Nová železniční trať mezi Chrudimí a Pardubicemi nevznikne, podle studie by se nevyplatila

Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Vlaky mezi oběma městy mají nadále jezdit úvratí přes Rosice.

299 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Herbrik

Přístup vyjednavačů SŽ je takový, že dokáží proti sobě postavit i ty nejsmířlivější dobráky. Dalším smutným faktem je věc, že lidi vždy a za všech okolností protestují proti všemu bez ohledu na přínosnost pro společnost i pro ně samé. Já to vidím tak, že SŽ tu spojku prostě stavět nechce a tak se jim každý odpor hodí do krámu. Ze zkušenosti vím, že pokud o něco SŽ opravdu jde, žádný odpor jí v tom nedokáže zabránit.

VýpravčíXY

Proč se spojka nepostaví v původně plánované trase z 50-tých let ?

Zbyněk

A tudy by to nešlo?
https://mapy.cz/s/pojugulace
Z mostu přes trať na Kolín výhybkou pod most, v proluce mezi komunikacemi vystoupat tak, aby trať mohla projít nad okružní křižovatkou a parkovištěm Lidlu. A pak záleží, jestli do šturcu a nebo zůstat o patro výš a vyklesat až za nádražím.
Jenže posoudit to musí někdo, kdo má přístup k výškovým kótám a v přesné mapě uvidí i možné poloměry. Záleží i na aktuálním stavu po rekonstrukci.
Zase jsme ale u toho, kdyby se to plánovalo při stavbě silnice, bylo by možností více.

Alibaba

Nešlo, tam kde se snažíte napojit na stávající trať je silnice v podstatě stejné niveletě jako trať, takže při nadjezdu nad silnicí pak budete klesat ještě nějakých 500 m dál. A aby jste udělal nadjezd nad silnicí, tak ten šturc by musel být tak o dvě patra výš, aby to i tak nebyla horská dráha.

Ono se vždycky počítalo s nějakou variantou Ostřešanské spojky, takže silnice se vždy kopírovala ve stávajících niveletách.

Blažek z výtopny

Takže zbouráme nový autobusový nádraží, LIDL, pár let starou MUK u Parama a postavíme zubačku?

banán

Nedávno jsem o tom tady mluvil a dostával mínusy.Jsem z jedné z vesnic které se tohle mělo týkat a vím co lidí bylo proti.Zatímco Staré Jesenčany si přály trať zachovat ostatní obce pro změnu trať nechtěli.Takže z pátého nástupiště budou jezdit příměstské spoje na Třebovou či Kolín

Gouda

V plánech (do 10 let) je jižní obchvat Pardubic. Pokud v té stejné oblasti dochází k projektování železnic (a je jedno, jestli jde o projekt životaschopný teď, v budoucnu, nebo vůbec), jak je možné, že neexistuje koordinace s trasou obchvatu silničního? Toto je bolest všude v ČR. Silnice a železnice je třeba navrhovat přinejmenším ve vzájemném kontextu, ale spíše v plné kooperaci, a v hustěji obydlených oblastech často i v jednom tělese. Zodpovědné instituce jsou neschopné. A za druhé, co znamená, že dopravní stavba „by se nevyplatila“? Úředník z kouzelného klobouku vytáhne číslo odpovídající všem nepřímým dopadům stavby? Infrastrukturu nestavíme… Číst vice »

vjkm

Úkol splněn a už se usilovně pracuje na tom, jak zabít vysokovskou spojku.

Petr

Hlavní problém je, že úvrat je sice 0patně, ale že se prostě nechce aby to vyšlo. Řešení, které prezentuje Ostřešanská spojka je extremně drahé a neprojednatelné, je záhadou jak toto nesmyslně řešení mohlo být vybráno jako favorit. To jen potvrzuje, že MD a SZ dělá vše aby to nevyšlo. Obávám se, že tady neplatí žádná racionální ekonomika, ale klasická česká vlastnost “ já jsem šéf a když jsem jednou řekl , že to nejde tak to prostě nejde!!!“ škoda

Tomáš Záruba

Všem těm, co tu štkají nad Medlešickou/Ostřešanskou spojkou nabízím pár bodů k zamyšlení: a) Cestovní doba CR – HK b) Význam rosického nádraží pro Polabiny, až tam konečně dopachtí tu již přes 10 let uvažovanou zastávku MHD c) Rozdíl jízdní doby CR – Pardubice centrum na úrovni jednotek minut d) Kilometrická délka CR – Pardubice v obou variantách (vliv na cenu a tím rozsah objednávky) Jediná podstatnější nevýhoda podle mě může být ve snížené pravděpodobnosti dovedení posilových dálkových vlaků Praha – Pardubice (budou-li takové) do Chrudimi. Daleko víc bych považoval za rozumné řešit třetí kolej přes Labe, nicméně to by… Číst vice »

***** Petr

Cestovní dobu zkrátíme, třetí kolej dodáme , Rosice pozvedne mě a do zatáčky stovkou ale jen s naklápěcí skříní .

Petr

O tech par minut na cestovni dobe ani tak nejde. Tam opravdu hodne pomuze uz zdvoukolejneni trati do Rosic. A uz vubec nejde o nejaky imgainarni rychlovlaky do Chrudimi. Jde o to, ze to je proste nesystemove reseni. Na spojeni HK – Chrudim bud ozelite prestup na koridor v Pce, nebo se do tech Pardubic otocite (to je +10 minut a usetreny kilometry jsou v tahu). Stejne to tema kazdou chvili nekdo otevre, protoze ta uvrat tam je proste spatne. Jako drzhubne se elektrifikuje trat do Skutce, kde dneska na to vozeni vzduchu staci regionova 4x za den. To uz… Číst vice »

Jan pesina

Že by do Žďárce u skutce a Hlinska jezdil vzduch tak to se mi asi zdalo ne co jiného možná ten vzduch jezdí v okrajovych časech možná směr zdarec borova políčka tam ten vzduch jezdí ale jsem rád že tato trať neskončila občas ji používám🙂

Tomáš Záruba

CR – HK samozřejmě nikoli přímo, nýbrž s přestupem v Rosicích.

Beny

Souhlas, navíc:

A) kombinace spojky a přímé vlaky HK-CR by nutně znamenaly úrovňové křížení koridoru.

B) Rosické nádraží by při jen troše snahy o MHD mohlo řešit spojení HK a CR s centrem i univerzitou. Troufnu si říct, že by to byl benefit i pro západní Polabiny, protože závlek na hl.n. je celkem zdlouhavý.

Alibaba

ad A) Neznamenaly, počítalo se na Slovanech s podjezdem pod koridorem. I proto není zastávka centrum na koridoru.

Tomáš R.

A byla v tomto případě nejdříve udělána analýza a pak závěr, nebo byl nejprve vysloven závěr a následně se vyrobila „analýza“, které ho „potvrdila“?

Jaaa

Bé je správně. Zájem je jezdit auty.

Halbáč

Jsem neznalý poměrů a koukám na server „mapy.cz“. Opravdu by se nedala vyřešit ta „úvrať“ sjezdem přímo na hlavní?

Klenot

Zjevně ne, pokud jste neznalý, tak nevím proč to vůbec komentujete.

Jaaa

Dala, kdyby se šikovně nenechaly zastavět příslušné pozemky.

Cestovatel z Vysočiny

Denně mezi oběma městy natřískané autobusy, ucpané silnice, a ono by se to nevyplatilo? To je tedy nesmysl. Naopak by to chtělo zásadní změnu jako sůl. Jenže ono se nechce.

