Nesmrtelné T3 v Praze. Kromě úpravy na „wany“ dostanou i repasovanou elektrickou výzbroj
Tramvaj T3R.PLF. Foto: DPP
Tramvaje typu T3 budou po Praze kvůli modernizaci jezdit nejméně do poloviny tohoto století.
Tramvaje typu T3 budou po Praze kvůli modernizaci jezdit nejméně do poloviny tohoto století.
Všechny moderní zapadni města kupují nové,moderní hezké tramvaje jen Praha se bude pořád držet starych T3 kdy padá na uroven Ukrajiny, Ruska, Srbska apod. To i některá města v ČR ji už v modernizaci predbihaji např. Ostrava. Neříkám že musí vyměnit všechny hned ale proč pořád dokola repasuji stare šroty??? A spousta lidí jim ještě tleská..copak jezdíte ve starch skodovkach 100 MB nebo 120?
To přirovnání není zrovna správné. Ono totiž jediné co zbude po původní tramvaji jsou podvozky. Jinak je vše nové.
Pro informaci: Praha má cca 360 tramvají T3R.P(V), jejichž modernizace začaly v roce 2000. Z počátku se do nich montovala analogová TV Progress, později digitální TV Progress. Po ukončení kontroverzního nákupu Škodovek (z finančního s právního ohledu) si Praha bude muset na další nové tramvaje nějakou dobu počkat. Mezitím modernizované T3R.P začínají najíždět kilometry do další generálky. Vzhledem k tomu, že ty nejstarší z nich mají vozové skříně z roku 1962, dá se očekávat, že jejich oprava bude dražší, než koupě nové kastle. A proč kupovat novou VP kastli, když můžeme mít další wanu. Nebude se wanizovat všechno, nových wan… Číst vice »
boze na Nebi. kam jsme to dospeli.!!! na uroven Srbsko Ukrajina
A šukafon po své několikáté reinkarnaci jakbysmet.
T3 je na rozdiel od šukafonu vozidlo ktoré nebolo v dobe svojej výroby krokom späť. Ani technickým, ani prevádzkovým. Samozrejme si myslím svoje o reinkarnovaní starého dizajnu T3, atď., ale určite to nie je taký prúser ako rôzne regiošuky, bagešuky, šukomyšy a pod. zvrhlosti.
810 by nebyla špatná naftová tramvaj na tratě na zrušení, 10km. Když je poptávka, tak nespojovat(nevymýšlet 010 ani ropovody ani další zhovadilosti) ale pořídit buď vlak nebo elektrifikovat a pořídit tramvaj.
Průšvih je, že se z 810 „někdo“ snaží udělat vlak (přes dva kraje).
Tak snad budou mít rozum a zbaví se ovládání pedály. To je přežitek, který je dávno překonány.
To by bylo fajn, ale pochybuji. DPP je DPP.
Bude do nich zase foukat dveřmi?
70 let to ničemu nevadilo, takže dalších 30 to taky vadit nebude, jedná se o tramvaj s větráním okénky a ne vysokorychlostní vlak.
70 let to vadilo, ale dlabalo se na to
padlyna hlavu skoro vsechno v CZ
Je na te tramvaji vubec jeste neco puvodniho…?
Hlavně papíry, ty jsou nejdůležitější, bez nich by to nešlo. A pak podvozky.
Laminátová skříň by dneska nedostala papíry (crashtest), takže se nová skříň napíše jako rekonstrukce.
Důležité je mít pevné sloupky, které řidiče ochrání při srážce s něčím, co přes sloupky není vidět.
Skříň i výzbroj je nová, takže původní je tam akorát tak design čela a ani ten ne úplně. I tak to zjevně diskutujícím strašně vadí.
Na rejpavé žvanění některých diskutérů se můžeme vykašlat. V každém případě byly T 3 vzhledově i jinak velmi zdařilé a proto jak vidíme téměř nesmrtelné (až na ty schody „do nebe“).
