Infrastruktura Železnice Zprávy

Nová vlaková zastávka Písek jih zkrátí cestu do centra města, vznikne na podzim

Stanice Písek město. Autor: Al.trcka [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]
Stanice Písek město. Autor: Al.trcka [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]

Obyvatelé a návštěvníci jihočeského Písku získají letos na podzim novou vlakovou zastávku, která se bude nacházet blíže k centru města než ostatní nádraží ve městě. Příprava přitom nešla úplně hladce, proti záměru se zvedl odpor obyvatel a zastávka se musela v plánech posunout.

Zastávka Písek jih vznikne na trati 201 Tábor – Ražice u podchodu pod železniční tratí, který spojuje Preslovu ulici s třídou Přátelství. Stavba bude probíhat ve třetím čtvrtletí, nepřetržitá výluka je naplánována na období od 10. do 25. září.

Zakázku na stavbu získala společnost Edikt, která předložila nabídkovou cenu ve výši necelých 21 milionů korun. Správa železniční dopravní cesty aktuálně připravuje podpis smlouvy. Zastávku bude tvořit 90 metrů dlouhé nástupiště s bezbariérovým přístupem. Město vybuduje u zastávky parkoviště a opraví zmíněný podchod.

Původně se vlaková zastávka plánovala na jiném místě nedaleko odtud, avšak blíže obytným domům. Po petičním protestu obyvatel zejména Preslovy ulice byl pro stavbu z dalších vytipovaných lokalit vybrán a schválen prostor u podchodu. Zastávku postaví SŽDC na žádost města i Jihočeského kraje, který mimo jiné objednává rychlíky České Budějovice – Písek město.

33
Diskuze

avatar
7 Komentáře
26 Reakce na komentáře
16 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
19 Autoři komentářů
RišanA.R.PetrFlyingJJaroslav Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Rišan
Host
Rišan

Nejsem Písečák ale umím číst z mapy. Ta zastávka je na trati Písek-Tábor a nikoli na Ražice a není na křižovatce s tř. Přátelství ale s ul Nádražní. Je sice blíž k centru ale bude sloužit jen cestujícím na této nepříliš frekventované trati, ostatní musí přestupovat na tzv. hlavním nádraží. Písek má vůbec nějak s vlaky smůlu, zastávka na trati na Zdice je taky pěkně z ruky.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Absolutně zbytečná zastávka a to i přes odpor lidí. Kdo se koukne na mapu tak uvidí proč je zbytečná. Z jihu je to na hlavní nádraží kousek a nikdo jiný tam nastupovat nebude. Vyhozené peníze a nebo dostal pěkně zaplaceno.

FlyingJ
Host
FlyingJ

Kdo se koukne na mapu tak zjistí že nová zastávka bude zdaleka nejblíže historickému centru města, kousek od nemocnice a vedle sídliště. Naopak absolutně důléžitá zastávka.
Vám jí postaví pod okny nebo co vám na ni vadí?

Alf
Host
Alf

Zajímavý je ten odpor obyvatel k zastávce, nebojím se říct až nepochopitelná zabedněnost. Písečáci nejsou jediní, kdo se brání novotám. Nedávno též Dýšina u Plzně vyjádřila nezájem o novou zastávku. Zajímavé je, že průjezd vlaku kolem domu už třeba 150 let nevadí, ale jeho zastavení ano. Přitom v obou případech jde o svižné spojení do krajského města v rozumné docházkové vzdálenosti. Co by za to jinde dali.

A.R.
Host
A.R.

Takových zastávek blíže zástavbě by chtělo mít víc. Umístění některých železničních stanic a zastávek je podle mě nelogické, ale třeba jsou využívány víc, než ve skutečnosti vypadají. Anebo tomu brání jiné důvody. Za mě bych si představoval novou zastávku třeba v Plzni u Dobřanské ulice na Borských polích nebo u Klatovské třídy na Borech. Pak ještě možná v Ostravě u Nové huti, kde by se zastavovalo na znamení.