Alibaba

Takže to mám chápat, že není potřeba dalších kapacit pro dopravu mezi Chrudimí a Pardubicemi?
Takže pak není potřeba ani 4-pruh na silnici I/37, a divím se, proč se vůbec dělal obchvat Chrudimě a Slatiňan.

David

No a všichni ti lidé z Chrudimi bydlí u nádraží a v Pardubicích chtějí taky jen tam? Nebo každej na pak i hodinu chodit pěšky, i důchodci?

Jo mít tak nějakou vlakotramvaj, co staví v obou mestech všude různě, tak ok, ale u těch nádraží není ,oč škol, nemocnic, kanceláři, firem či sídlišť.

Alibaba

Nikde netvrdím, že lidi bydlí přímo u nádraží. Ale Ostřešanská spojka hodně zlepšuje obsluhu Pardubic, protože osobní vlaky by od Chrudimě projížděli skrz Pardubice a kdyby jeli až na Hradec, tak by měli v Pardubicích 7 zastávek (od Nemošic po Semtín).
Jinak v Pardubičkách je krajská nemocnice, u zastávky centrum je překvapivě centrum, u Zámečky jsou školy a přestup do průmyslové zóny.

Vlakotramvaj bych do měst, kde nejsou tramvaje vůbec netahal.

Lumiere

Já se Správě nedivím, proč si mají dělat starosti se stavbou, kterou místní nechtějí. Pardubickým je to jedno, chtěli zastávku Centrum, tu dostali a zbytek nové trati k ničemu nepotřebují. Obce na trase jsou zásadně proti. Chrudimi se navržené řešení taky nelíbí. Tak co s projektem, který nikdo veřejně nepodpoří?

Granja

A co širší kontext. Například zavedení dálkové dopravy v relaci (Jihlava) – Havlíčkův Brod – Pardubice- Hradec Králové – (Liberec)? To také nikdo, pro změnu, „z nemístních“ nechce?

Lumiere

A kolik jich poslalo své pozitivní vyjádření k projektu? Pokud si vzpomínám, za návrh projektu dostávala Správa jednu ránu za druhou, zatímco pozitivní ohlasy chyběly.

Granja

Tak to bývá vždycky. Ti, co jsou na straně odpůrce, řvou, až se hory zelenají. Ti podporující se na to těší a svoji radost nijak neventilují.

Beny

To by sice bylo moc krásné, ale spojení PCE – Jihlava a PCE – Liberec je zatím tak pomalé, že tato větev je dle mého nepředstavitelná.

Elb

Na silnici to není lepší, žádná spojení střední části republiky z hora dolů není hitparáda.

Beny

No, jezdím HK – Jihlava autem 1:45 – 2, vlakem 2:45 – 3:20. To už i já nádražák považuji za hraniční.

Elb

To by tedy znamenalo vlastně stejnou rychlost busu a rychlíku.

Alibaba

Ale existují i mezirelace.

Granja

Souhlasím se slovem „zatím“. Takže řešitelné to je.

Sova

Zajímavá trasa, ale osobák takhle dlouhý nikdo neobjedná a rychlejší vrstva by byla stejně jen na kratší lokální přejezdy. Liberec-Jihlava (a ještě po těchto skanzenoidních tratích) nikdo vlakem nepojede, vždyť by to trvalo kolik, 6 hodin? Autem se to dá při dobrém provozu stihnout za dvě…

Elb

Šlo by spíše o to spojení se studentskými Hradubicemi. Alespoň víkendový rychlík bych zkusil, přes rok studentský, přes léto turistický, dnes ze spodní a střední části státu dá cestovat buď jen do Prahy, nebo do Brna. Takhle by to napojilo i Budějovicko, Znojemsko, Třebíčsko, Jihlavsko a další oblasti na tahle dvě krajská města. Podle mě mnohem větší potenciál, než Most-Plzeň a v rychlosti už by se to nelišilo od současného Budějovice-Brno, s tím rozdílem, že ta nová linka by měla více návazných směrů a nekonkuruje ji dálnice.

Favorit

Ten přepravní proud mezi Vysočinou a východními Čechami nebývá nijak malý, zvlášť co se týče studentů. Busů v téhle relaci moc nejezdí, po konci linky Enjoy Europe Brno – Žďár – Pardubice – Hradec zůstává jenom Zdar v neděli večer. A tam to bývá pro cestující od Ždírce dále na stojáka…

Favorit

Pak ještě jezdí autobus nějak ČB – HB – HK, který bývá taky naplněný. Tedy něco na styl „rychlíku“ z Jihlavy by dle mě smysl mělo. A pokud se nepletu, dříve už něco takového jezdilo.

Tomáš Záruba

Technická poznámka: Kdyby se za desetinu těch peněz udělala spojka jih – východ mimo Kolín, tak dosáhnete HB – Pardubice někde na úrovni 1:15. Trať 238 pro aspoň srovnatelný výsledek nutno od Slatiňan na jih komplet nově natrasovat.

Elb

Za destinu peněz objednávky motoráku přestavbu nádraží? Záměrně objetí okresního města?

Matěj Mareš

Dodatečně několik informací ke studii a jejím výsledkům: – Historicky bylo prověřováno několik zaústění do Pardubic hl.n., kromě Ostřešanské, Medlešické a Jesenčanské spojky i krátká spojka přes Paramo a oblast Vápenky (již zastavěno) a tzv. „Tobogán“ u Trojice. Ve schválené SP byly vyhodnoceny varianty Ostřešanská, Tobogán a modernizace stávající trati. Rozdíl mezi modernizací na 160 km/h a Ostřešanskou spojkou je pro Sp cca 1 minut CD Chrudim – Pardubice hl.n. (11. vs. 10 min.) a 3,2 mld. Kč. Chválená varianta Emu-r S obsahuje: – elektrizace Pardubice – HB a Žďárec u Skutče – Skuteč – Pardubice – Chrast u Chrudimi… Číst vice »

Tomáš Záruba

Za mě je to koncepčně pojaté dobře. Možná to jen není uvedeno coby „detail“, ale mrzí mě, pokud stále nebudou vyřešeny PZZ SY – Skuteč, které byly kdysi vynechány z tehdější „racionalizace“ a kvůli kterým (resp. jejichž TORkám) se nestíhalo křižování Polička – Čachnov. Plus kolem CR by tomu slušela aspoň částečná dvoukolejka s ohledem na spolehlivost a variabilitu provozního konceptu. Poněkud méně silně postrádám snahu o napřímení tratě (aspoň na vyšší rychlost, když už ne vyloženě zkrácení) „na Skutečsku“, cca právě mezi Chrastí a Hlinskem, možná Chotěboří (dál to asi moc nejde, předpokládám). Každopádně krajně mrzuté je, že se… Číst vice »

Pepa

Co nezaznělo výše:

– v úseku Medlešice – Chrudim bude vybudována druhá kolej pro letmé křižování,

– prověřena byla i MAXimální varianta, která na dosti místech překládala trať do nové stopy,

– posilové rameno Os bude ukončeno ve Skutči (viz. jízdní řád tratě 238 s platností od června 2024),

– křížení v Čachnově se stíhá již dnes.

Ojin

Je ta studie někde zveřejněná, resp. brání něco jejímu zveřejnění?

Beny

Dle mého každý výsledek, dobrý výsledek.

Pardubice-Rosice sice nejsou Pardubice-Centrum ale úplná díra uprostřed polí to také není. Pro velkou část Polabin (15 tis.obyv) to je blíže než na hlavní a kdyby se třeba povedlo nějaké propojení MHD přes Bělehradskou (VŠ) do centra, nebylo by to možná úplně marné.