Odporné nové tramvaje ničí koleje, domy, jsou hlučné a přenáší vibrace. Staré tramvaje neslyšíme, od nových se třese celý dům! Ve starých tramvajich není vedro, nové se nedají těmi směšnými okénky vyvětrat. Také jsou předražené a hnusné. Kéž by je prodali a někdo začal vyrábět nové t3.
A nebyly by lepší rovnou koňský povozy ? To je BIO EKO..
Bylo, ale strazci pokroku jako vy by byli proti, takze T3 je kompromis.
ty zas smrdí 🙂
A kdo ty koblizky bude uklízet…
Ledaže…by to měli koblihari jako pokání…ale to by mohly tu konku tahat rovnou taky…v čele spřežení vždy jeden z anofertu…a na Andreje v tahu by se prodávaly místenky…
bobkolapky
a tetanové bakterie jako bonus. https://cs.wikipedia.org/wiki/Tetanus
Vždyť je to pravda… jakýpak pokrok když je na nových skoro všechno horší.
pockej, az si zlomis nohu, vole…
Že by víc jak třetina polulace měla naráz zlámané nohy? Že by jim nestačila ta střední nízkopodlažní část.
Stačí až budeš chodit o francouzký holi
Koleje a wexle ničí hlavně 14T s pevnými podvozky. A randál dělají taky větší. Když jede Porsche, tak je to jako by se na výlet vydalo celé Rottovo železářství. Oproti nim je T3 tichošlápek
Nevíte někdo, co pražskému DP vadí na tramvajích T6, že se jich zbavuje a T3 si drží zubynehty? Mají Té trojky oproti šestkám nějaké výhody? Je mi to fakt divný.
Ty dnešní pražské T3 jsou modernizované – mají teď lepší elektrickou výzbroj, než T6.
Ještě mají T6 vyšší schody a hlavně jich je málo, takže se nehodí pro dlouhodobé projekty.
Málo na dlouhodobé projekty? V Praze jich bylo původně 150, to zas tak málo nebylo..
Zásadní rozdíly: vyklápěcí dveře, výzbroj TV3 (nedostatkové díly), reko kastle na NP znamená schválit další typ (není zadarmo).
Vyklápěcí dveře – prkotina, lze snadno předělat, akorát by to něco stálo. TV3 – ta výzbroj je tak primitivní, že ji lze udržovat více méně donekonečna. Regulátor (vyvinutý počátkem 80. let) čistý analog, žádné zákaznické součástky, žádné procesory, FW a SW, vše potřebné je i dnes dostupné v libovolném obchodě pro radioamatéry, to celé naletováno na jednovrstvém tišťáku, který si umí svépomocí vyrobit i daleko za Uralem (viděl jsem na vlastní oči). Silová část sestává z dílů (hlavně tyristory a diody), které v druhovýrobě (a třetivýrobě a čtvrtovýrobě) bouchá několik výrobců v Asii, akorát se musí vyselektovat trošku lepší kondenzátory… Číst vice »
Jenki, tohle si spíš sepiš s Démonem na káčku. TV3 je z pohledu Prahy dneska už těžký atyp. Brno jich má z pohledu svého provozu mraky. A dílenští jsou v Praze nedostatkové zboží, natož se schopnostmi radioamatérů.
Vyklápěčky měly problém s některými zastávkami. Obzvlášť při sjetých obručích. To se sice za léta dalo dohromady, ale plus to nebylo. Zkoušely se i na T3 – T3SUCS-DVC – a kvůli dveřním pohonům a umístění tlačítek to moc parády nenadělalo.
Brněnský institut pro urážení Prahy bude mít nový námět…😀
Brňaci nemají z Prahy takové mindraky jako Pražáci z Brna
Ona je to hlavně recese, ne mindrák.
Pražák = náplava, Pražan = rodilý. Jinak kdepak, obyvatelům Prahy je Brno ukradené, zatímco Brňákům Praha nikoliv, což dokládá právě to neuvěřitelné množství naplavenin moravy.
z moravy*
Ať už Pražák nebo Pražan ma tu nekončící potřebu si rypnout do Brna.
