to místním vyhovuje.

DPP odbornik

Kdyz zijete porad pred rokem 89 a projekty realizovatelnymi leda v totalitnim rezimu, tak to nepochopite, stejne jako jste to nechapal u tech Uval. 🙂 Ta doba, kdy strana, nadrazci a tak, vedeli za lidi co je pro ne dobre, je uz nastesti pryc. Nepracujete u drahy? To by vase mysleni vysvetlilo. Trh ale nastesti pro vas reseni ma. Pokud kazdemu majiteli nemovitosti v dotcenych obcich mezi Chrudimi a Pardubicemi nabidnete na ucet 5mega za souhlas, tak myslim ze to nakonec i protlacite. Za takove prachy lidem uz koukat do valu ci uzemi prerusene zarezem vadit nebude asi. Jen to… Číst vice »

ušatá

Vy jste opravdu diagnoza.

Erik

Je mozne vzdy vkladat situacni mapku nebo aspon navrh, abych se nemusel googlit a hned vedel, kde co jak mela/ma byt na mape? Dekuji

Jan pesina

Aby stě se nepokakali kvůli 10minutam