ABCD

Obecně lepší propojení Vlak na MHD by asi neškodilo… po celém území nejen Pardubic.

Beny

Vznikem zastávky MHD Rosice, nádraží (třeba na nadjezdu) a přetrasováním 6tky by Rosičtí, Polabinští a cestující od HK a Chrudimi získali rychlé spojení na univerzitu a do centra.

král j

Takže lokomotivy budou v Rosicích stále objíždět.

Petr Šimral

A co by tam lokomotivy dělaly?

Fsp

Hromadily se jako horníci

JiraH

A kdy jste na osobáku viděl v Rosicích lokomotivu. S jednotkou to je v pohodě

Alibaba

Tam se neobjíždělo i v době, kdy tam ty lokomotivy ještě jezdily.

fous55

Je hezké, že trať PA-HB chtějí zelektrifikovat, ale není tu zmínka o tom, že by letecká správa změnila dosavadní názor a povolila zadrátovat úsek v prodloužení dráhy. Zatím to odmítala, protože letadlo může při přistávání nebo startu podvozkem „zakopnout“ o trolej. Nebo se to má projíždět se staženým smetákem setrvačností?

Fsp

já bych to dal do tunelu. tu dráhu.

Dos22

Mluvilo se o tom, že v případě elektrizace současné dráhy, by se trať kousek zahloubila.

fous55

To by mohlo být rozumné a dokonce i finančně průchodné řešení. Jen debilové tu dávají minusy i za to, že se člověk slušně zeptá.

Jaaa

A nebo zkrátit dráhu. 😉

Prostě jde o to, co je důležitější.

qěcy

Myslíte, že do pěti let se vymění lidi v CK MD?

Jaaa

Mohli by…

Jaroslav Černý

Tak ono není divu, když to chtějí tahat těsně kolem vesnic, že se tam lidi bouří. Přitom by to šlo vést mimo zástavbu:

https://mapy.cz/s/gezozugoco

Šejdr

Tahle varianta má dva problémy:
1) Menší problém – Na severovýchodě byste ji musel mít přimknutou k trase silničního obchatu, protože les mezi Chrudimkou a silnicí je ochranné pásmo vodního zdroje.
2) Větší problém – Křížení s I/37 a II/324 by se muselo řešit dlouhým a hlubokým zářezem, protože projekt zahrnující násep a mosty na silnicemi okamžitě shodí ze stolu letiště.

Jaroslav Černý

Nic z toho nevidím jako zásadní překážku, akorát by pak bylo lepší to vést jižně těsně po celé délce obchvatu. U Dražkovic už jeden silniční nadjezd nad I/37 je, takže by měl projít i železniční jižně od něj.

Šejdr

Pokud bude železniční nadjezd nad I/37 jižně od silničního, bude trať těsně vedle prvních domů Dražkovic a místní budou protestovat. Pokud bude železniční nadjezd nad I/37 severně od silničního, bude trať v ose přistávací dráhy a je konec. On ten váš návrh trasy je dobrý, ale rozhodně to není novinka. Tahle trasa patřila mezi uvažované a pokud je mi známo, skončila právě kvůli tomu, že na jedné straně odmítají trať Dražkovice, na druhé straně zákazuje letiště.

Oskarák

No a časově tato „Jesenčanská spojka“ nic moc nepřináší proti jízdě úvratí.

Jaroslav Černý

No bylo by opravdu VELMI smutné, kdyby tahle trasa ještě nikoho nenapadla. Ona totiž v mapách bije do očí.

Alibaba

Touhle „vyhlídkovou jízdou“ okolo Pardubic žádný čas neuspoříte. Jinak dál to dobře popsal Šejdr.

Jaroslav Černý

Na novou zastávku Centrum nebo k nemocnici byste ušetřil.

Alibaba

Někam ušetříte, někam ne. A většina lidí tu vystupovat nebude.

Jaaa

Tak vlak slouží k přepravě lidí, a víc lidí žije ve městech a vesnicích.

Prostě problém je v tom, že zatímco obce, které vlak mají, znají jeho výhody; rušit ho nechtějí a přestavby jim nevadí; zatímco tyhle satelity plné autíčkových dojížděčů, co ucpávají všechno kolem, výhody vlaku prostě neznají a proto z hlouposti protestují.

Vlastik

To se fakt nějaké obce ve 21. století brání zavedení železnice jak je uvedeno v článku?

Šejdr

Pokud jde o Nemošice a Ostřešany, obě jsou satelitními sídlišti Pardubic (Nemošice jsou součástí města, Ostřešany jsou samostatné). Obě mají na svém území 4 zastávky MHD, Nemošice 40 párů spojů denně, Ostřešany 20 párů denně, za 15 minut v centru Pardubic. Kolik lidí bude zajímat vlaková zastávka pár set metrů za obcí, když má zastávku autobusu ve vedlejší ulici?

Stráťa

Proč by neměly? Co železnice dnes přináší obcím na trase? Těžko překonatelnou překážku protože „přejezdy jsou fuj“? Ochranné pásmo dráhy? Vlakovou zastávku na trati v polích místo několika autobusových zastávek v obci? Hluk?

Ostřešany jsou dnes obsluhovány pardubickou MHD která má v obci 4 zastávky tak k čemu železnici?

Jaaa

Protože je ve městě rychlejší a pohodlnější. A když dá pánbůh i spolehlivější, protože ho neblokuje IAD.

Geo

Ceska zeleznice je zoufalost. Sypou se prachy do kdejaky lokalky, kde jeji zastanci dokazi vyjmenovat vsechny cestujici jmenem, ale postavit neco co by poradne propojilo aglomeraci tri mest (23 + 90 + 90 tisic obyvatel) se ekonomicky nevyplati…

Trumway

No jistě. A jestlipak víte, proč se ty peníze do těch lokálek musejí sypat?

Kubrt

Nevím, proč?

Fsp

je na to předpis!

Trumway

Protože dřevo hnije a ocel koroduje.

xyz

Asi proto, že jedna věc jsou investice a druhá věc je údržba.
Jen to první jmenované prochází ekonomickým hodnocením.

iluka

To musejí mít v Hradci legraci, že Pardubáci jsou takoví K-0- K -0- T I 🙂 🙂 🙂

Libor

…v HK si zatím blokují i dvojkolejku z Pardubic – protože Kaštánka…

Radim

Chybí vám tam poslední pomlčka 🙂 🙂

JiraH

no to v Hradci mají takovou legraći protože jsou vetší K-0- K -0- T I a samy nemají ani dvojkolejnou trať a stavbu blokuji

Šejdr

Případný příští pokus opravdu bude pátý. 1) Levobřežní trasa, 2) nemošická spojka, 3) jesenčanská spojka, 4) ostřešanská spojka.

qěcy

CK MD…

Jaaa

Jj, spolek joudů, co o dopravě absolutně noc neví. Samej právník a doktor…

iluka

Navrhuji přejmenovat nádraží ROSICE n/Labem na PARDUBICE vedlejší nádraží ! Nebo ještě lépe – Pardubice couvací nádraží !!! 🙂

Vít Jůza

Pardubice v názvu už jsou.

JiraH

ono se do Rosic couve? v době jednotek to je jedno

Daniel Jablonecký

Kolik ti je?