Jen tak mimo soutěž jsem hrdý Brňák co je mu Praha ukradená a s kýmkoliv se běžně bavím jsem neměl potřebu řešit nic v souvislosti s Prahou
Potřeba to takhle ventilovat ukazuje, že úplně ukradená ti ta Praha není.
Vymlouvat ti to nebudu protože by to bylo zbytečné
Já ale nevím kolik vlastně těch slavných NEnaplavenin v Praze je…
Ze dvou oddělení co sedíme spolu v práci (14 lidí) jsou origo Pražáci 3, 2 z Brna, Ostravak, Ruska, Olomoucak, Zlín, Česká Lípa, Milevsko, Roudnice, Kladno, Hostinne…
No nevím, když si z Prahy kupují staré T6A5, které mají k nizkopodlaznosti daleko jako madarska klogasa k veganske stravě 😀
Ale ne do roku 2040+
…doufám…
No možná ano ale na jak dlouho? Maximálně 10 let
Ja rozhodně raději tu cabajku….aji tu salinu
O tomhle slyším prvně. Ale o institutu pro urážení Brna už jsem se dočetl před léty.
Těch je…uráží se i Kuřim, Blansko a tak. Ale Praha a Brno se “uráží” navzájem už dost dlouho.
Trabant byl taky designový kus a symbol doby. A stejně jako tyto tramvaje byl koncepčně zastaralý už před výrobou prototypu.
A proto Praha jako vylepšení objednala a koupila 14T s neotocnymi podvozky….a debilne resenym interiérem bez klimatizace….
To ovšem není chyba a fyzikální vlastnost moderních tramvají, to je problém objednavatelů…
to i 15T s „otočnýmy“ podvozky byly původně bez klimatizace
Trabant byl až na dvoutaktní motor naopak velmi moderní auto.
Doufám že nechají alespoň 50ks neprestavenych. Nad rámec těchto…
Do šrotu je to jedno..
Co máte proti T3? Dle mého. Lepší původní než vana…
Když v roce 2008 ještě jezdily v centru Milana dvou napravove tramvaje alla tricata leta, vypadalo to úžasné. A to byl furt základ dopravy v centru…
A jezdí tam pořád?
Jezdí, slušné muzeum, ale jako následováníhodný příklad to neberu.
Jaké dvounápravové tramvaje tam jezdily? Odpověď: Žádné. Jezdily a jezdí tam dodnes čtyřnápravové Peter Witty.
Na tramvaje v noci to je dobrý.
Není, je to malé, obzvlášť v centru bývá sólo T3 natřískaná. Na noční a méně vytížené linky by bylo vhodné něco jako Eva2, tj. cca 1,5 násobek běžné T3.
Hmm, to je fakt, nebo alespon byval, … ale Praha prave nechce nasazovat dlouhe soupravy ci nove tramvaje na nocni linky kvuli kapacite, chce krake vozy….
Kdyby tramvaje meli autosprahla, tak by mohli projet v centru jako soupravy a na okrajich by se rozpojili a nejaky ridic by jel s druhym vozem jen v urcitem useku…
Právě proto říkám, že my myšlení DPP poněkud uniká. Podle mě by měli usilovně vypracovat na tom, jak se starých tramvají postupně zbavit. A místo toho mít jen (ideálně) jeden typ v různých délkách a případně ještě i část jako obousměrné. A ne to co tu jezdí teď.
1,5 nádobek běžné T3 odpovídá 14T. Což je také jediné smysluplné využití tramvají 14T, použít je na nočky. Jinak nemají v pražské dopravě co pohledávat.
No, s ohledem na to, jaký dělají v zatáčkách občas randál, by řada občanů byla asi proti. A možná i hygieniků.
14T je náhrada za 2x (soupravu) T3
14T odpovídá 2 násobek T3.
