Nová vlaková zastávka Písek jih zkrátí cestu do centra města, vznikne na podzim

Stanice Písek město. Autor: Al.trcka [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]Stanice Písek město. Autor: Al.trcka [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]

Obyvatelé a návštěvníci jihočeského Písku získají letos na podzim novou vlakovou zastávku, která se bude nacházet blíže k centru města

Zpět na článek
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rišan

Nejsem Písečák ale umím číst z mapy. Ta zastávka je na trati Písek-Tábor a nikoli na Ražice a není na křižovatce s tř. Přátelství ale s ul Nádražní. Je sice blíž k centru ale bude sloužit jen cestujícím na této nepříliš frekventované trati, ostatní musí přestupovat na tzv. hlavním nádraží. Písek má vůbec nějak s vlaky smůlu, zastávka na trati na Zdice je taky pěkně z ruky.

Jaroslav

Absolutně zbytečná zastávka a to i přes odpor lidí. Kdo se koukne na mapu tak uvidí proč je zbytečná. Z jihu je to na hlavní nádraží kousek a nikdo jiný tam nastupovat nebude. Vyhozené peníze a nebo dostal pěkně zaplaceno.

FlyingJ

Kdo se koukne na mapu tak zjistí že nová zastávka bude zdaleka nejblíže historickému centru města, kousek od nemocnice a vedle sídliště. Naopak absolutně důléžitá zastávka.
Vám jí postaví pod okny nebo co vám na ni vadí?

Alf

Zajímavý je ten odpor obyvatel k zastávce, nebojím se říct až nepochopitelná zabedněnost. Písečáci nejsou jediní, kdo se brání novotám. Nedávno též Dýšina u Plzně vyjádřila nezájem o novou zastávku. Zajímavé je, že průjezd vlaku kolem domu už třeba 150 let nevadí, ale jeho zastavení ano. Přitom v obou případech jde o svižné spojení do krajského města v rozumné docházkové vzdálenosti. Co by za to jinde dali.

A.R.

Takových zastávek blíže zástavbě by chtělo mít víc. Umístění některých železničních stanic a zastávek je podle mě nelogické, ale třeba jsou využívány víc, než ve skutečnosti vypadají. Anebo tomu brání jiné důvody. Za mě bych si představoval novou zastávku třeba v Plzni u Dobřanské ulice na Borských polích nebo u Klatovské třídy na Borech. Pak ještě možná v Ostravě u Nové huti, kde by se zastavovalo na znamení.

Petr

To ano jen ve Středočeském kraji je jich požadováno celkem dost: „Priorita 1: Neratovice sídliště, Mladá Boleslav-Česana, Nymburk-Jankovice, Příbram sídliště, MiloviceBoží Dar, Všejany-Vanovice Priorita 2: Neratovice-Mlékojedy, Liběchov město (přesun místa zastavení), Mladá Boleslav východ, Choťánky, Rataje nad Sázavou zastávka (přesun zastávky), Říčany jih, Benešov u Prahy sídliště, Jince centrum, Příbram průmyslová zóna, Pletený Újezd, Kladno zimní stadion, Rakovník průmyslová zóna, Rakovník-Kréta, Mělník-Skuhrov, Čenkov, Dominikální Paseky, Trhové Dušníky, Slaný město Priorita 3: Měšice u Prahy zastávka, Neratovice (čelákovické nástupiště), Vavřineč, Mělník-Vehlovice, Vinec, Mladá Boleslav hl.n. (katusické nástupiště), Mladá Boleslav-Podlázky, Mnichovo Hradiště-Veselá, Dolní Bousov město, Mladá Boleslav-Bezděčín, Smilovice-Újezd, Všechlapy, Hrubý Jeseník, Nymburk-Zálabí,… Číst vice »

A.R.

To je slušný výčet. Díky za rozšíření obzorů. 🙂
A je tam taky něco o tom, jestli se některé nevhodně položené zastávky budou rušit?

Petr

Mělo se rušit zastavování v žst. Tochovice, po otevření zastávky. Ale zřejmě Horčápsko a nová zástavba Tochovic u nádraží, tomu zabrání.

A.R.

Ještě prosím o jednu věc, která se tématu dotýká jen okrajově. Nevíš, jaká je historie stanice v Chabařovicích? Nebydlím tam, nejsem tam často, ale vím, že jsou nástupiště ve značném rozkladu. Proč přestala fungovat?

PetrB

Pokud vezmu v potaz, ze RegioJet jede kazdou hodinu mezi Piskem a Budejcama a cestsa trva 55 minut a stoji 60 Kc a vlak (rychlik) jede 59 minut a cesta stoji 81 Kc (Flexi zakladni) nevim zda ma smysl posilovat tuto relaci dalsimi vlakovymi spoji. Diry jsou jinde a ve vytizenejsich relacich nez je Pisek – Budejce…

Radek Janata

Jenže „Flexi základní“ je nejvyšší možná cena.

Když se podívám teď do e-shopu, vidím 55 Kč – a to je pátek odpoledne!
A pokud máte inkartu, tak jen 49 Kč.

A.R.