Lambert

Z Rosic bude hlavní nádraží a z hlavního periferní Pardubice-Jih

Vesper

Proč se nikdy nezvažovalo něco jako tohle (https://mapy.cz/s/focebahebo), spodem, tunelem? Že by tam byly sklony přes 30 promile by osobní dopravě nevadilo a náklady by to objížděly přes Rosice jako dnes.

milan

Technický nesmysl, ale řes stávající zastávku Pardubice – Svítkova a přes novou Pardubice – Lětiště terminál cca https://mapy.cz/s/kezozazare částečně s využitim stopy vlečky -https://mapy.cz/s/rodenaveca nebo delší až okolo letiště – https://mapy.cz/s/bunadojese

BND30

Moje oblíbená je tahle : https://mapy.cz/s/lakuzocece

Radim

😀 To by se tam jezdilo 10km/h? 😀

BND 30

Poloměr 300m je málo?

fous55

Nezvažovalo se to proto, že to je naprostá blbost směrově i sklonově. Navrhujete poloměr oblouku cca 150 m, i když norma vyžaduje 300 m a jen výjimečně připouští 190 m. Na R=150 celá řada lokomotiv a vagonů vůbec neprojede. A naklesat do tunelu pod koridorem na tak krátkém úseku nepůjde ani při sklonu 40 promile.

Šejdr

Po pravdě řečeno, když jsem poprvé viděl trasu ostřešanské spojky a uvědomil si, komu by podle tohoto projektu vyrostl v Mikulovicích násep před okny, , tak jsem tomu nedával nejmenší šanci.

qěcy

Komu?
A most by tam být nemohl?

Libor

…na vlečkovišti před Nemošicema sídlí kouzelník Zababa…

Vojtech

A to je který ?

Lumiere

To by jezdilo kolem baráku nejbohatšímu pardubickému úředníkovi? To by ovšem byla ironie osudu 😁😁😁

Jan

O megalomanský nápad „medlešické spojky“ na náspech nikdo místní nestál, ale to zdaleka neznamená nutný návrat k úvrati. Má to nejméně dvě další neúvraťová řešení mimo Rosice…

Hans1934

V článku jsem se nedočetl , k čemu tedy bude zbudované 5.nástupiště ..
Teď už stačí , aby se zřídila autobus linka z ulice K Vápence od lávky a bude vše fungovat i bez nové trati.
Ono to tak jednou stejně skončí..

Na delší trasu přes Chrudim holt nadále to komické couvání přes Pardubice – Rosice.

George

5. nástupiště nemá moc společného s Chrudimi. To nástupiště bylo potřeba tak jako tak

Hans1934

od počátku bylo tak prezentováno

iluka

Pardubice jsou a budou jediným krajským městem, do kterého při příjezdu vlakem (od Chrudimi a HB) musíte C O U V A T !!!

Laborec425

V UL Regiojet taky couvá ze západního nádraží na hlavák 😀

Jan

Perníkáři mě sice ukamenují, ale tohle volá po zrušení Pardubického kraje a obnovení východočeského pod správou Hradce Králové…

Petr

Tam uz se zase buhvi jak dlouho stavi Vysokovska spojka

geras

Právě tato správa zavinila pardubické problémy s dopravou a zdravotnictvím.

Hans1934

No vzhledem k tomu , kde to víc žije , bych dal ty Pardubice jako metropoli..

PvvS

Už je hotová dvoukolejka ? nebo tam furt blokují kvůli pár stromům ?

Stráťa

Měnit rozložení krajů kvůli trati která je většině obvytel kraje ukradená? Ale notak…

Jan

Ušetřené peníze za všechny byrokraty v PCE investovat do krajských silnic…

JiraH

souhlas kraje spojíme a sídlo bude v Pardubicích

Blažek z výtopny

Aby se Perníkáři nehadali s Mechovakama zrušíme kraje oba a krajské město budou Opatovice nad Labem …

JiraH

jsem pro východočeský kraj ale tentokrát správu v Pardubicí. Hradec tu už byl cca 30let a stačilo to

George

V době ucelených jednotek žádné couvání není. V tom nevidím problém

Milana

Vlak necouva

Joe

Jasně, v Jihlavě vůbec ale vůbec žádná úvrať neexistuje a přepřahy lokomotiv taky nesouhlasí. Ústí nad Labem to samé.

JiraH

sám couváš. V době jednotek se už necouve

Jan

Až bude 100% osobní dopravy tvořeno oboustrannými jednotkami, začne to být pravda…

Jan pesina

To bývalo dříve když tuto trasu jezdil brejlovec s beckama což bylo parádní svezení než regiokrapama nebo hydra jako sp.vlak taky tuhle trasu jezdil rychlík Jihlava h.brod zdarec Chrudim Pardubice Hradec Liberec😆v pátek jelo tolik lidí že jsme se museli kolikrát tak mačkat že nešel ani průvodci 😆

Lukas

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě?

ABCD

Je studie veřejná?

medvěd

Potom se nedivme, že lidi vlakem nechtějí jezdit. Autem po silnici to mají rychlejší. Potom vřeští, že nemají v městě kde zaparkovat. Hloupá dopravní koncepce.

Výpravčí z Jenče

Neřekl bych. Pardubice mají velice špatnou silniční dopravní infrastrukturu která ve špičce vede ke zhruba dvacetiminutovým kolonám na všech komunikacích od Chrudimi. Pak už se vlak vyplácí a denně dojíždějící lidé z Chrudimi do Pardubic na 7.00/7.30 si jsou tohoto faktoru moc dobře vědomi.

Jan

To musí být mladej Zelenda…

Růža

Chrudim stále doplácí na své předky co odmítli železnici.

Trumway

To nebylo o tom, že někdo nechtěl železnici. Tady to bylo o tom, že ta železnice měla vést přes jejich pozemky a proto byl problém s odprodejem pozemkl a díky tomu musela vést trať jak dnes vede. Jenže to nikdo těm lidem nemůže mít za zlé!

Milana

Ale může.. to samé jak Nový Jičín.hlavni trať mohli jít přes město ..ne ona jde přes díru jménem Suchdol nad Odrou.

Trumway

Tam nevím jak to je, ale jindě to zase bylo tak, že záměr byl, ale Vídeď to nepovolila a požadovala trasu jinou.

Trumway

*Vídeň

Trumway

A nemůže. Zajímalo by mě jestli kdyby Vaši předci měli po generace někde grunt který by prodali, odešli do města kde jste se pak narodila jestli byste mluvila stejně.

gwann

Sorry cely grunt vzhledem k sirce pasma drahy neeee. Ale tusim chrudimsti se bali mimo jine o dojivost krav… potrestali se sami, z krajskeho mesta byla chrudim

J A R

Chrudimští se mj. báli, že by jejich formani přišli o práci.

Tomáš Záruba

To jsou zase lidovyprávěnkové kraviny…
Koukněte se na rozdíl terénu v ose Praha – Kutná Hora – Chrudim – Litomyšl ve srovnání s totální rovinou přes Pardubice.

Jan

Tento historický nonsens, kterému jednodušší obyvatelé Chrudimi věří dodnes, byl již mnohokrát vyvrácen. Jde o nevykořenitelný mýtus předávaný ústní tradicí. Když si prohlédnete na mapě terén východně i západně od Chrudimi, tak je jasné, že tudy nikdo soudný nemohl plánovat hlavní trať ani před 180 lety…

Hans1934

Ohledně těch krav v Chrudimi je to ústní tradice, každopádně Perner byl vysoce inteligentní člověk a šlo mu o ideální spojení Prahy a Olomouce ( Vídně )..
Vzhledem k přírodním podmínkám a ceně bylo trasování logické … Ona ta Chrudim zas tak významná v polovině 19.stoleti nebyla..

