Vlaky mezi Londýnem a Skotskem porazily letadla, většina lidí jezdí už po zemi

Elektrická jednotka Hitachi AT300. Foto: Chiltern006 / Wikimedia CommonsElektrická jednotka Hitachi AT300. Foto: Chiltern006 / Wikimedia Commons

Nízkonákladovým modelem dokázal dopravce za rok přepravit milion cestujících.

Rok provozu vlaků značky Lumo mezi Londýnem a Edinburghem přinesl velkou změnu chování cestujících. Poprvé od nástupu nízkonákladových leteckých dopravců na této trase jelo více lidí po zemi vlakem.

Může za to především nástup nové nízkonákladové značky Lumo, která za rok své existence oznámila pokoření milionu cestujících a brzké dosažení zisku. Dopravce dnes při zhodnocení roku provozu uvedl, že od dubna do srpna letošního roku cestovalo vlakem všech společností mezi Edinburghem a Londýnem 57 % všech cestujících.  V červenci to bylo dokonce 63 %. Před pandemií to bylo 35 %.

„Podařilo se nám zvýšit atraktivitu železnice. Nové zákazníky jsme získali nejen my, ale i další dopravci,“ uvedl šéf Lumo Martinj Gilbert. Podle něj je kapacita 2 500 spojů za měsíc ekvivalentem 4 125 letů se 180 cestujícími.

Aliance soukromých železničních dopravců AllRail považuje úspěch Lumo na této trase za důkaz, že konkurence na železnici funguje. Vstup nového dopravce totiž přinesl i výrazné snížení cen, při nákupu předem nabízí jízdenky za ceny i 14,90 liber.

Lumo provozuje East Coast Trains ze skupiny First Group. Doba jízdy je 4 hodiny a 32 minut.

Na trase mezi oběma městy dosud působil hlavně znárodněný dopravce LNER, který jezdí v rámci koncese od vlády. Firma investovala 100 milionů liber do pětice nových elektrických pětivozových jednotek Hitachi AT300 (Class 803).

Tagy East Coast Trains First Group LUMO
31 komentářů