Neboj, má to smysl. 🙂

Michal J.

ZDO nelze postavit na komerčních spojích, u nichž není žádná jistota, že tu budou i třeba za rok (a v jaké frekvenci a za jakou cenu). Vlak staví nejen v Písku a ČB, ale obslouží i další sídla včetně přestupních uzlů.

Jan Pecka

Student Agency, ne RegioJet.

Tomariero

I atobusová doprava jezdí pod značkou Regiojet.

Michal J.

Nepochopil jsem smysl těch rychlíků ČB–Písek město. Jezdí málo a jsou pomalé (kombinace Os + Os je pomalejší jen o pár minut). Spěšné vlaky ČB–Písek–Milevsko–Tábor ve 2h taktu by podle mě udělaly daleko víc muziky.

-MS-

Můžete se těšit na Sp vlaky Strakonice – Písek – Milevsko – Tábor ve 2h taktu v pracovní dny od prosince 2019 a více spěšných vlaků České Budějovice – Písek, po dokončení elektrizace až na Písek město.

Smysl byl proložit nejedoucí vlaky linky R26 a zajistit přímé spojení České Budějovice – Písek každé dvě hodiny, alespoň prozatím v pracovní dny.

Michal J.

Díky za slibnou odpověď. Sám jsem tam sice nikdy nejel, ale při pohledu na rozmístění sídel a tratí v oblasti dávají taktové spěšné vlaky největší smysl.

železničář v důchodu

Skutečným smyslem bylo „živit“ vozidla „nadbytečná“ po vstupu GWTR na šumvské lokálky = aby si je ČD „neodvelely“ jinam …

Tomáš Záruba

Trochu zavádějící název, když „hlavní“ nádraží je ještě více jižně. Proč ne „střed“ nebo „centrum“?

Křemík

Nelze než souhlasit, však taky původní název zněl „Písek centrum“ a stavba byla s tímto názvem připravována, ale město s variantou“centrum“ nakonec nesouhlasilo a požadovalo změnu na „jih“. Důvod a především smysl této změny k nejednoznačnému a nicneříkajícímu názvu „Písek jih“ jsem však nikdy nepochopil.

Na druhou stranu buďme rádi, že se tahle zastávka konečně postaví a že nevznikla kdesi v poli u silničního nadjezdu v Budějovické ulici.

-MS-

název je nelogický z pohledu návštěvníka Písku, ale jedná se o název podle přilehlého sídliště Jih, název určilo město Písek

A.R.

Tak to potom nebude „Písek jih“, ale „Písek-Jih“.

PetrB

Doplnil bych, že změnit název železniční stanice/zastávky, přísluší dle Zákona o obcích č. 128/2000 dle
§ 28 část 1 pouze zastupitelstvu městské části, na jejímž katastrálním území se
železniční stanice/zastávka nachází. Na základě tohoto odsouhlaseného stanoviska
zastupitelstva městské části může Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
(dále v textu jen „SŽDC“) na základě Zákona č. 266/1994 Sb. jako provozovatel dráhy
požádat Drážní úřad o přejmenování názvu stávajících železničních stanic/zastávek

železničář v důchodu

Vyloženo špatně, resp.nepřesně: zastupitelstvo může pouze navrhnout (nebo nesouhlasit, kdyby navrhoval někdo jiný), ale rozhodující je vždy a jedině rozhodnutí DÚ ČR.

Xander

Bohužel DÚ ale minimálně jednou před zastupitelstvem couvnul. Mám na mysli stanici Praha-Zličín, která se nějaký čas jmenovala Praha-Řepy, jenže to se nelíbilo MČ Zličín, a tak to drážní úřad vrátil zpět, místo aby zličíňáky poslal do háje s tím, že stanice sice formálně leží na území Zličína, ale logicky patří k Řepům, takže to budou Řepy v zájmu vyššího dobra.

železničář v důchodu

Souhlasím – a nejen proto, že znám ty, kdo tu logickou změnu na „Praha-Řepy“ vymysleli, a rozhhodně bych ten název nevracel zpátky, když už to jedou „Řepy“ byly. Ale svět se kvůli takové maalichernosti nezboří: jen by se asi měla pravidla změnit v tom smyslu, že u velkých celků typu krajských a větších měst nebudou mít rozhodující slovo městské části, ale magistrát města.

Xander

Tak rozhodující slovo má právě DÚ a názor kohokoli jiného pro něj naní závazný, nebo se pletu?

železničář v důchodu

Ano – ale dávné přísloví praví, že „moudřejší ustoupí“ …

pony

Protoze furt lezi na jihu Pisku. Hned vedle mista, ktere se jmenuje doslova Jizni predmesti.

pony

Zavadejici je spis Pisek-mesto. Je to do „centra“ zhruba stejny pochodak jako z zst. Pisek.

Petr

Hlavně aby se postavila, Tochovice-zastávka se „staví“, také docela dlouho. A Příbram-sídliště se také pořád posouvá, aktuálně od města do konce roku 2019 a od SŽDC prý poslední info zima 2019/2020.

franta

Protože se tak jmenuje to sídliště, u kterého bude ta nová zastávka.