Videnska

Vychází mi z toho, že tedy elektrifikace Skuteč- Svitavy taky nevyšla, je tak ?

Oskarák

Ještě by bylo dobré doplnit, že studie počítá s přeložkami, aby mezi Rosicemi a Chrastí bylo možné jet až 160 km/h, částečným zdvojkolejněním mezi Medlešicemi a Chrudimí. Dopravní koncept počítá s vedením Sp Pardubice centrum – Havl. Brod 1x za hodinu s křižováním v nové výhybně Vojtěchov a Os Pardubice centrum – Skuteč. Cestovní doba Chrudim – HK s přestupem v Rosicích může být kolem 25 minut.

David

To že město s 23 000 obyvateli neuživí kvalitní železniční trať je neuvěřitelný nesmysl. Kdyby tam ta trať stála, jezdí po ní vlaky v 30min intervalu a budou poměrně plné. Tak hlavně že JV obchvat Pardubic v podobné stopě ekonomicky vyjde a obce s ním problém nemají.

Gejza

Záleží na řešení. Tady se posuzovala v podstatě komplet novostavba mezi oběma městy a to při dnešních cenách opravdu nemusí vyjít ekonomicky. Kór když alternativou je byť nekvalitní, ale existující spojení. Ono je také otázkou, jak je silný proud dojíždějících a zdali by uživil 30-minutový takt, což v tomto případě není jasné.

M152

Však ve špičkách tam už je dnes takt 30 minut.

Hans1934

Umístění chrudimského nádraží není žádná sláva.. Z velké části Chrudimi než dojedeš tam, tak seš autem nebo busem dávno v centru Pardubic ..takže asi tak

K6_

Tady prostě nikdy nic nepostavíme s tím přístupem „když já jezdím autem a nic z toho mít nebudu, tak to tu nestavte“…

L.

Jak s tím souvisí ježdění autem? NIMBY blokují cokoli, silnici i železnici.

mgr.pavel

Tak nějak.

My v Brně už dávno mohli mít R43, ale NIMBYsté řekli ne..

Alibaba

Řekl bych, že nepodporou politiků z Chrudimě. Ti jezdí autem.

Michal N.

Naprosto promarněný čas a příležitost. Investované peníze do přestavby zhlaví v Pardubicích, které počítá se zapojením od východu, najednou nikomu nevadí???

Hans1934

ta rekonstrukce je na dalších 70 let, kdoví co bude za 10-15

Trumway

Země za to nemůže. Je to o lidech v ní žijících.

Tomáš

Mně také přijde, že se SŽ spíš nechce a když narazí na první odpor, tak ho s povděkem přijme. Teď navíc když vznikne zastávka Pardubice centrum, tak by byla pěkně přímo na trase. Takhle se tam bude zajíždět z hlaváku. V Chrudimi by se teoreticky mohla trať přimknout k trati na Moravany a obsloužit Chrudim město, což by dost zkrátilo trasu Chrudim centrum – Pardubice centrum a zatraktivnilo železnici oproti silnici (zácpy u Parama).

Martin

Přesně tak, první pochybnost a projekt jde že stolu. U silnic a dálnic se takto nepostupuje.

Alibaba

Tak tohle je obecně tím, že v podstatě není žádná koncepce a vize rozvoje železniční dopravy. Teď se sotva udělala nějaká koncepce VRT, ale kraje nic nemají.

Michal M

Moment, moment – jak které kraje.

Alibaba

Ano, některé kraje se asi dostávají do obrazu, ale nějakou koncepci a podporu ve zlepšování železniční infrastruktury tam nevidím.
Třeba Hradecký kraj má drobnou představu ve Vysokovské spojce, ale tam mu zase házejí klacky pod nohy na MD.

Lysimachia

Kdyby se takhle k překážkám stavěl Mátl, tak ŘSD nemá dnes rozjetou ani jednu stavbu.

Granja

Nejste sám.

Granja

K tomu náspu. Určitě by nezůstal holý. Náletové dřeviny jsou u nás velmi populárním řešením a pokud by se vhodně vytvarovalo jeho okolí (rozšíření na způsob umělého kopce nebo terénní vlny) mohlo by tím dojít k obdobnému řešení jako u Střezimíře. Možnosti jak to řešit jsou, to odpískání celé akce je podezřelé, zejména když na spojku tlačil i Kraj. U silničních staveb, zejména dálnic by něco podobného nikdy neprošlo (argument část lidí je proti náspu).

Fučida

On tam spíš nikdo není zvědavý na desetimetrový násep bez ohledu na to, co na něm roste nebo neroste. A já se jim vůbec nedivím.

Granja

Pokud by se na tom rozšíření udělal pěkný park, odpočinková místa, dětské hřiště, atd. možná by místní změnili názor. I na první pohled nevýhoda se dá často přeměnit na výhodu. Bohužel lepší je žádné řešení nehledat a s dotčenými odpůrci nejednat.

Fučida

Na jakým rozšíření? To jako hřiště na kolejích? Asi vám uniklo, že nejde o násep 10 metrů široký, ale 10 metrů vysoký.

Granja

S Vaší představivostí je jakákoli diskuze bohužel marná, když si ani neumíte představit to rozšíření náspu, jehož „přidaná“ část nemusí být nutně až do úrovně železniční pláně.

PvvS

To je určitě sen každýho obyvatele. Koukat do náspu a ještě poslouchat vlak..

Alibaba

Mě by zajímalo, jestli by byly proti trati v cca úrovni terénu? V podstatě v niveletě takové, že by zajela do tunelu pod silnicí Mikulovice – Ostřešany. A ano, byl by potřeba tunel o cca délce 900 m někam k Mikulovicím.

Granja

Vypořádání připomínek by mohlo být nepochybně snazší.

Fsp

tak zkuste nějakou jinou…

Libor

Prostě promarněná příležitost…přes Pardubičky na Chrudim klidně dvokolejka a elektrifikovanááá, když už nyní vedou koleje téměř k Nemošicím…a pokračování na Hlinsko mám taky vždycky štěstí na hodně plnej vlak, takže osobka je využívaná a zkrácení jízdní doby by železnici jen zatraktivnilo…

hopa

Osobka je využívaná opravdu hodně-co mi prijde neuvěřitelně zajímavé, že nově jezdí hodně lidí i úplně první ranní vlaky (nebo i poslední noční. ) To dříve rozhodně nebývalo pravidlem. A také dost lidí využívá přatelského přístupu města Chrudim k parkování, kdy si nechají auto u nádraží a přesunov se k Pcím nebo HK či Praze vlakem. Parkování v Pce je čisté zlo.

Trumway

Aneb Chrudim, město českých královen

Singrovak

Studie vyšla podle zadání Správy železnic. Neochota tuto spojku řešit je zřejmá spoustu let, a stále se jen hledají důvody proč to neudělat

Granja

O kolik minut by ta nová spojka zrychlila dobu jízdy oproti staré trase s úvratí a závlekem?

Granja

A o takhle místo mínusu za dotaz na něj rovnou odpovědět?

Radim

Z hlaváku přes Rosice do zastávky Pardubice-závodiště je to 9min jízdy. Do Pardubiček je to 3 minuty, takže by to zrychlilo max o 6min… cca… ale to jsem jenom odečetl doby jízd

Lukas

…nepočítáme-li jalové čekání v Rosicích, takže takto čistý čas jízdy je neuvěřitelně zavádějící.

Blažek z výtopny

Tak kvůli 6 minutám se v Ejpovicích stavěl tunel za 4 miliardy…

Petr

O 5-10 minut, ovsem pri vyssi stabilite.

