Letecké společnosti Letectví Letiště

Nejpřesnějším leteckým dopravcem byl loni Aeroflot, nejméně zpoždění bylo na Šeremeťjevu

Aeroflot kvůli zrušení dvou třetin letů musel v úterý do Prahy poslat větší A330-200. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Aeroflot kvůli zrušení dvou třetin letů musel v úterý do Prahy poslat větší A330-200. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Ruské aerolinky Aeroflot se staly podle analýzy společnosti Cirium nejpřesnějším leteckým dopravcem roku 2019. Vyplývá to z dnes zveřejněné zprávy. Podle metodiky je za přesný považován let, který přistane do 15 minut po plánovaném příletu.

Aeroflot porazil těsně v přesnosti japonského dopravce All Nippon Airways (ANA). Podle statistik loni doletělo včas 86,7 % letadel Aeroflotu, u ANA 86,3 %. Jde o jedenáctý ročník žebříčku. Podobný sestavuje také společnost OAG, která do něj zahrnuje více dopravců. Aeroflot v čele vystřídal americkou společnost Delta Air Lines.

Žebříček nejpřesnějších dopravců v roce 2019. Foto: Cirium
Žebříček nejpřesnějších dopravců v roce 2019. Foto: Cirium

Aeroflot vykázal prakticky stejnou přesnost, jako aerolinky LATAM, ty jsou vítězem kategorie globálních aerolinek. Do globálních zahrnuje Cirium i přesnost letů spolupracujících dopravců, které pro aerolinku létají. Aeroflot vyhrál kategorii dopravců s čistě vlastní flotilou.

Cirium řeší ve statistice i přesnost letišť, u kterých ale neřeší přesnost při příletu, ale u odletu. Podle této statistiky vyhrálo moskevské letiště Šeremeťjevo.

Žebříček nejpřesnějších letišť v roce 2019. Foto: Cirium
Žebříček nejpřesnějších letišť v roce 2019. Foto: Cirium

Šéf Cirium Jeremy Bowen uvedl, že přesnost bude čím dál důležitějším kritériem při rozhodování cestujících. „Zákaznická spokojenost ení jen o dobré ceně letenky a dostupnosti letů. Cestující posuzují i přesnost dopravců,“ uvedl Bowen.

Cirium zveřejňuje data jen za nejlepších deset dopravců v každé kategorii, chybí tak údaje o ČSA či Smartwings. Ty loni v žebříčku OAG výrazně propadaly na nejnižší místa s přesností kolem 60 %. V případě Evropy následuje za Aeroflotem v přesnosti Iberia a další ruský dopravce S7.

Žebříček nejpřesnějších dopravců v Evropě v roce 2019. Foto: Cirium
Žebříček nejpřesnějších dopravců v Evropě v roce 2019. Foto: Cirium

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
GPGP
Host
GPGP

Naprosto zbytečný ranking, s Alitalia jsme před 14 dny měli zpoždění 3 hod. a museli strávit noc v Římě, nikdy s nimi už nepoletím.
Mělo by se měřit max. zpoždění letů, uvedené v % a dle toho by si cestujici vybíral, a dále rozdělené na lety po EU a Svět.
Zpoždění 30 min. by bylo OK, kdyby bylo max. třeba 45 min. v 5 % případech.
Vliv na zpoždění můžou mít i ucpané sloty nad Evropou, za což můžou řídící a ne úplně let. společnost 🙂

Jen tak
Host
Jen tak

jste opravdu skvely statisticky vzorek 🙂

Kalanis
Host
Kalanis

Já zažil zrovna s Aeroflotem na Šeremetěvu zásek s odletem. Letadlo postavené u terminálu 1 – na druhé straně oproti odbavení do zahraničí. Klasické schůdky, lehce namrzlé. A navíc ho teprv pilot roztápěl. Sekera cca 1 hodina. Známý tam pro změnu drahně let zpátky zůstal viset přes noc – Rus, než aby hnil přes noc na Ruzyni, si nakonec nechal letadlo doma a ČSA dolétly až ráno. O nějakém přebookování na jiný, než ruskou stranou určený let, nemohla být řeč.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Proč je bráno u letišť za měřítko přesnost při odletu? Mně jako pasažérovi může být celkem jedno kdy se odlepíme z ranveje, mně spíš zajímá kdy dorazím do cílové destinace, ne?

La Chouffe
Host
La Chouffe

Protoze cas odletu muze letiste ovlivnit mnohem vic, ne cas priletu. Jak proste, pane magistre.

Jen tak
Host
Jen tak

Letiste cas odletu zas tak moc neovlivnuje ….

cas odletu nejvice ovlivnuje letiste priletu (a mira jeho plnosti) a pak obsazeni vzdusneho prostoru po ceste… cili obecne ctot

La Chouffe
Host
La Chouffe

A proc se teda zpozdeni odletu z Istanbulu snizilo s novym letistem na mene, nez polovinu, kdyz cilovy letiste a vzdusny koridory zustavaj stejny?

Jenda
Host
Jenda

To jste zjevně nikdy neletěl z letiště Sabiha Gokcen v Istanbulu 😀 Tam je zcela běžným jevem pushback přesně na čas a následné 45minutové čekání ve frontě před runwayí.

Jen tak
Host
Jen tak

Zažil jsem 50 ti minutové čekání v JFK na odlet.