Petr
Host
Petr

To ano jen ve Středočeském kraji je jich požadováno celkem dost: „Priorita 1: Neratovice sídliště, Mladá Boleslav-Česana, Nymburk-Jankovice, Příbram sídliště, MiloviceBoží Dar, Všejany-Vanovice Priorita 2: Neratovice-Mlékojedy, Liběchov město (přesun místa zastavení), Mladá Boleslav východ, Choťánky, Rataje nad Sázavou zastávka (přesun zastávky), Říčany jih, Benešov u Prahy sídliště, Jince centrum, Příbram průmyslová zóna, Pletený Újezd, Kladno zimní stadion, Rakovník průmyslová zóna, Rakovník-Kréta, Mělník-Skuhrov, Čenkov, Dominikální Paseky, Trhové Dušníky, Slaný město Priorita 3: Měšice u Prahy zastávka, Neratovice (čelákovické nástupiště), Vavřineč, Mělník-Vehlovice, Vinec, Mladá Boleslav hl.n. (katusické nástupiště), Mladá Boleslav-Podlázky, Mnichovo Hradiště-Veselá, Dolní Bousov město, Mladá Boleslav-Bezděčín, Smilovice-Újezd, Všechlapy, Hrubý Jeseník, Nymburk-Zálabí,… Číst vice »

A.R.
Host
A.R.

To je slušný výčet. Díky za rozšíření obzorů. 🙂
A je tam taky něco o tom, jestli se některé nevhodně položené zastávky budou rušit?

Petr
Host
Petr

Mělo se rušit zastavování v žst. Tochovice, po otevření zastávky. Ale zřejmě Horčápsko a nová zástavba Tochovic u nádraží, tomu zabrání.

A.R.
Host
A.R.

Ještě prosím o jednu věc, která se tématu dotýká jen okrajově. Nevíš, jaká je historie stanice v Chabařovicích? Nebydlím tam, nejsem tam často, ale vím, že jsou nástupiště ve značném rozkladu. Proč přestala fungovat?

PetrB
Host
PetrB

Pokud vezmu v potaz, ze RegioJet jede kazdou hodinu mezi Piskem a Budejcama a cestsa trva 55 minut a stoji 60 Kc a vlak (rychlik) jede 59 minut a cesta stoji 81 Kc (Flexi zakladni) nevim zda ma smysl posilovat tuto relaci dalsimi vlakovymi spoji. Diry jsou jinde a ve vytizenejsich relacich nez je Pisek – Budejce…

Radek Janata
Host
Radek Janata

Jenže „Flexi základní“ je nejvyšší možná cena.

Když se podívám teď do e-shopu, vidím 55 Kč – a to je pátek odpoledne!
A pokud máte inkartu, tak jen 49 Kč.

A.R.
Host
A.R.

Neboj, má to smysl. 🙂

Michal J.
Host
Michal J.

ZDO nelze postavit na komerčních spojích, u nichž není žádná jistota, že tu budou i třeba za rok (a v jaké frekvenci a za jakou cenu). Vlak staví nejen v Písku a ČB, ale obslouží i další sídla včetně přestupních uzlů.

Jan Pecka
Host
Jan Pecka

Student Agency, ne RegioJet.

Tomariero
Host
Tomariero

I atobusová doprava jezdí pod značkou Regiojet.

Michal J.
Host
Michal J.

Nepochopil jsem smysl těch rychlíků ČB–Písek město. Jezdí málo a jsou pomalé (kombinace Os + Os je pomalejší jen o pár minut). Spěšné vlaky ČB–Písek–Milevsko–Tábor ve 2h taktu by podle mě udělaly daleko víc muziky.

-MS-
Host
-MS-

Můžete se těšit na Sp vlaky Strakonice – Písek – Milevsko – Tábor ve 2h taktu v pracovní dny od prosince 2019 a více spěšných vlaků České Budějovice – Písek, po dokončení elektrizace až na Písek město.

Smysl byl proložit nejedoucí vlaky linky R26 a zajistit přímé spojení České Budějovice – Písek každé dvě hodiny, alespoň prozatím v pracovní dny.