Granja

Díky.

mic

No vida.
A jak by se teď hodil (tedy bude se hodit) ještě jeden most přes Labe…

Blažek z výtopny

Říkám celou dobu, proč nový most přes Labe v Rosicích není rovnou trojkolejny

Kamui

V Pardubicích zřídit chrudimské nástupiště na mostě přes koridor a se zbytkem nádraží propojit travelátorem.

Petr

Asi lepší než drátem do oka, ale pořád je to takový krkolomný. Přitom by úplně stačilo odbočit že současný trati někde u letiště a napojit se na torzo trati co vede do Pardubiček. Necelý 3 km po rovině a zástavba prakticky žádná.

Hans1934

A kudy bys to tam chtěl vést ? Někde tunelem ??
Když to můžou odpiskat vesničani z Ostrešan, tak toto je naprosto nereálné

Petr

https://en.mapy.cz/s/naranujehu
Stovky metru od nejblizsi souvisly zastavby.

Šejdr

Takto opravdu ne, trasa vám vede přímo přes ochranné pásmo vodního zdroje. A jelikož v okolí není zrovna nadbytek vodních zdrojů, zrušení pásma je nereálné.

George

By se to trasovalo podél obchvatu když tam může být obchvatu tak koleje projdou také. Ale to by musela být vůle

Alibaba

Obchvat je ale velmi nepříznivě směrově veden, pro železnici nepoužitelné.

George

Přes ostresany to nemusí být vůbec trasovane mohlo to vést podél plánovaného obchvatu

Pišta

Dobrý nápad. Moha by vzniknout zastávka Pardubice Paramo 😉

Ladislav Boháč

Bohužel už nevím, z jakého důvodu nelze provést toto řešení. https://mapy.cz/s/behogaraga Stačilo by udělat zahloubení a krátký tunel. Nevýhodou by bylo zrušení části tratě mezi stanicemi Pardubice-závodiště a Pardubice-Rosice n.L. Psal jsem pro zajímavost asi 2 roky zpět na Správu železnic, ale tehdá mi bylo obsáhle řečeno, že to nejde a z odpovědi jsem nepochopil proč. Odpověď od nich už bohužel nemohu dohledat… Možná mě doplní ostatní diskutující.

intrus

Silnice?

maaaca

To spíš nějaký takovýto loop https://mapy.cz/s/loneketudo (není to můj nápad, kdesi jsem to viděl v nějaké diskuzi…)

JanO

To už bude rychlejší sunout přes Rosice. Teď když tam navíc bude dvoukolejka a nový most přes Labe.

JanO

S nějakým optimálním poloměrem oblouku by jste musel až přes Paramo.

Trumway

A tam bych se v zemi zrovna vrtat nechtěl

MirekP

To by to musela být tramvaj.

Alibaba

A možná i ozubnicová. 🙂

Jaaa

Tak šlo by to vést pod silnicí i železnicí, stejně jsou tam už skoro na mostě. Problém je poloměr oblouku – ale kdyby se fakt chtělo, tak by to samozřejmě šlo…

Kubrt

Spojka z pardubické stanice směr závodiště existovala ještě někdy po válce, ale pak byla zrušená, protože celé nádraží se přestavělo do nové polohy a ona spojka by nemohla vést k novým peronům.

Radim

Se mohl udělat jeden perón „úplně vzadu“ a propojit to podchodem. Je to sice docela daleko, ale i tak si myslím, že lepší, než úvratí přes Rosice…

Kubrt

Tam byl v té době silně využívaný ranžír, který by kolidoval s průjezdy vlaků od Chrudimi. Dneska by toto tolik nevadilo , ale zase je tam silnice a další budovy. Krom toho, jakákoliv varianta spojky přes Pardubičky umožňuje i vedení průběžných vlaků HK-Chrudim, což by tedy bylo žádoucí.

Radim

Tak jasné

Michal M

V Pardubičkách je mimoúrovňové křížení, nebo by osobák kolidoval s koridorem?

Alibaba

Bohužel se do toho soudruhům nechtělo, protože asi nechtěli dělat podchod pod celým nádražím. Podchod, který by se dneska hodil…

Hans1934

Tak ale to mluvíte o naprosto jiném nádraží , které bylo velmi poničené “humanitárním “ bombardováním Pardubic, při němž zahynulo v Pardubicích více lidí než za celou okupaci ..

Kubrt

Však píšu, že tehdy vypadalo nádraží úplně jinak.
Poznámka o humanitárním bombardování je dost mimo.

hank

„Poznámka o humanitárním bombardování je dost mimo.“

Ani ne. Sice bylo v jednom případě (červenec 1944) důsledkem omylu, ale to už těm mrtvým mohlo být jedno. A někteří pamětníci z generace mých rodičů do smrti nepochopili, na základě čeho byla fantovka bombardována čtyřikrát, zatímco fabrik srovnatelně strategického významu v Semtíně a Rybitví se spojenecké nálety po celou dobu války ani jednou nedotkly.

gwann

Stalo se, stalo. Prahu bombardovali omylem, misto Drazdan. V Brne netrefili vetsinu nadrazi, zato v centru spoustu baraku a na Starem Brne se v krytu utopila spousta deti (ktere se nepripominaji, slo o nemecke deti…). Hodonin byl nahradni cil, netrefili snad nic podstatneho, ale za za 10 minut to zabilo pres 200 lidi, i novy kus hrbitova museli otevrit.

Valka je svine, nic z toho ale nebyl umysl. Plosne se civilni cile bombardovaly v nemecku

Trumway

No jo. To v Mladé Boleslavi taky nechápali že jsou bombardováni. Psalo se 9.5.1945

gwann

To je ale blabol… bohuzel bylo v konepůkach spousta vojenskych cilu. Cili narozdil od vrazdeni sudetskych civilistu za miru v postoloprtech je tohle akceptovatelny postup.

Jen ty postoloprty jakozto mentalni bolsevik budete popirat a cokoli od amiku hejtit

martin749

Jako že jedna z posledních plně funkčních rafinerií pod kontrolou nacistů se měla nechat dál v provozu, aby měli co tankovat do tanků a letadel, jen aby nedošlo ke ztrátám na životech? To samé Škodovka v Plzni, ČKD v Praze nebo výroba benzínu z uhlí u Mostu.

David

A trakční vedení u letiště už najednou není problém?

Petr

Tak pokud nic jinyho, tak by snad slo tu trat trochu zahloubit/posunout od runwaye, ne?

David

Nejdřív se koukněte aspoň na mapu. Posunout není moc kam a zahloubit vedle potoka?

Alibaba

Když se podívám do Holandska, tak si se zahloubením vedle nějakého potoka (obecně vody) nedělají problém. Takže pak jen čerpat průsaky a napršenou vodu.

adamgolias

a někdy bylo problém? to opravdu někdo měl problém s 6 metrů vysokými sloupy trakčního vedeni a odůvodňoval to leteckým provozem? ja myslel že letadla létají výše . nebo v čem to vadilo?

Joe

Tak se tam někdy jeďte podívat a pochopíte. Ano 6 m výšky vedení je problém, existují nějaké normy bezpečnosti letového provozu.