No jo, ale plné to je akorát chvíli po půlnoci a pak jezdí do rána poloprázdné. Což se snad částečně vyřešilo proudloužením denních linek až za půlnoc.
Snižte interval u rizikových linek? Pokud bude poloviční, pak půlka cestujících sice dobře neprestoupí na Lazarské, ale pořád se jich dost dostane tam, kde chtějí.
Tohle je prostě nad moje chápání. Asi se shodneme, že T3 jsou legenda, bývaly typickým znakem Prahy, ale všechno má svou životnost. Ten design je z konce 50. let a už dneska je to dost vidět, za chvíli se budou cizinci divit, proč u nás jezdí na běžných linkách tolik muzejních kousků. Vlastně nebudou. Protože všechny tyhle malé, ale podstatné úpravy pro dnešní potřeby z původního designu udělali hnusnej mišmaš, za který by se i na Ukrajině (Ukrajinci omluví) styděli. Ne vážně, znáte kohokoliv, komu by se wany líbily? Já teda ne. To je to o tolik levnější jak nakoupit… Číst vice »
Proč zbytečně rozkouskovávat vozový park? Lepší tam nechat T3, věřím že to doklepají do konce století 🤣
Kterého? T3 je konstrukce z konce 50. let, která navíc vychází z americké koncepce z let 30. Praha by konečně, třeba po vzoru mnohem chudší Ostravy, měla mířit k tomu, aby byla T3 buď jenom v muzeu, nebo, když už tu ten šoto nesmysl musíme mít, na retro lince. Tak by ta linka byla alespoň skutečně retro.
Když na to kupodivu nemá, tak reko je rozumná cesta. Nová NP tramvaj stojí násobně až o řád víc.
Na Porsche a 14T peníze byly, pak se prodávají T6 za doslova za pár korun, dokonce tak levně, že se komusi vyplatilo jí nechat zahozenou na poli u dálnice poblíž Čestlic a na druhou stranu se za každou cenu udržují při životě tramvaje z 60. let. Se vůbec nelze divit nikomu, kdo tenhle chaos nechce financovat z daní.
T6 se prodávají úplně volně a přihlásit se mohl celý svět.
komusi vyplatilo jí nechat zahozenou na poli u dálnice poblíž Čestlic
BTW to by mě zajímalo zda už někdo dospěl k tomu
– proč
– zda tím byl porušen nějaký zákon 🙂
Když na to má Ostrava, tak by se peníze jistě našly i v Praze. Začal bych třeba tím, že by se jízdné mělo trochu přiblížit realitě, 3650 Kč za rok je vážně už málo, dále bych přestal řešit sotoušoviny typu retro linka, jednotný nátěr atd. Holt moderní hromadná doprava něco stojí.
Jizdne by melo byt tedy fakt vyssi, klidne 2x… i jednotlive jizdenky by nemeli byt za 1.25 euro, ale spise za 1.5 eura…
tak! MHD není pro žádný socky!
Dobrý den,
Ostrava na rozdíl od Prahy může pro nákup využít evropské fondy, což ji umožňuje zakoupit lepší vozidla
To je samozřejmě fakt, na druhou stranu, rozpočet Ostravy je necelých 7 mld. Kč, rozpočet Prahy je 84 mld. Kč.
A z toho míří 20mld do DPP a ještě se nezajistily další služby města.
Však říkám, navýšit jízdné, hlavně to předplacené. Za to co MHD nabízí je 3650 Kč pakatel.
No, asi máte pravdu, na druhou stranu s novými předraženými tramvajemi je samý problém a oněch let co jezdí T3 se v životě nedožijí. Ve finále, proč nejezdit starými zmodernizovanými bezproblémovými tramvajemi, které jsou vyzkoušené. Krom toho si myslím, že cizincům je to úplně jedno.
Samozřejmě, život jde dál, všechno jednou doslouží a obnova vozidel je asi potřeba. Jen tak abych neurazil, ale Praha měla vždycky prachy a celkově obnova vozidel všeobecně byla vždycky podstatně dříve a ve velkém, narozdíl od ostatních měst v republice.
