Do Čakovic vyjel nový trolejbus SOR TNS 18, čeká ho testování v režimu 24/7

První jízda trolejbusů SOR TNS 18 na trati do Čakovic. Foto: DPPPrvní jízda trolejbusů SOR TNS 18 na trati do Čakovic. Foto: DPP

Zkušební provoz je zatím bez cestujících.

Na nově postavené trolejbusové trati mezi Palmovkou a Miškovicemi začal jezdit nový trolejbus SOR TNS 18. Se zpožděním začal jeho zkušební provoz, zatím bez cestujících.

„S vozidlem budeme jezdit de facto v režimu 24/7 na tři směny. Denně bychom tak měli zvládnout porci zhruba 500 kilometrů,“ řekl vedoucí oddělení komunikace Dopravního podniku hl. m Prahy (DPP) Daniel Šabík. Postupně se do provozu dostanou další tři trolejbusy.

V rámci homologace vozidla potřebuje výrobce najezdit nejprve bez cestujících 10 tisíc kilometrů při splnění podmínek Drážního úřadu. „Poté budeme moct zahájit fázi zkušebního provozu s cestujícími,“ dodal Šabík.

Dodávka trolejbusů nabrala několik měsíců zpoždění. Důvodem byla především dodavatelská krize u společnosti Cegelec, která dodává elektrickou výzbroj. Původně mělo být dodáno všech 15 do 16. dubna letošního roku a jezdit na lince 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice.

DPP uplatní veškeré sankce ze smlouvy. V případě prodlení výrobce s dodržením sjednaného termínu dodání trolejbusů vzniká DPP dle uzavřené smlouvy nárok na úhradu smluvní pokuty, a to ve výši 0,5 % z ceny každého trolejbusu bez DPH za první den prodlení a následně ve výši 0,1 % z ceny každého trolejbusu bez DPH, a to za každý i započatý kalendářní den a případ prodlení. Celková hodnota zakázky je 220,4 milionu korun, o 80 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena.

DPP vysoutěžil 15 nových kloubových bateriových trolejbusů SOR TNS 18 ve veřejné zakázce na začátku loňského roku. DPP v tendru obdržel celkem tři nabídky, od společností SOR Libchavy, Carrosserie HESS a Škoda Electric.

Tagy Cegelec Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp SOR Libchavy SOR TNS 18
39 komentářů