Vesper

Problém leda tak administrativní. Neřeknu v Kbelích, ale v Pardubicích koleje vedou půl kilometru od prahu dráhy. A pokud letadlo bude šest metrů vysoko půl kilometru od dráhy, tak nějaká trolej bude ten poslední problém.

adamgolias

takže 6 metrů vysoký sloup je problém a 4,5 metrů vysoký vlak je o.k. jasný. na to se jezdit dívat nemusím.. v tom případě tu je mlácena prázdná sláma. diskutujte , pokud jsou takové nesmysly natolik zásadní , nic se stavět nebude. jen doufám že místní nemají dlouhé žebříky

Joe

Jestli on nebude problém také v tom, že z toho sloupu jsou natažené dráty, které jsou navíc pod proudem, hm? Schválení by podléhalo ÚCL a armádě, až se vyjádří kladně, tak teprve potom můžou drátovat. Ale jelikož SŽ už teď plánuje drátová tratě až do Brodu, už to musí mít nějak ošetřené. Pokud není varianta B, že si všechno jen vesele malují a až budou chtít začít, tak jim někdo řekne ne a oni budou čumět jak husa do flašky.

Blažek z výtopny

Pro zadratovani bude trať kolem letiště cca o deset metrů zahloubena

Vojtech

V Satalice/Kbely je desítky let stejný problém, takže tam jezdí skanzen diesely

geras

V tom místě už jdou na přistání.

adamgolias

to chápu. co nechápu je rozdíl mezi 4,5metrů vysokým vlakem a šestimetrovým sloupem . to tam letadla létají tak nízkou , že by se trefily do troleje? . vždyť to je absurdní. v tech místech jsou minimálne 50 metrů nad zemí

Joe

Minimálně 50 metrů? To máte hodně špatnej odhad. Těch metrů je tak 20, občas i méně podle typu letounu. Ano teď jistě začnete argumentovat, že tam je 15 metrů mezera pro sloupy a vedení, no a pak právě existují nějaká pravidla bezpečnosti a rizik, kvůli kterým se to nedá tlačit na fest „mám tam 5 metrů volno, pohoda“. Ne, takhle to nefunguje.

Joe

A ještě doplnění k technice/vybavení – cokoliv máte na sestupové ose, tak musí být z takových materiálů aby to křídlo letounu mohlo přervat. Naváděcí řada je z laminátových trubek, ale co by asi s křídlem udělal betonový nebo ocelový sloup trakčního vedení? Do toho ty dráty, které by menší letoun nepřerval, ale regulérně se o ně rozmáznul. Takže ne, dráty tam za současného stavu nikdo nepovolí.

Alibaba

Ano, ochranné pásmo letiště je v této vzdálenosti už tak nízko. Letadla v normální situaci létají výše, ale v případě průšvihu můžou letět níž.

adamgolias

šest metrů nad zemí jo? tak to sundají ale i naváděcí avětla

Petr

Kristalova koule dala jasnou odpoved!

Pavel

Co se dá dělat. Tak se pusťme aspoň do elektrifikace (a modernizace ?) trati z H.B. do Pardubic. Nevíte, jestli v H.B. nechají 5. nástupiště tak jak je nebo jej čeká nějaká modernizace?

tomiczech

No v plánu ta představa toho 5.perónu je ale kdy dojde k realizaci to je ve hvězdách

David

Ano, 5.nastupiště se bude modernizovat.

Johnny Cash

Elektrizace HB-Hlinsko je v plánu.

Alibaba

Mělo by se modernizovat. Byla i úvaha, že se jedna kolej vyrube a udělá se ostrov /včetně podchodu), čímž by vzniklo nástupiště 6.

rpoul

Elektrifikace z HB až do Rosic?
Nepsalo se, že na přeložce u pardubického letiště nemohou být troleje, kvůli blízkosti prahu runwaye ..??

Pišta

Při elektrifikaci zcela určitě dojde i na rekonstrukci svršku a spodku tělesa a v tom případě nic nebrání tomu zapustit těleso trati pod úroveň runwaye.

Alibaba

Psalo, a stále to platí. Ale určitě lze trať zahloubit, v extrému i vést v původní stopě s tunelem pod letištěm.

Leštění

Taková píčovina …

geras

Vybraný slovník …to bude „Salon republiky“.

Granja

Co? Ta spojka nebo ten výsledek?

Leštění

Výsledek

Johnny Cash

Důležité je, když se vyplatí Kozina a Mšenka, že.

Fsp

a zubačka

Trumway

No ta tedy rozhodně ano. Nebo snad chcete unikát zlikvidovat? Tak to aby NTM zadalo i výrobu plastového modelu T426.0 pro takové jako jste vy kterým to asi bude stačit.

Johnny Cash

Jaký unikát? Ozubnice na Tittisee se zbavili Němci už před 100 lety s elektrizací. A to nemluvím o Blankenburg-Königshütte, kde dnes 60 promile obrážejí Euroduálové.

Trumway

Dobře, tak tedy otázka.Kolik máme ozubnicových tratí v ČR? To, že se němci něčeho zbavili nás nemusí zajímat. My bychom totiž měli být chytřejší .

PvvS

A jaký je využití ? Stejně se tam léta jezdí adhezně..

Trumway

Atrakce přispívající k atraktivitě regionu? Jestli vám stačí pohled na chátrající skokanské můstky v Harrachově tak prosím.

Johnny Cash

Aha, za každou cenu musí být jedna v ČR. Navrhuji vybavit ozubnicí traťový úsek Dubí-Moldava.a pak to prohlásit za technickou památku. Čím víc zubaček, tím líp, že. Neroste vám ozubnice na mozku?

Trumway

Hloupost. Tam nikdy toto technické řešení nebylo a proto není vhodně (a ani potřebné) aby tam bylo dnes. Ano, zubačka by měla být zachována. To, že se tam jezdí adhezně ještě neznamená, že se musí zrušit. Ono by se to titiž to technické řešení mohlo na této sklonově náročné trati jednou hodit. Ale to Vy asi nepochopíte.

Granja

Ty tratě se budou stavět? Vždyť ony jsou už dávno postavené!

Trumway

Jenže se do jejich obnovy musí investovat a to se nelíbí.

Granja

Kdyby se každému nelíbilo investování do všeho co nikdy nevyužije, protože v místě nebydlí, nebo to nikdy nevyužije, tak už skáčeme jako opice po stromech.

Trumway

Ano, přesně tak to je. Mělo by to být však nějak vyvážené. Jako rodilému pražákovi by mi mohla být zubačka nebo Kozí ukradená, ale ona není. Stejně tak by mi mohlo být ukradené zachování starého výtoňského mostu nebo výstavba nového, ale už z výše uvedeného důvodu není.

Trumway

No tady se to rozhodně nevyplatí. Tady jsou koleje na svém místě a trať je v provozuschopném stavu. Jinde tomu tak bohužel není.

Kubrt

Koleje jsou na svém místě, ale na úplně blbém místě.

Trumway

„Máte sice pravdu, ale bez peněz se dráha stavět nedá a my peníze nemáme.“

,Ministr financí Rudolf Brestl k deputaci (strarosta Hlinska, starosta Chrudimi, starosta Pardubic a další) ve Vídni 1.března 1868

A měl pravdu, protože stav státních financí nebyl po válce s Pruskem v dobré kondici.

Michal M

Jéé, to je zase copy/paste odkud? Místní dráhy Chrudimska, Vydavatelství dopravní literatury Litoměřice?

adamgolias

🤣

Johnny Cash

vrt na 320 km/h mají stát 100 milard Kč. Vyplatí se? Bez nákladní dopravy v noci mi smysl nedávají a v mezinárodním kontextu už vůbec ne (200 km/h Břeclav-Süssenbrünn a Dresden-berlínský okruh).

micat1

Nákladní doprava bude díky nim moci jezdit po stávajících koridorech mnohem rychleji, což je dnes docela problém. V mezinárodním kontextu jde o spojení severního Německa s jihovýchodní Evropou, včetně např. Rakouska (pokud se bavíme o VRT Praha – Brno).