Nevím, jak pár dnů se v Praze zdrževším cizincům, ale Pražákům, zejména těm hůře pohyblivým a s kočárkem, přetrvávající masivní provoz T3(P) jedno není.
„obnova vozidel všeobecně byla vždycky podstatně dříve a ve velkém, narozdíl od ostatních měst v republice“
Což tedy v případě nízkopodlažních tramvají neplatilo; skoro všude už byly alespoň nějaké Astry, jen Praha dál frčela v T3 a zdá se, že ještě dlouho tam budou přežívat.
Za předpokladu že budeme brát 15T jako vzor moderního vozu tak určitě ale i samotná škodovka vyrábí tramvaje které jsou podstatně odolnější než 15T s vystrčeným podvozkem vstříc každé srážce ať už se silničními vozidly nebo i ostatními tramvajmi
a které kupříkladu? tak buďto vystrčené podvozky nebo pevné podvozky, o kterých je zas řevu jak jsou hlučné a ničí koleje….
Třeba Škoda Artic nebo Pragoimex EVO je příkladem otočných podvozku které nejsou vystrčené takže rozhodně neplatí že pokud jsou podvozky schované pod vozovou skříní tak musejí být pouze pevné
Mě se líbí T3 a i jako wany a nejsem šotouš 😀 asi proto, že jsem v Liberci vyrůstal na T3, třech soupravách T2R a občas jezdící RT6S 😁 i střední školu jsem strávil nejraději na posledním solo sedadle v přední části wany.
A mně se zase libí ŠM 11, ale kdyby někdo navrhoval, aby se vrátily zpět do služby, tak bych to považoval za přinejmenším zcestný nápad.
scestný
No a v čem by byl problém. Ne-NP autobusů stále jezdí spousta a emise budou stejný jako u origo šukafonu 🙂
V čem? Např. v pomalejším nástupu a výstupu pasažérů, speciálně u starších, jakkoliv hendikepovaných, lidí s kočárkem? Autobus MHD je primárně o tomhle.
Ne-NP autobusů stále jezdí spousta….
se zajedte podivat do Japonska jake tramvaje tam jezdi. Se budete divit, vy muzejni kousku.
Ano, tramvaje mají v japonských městech zcela zásadní a nezastupitelné postavení v MHD… 🤔😁 Jediná jakž takž větší síť je v Hirošimě (kam se svážely vozy z rušených provozů ve městech po celém Japonsku) a i tam jsou tramvaje spíš atrakcí.
Třeba mně se wany líbí, je to moje nejoblíbenější tramvaj. Je tam hodně prostoru, dá se otevřít okno!
„Tramvaje typu T3 budou po Praze díky modernizaci jezdit nejméně do poloviny tohoto století.“
Tady je typicky špatně užití slova „díky“, které se užívá ve smyslu kladném, namísto zde správnějšímu „kvůli“ 😀
Vzhledem k budoucímu času mi kvůli taky nepřijde zrovna vhodné. Buďto vrátit díky, pokud má jít o kladnou informaci, nebo přepsat úplně jinak
To je věc názoru. Někdo nad tím zajásá (díky), jiný prokleje DPP od ředitele až dolů (kvůli).
Ne, ne, „kvůli“ je neutrální. Kdyby chtěl někdo proklínat, použije „vinou.“
Z T3 se oficiálně pro roky 2020-2050 stane pražská noční můra 🙂
Jinak je vidět, že se ty československé komunisticky kvalitní výrobky vyplatili. Tohle i paneláky bylo plánované na 30 roků, ale s tím jaké obří částky jsou od nás po zavedení kapitalismu vyváděny každoročně do zahraničí, může být běžné obyvatelstvo rádo, že se nakonec ukázala životnost jejich základního bydlení a městské dopravy skoro 100 let.
V těch tramvajích toho už ale moc komunistického není. Ta výzbroj je, jak se lze dočíst, z přelomu tisíciletí, skříně budou taky nové.