Na letový řád to nemělo vliv, protože s tím aerolinka počítala. Takže na asi 900 km let měla v leťáku 2h 10min

La Chouffe
Host
La Chouffe

Tak tohle budou rusobijci dlouho rozdejchavat.

Hojakar
Host
Hojakar

Tak všichni víme jak Rusaci umí překrucovat fakta, historii apod…to budou tvrdit že je poledne i o půlnoci když se jim to bude hodit…

La Chouffe
Host
La Chouffe

Ano, presne takovy jako ty jsem mel na mysli. Cirium i Flightradar24 urcite upravujou svoje data podle prani ruskych tajnych sluzeb.

Hojakar
Host
Hojakar

A odkud ty společnosti data asi tak vezmou co? Od řízení letového provozu / letiště jednotlivých zemí…nebo si snad myslíš že mají v letadlech své senzory? Rusakovi se nedá věřit ani nos mezi očima což katyn,sestřelen dopravního letadla nad Ukrajinou,překrucovani 68 atd atd

Kalanis
Host
Kalanis

FlightRadar využívá i senzory nadšenců. Nejvíce fňukají, že díky tomu není přehled o různých odlehlých oblastech (Sibiř, oceány).

La Chouffe
Host
La Chouffe

Nejsi z Reporyj?

cejchan
Host
cejchan

Jo, tyhle historické paralely miluju, pro Čechy je poválečný odsun odsunem, pro Němce etnická čistka – kdo posoudí historii zcela nezávisle a neutrálně ? co bylo přijatelné a logické v konkrétní době už dnes nikdo soudný nemůže kritizovat, malajsijské letadlo sestřelila ukrajinská stíhačka/případně DNR nikoli Rusko.

Juraj
Host
Juraj

Človek nemusí mať rád putinovský autoritársky režim, a zároveň môže uznať, že Aeroflot je celkom dobrá aerolinka a SVO je vcelku použiteľné letisko.
Tiež si povedzme, že v Rusku nikdy úplne efektivita nebola na prvom mieste a keď si porovnáme obratové časy, má SU obecne voľnejšie časovanie letov napr. oproti Lufthanse. Extra vata vždy pomáha presnosti za cenu nižšej utilizácie.

Jenda
Host
Jenda

S tím posuzováním přesnosti při výběru letenky je to různé. Pro mě se to liší právě podle ceny. Když si zaletím na víkend s Ryanairem za 20€ zpáteční, tak nad zpožděním klidně přimhouřím oči (žádné zpoždění jsem u Ryanu doteď nezažil). Naopak když jsem v létě letěl s Qatar Airways, přistáli jsme v cíli s 6hodinovým zpožděním a jediná kompenzace byla snídaně v Dauhá (neevropský dopravce a let do EU, takže žádná kompenzace dle směrnice EU), tak to jsem byl vcelku rozladěný a zklamaný.

Hojakar
Host
Hojakar

Tak to Vás natáhli…protože i když to není EU dopravce tak v případě leží z nebo do EU se na něj vztahují všechny restrikce a odpovědnosti…

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Zkuste si nejdříve ověřit fakta.
Dopravci registrovaní mimo EU při letu Z non-EU státu DO členského státu EU NEJSOU směrnicí 261/2004 vázáni.

Jenda
Host
Jenda

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261

Článek 3
Oblast působnosti
1. Toto nařízení se vztahuje:
a) na cestující odlétající z letiště umístěného na území členského státu, na které se vztahuje Smlouva;
b) na cestující odlétající z letiště umístěného na území třetí země na letiště umístněné na území členského státu, na které se vztahuje Smlouva, pokud neobdrželi náhradu nebo odškodnění a nebyla jim poskytnuta pomoc v této třetí zemi a pokud je provozující letecký dopravce dopravcem Společenství.

Jindra
Host
Jindra

Tak to jste měl štěstí. Ryan zpoždění taky umí. V listopadu hodina a půl u večerního Liverpoolu, v prosinci to samé u Krakova. Bolel mě hlavně Liver., kdy po přistání už nejezdili busy z letiště a musel jsem jít na taxík.

M H
Host
M H

Přesnost bude docela úzce souviset jednak se vzušným prostorem přes který vedou linky a pak taky s dobou pobytu letadla „na zemi“. Tedy po kolika letech se odstraní zpoždění. Když někdo točí letadla s minimálními pauzami, sice má letadle dobře vytížená, ale s přesností to musí být logicky horší, protože jedno zpoždění se táhně přes několik dalších letů, dokud nění někde dlouhá pauza na zemi…

Adam H
Host
Adam H

Viz Ryanair. Ten může táhnout zpoždění celý den.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nejvíc s tím letos zahýbal prostý fakt, zda aerolinka provozuje B737 MAX nebo nikoliv. Aeroflot má pouze 737−800 a 777-300ER

Adrian
Host
Adrian

Aha, tak to si opravdu zkuste zjistit, jakou paletu typů Aeroflot provozuje. Nechci být negativní jak jentak, ale vaše reakce je pěkná blbost

La Chouffe
Host
La Chouffe

Ale on opravdu jine Boeingy nema. A Airbusy a Suchoje jsou pro pointu prispevku irelevantni. Kdo chce, tak to pobere.

Jen tak
Host
Jen tak

No … a to jak by se na tom projevilo? 😀