Radim

Snad ano, i když Pardubice – ČT má být stejně dost „zarvané“, mají tudy projíždět Ex2 (Valašský) po hodině, R18 (nová linka Praha – Bohumín) taky po hodině, Ex11 (nová linka Kladno – Havířov) opět po hodině, Ex9 (nová linka HK – Brno) po 2 hodinách a R19 (Praha – Brno) po dvou hodinách. A to je jen dálkovka. Ano, asi ubydou RJ a LE, ale stejně…

Johnny Cash

Jenom aby.

Milana

Když se na vrt převede veškerá osobní doprava,náklady budou mít volné koridory a nemusí jezdit v noci.

geras

Když se na VRT převede veškerá osobní doprava, nebude dostupnà pro 95 % stávajících železničních stanic.

wetick

Na VRT se nikdy veškerá osobní doprava nepřevede.

Já, kdo jiný

Klišé, nepřevede.

Tom Matto

VRT se predevsim pripravuji kvuli chybejici kapacite na stavajicich tratich. Nova trat by se musela stavet tak jako tak a stat se rozhodl, ze se placne pres kapsu a postavi ji jako VRT.

Trumway

No u Vás jak koukám se nevypaltí asi vůbec nic.

Johnny Cash

Právě nová elektrizovaná trať do Chrudimi mi smysl dává. Jako mi dávají smysl vlaky Praha-Chrudim a Jaroměř-Chrudim, možná i Liberec-Chrudim.

Trumway

Praha -Chrudim vlakem možné již dnes stejně tak jako Jaroměř-Chrudim což je stejné jako Liberec -Chrudim. Ovšem u nás na SNDVB fakt troleje nemáme, takže vlaku kterým pojedete z Liberce až do Chrudimi tam ty troleje budou k ničemu.

Michal M

A Berlin-Chrudim a Breslau-Chrudim a možná taky z Brestu Litevského by se tam něco dalo zavést.

Magadancz

Chybí Vám tam bohužel 0, bude to stát min. 1000 miliard. Sice nebudou nové nemocnice, důchoďáky… a zadlužený budem jako Laos, ale hlavně že bude VRT. O efektivitě VRT s ohledem na počet cestujících a obecný stav ekonomiky v ČR pochybuji, nejsme Japonsko.

Nepovim

Naklady asi mate v poradku, ale Nepocitate prinosy k rustu HDP, ktere kompenzuji ty naklqdy. A polud bude navix kontribuce EU z rozvoje TEN-T, tak na tom asii i vydelame..

A nechapu, proc uz se to davno nestavi, když o VRT sní i Andrej…

Michal M

Přesně to říkám. U zubačky dokonce není ani diskuse o zrušení, ale o dvouletém omezení veterána s nevhodným rámem.

Pokrok se zastavil díky ekologům a místním

Tohle je fakt peklo. Vyjadřování místních by vůbec nemělo brát v potaz. Kdyby se takhle stavělo před sto – dvě stě lety tak žijeme dál v jeskyních. Obávám se že naše země se nedočká pokroku bez toho aby nás někdo rozbombardoval a nebo zase nějaká totalita vše nezabavila, pak se vše postaví a pak zase rozdá. Stávající stav nás žene jen do jeskyní a k bídě..

Přiznám že samotnou totalitu moc nepamatuji ale jak vypadaly obce pár roků po revoluci už ano a pokud je tohle je posun “do jeskyní a k bídě” tak se do té jeskyně docela těším.

Jenže ony se ty tratě tehdy nestavěly o nic lépe. Co na tom, že si někdo chtěl postavit trať tudy, ale ve Vídni se řeklo „NE,NE, ta trať povede tudy“. A pokud nás něco dožene do jeskyně a k bídě bude to něco zcela jiného.

Obstrukce proti stavbě železnice se samozřejmě vyskytovaly i v 19. století, jak ze strany měst, tak ze strany majitelů pozemků.
Předpokládám, že až u tvého domu bude chtít někdo něco postavit, tak jen poslušně sklapneš kufry.

Pišta

Rozumné řešení. Ještě propojit obě města trolejbusy MHD

Dos22

Dobrej fór, na věčně ucpané Silnice, přidáme další spojení, ještě k tomu pomalejší, jak vlak.

***** Petr

Pomalejší na této trati nez vlak je snad jen chůze a jízdní kolo.

Tomáš

Kolo Slatiňany – Pardubice hl. n. 40 min.

Granja

To už zní jako příprava na ropnou krizi.

Fsp

ne, na mikromobilitu

Granja

…pokud zdraví slouží a není počasí, že by psa nevyhnal.

Dos22

Samozřejmě, zas ten váš blábol, Sp to jezdí 17 – 19 minut, Os 21 – 25 minut, dle pobytu v Rosicích, bus to až na pár výjimek jezdí za 25 – 30 minut, ale vlak je pomalejší.
A zajímavé, že poslední bus z nádraží odjíždí v 21:15, od Zámečku v 22:30, ale vlak jede ještě v 23:05 a ještě dokonce v 1 ráno. Čím to? Když ten bus je tak skvělý.

Alibaba

Jak ucpané silnice?
Vždyť tady tvrdí, že není potřeba nová trať, protože by s ní nikdo nejezdil, všichni jezdí v pohodě a včas.

P.S.:(použito trochu ironie)

Chrudimer

Přesně tak!

Vidím dvě linky:

1. pomalou po třídě Jana Palacha, přes Dražkovice, Mikulovice a Medlešice

2. rychlou po I/37

Stávající železnici ponechat Sp vlakům do Hlinska a případnému kargu.

Prodloužení cestovní doby trolejbusem bohatě vykompenzuje dostupnost trolejbusu v obou městech (nejezdí nádraží – nádraží) a přinejmenším ve špičce kratší interval.

A to vše za zlomek nákladů proti železnici.

Dos22

1) Blbost, zbytečně budete dublovat linkové autobusy, které už stejnou trasu jezdí. 2) I/37 myslíte tu silnici na které to každou chvíli ve špičkách na vjezdu do Pardubic stojí? Bravo, jen zahusťme už tak hustý provoz na silnicích. Nehledě na to, kde byste na to vzal řidiče? Když už tak pardubická MHD trpí, Polookružní linka 20 je dočasně z provozních důvodů pozastavena, linka 11 jezdí pouze ve všední dny a to jen mezi půl pátou a půl osmou a opdoledne jen nějak mezi 14 a 17:30, linka 18 jede o víkendu jen 6x (6 párů), a další. Takže by byl… Číst vice »

Hans1934

Stačil by (elektro)bus, j
vůbec nesmysl ze tyto města mají oddělený system MHD…
Už te demokracie bylo příliš..😂
Velké Pardubice taky vznikly za Adolfa, měl připojit i Chrudim a Sezemice a byl klid

Johnny Cash

Souhlas, ale je potřeba rozšířit I/37 na 2+2.

Hans1934

tak v úseku Pardubice – Závodiště až po začátek Chrudimi se to údajně připravuje , všechny mosty jsou ready, pouze 1 nerealizovaná mimoúrovňová křižovatka chybí

Alibaba

Dá se ale předpokládat, že představitelé Chrudimě to odmítnou, není to potřeba.

Alibaba

Vůbec není potřeba rozšiřovat na 2+2, vždyť to nikdo využívat nebude, úplně stejně jako případnou novou trať.