Co se týče paneláků, tam na třicet let byla plánována životnost vnitřních rozvodů, jader apod. Nikoliv té železobetonové konstrukce jako takové. A skutečně mnohé z těchto prvků již mnohdy vyměněny byly, stejně tak jako okna, střechy, výtahy. Takže bych ty zázraky socialismu uplně nepřeceňoval 🙂
Prostě koncepce tramvají PCC tu stovku dá a její derivát T3 dá nakonec stovku také, což pro tramvaje koncepce PCC není nic nemožného. Ale že bych z toho měl nějakou velkou radost, tak to fakt neeeeeeeeee…
Životnost stavebních konstrukcí byla plánována na 80 let.
zdroj?
(ty) Výrobky vyplatily …
Jakože nová vozová skříň, vyrobená v roce 2020 je komunistikcý výrobek?
Predpokladam, ze budou ale predevsim pretreny do noveho PID nateru.
už se těším! 🙂
Nene, T3 je přece vyjmuta, taková turistická atrakce No 1, duch města, se nemůže měnit. (Ironie)
Přesně tak, nebýt T3, tak přeci do Prahy žádní turisté nejezdí, jak nás tu onehdy jeden šotouš přesvědčoval a některé, min. vedení DPP a magistrátu evidentě i přesvědčil.
Co se bude na novejch skříních přetírat?
Nebudou. Respektive nový nátěr je v případě T3 jiný, konzervativní.
Tohle je prostě celé špatně, když to člověk porovná nejenom se západem, ale i třeba s Ruskem, kde jedou nové tramvaje Vitas, Citystar nebo právě představené Lvíče.
https://transphoto.org/photo/1382615/
A v Praze nové tramvaje vyrobené v roce 202x budou stále s nožním ovládám z 50.let a jediná ochrana řidiče je kousek laminátu.
Musíte taky srovnávat skutečné pravděpodobnosti. Třeba jaká je pravděpodobnost, že zemře řidič tramvaje na srážku a jaká, že podlehne kvůli chybně nastaveným výdajům města stresu z nízkého platu a nemožnosti uživit v Praze rodinu, nebo že si nebude ani moci dovolit rodinu založit a ve volném čase se začne oddávat alkoholu.
Řidič tramvaje v Praze rozhodně nemá stres z nízké mzdy.
Pevné boční sloupky ochrání řidiče při nehodě způsobené tím, že řidič přes boční sloupky nevidí.
Což je poněkud jedno, stejně to poejde tam, kam vedou koleje. A když jinam, tak je to už tuplem jedno, směrově se to řidit nedá.
Vozové skříně Varcb3lf které se na tuto přestavbu používají už mají výztuhu čumáku Viz fotka z opravy Libereckého T3R.PLF https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1353520.jpg&httpref=48/320852
Skříně VarCB3LF s čely v designu Kardaus mají o něco lepší pasivní bezpečnost než původní T3, ale do požadavků na pasivní bezpečnost současných tramvají to má hodně daleko. Ostatně, i kvůli tomu se musí T3R.PLF šmelit jako rekonstrukce původních tramvají.
Mimochodem, za celou dobu provozu T3 bylo nemálo řidičů, kteří po dopravní nehodě v kabině T3 zahynuli.
zkuste to porovnat a podivejte se co jezdi v Japonsku, ktere je o míle před námi.
A Vy se podívejte třeba do Německa, též o mile před námi.
V Japonsku tramvajová doprava převážně není nosná.
podle mě to plánují provozovat tak 15 let, podle toho jak dlouho jim bude trvat než se domluví kdo dá komu jaký úplatek při výběru nových a pak to střelí do nějakého menšího města.
Treba do Liberce.
V tu dobu, ono to totiž bude min. 30 let, to nebudou chtít ani v KLDR. Leda tak do různých světových technických muzeí, jako exponát.
Ukrajina ještě nějakou dobu odebírat bude.
V roce 2050?