Michal J.
Host
Michal J.

Díky za slibnou odpověď. Sám jsem tam sice nikdy nejel, ale při pohledu na rozmístění sídel a tratí v oblasti dávají taktové spěšné vlaky největší smysl.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Skutečným smyslem bylo „živit“ vozidla „nadbytečná“ po vstupu GWTR na šumvské lokálky = aby si je ČD „neodvelely“ jinam …

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Trochu zavádějící název, když „hlavní“ nádraží je ještě více jižně. Proč ne „střed“ nebo „centrum“?

Křemík
Host
Křemík

Nelze než souhlasit, však taky původní název zněl „Písek centrum“ a stavba byla s tímto názvem připravována, ale město s variantou“centrum“ nakonec nesouhlasilo a požadovalo změnu na „jih“. Důvod a především smysl této změny k nejednoznačnému a nicneříkajícímu názvu „Písek jih“ jsem však nikdy nepochopil.

Na druhou stranu buďme rádi, že se tahle zastávka konečně postaví a že nevznikla kdesi v poli u silničního nadjezdu v Budějovické ulici.

-MS-
Host
-MS-

název je nelogický z pohledu návštěvníka Písku, ale jedná se o název podle přilehlého sídliště Jih, název určilo město Písek

A.R.
Host
A.R.

Tak to potom nebude „Písek jih“, ale „Písek-Jih“.

PetrB
Host
PetrB

Doplnil bych, že změnit název železniční stanice/zastávky, přísluší dle Zákona o obcích č. 128/2000 dle
§ 28 část 1 pouze zastupitelstvu městské části, na jejímž katastrálním území se
železniční stanice/zastávka nachází. Na základě tohoto odsouhlaseného stanoviska
zastupitelstva městské části může Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
(dále v textu jen „SŽDC“) na základě Zákona č. 266/1994 Sb. jako provozovatel dráhy
požádat Drážní úřad o přejmenování názvu stávajících železničních stanic/zastávek

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Vyloženo špatně, resp.nepřesně: zastupitelstvo může pouze navrhnout (nebo nesouhlasit, kdyby navrhoval někdo jiný), ale rozhodující je vždy a jedině rozhodnutí DÚ ČR.

Xander
Host
Xander

Bohužel DÚ ale minimálně jednou před zastupitelstvem couvnul. Mám na mysli stanici Praha-Zličín, která se nějaký čas jmenovala Praha-Řepy, jenže to se nelíbilo MČ Zličín, a tak to drážní úřad vrátil zpět, místo aby zličíňáky poslal do háje s tím, že stanice sice formálně leží na území Zličína, ale logicky patří k Řepům, takže to budou Řepy v zájmu vyššího dobra.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Souhlasím – a nejen proto, že znám ty, kdo tu logickou změnu na „Praha-Řepy“ vymysleli, a rozhhodně bych ten název nevracel zpátky, když už to jedou „Řepy“ byly. Ale svět se kvůli takové maalichernosti nezboří: jen by se asi měla pravidla změnit v tom smyslu, že u velkých celků typu krajských a větších měst nebudou mít rozhodující slovo městské části, ale magistrát města.

Xander
Host
Xander

Tak rozhodující slovo má právě DÚ a názor kohokoli jiného pro něj naní závazný, nebo se pletu?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ano – ale dávné přísloví praví, že „moudřejší ustoupí“ …

pony
Host
pony

Protoze furt lezi na jihu Pisku. Hned vedle mista, ktere se jmenuje doslova Jizni predmesti.

pony
Host
pony

Zavadejici je spis Pisek-mesto. Je to do „centra“ zhruba stejny pochodak jako z zst. Pisek.

Petr
Host
Petr

Hlavně aby se postavila, Tochovice-zastávka se „staví“, také docela dlouho. A Příbram-sídliště se také pořád posouvá, aktuálně od města do konce roku 2019 a od SŽDC prý poslední info zima 2019/2020.

franta
Host
franta

Protože se tak jmenuje to sídliště, u kterého bude ta nová zastávka.

Partneři



CSCARGO