S tou jejich vládnoucí sebrankou celkem reálný. Na to, aby mohli zaplatit reálné NP tramvaje – a to i ty vyhozené od Němce – nemají hospodářštví a dílny. Možná budou nakupovat VP ojetiny z Balkánu – a budou rádi. Pokud tedy jejich provozy nebudou postupně zrušené pro naprostou podfinancovanost a neúdržbu.
Něco si o tom zjistěte, vozový park na Ukrajině se sice pomalu, ale přece zlepšuje, poslední dobou nakupují čím dál tím více nových vozidel, nejen tramvají, ale i trolejbusů a autobusů.
Ohledně „sebranky co jim vládne“, hitparáda to jistě není, ostatně kde je (viz náš tandem Bureš-Miloš s Falmrem v záloze), ale ve srovnání s tím co tam bylo dřív (ruští gangsteři) je to pokrok a velký.
V Lbc je technicke muzeum.
Ano je to dočasné řešení, jen to nebude na 15 let ,ale 50. Dřív půjde na šrotaci poslední 15T než první T3PLF.
Což ovšem než o kvalitě 15T vypovídá o něco kvalitě myšlení v DPP a na magistrátu.
Jedna 14T už (pokud si pamatuju) autogenpárty absolvovala.
Zrovna u 14T žádná škoda.
Tak jsou dokonce 2 – 9163 a 9165 http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2015031801
No jo, Praha to má těžké. Využití MHD značné, na poměry jiných evropských měst, ale ceny za přepravu nízké. V Innsbrucku pokud si dobře pamatuju jednorázová nepřestupní jízdenka stála 2.7 € (~ 72 Kč). U nás je něco takového prakticky neakceptovatelné. Jenže ta nová tramvaj stojí úplně stejně v Praze i Innsbrucku.
Nějtěžší to má Praha v tom, že z nějakého sluníčkářského důvodu nemůže vybírat vyšší jízdné než i v mnohem menších českých městech, kde dokonce někde místní chudí vidláci platí za roční pernamentku podstatně víc.
V těch mnohem menších českých městech si totiž člověk často vystačí s nohama
permaneō-permanēre-permanuī-permānsum
To nemate pravdu. Se vsemy uplatky, studiemi atd. vyjde v Praze draz.
Porovnejte prosím platy(nejlépe medián…
Samozřejmě. Ale i tak tramvaj (a nejen ta) bude stát všude stejně.
A v Římě stojí přestupní na 75 minut 1.5 € (~ 40 Kč). A co z toho plyne? Nová tramvaj tam taky stojí stejně jako v Innsbrucku.
Cena jízdenky je kompromis mezi spoustu požadavků. Největší část nákladů všude platí municipalita. Nízké jízdné má omezit počet aut v ulicích, což samo o sobě nefunguje, ale přijdete „mýto“ za vjezd do centra modré zóny a spustu dalších omezujícíc opatření a může zvýšit jízdné na MHD. Praha je stále někde na pomezí levná MHD, auta nejsou výrazně omezována, byť si řídiči myslí opak. Navíc výrazné zdražení jízdného, znamená příští volby méně hlasů.
„Nízké jízdné má omezit počet aut v ulicích“ Člověk, který si tohle musí být na drogách. Jakože nemám, dejme tomu hypotetickou pětistovku měsíčně na MHD, tak dám tisíce měsíčně za auto?
Podceněné nejsou v Praze jednorázové nepřestupní jízdenky (ty jsou naopak pro kratší cesty předražené), ale lítačky.
Jízdné v Praze uhradí 20% nákladů, nyní s kovidem asi 16%….
Jednorázové nepřestupní jízdenky? Jako třeba jízdenka na lanovku v zoo? Možná žiju v nějaké divné bublině, ale mám za to, že jsou nyní všechny jízdenky na pražskou MHD pouze přestupní.
Se mýlíte…ta v Innsbrucku je nová tram o pár mega levnější a klimatizace je v ceně….tož tak
A šofér tam pracuje za 30 až 33 tis. Kč hrubého, žáno.